Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uszkodzony moduł cewki WN NGK w silniku AZJ 2.0

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Uszkodzony moduł cewki WN NGK w silniku AZJ 2.0

    Cześć,
    Zdiagnozowałem wczoraj na podstawie błedów na cylindrze 1 i wypadających zapłonów że problemem jest moduł cewki WN NGK. Błędy wpadają niezależnie od pogody. Moduł wymieniałem w lutym zeszłego roku czyli jest na gwarancji. Wymieniłem wtedy też od razu świece i kable WN. Moje szczęście jest takie, że starego nie wyrzuciłem. Był identyczny problem na tym samym cylindrze ale tylko w dni deszczowe. Wczoraj podmieniłem na stary i jak ręką odjął, silnik działa równo. Póki co jest pogoda ładna i można spokojnie jeździć. Pytanie czy sklep może mi to zakwestionować, czy muszę mieć jakieś poświadczenie warsztatu z montażu?

  • #2
    Nie wiem czy jest ktoś kto w octavce nie wprowadził przeróbek tak jak w linku chłopaki z innego forum ale bardzo mnie to ciekawi...
    Audi A6 / A7 Klub Polska [ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

    Komentarz


    • #3
      Wracam z tematem wypadającego zapłonu. Sklep poinformował, że NGK uznało mi gwarancję na cewkę i zaproponował wymianę. Poprosiłem z wymianę za dopłatą na BERU i jest zonk. Wstawiłem cewkę BERU i jest to samo, przerywa mi 1 cylinder, zlicza misfire. Podmieniłem więc świece 1 z 4 cylindrem ( świeca z 1 cylindra ciemno brązowa ale niezaolejona, bez nagarów, czysta, a z 4 idealna) i to samo, bez zmian. Zmierzyłem oporność kabla WN i jest 5kohm. Dobrałem się do kolektora ssącego, wymieniłem uszczelki na nowe, bez zmian. Mam podejrzenie do instalacji elektrycznej, mam LPG. Problem jest na Pb i lpg. O co tu biega? Co jeszcze polecicie sprawdzić?

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez marcinusek Zobacz posta
        oje szczęście jest takie, że starego nie wyrzuciłem. Był identyczny problem na tym samym cylindrze ale tylko w dni deszczowe. Wczoraj podmieniłem na stary i jak ręką odjął, silnik działa równo.
        sprawdź jeszcze raz tą. Ja wiem, że wyjątkowy pech by był, ale może być nowa też trafiona.
        Zamieszczone przez marcinusek Zobacz posta
        O co tu biega? Co jeszcze polecicie sprawdzić?
        z takich dość prostych rzeczy, zakręcić lpg i wypiąć ecuLPG. Czasem się zdarza że on powoduje złe sterownie wtryskami.

        Ostatnio pomagałem komuś przy fordzie z cewką. Słaba świeca na cyl 1. Ktoś podpowiadał że można podmienić sterowanie gdyż cewki mają sterowanie parami np. 1i3 i 2i4. Niestety tam była cewka z 3ma przewwodami, jeden to +12V a reszta to sterowniae odpowiednią parą cylindrów. Trzeba by znaleźć schematy do cewki AZJ (do forda znalazłem). VW w swoich instrukcjach podaje jak spr oporność cewki ale do AQY, oporność 5kOhm. Na necie jest fajny poradnik jak sprawdzać ogólnie cewkę:



        Zamieszczone przez marcinusek Zobacz posta
        Nie wiem czy jest ktoś kto w octavce nie wprowadził przeróbek tak jak w linku chłopaki z innego forum ale bardzo mnie to ciekawi...
        Audi A6 / A7 Klub Polska [ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
        czytałem kiedyś ten temat i myslałem o tym. Wydaje mi się to jednak niemożliwe. Po prostu w 1.8T i 2.6 V6 masz dostęp do wszystkiego na wierzchu i sporo miejsca. U nas wszystko jest pod kolektorem, miejsca jest mało itp.
        Ostatnio edytowany przez zwonko; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Znalazłem schemat:
          MS2V357_Hardware-3.4 page 84
          jest tam też numer wtyczki. 1J0973726. Można by kupić wtyczkę i zamienić sterowania wraz z kablami WN.

