Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zawor N75

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zawor N75

    A jak jest po przejechaniu przez próg zwalniający czy po innych nierównościach?

  • #2
    zawor N75

    Witam bardzo serdecznie!

    Mogłem juz kilka razy liczyc na Wasza pomoc i tym razem mam nadzieje ze pomozecie.
    A wiec tak mam octavke I z przebiegiem 207 tys km(udokumentowane), uzytkuje ja od 7 tys.km i w tym czasie 2 razy zdazylo sie cos takiego: jade i nagle samochod traci moc, niby przyspiesza ale nie tak jak powinien, zadna ostrzegawcza kontrolka sie nie zapalila. ciezko mi strwierdzic ale wydaje mi sie ze turbina dziala albo ciszej albo wcale. Potem jak postawie autko na kilka godzin(6-8) wszystko jest cacy i nie ma problemu.

    W zwiazku z tym ze szukalem na forum info na temat notlauf na poczatek zdecydowalbym sie na wymiane zaworu N75
    mam tylko pytanie czy ktos zna numer katalogowy tego zaworu N75 do silnika tdi 110km z 2000r?

    Komentarz


    • #3
      Na początek proponuje wykonanie diagnostyki silnika w celu ustalenia przyczyny powstawania trybu awaryjnego.
      Tak będzie szybciej i taniej.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz


      • #4
        Link identyczna octe i pare miesięcy temu miałem dokładnie ten sam problem.zaczalem od wymiany zaworu podcisnienia,później dziwne wężyki od w/w zaworu i regulacje przez elektronika samochodowego,na końcu zająłęm sie turbiną od której powinienem zacząć [tak powiedzieli mi w serwisie]niepotrzebne koszty.regeneracja pomogła jest ok. przyczyn więc może być wiele odpowiednia diagnoza powinna ci pomóc lepiej niz przypuszczenia,wiem że turbo tez lubi siadac po 200k km.pozdro.

        Komentarz


        • #5
          Powiem Ci, że zawór pada rzadko...na 95% to wina turbiny. Podjedź na VAG-a do kogoś, looknij na błędy, zobacz w praniu ile Turbo pompuje i kiedy się wywala.

          Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
          ________________________________________

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez bielinek
            Powiem Ci, że zawór pada rzadko...na 95% to wina turbiny.
            Co Ty nie powiesz , ja jestem gotów stwierdzić że na 100% to 10% to padnięta sprężarka (mówię o regeneracji a nie o czyszczeniu).
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz


            • #7
              nic z Twojej wypowiedzi nie wynika...nie wiem czy czytasz swoje posty przed wysłaniem...

              Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
              ________________________________________

              Komentarz


              • #8
                wynika tyle ze zdecydowanie cześciej pada N75 jak turbina, i to jest raczej bardziej zgodne z prawda

                Komentarz


                • #9
                  troszke zamieszaliscie, ale bardzo dziekuje za pomoc
                  Czyli czesciej pada zawor N75 niz turbina?

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam serdecznie.Był już poruszany na forum temat zapieczonych kierowniczek.Proponuję do niego wrócić.Ponieważ jest dobrze opisany nie muszę niczego dodawać.Pozdrawiam.
                    Witek

                    Komentarz


                    • #11
                      moim zdaniem to właśnie turbina - a dokładnie jak napisał Witek zapieczone kierownice.

                      Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                      ________________________________________

                      Komentarz


                      • #12
                        WITAM!
                        Zapieczone kierowniczki już miałem przy 50 000km teraz mam 200 000 no i padła bańka przy turbinie, wymieniłem ją, po wymianie było super ale tylko przez dwa dni znowu nie ma mocy. Wiele porad jest typu jedź na komputer i będzie wszystko wiadomo, to nie prawda, odczytają te błędy i też gdybają, zapieczonych kierowniczek w trzech serwisach ASO nie wyczuli ich diagnoza w takich przypadkach to uszkodzenie turbiny. Pomocnym byłby opis: jak objawia się padnięcie turbiny i co przez to rozumiemy np. odpadła od kolektora, spowodowała pożar, dymiła, itd. Mnie interesuje jak objawia się awaria zaworu N75 i jak to sprawdzić bez komputera.
                        Pozdrawiam!
                        popisał bym jeszcze ale klepanie w te literki to …
                        1)1,9 TDI rok 2001
                        333 000 km
                        110 KM seria - prog. na 135KM

                        2)2,0 TD rok 2011 140KM
                        po mod. 187KM

                        3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                        po mod. 225KM

                        Komentarz


                        • #13
                          RODROG, podmień n75 od znajomka i potestuj. Przełożenie 3 minuty i już 1 przyczyne wyeliminujesz i kasy w portfelu troche zostanie. Co do turbiny, poruszaj delikatnie mieszkiem czy chodzi opornie, jak tak no to czyszczenie kierowniczek lub/i wymiana mieszka jak jest w zdechłym stanie. Z bardziej widocznych przyczyn to turbina np. puszcza olej, robisz za sobą zadymę.

