Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak napięcia w 12V

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Brak napięcia w 12V

    Witajcie.
    W mojej O1 1.9TDi (nie wiem, na ile silnik ma znaczenie) gniazdko 12V nie daje prądu, nawet przy włączonym silniku (ta domyślnie dołączana zaślepka do odpalania szluga nie grzeje się).
    Moja pierwsza diagnoza, czyli brak bezpiecznika nic nie dała (tzn. bez bezpiecznika koło kierowcy nie działało, z bezpiecznikiem - no też nie działa).
    Czytałem na forum, że gniazdko ma jeszcze jakiś osobny, własny bezpiecznik. Da się do niego jakoś dobrać bez demontażu połowy auta, foteli itd? W moim egzemplarzu ta wysepka pomiędzy siedzeniami jest chyba sklejona z podłogą, więc nie wiem, czy nie wpłynie to negatywnie na ewentualny demontaż.
    Zaznaczam, że nie mam komputera do komunikacji z komputerem w samochodzie i nie jestem w stanie rozszyfrować odpowiednich wskazań sprzętu, jak i kodów.
    Auto z 2000r., jedynka przed liftem w dość ubogiej wersji (jedynie nawiew, niefirmowe radio, brak elektryki do szyb itd).

  • #2
    Dodatkowego bezpiecznika tam chyba nie ma . Może być uszkodzona sama zapalniczka , złącze gniazda lub urwany przewód . Tunel oraz gniazdo jest rozbieralne . Kiedyś wymieniałem żarówkę podświetlającą . Jakoś wiele rozkręcania przy tym nie było . Musisz sprawdzić za pomocą miernika lub 12V żarówki czy w przewodach jest prąd . Oczywiście z włożonym , sprawnym bezpiecznikiem ( licząc od dołu , od prawej ,czwarty 15 A )

    Komentarz


    • #3
      Być może ktoś podłączył coś pobierającego dużo prądu lub jakąś chińską ładowarkę i usmażył gniazdo lub kable. Bezpiecznik nie koniecznie mógł się spalić bo całe ciepło wydziela się w gnieździe, widziałem taki przypadek w masterze z podłączoną ładowarką z aliexpress.
      Tunel wyciąga się łatwo, jak nie masz jeszcze podłokietnika to bardzo łatwo.
      O1-->O3--> ?

      Komentarz


      • #4
        przegrzanie raczej odpada, nie przypominam sobie, żeby tam W OGÓLE było podpinane cokolwiek innego, niż ta zatyczka do szluga.
        Podświetlenie, o ile dobrze pamiętam (nie zwróciłem uwagi ostatniej nocy :P ) działa.
        Tak, czy inaczej - przyjrzę się temu. Być może też po prostu źle sprawdzałem, a gniazdko chodzi jedynie przy WŁĄCZONYM silniku, ew. po zgaszeniu silnika ale z kluczem w stacyjce).

        Komentarz


        • #5
          Ok, jest po weekendzie, gniazdko sprawdzone. Końcówka na odpalenie fajki wprawdzie nie odskakuje sama (wyrobił się plastik i trzeba ręcznie trzymać końcówkę), ale nagrzewa się po kilku sekundach. Sprawdzę jeszcze z jakąś ładowarką 12V, czy rzeczywiście gniazdko działa (przyzwyczaiłem się już tak bardzo do tego, że nie działa, że byłem pewien, że samo zamontowanie bezpiecznika 15A to będzie za mało).

          Komentarz

          Pracuję...
          X