Pany ile wchodzi oleju do 1,2 CJZA ?
Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca
Zwiń
X
-
Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca
W dowodzie rejestracyjnym w polu O1 i O2 podana jest dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca. Np. w mojej OII jest O1=1400kg i O2=650kg. Więc mając przyczepkę lekką o DMC 750kg mogę ją ciągnąć czy powinienem mieć przyczepkę o DMC 650kg?? Czy mogę mieć przyczepkę DMC 750kg i mieć całkowitą masę 650kg??Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
-
-
bzyq_74, wiem , tylko po co ? To jest nielogiczne, ponieważ każdy typ auta z różnymi silnikami będzie miał różne wartości w DR. Więc myślę że to jest nadinterpretacja przepisu. Logiczne jest i słuszne że możesz ciągnąć przyczepkę DMC 750kg o masie własnej powiedzmy 180kg z ciężarem który da wartość z DR samochodu z rubryki O2.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
To jest tak samo nielogiczne jak wiele innych zaleznosci z przyczepa jak auto z DMC 3500kg + przyczepa DMC750kg do nie dawna tylko B+E, od jakiegos czasu tyko B, ale i tak Viatolla to nie interesuje.
Podjedz na stacje diagnostyczna, czy da sie to zmienic.
Malo aut jest, ktore maja DMC bez hamulca 750kg, tak samo z hamulcem 2000kg. Najczesciej jest 1500-1800kg
Komentarz
-
-
Maicroft, OII 1.9BXE ma DMC przyczepy 650kg, z silnikiem 1.2TSI 105KM ma 600kg, Fabia I 1.2 HTP 65KM ma 400kg, Jetta 1.9TDI BXE ma 700kg.
Przyczepkę mam robioną przez siebie SAM rejestrowałem na 750kg DMC kiedy jeszcze miałem Fabię I 1.4 60KM. Wtedy chyba nikt na to nie zwracał uwagi :roll: Teraz mam OII z 650kg. Za rok jak zmienię np. na Mondeo lub jakiś inny który będzie miał np 750 lub 700kg.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTo jest tak samo nielogiczne jak wiele innych zaleznosci z przyczepa jak auto z DMC 3500kg + przyczepa DMC750kg
- 3500kg DMC auta + 750kg DMC przyczepy - kategoria B
- suma <= 3500 DMC z powyżej 750DMC - kategoria B
- suma > 3500 DMC z przyczepką powyżej 750DMC - kategoria B+E
Czyli tak to teraz obowiązuje?Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBWięc mając przyczepkę lekką o DMC 750kg mogę ją ciągnąć czy powinienem mieć przyczepkę o DMC 650kg?Zamieszczone przez AdamBCzy mogę mieć przyczepkę DMC 750kg i mieć całkowitą masę 650kg??
Z polskiego prawa przy kategorii B wynika takie coś:
1. Można ciągnąc przyczepę lekką (do 750kg) mając auto o masie całkowitej 3500kg czyli DMC pojazdów wynosi 4250kg (i do czegoś takiego wymagany jest viatoll.
2. Można ciągnąć przyczepę (o masie większej niż 750kg) pod warunkiem że DMC przyczepy jest mniejsza niż DMC pojazdu który ciągnie i łączne DMC nie przekracza 3500kg
Jest jeszcze mały fortel w postaci kategorii B96 i tu w przypadku 2 podnosi się masa DMC zespołu pojazdów do 4250kg.
PS: u siebie (w A6 ) mam O1=1500kg O2=750kgO ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Po ostatniej wymianie zdań że "szwagrem" postanowilem rozwikłać zagadkę - jakiej max wagi moge ciagnac autem do 3,5 tony przyczepę z hamulcem najazdowym tj. laweta, kemping etc. Wynika z tego, że mając prawko na B+E muszą być spełnione łącznie warunki:
- RMC przyczepy ma być mniejsze niż RMC pojazdu ciągnącego,
- DMC przyczepy ma być mniejsze niż wartość z O1 z dowodu rejestracyjnego pojazdu i 3500kg
- DMC przyczepy ma być mniejsze lub równe DMC pojazdu / 1,33,
- całość zestawu nie moze przekroczyc 3,5+3,5/1,33,
- regulacje dot samej przyczepy.
Reasumujac, w przypadku takiej Octavii z DMC 2020 będzie to przyczepa o RMC max 1518 kg.
Pytanie, jak jest obecnie z autami terenowymi że zwyzka 50% masy sprzed kilku lat, czy O3 4x4 mozna pod to pociągnąć? Czy wymagane są jakieś zmiany w dowodzie?
Komentarz
-
-
To co w doowdzie. juz jest tam ze tak powiem przez producenta uwzglednione co i jak. Tez mamay problemy z tymi masami w sharanch alhambrach i galaxach. Ja kupowalem chyba ze 3 lata temu przyczpeke lekką i z racji iz w golfie mam wpisane dla lekkiej dmc 600 kg a w sharanie 700 kg to zarejstrowalem swoja przyczpeke na 600 kg. Poa tym ojcec ma tez berlingo i tez siemeisci w tym zakresie. Jelsi bym mial ta przyczpeke zarejestrowana na maksymane wartoci bo an tyle zezwala prducent- brenderup na 750 kg to nie moglbym nawet na pusto ja transportowac sobie na haku. Dlatego pryz zakupie trzeba uwazac co sie kupuje i z jakimi danymi. Z hamulcem mam w golfie dmc przyczepy 1400 kg a w sharanie 2000 kg ale takiej przyczpeki nei posiadam.