          Komentarz


          • #6
            Ze schematu modułu cewki wynika, że każda cewka ma sterowanie osobno. Teoretycznie można spreparować zamianę. Ale podsumuję co do tej pory zrobiłem:
            Mam nowy moduł cewki Beru, kupiłem nowe przewody WN Bremi, zamieniłem świece z kol 1 z 4. Wczoraj gdy wszystko pospinałem (ale silnik był już wstępnie ciepły tak około 60 stC) zaczeło wszystko dobrze pracować. Wyjechałem w trasę podczas deszczu, wciskałem pedał do podłogi i auto się elegancko zbierało, na wolnych pracował płynnie. Dzisiaj schodzę do garażu, odpalam i to samo, popiarduje na jeden gar, mryga check i niedługo potem check już się świeci na stałe. Cholera mnie bierze.
            Potrzebuje schematów elektrycznych co jak którędy leci i jest połączone z ECU. Chciałbym sprawdzić, przemierzyć wszystkie kostki i połączenia. Gdzieś musi być coś zaśniedziałe po tylu latach. Na koniec zostawiłbym sprawdzenie ciśnienia w cylindrze bo i takie jest podejrzenie że jak silnik jest zimny to sprężanie może być kiepskie. Jest bardzo kiepski dostęp do świec. Silnik AZJ więc trzeba kolektor ściągać, wszystkie świece wykręcać.

            Komentarz


            • #7
              Niby cewka ma sterowanie osobno ale chyba jednak jest coś na rzeczy bo zamieniłem sterowanie na kablach we wtyczce wpietej w moduł cewki wn, zamieniłem poprostu kable z od cewki cylindra 1 i 2 i silnik nie chciał odpalić. Jeśli się miałaby sprawdzić wersja zamiany np 1i3 albo 2i4 to u mnie jest to nie bardzo wykonalne, kable wn nie starczą.

              Komentarz


              • #8
                Bez schematów elektrycznych nie ruszę dalej, nie wiem jak co z czym jest spięte. Może instalacja lpg bruździ w tym całym układzie.

                Komentarz


                • #9
                  Najlepiej byłoby pomierzyć okablowanie od samego ecu do modułu cewek. Jakby ktoś podał które piny w ecu wysterowują moduł cewki WN...

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez marcinusek Zobacz posta
                    zamieniłem poprostu kable z od cewki cylindra 1 i 2 i silnik nie chciał odpalić.
                    przecież jest jeszcze coś takiego jak sekwencja zapłonu. Np. 1,3,2,4 albo coś w ten deseń. Jak tylko zmienisz miejscami kabel WN to nie ma prawa to działać
                    Zamieszczone przez marcinusek Zobacz posta
                    Może instalacja lpg bruździ w tym całym układzie.
                    może. wypnij bezpiecznik, zakreć gaz.
                    Ostatnio edytowany przez zwonko; [ARG:4 UNDEFINED].

                    Komentarz


                    • #11
                      EDIT: sekwencja zapłonu (firing order) bodajże. 1,3,4,2 albo coś w ten deseń. Jak tylko zmienisz miejscami kabel WN to nie ma prawa to działać bo iskra jest podawana w nieodpowiednim suwie cylindra

                      Komentarz


                      • #12
                        EDIT: i tu załatwiłem Ci schemat
                        newbeetle.pl :: Zobacz temat - Cewka AZJ
                        Ostatnio edytowany przez zwonko; [ARG:4 UNDEFINED].

                        Komentarz


                        • #13
                          Dzięki wielkie Zwonko.

                          Wyjaśnię, zmieniałem kolejność kabli sterujących we wtyczce 6pin oraz kolejność podłączeń kabli wn na wyjściu z modułu cewki tak żeby się zgadzały sekwencje i aby tylko zamienić kolejność cewek w module. Test mi nie wyszedł.

                          Nabyłem więc manometr do pomiaru ciśnienia w cylindrach i dziś podszedłem do pomiaru który wykazał:
                          cyl 1 - 6 Bar
                          cyl 2 - 14 Bar
                          cyl 3 - 14,2 Bar
                          cyl 4 - 14,2 Bar

                          Jak widać z powyższego padła kompresja w cyl1 czyli tym z którym walczę od początku. Podczas pomiaru słychać syk powietrza i wydaje mi się że z otworu w głowicy dla kolektora ssącego bo jest odłączony (inaczej w AZJ tego się nie zrobi). I teraz pytanie czy uszczelka pod głowicą wydmuchana, podparty zawór ssący przez szklankę, wypalone gniazdo zaworu. Chyba czeka mnie zdejmowanie głowicy. Masakra...
                          Ostatnio edytowany przez marcinusek; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • #14
                            prostota tego silnika , która daje mu niewysilone parametry - 58 KM z litra pojemności, powoduje iż, taki motor można już kupić za ok 500zł, lub remontować np głowice za ok 450zł i dalej poginać... decyzja nalezy do ciebie :-) W tym przypadku pozorne wady tego motoru staja się jednak zaletami zwłaszcza pod względem kosztów

                            Komentarz


                            • #15
                              Zanim się wezmę za naprawę trzeba pozbierać trochę gratów. Pytanie jakie śruby głowicy i uszczelkę pod głowicę zakupić?

                              Komentarz


                              • #16
                                Erling lub Reinz. Ja tylko na tym kiedys składałem silnik po remoncie i.... pewnie lata do dziś u nowego właściciela

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X