Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uszczelniacz wału O1 1,9 Tdi 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Uszczelniacz wału O1 1,9 Tdi 4x4

    Rok 2001 4x4 silnik ATD. Miał ktoś doświadczenie w takim przypadku. Leje uszczelniacz na wale (tak sądzę). Co lepiej demontować silnik czy skrzynie? Wg mnie skrzynie. Ktoś już wykonywał taką operacje? Jakieś uwagi-wskazówki ? O sprawdzeniu dwumasy i sprzęgła oraz ewentualnej wymianie już myślę. Czeka mnie spory remont uszczelnienie na wale od strony skrzyni będzie pierwszym etapem. Drugi etap to remont głowicy bo obsiadła i wywala płyn plus wałek rozrządu,panewki,wałka i hydro-popychacze. Oczywiście wtedy badanie szczelności planowanie, poprawa gniazd popychaczy (jeśli będą tego wymagały ze względu na ranty lub totalne rozjechanie) ,docieranie zaworów i gniazd. Przy okazji zrobię rozrząd kompletny uszczelniacze na wale i wałku oraz łańcuch i napinacz pompy oleju.

  • #2
    Wolga85 jeśli masz to robić za jednym razem to ja bym wyciągał cały zespół czyli silnik ze skrzynią , rozłączył półosie , oczywiście dobrze jest zdemontować całe sanki z wachaczami a maglownicę podwiesić , zdemontować przód , czyli spuścić płyn i ściągnąć czynnik z klimy , wówczas można po rozpinać węże i zdemontować cały pas z chłodnicami , co do 2massy to jaki masz obecnie przebieg ?
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz


    • #3
      Głowica i rozrząd pompa oleju to pikuś. Wytarganie skrzyni lub silnika to wg już inna bajka przystawka do 4x4 zajmuje trochę miejsca. Przekonałem się o tym zmieniając turbo.

      Komentarz


      • #4
        Wolga85 niestety to jest właśnie jedyna wada 4x4 ale nie jest źle , podeślij mi swój adres mailowy na pw to podeśle ci trochę fotek jak ja wymieniałem silnik na ARL-a , dzięki koledze który jest mechanikiem w ASO zaoszczędziliśmy dużo rozbierania niepotrzebnego .ok
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz


        • #5
          1.8T 4x4 Robiłem remont skrzyni, założyłem nowy reduktor, wszystkie uszczelniacze, zestaw Valeo Kit4P zamiast oryginalnego sprzęgła i dwumasy.
          Potem jeszcze łącznik wału i nowy smar bo po zmianie wydechu na 2,5" wzrosła w tym miejscu temperatura i smar wyciekał.
          Nie ma dramatu jeśli chodzi o nakład pracy i koszty. Powodzenia.

          Komentarz


          • #6
            Tylko skrzynia.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz


            • #7
              Właśnie jestem w połowie roboty. Aku wyjęte z podstawą, rozrusznik też. Trawers wyleciał jak i półosie. Elektryka odpięta od skrzyni oraz linki biegów. Zostało odpiąć przewód do pompy sprzęgła. Niestety w tej skrzyni pompa jest w obudowie i nie da się jej wymontować tak by nie zapowietrzać układu. Tak że myślę że dzisiaj skrzynia wypadnie z auta. Wygląda na to że nie trzeba będzie rozłączać przystawki 4x4 od skrzyni tylko w całości wyjdzie wszystko razem ,ale to się okaże w praniu.

              Komentarz


              • #8
                Update: Niestety bez odkręcenia przystawki się nie da. Bo zachodzi na koło zamachowe i skrzynia nie wyjedzie. Czyli trzeba spuścić olej ze skrzyni i odkręcić 4x śruby na imbus 8mm plus piąta w kielichu półosi na długi imbus 6mm. Jak przystawka wyjdzie wtedy skrzynia wychodzi bez problemu. Trochę oleju się poleje ale cóż inaczej się nie da.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X