Rok 2001 4x4 silnik ATD. Miał ktoś doświadczenie w takim przypadku. Leje uszczelniacz na wale (tak sądzę). Co lepiej demontować silnik czy skrzynie? Wg mnie skrzynie. Ktoś już wykonywał taką operacje? Jakieś uwagi-wskazówki ? O sprawdzeniu dwumasy i sprzęgła oraz ewentualnej wymianie już myślę. Czeka mnie spory remont uszczelnienie na wale od strony skrzyni będzie pierwszym etapem. Drugi etap to remont głowicy bo obsiadła i wywala płyn plus wałek rozrządu,panewki,wałka i hydro-popychacze. Oczywiście wtedy badanie szczelności planowanie, poprawa gniazd popychaczy (jeśli będą tego wymagały ze względu na ranty lub totalne rozjechanie) ,docieranie zaworów i gniazd. Przy okazji zrobię rozrząd kompletny uszczelniacze na wale i wałku oraz łańcuch i napinacz pompy oleju.
Uszczelniacz wału O1 1,9 Tdi 4x4
Zwiń
X
-
Wolga85 jeśli masz to robić za jednym razem to ja bym wyciągał cały zespół czyli silnik ze skrzynią , rozłączył półosie , oczywiście dobrze jest zdemontować całe sanki z wachaczami a maglownicę podwiesić , zdemontować przód , czyli spuścić płyn i ściągnąć czynnik z klimy , wówczas można po rozpinać węże i zdemontować cały pas z chłodnicami , co do 2massy to jaki masz obecnie przebieg ?Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
-
-
Wolga85 niestety to jest właśnie jedyna wada 4x4 ale nie jest źle , podeślij mi swój adres mailowy na pw to podeśle ci trochę fotek jak ja wymieniałem silnik na ARL-a , dzięki koledze który jest mechanikiem w ASO zaoszczędziliśmy dużo rozbierania niepotrzebnego .okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
1.8T 4x4 Robiłem remont skrzyni, założyłem nowy reduktor, wszystkie uszczelniacze, zestaw Valeo Kit4P zamiast oryginalnego sprzęgła i dwumasy.
Potem jeszcze łącznik wału i nowy smar bo po zmianie wydechu na 2,5" wzrosła w tym miejscu temperatura i smar wyciekał.
Nie ma dramatu jeśli chodzi o nakład pracy i koszty. Powodzenia.
Komentarz
-
-
Właśnie jestem w połowie roboty. Aku wyjęte z podstawą, rozrusznik też. Trawers wyleciał jak i półosie. Elektryka odpięta od skrzyni oraz linki biegów. Zostało odpiąć przewód do pompy sprzęgła. Niestety w tej skrzyni pompa jest w obudowie i nie da się jej wymontować tak by nie zapowietrzać układu. Tak że myślę że dzisiaj skrzynia wypadnie z auta. Wygląda na to że nie trzeba będzie rozłączać przystawki 4x4 od skrzyni tylko w całości wyjdzie wszystko razem ,ale to się okaże w praniu.
Komentarz
-
-
Update: Niestety bez odkręcenia przystawki się nie da. Bo zachodzi na koło zamachowe i skrzynia nie wyjedzie. Czyli trzeba spuścić olej ze skrzyni i odkręcić 4x śruby na imbus 8mm plus piąta w kielichu półosi na długi imbus 6mm. Jak przystawka wyjdzie wtedy skrzynia wychodzi bez problemu. Trochę oleju się poleje ale cóż inaczej się nie da.
Komentarz
-
Komentarz