                          Komentarz


                          • #14
                            turbina czyściutka żadnych przecieków, kierowniczki bez zacięć, mieszek wymieniłem 3 dni temu (był dziurawy), po wymianie było dobrze a teraz znowu brak mocy, na pewno zacznę o zaworka N75, szkoda tylko, że nie mam od kogo pożyczyć na prubę.
                            1)1,9 TDI rok 2001
                            333 000 km
                            110 KM seria - prog. na 135KM

                            2)2,0 TD rok 2011 140KM
                            po mod. 187KM

                            3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                            po mod. 225KM

                            Komentarz


                            • #15
                              możesz sprawdzić czy N75 dostaje podciśnienie w pompy podciśnienia, u mnie zapchał się ten węzyk wychodzący w okolic serwa hamulca i N75 nie działał chociaż był dobry
                              TDI ASV 140KM 300Nm

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie wiem który, przed chwilą sprawdziłem, stwierdziłem, że N75 nie wytwarza podciśnienia i po prostu nie zasysa mieszka i kierownice stoją, ciekawe jak działa ten N75. Czy brak podciśnienia to tylko jego wina, co powoduje, że on wytwarza to podciśnienie. Sprawdzenie N75 polegało na tym, że ściągnąłem wężyk prowadzący do mieszka turbiny i w jego miejsca wpiołem strzykawkę lekarską, przegazowałem do 5000 tys. Obr. i nie miał nawet siły wciągnąć tłoczka strzykawki.
                                Bardzo proszę o podpowiedzi.
                                1)1,9 TDI rok 2001
                                333 000 km
                                110 KM seria - prog. na 135KM

                                2)2,0 TD rok 2011 140KM
                                po mod. 187KM

                                3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                                po mod. 225KM

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez RODROG
                                  stwierdziłem, że N75 nie wytwarza podciśnienia
                                  podciśnienie wytwarza pompa podciśnienia.Zaworkiem n-75 steruje komputer w zależności od obciążenia silnika odpowiednio go steruje.Sprawdz po kolei przewody od pompy do mieszka moga byc popekane lub niedrożne.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    od mieszka do zaworu N75 sprawdziłem, jutro sprawdzę od pompy do zaworu N75, mam nadzieję, że skumam która to ta pompa i który przewód sprawdzić. Jeździłem dzisiaj, moc jak przed naprawą mieszka.

                                    [ Dodano: Nie 12 Paź, 08 23:52 ]
                                    sprawdziłem, że żaden wężyk dochodzący do N75 nie wyważ podciśnienia, czy ta pompa podciśnienia wpływa tylko na N75.

                                    [ Dodano: Pon 13 Paź, 08 00:12 ]
                                    jeszce jedno pytanko
                                    jak działa zbiorniczek podciśnienia
                                    czy zasysa cały czas równo, czy ze zmienną siłą, jutro będę go sprawdzał
                                    1)1,9 TDI rok 2001
                                    333 000 km
                                    110 KM seria - prog. na 135KM

                                    2)2,0 TD rok 2011 140KM
                                    po mod. 187KM

                                    3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                                    po mod. 225KM

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      N75 to element układu kontroli kierownic sprężarki o zmiennej geometrii. Dochodzą do niego 3 czarne rurki 2 lewe i jedna prawa. GÓRNA LEWA idzie przez zawór jednokierunkowy do pompy podciśnienia a przez trójnik do zbiornika podciśnienia. DOLNA LEWA to przewód do mieszka turbiny. PRAWA przewód do filtra powietrza.

                                      Działanie elektrozaworu jest bardzo proste. Pompa wytwarza podciśnienie które on
                                      "dozuje" do mieszka turbiny. Im "więcej" podciśnienia załączy, tym mocniej otwierają się kierownice zmniejszając ciśnienie doładowania.

                                      Przy niskich prędkościach obrotowych kierownice są półprzymknięte zwiększając ciśnienie spalin a co za tym idzie prędkość obrotową wirnika turbo - niweluje to efekt turbodziury przy niskich prędkościach obrotowych. Gdy silnik działa na wysokich obrotach, kierownice otwierają się aby utrzymać ciśnienie doładowania na bezpiecznym poziomie.

                                      Zapieczenie kierownic w położeniu półprzymkniętym powoduje nadmierny wzrost ciśnienia doładowania co stanowi zagrożenie dla silnika. Włącza się Notlauf , komputer ścina dawkę paliwa aby zapobiec uszkodzeniu sprężarki.