PAmietajmy ze przekraczajac DMC calego zestawu czyli auto i przyczeka ( nie istotne czy lekka czy ciezka) wiecej jak 3500 kg to jestesmy zobowiazani do posiadania viatool. Czyli jadac np vw T5 plus przyczepka 750 kg mozemy jechac owszem na kategorii nawet B mimoz e przekraczamy 3.5 tony ale musimy miec viatolke. Na bramkach na drogach sprawdzaja na podstawie tablic jakie jest dmc auta i przyczpeki i po zsumowaniu wychodzi wynik oraz czy bylo pikniecie przy przejezdzaniu. Jesli nie to wysylaja mandacik 3000 zl.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Oczywiście pisałem o przyczepie z hamulcem najazdowym i w O1 mam wpisane 2t.
Jesteś tego pewien w 100%, że krokodylki nie czepiają się stosunku 1,33? Naród pisze w necie co innego i ma to miejsce w Polsce i za granicą np. u Niemca.
Dodam, że w przypadku takiej osobówki byłoby to trochę bez sensu, bo wg prostych wyliczeń:
- kat. B - maksymalna waga takiego zestawu 3,5t,
- kat. B+E - maksymalna waga takiego zestawu 3,5t + 20 kg (wtf?),
Czy orientujecie się co z tym 4x4? Z ustawy nie wynika jasno, czy to udogodnienie zostało całkowicie oddalone.
4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3500 kg,
z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep
(Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30)4), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej
urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.
4) Rozporządzenie utraciło moc na podstawie art. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym
oraz o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 92, poz. 884) z dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. Nr 238,
poz. 2010). Rozporządzenie z dnia 24 października 2005 r. utraciło moc na podstawie art. 1 pkt 6 w związku z art. 13 ustawy z dnia
10 października 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1448) z dniem
wejścia w życie rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji
typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. poz. 407).
[ Dodano: Sro 10 Lut, 16 11:21 ]
Dodatkowo, czy pomiar wagi dokonywany jest na jedno, czy wszystkie koła i jakoś uśredniany? Zastanawiam się, jak to może się mieć w stosunku do rozkłady masy w pojeździe/na przyczepie.
Komentarz
-
-
To jak byloby mozliwe, ze jezdza takie zestawy:
DMC3500kg
Taki Sprinter, niech bedzie ze ma 3,5t tony ladownosci, DMC 5000kg, ale masa wlasna pustego to 1500kg
Crk64, Napisz do ITD, ze masz pojazd ktory w jednej rubryce ma X, w drugiej Y, w trzeciej Z. I teraz kupujesz przyczepe z hamulcem i jaki moze byc maksymalny jej ciezar ?? Odpisza, zapisz, zachowaj i masz dupochron na dlugo w razie kontroli, przy zalozeniu posiadania B+E oraz viatolla.
BTW. Robiles kurs B+E. Co mowili o takim tworze jak hamulec najazdowy ?? Istnieje w przepisach czy nie ?? Bo tam znany jest jedynie hamulec pneumatyczny, a tego samochody osobowe nie maja.
Komentarz
-
-
Maicroft, wskazana przyczepa ma sens w odniesieniu do kat. C+E, gdzie DMC pojazdu przewyższa 3,5t, acz wg zapisów w ustawie wszystkie inne warunki pozostają w mocy.
Myślałem o napisaniu do Wydziału Komunikacji, ale ty zasugerowałeś pójść o krok dalej i dowiedzieć się u źródła (...problemów). Dzięki.
PS. Nie mam jeszcze kat. B+E i dobrze, że zacząłem nad tym dumać zanim przeniosłem w praktykę swoje zamiary.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Crk64Maicroft, wskazana przyczepa ma sens w odniesieniu do kat. C+EOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Crk64Maicroft, wskazana przyczepa ma sens w odniesieniu do kat. C+E, gdzie DMC pojazdu przewyższa 3,5t
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnCrk64 napisał/a:
Maicroft, wskazana przyczepa ma sens w odniesieniu do kat. C+E, gdzie DMC pojazdu przewyższa 3,5t
Nic podobnego, takie przyczepy o DMC 3500kg ciągną np. Land Cruisery i wszystkie inne pojazdy na ramie o DMC do 3500kg dopuszczone przez producenta, a kierującemu wystarczy tylko prawo jazdy B+E
Jeszcze o czyms takim slyszalem, jak zespol pojazdow tj. auto 3500kg + przyczepa 2000kg = 5500kg, ale tu znowu ten stosunek 1,33 bylby zachowany.
Zamieszczone przez Crk64Myślałem o napisaniu do Wydziału Komunikacji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Crk64Ciągną, czy ciągnęły?
Każdy pojazd w homologacji ma precyzyjnie określoną wagę przyczepy którą może ciągnąć.
Zamieszczone przez Crk64Czy jakieś przepisy aktualnie to jasno określają?
Komentarz
-
Komentarz