                                      Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                      ________________________________________

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        DZIĘKI
                                        NARAZIE USTALIŁEM,ŻE ŻADEN PRZEWÓD DOCH. DO N75 NIE WYTWAŻ PODCIŚNIENA A NAPEWNO NIE TAKIE KTÓRE MOGŁO BY PORÓSZYĆ SPRĘŻYNĘ MIESZKA, DISIAJ SPRAWDZĘ PRZEWÓD OD BAŃKI PODCIŚCIENA DO M75 NO I SAMĄ BAŃKĘ PODCIŚNIENIA JEŻELI NIE TO TO ...........
                                        NAPISZ CZY PODCIŚNIENIE Z BAŃKI PODCIŚNIENIA MOŻNA JAKOŚ WYCZUĆ. pAMIĘTAM KIERYŚ GDY TO DZIAŁALO JAK PODŁĄCZYŁEM STRZYKAWKĘ DO PRZEWODU KTÓRY PROWADZI DO MIESZKA TO PO WŁĄCZENU SILNIKA ODRAZU WCIĄGNEŁO TŁOCZEK, TERAZ ŻADEN PRZEWÓD NIE JEST W STANIE WCIĄGNĄĆ TŁOCZKA STRZYKAWKI, DOTYKAŁEM ICH PALCAMI, MOŻNA WYCZUĆ LEKKIE PODCIŚNIENIE ALE JEST BARDZO SŁABE LEDWIE WYCZ€WALNE.
                                        1)1,9 TDI rok 2001
                                        333 000 km
                                        110 KM seria - prog. na 135KM

                                        2)2,0 TD rok 2011 140KM
                                        po mod. 187KM

                                        3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                                        po mod. 225KM

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          a przy hamowaniu nie musisz teraz mocniej wciskac pedalu w podloge przypadkeim??

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            WSZYSTKO DOBRZE POZA MOCĄ,
                                            sugerujasz, że jest to ta sama pompa podciśniena która wspomaga hamowanie, rowiń trochę temat jeżeli masz jakieś doświadczenie w tym temacie, będę się z tym grzebał dziś wieczorem i chciał bym zebrać jak najwięcej informacji.

                                            [ Dodano: Pon 13 Paź, 08 10:59 ]
                                            pytanie konkret
                                            skąd bierze się podciśnienie w N75, jeżeli tylko nim steruje to skąd go dostaje, myślę, że nie z bańki podciśnienia przyglądałem się jej, myślę że ta bańka ma za zadanie nie dopuszczać do skoków ciśnienia, jest czymś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa.

                                            [ Dodano: Pon 13 Paź, 08 11:01 ]
                                            pytanie konkret
                                            skąd bierze się podciśnienie w N75, jeżeli tylko nim steruje to skąd go dostaje, myślę, że nie z bańki podciśnienia przyglądałem się jej, myślę że ta bańka ma za zadanie nie dopuszczać do skoków ciśnienia, jest czymś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa.
                                            1)1,9 TDI rok 2001
                                            333 000 km
                                            110 KM seria - prog. na 135KM

                                            2)2,0 TD rok 2011 140KM
                                            po mod. 187KM

                                            3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                                            po mod. 225KM

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              nie wiem czy to coś pomoże ale, jeśli już tak drążysz ... to sprawdź sobie wąż, który wychodzi bezpośrednio z pompy podciśnienia.
                                              U mnie miał on oryginalną fabryczną opaskę zaciskową, która tak zaciskała, że jak się dobrze przyłożyłem to ściągnąłem ten wąż z króćca pompy podciśnienia.
                                              W moim przypadku drążyłem temat płynnego gaszenia silnika. Klapka gasząca nie domykała do końca, brakowało gdzieś po prostu podciśnienia i ten brak znalazłem właśnie tam. Założyłem inną najzwyklejszą opaskę i co? I jest gicior. Klapka gasząca staje dęba i trzyma jeszcze zamknięty dopływ przez ok 2s po zgaszeniu silnika.
                                              Jeśli brak Ci podciśnienia - możesz to sprawdzić.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                POMPA PODCIŚNIENIA DAJE STAŁE CZY ZMIENNE PODCIŚNIENIE
                                                1)1,9 TDI rok 2001
                                                333 000 km
                                                110 KM seria - prog. na 135KM

                                                2)2,0 TD rok 2011 140KM
                                                po mod. 187KM

                                                3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                                                po mod. 225KM

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  jesli hamulce OK a brak podcisnienia dalej to cos nie tak na odcinku trojnik- reszta wezykow - zatkanie , dziura etc

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X