Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pytanie o opis silnika

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pytanie o opis silnika

    Witam kolegów i koleżanki mam pytanie jest gdzieś jakiś dokładny opis silnika akl 1.6 sr,ponieważ mam książki ale tam niema tego czego szukam.Mianowicie chodzi mi o opis silnika czy mój z 1998 roku posiada egr ,walczę z problemem wibracji po uruchomienie,koledzy sugerowali mi pompę sai tyle ze ja jej raczej niema w tym silniku,podobno ten rocznik tez nie miał egr,problem nadal występuje na zimnym silniku po zapaleniu słychać ze wchodzi na obroty i buczy przepustnica wymieniona po adaptacji,brak błędów silnik na wolnych obrotach jakby trochę zamulony,pozdrawiam

  • #2
    W akl nie ma egr, ja bym sprawdził czujnik temperatury cieczy i szczelność dolotu (szczególnie uszczelki kolektora dolotowego).

    Komentarz


    • #3
      Generalnie za kulturę ssania odpowiada czujnik temperatury ( najlepiej działa na oryginalnym ) , sprawna przepływka , szczelny układ dolotowy . Masz tam lpg ?

      Komentarz


      • #4
        Patrzyłem teraz . Wg etki w AKL-u w rocznikach 97-00 egr występuje .

        Komentarz


        • #5
          Witam mam lpg sekwencja Brc wszystko oryginał na nowych częściach,przepływka sprawna nawet czyszczona specjalnym płynem,układ dolotowy nowy kupiony ,sprawdzę ten czujnik choć niby temperaturę pokazuje dobra i szybko się nagrzewa,pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            Takie usterki / nie usterki są trudne do zdiagnozowania . Czy ten problem był zawsze czy zaistniał ostatnio ? Aby wykluczyć wpływ lpg to zakręć gaz w butli , Wyzeruj wartości adaptacyjne silnika i przejedź z 30-40 km na benzynie . Niech on wystygnie i np. po nocy odpal go i zobaczysz czy coś się zmieniło . Po tej operacji zapisz korekty long z grupy 032 . Może to coś powie o stanie układów paliwowo powietrznych . Sprawdź jeszcze wartości z czujnika temperatury zasysanego powietrza . Nie wiem czy u Ciebie jest zintegrowany w przepływce czy jest oddzielny , wkręcany w kolektor . Zanotuj wskazania na zimnym silniku przy zapisanej temperaturze zewnętrznej . Sprawdź czy po nagrzaniu wartości się zmieniły .

            Komentarz


            • #7
              Nie ma na 100% pompy SAI , co do EGR w ETCE niby jest (po kliknięciu na numer, brak informacji) , ale po zdjęciach silników na necie, ja go nie widzę, więc też obstawiam, że go nie ma.

              Nie mogę cytować... Nowe uszczelki kolektora ssącego (góra i dół) w moim przypadku załatwiły sprawę. Jak ich nie wymieniałeś to może być to trop. Czujnik temperatury też może robić swoje. Wszystkie powyższe sugestie są trafne bo silnik ma swoje typowe bolączki.

              Komentarz


              • #8
                Uszczelki kolektora wymienione i ta sytuacja pojawiła się niedawno i występuję tylko na benzynie rano jak zapalam nie zawsze ale coraz częściej

                Komentarz


                • #9
                  Zrób jak napisałem . Wyzeruj korekty i jeden dzień na Pb . Rano odpal i zobaczymy co będzie . Jeśli wcześniej tego nie było to może jakiś czujnik już pada albo wskazuje złe wartości . A jak z uruchomieniem ? Pali od strzała czy trzeba dłużej kręcić ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Pali od strzała problem tylko rano na zimnym silniku podwyższone obroty i buczenie

                    Komentarz


                    • #11
                      Tak jak już kiedyś pisałem , przy wysokich temperaturach podwyższone obroty to standard i nie ma się czym przejmować . Co do buczenia to musisz nasłuchać skąd dobywa się ten odgłos .

                      Komentarz


                      • #12
                        Po przeczytaniu problemu autora wątku,wypisz - wymaluj objaw działającej pompy SAI.

                        Ta pompa nie działa z tego co zaobserwowałem gdy temp spada poniżej -10 st C.

                        Twój silnik na pewno nie posiada SAI ??

                        Dziś było 31 stC i po pracy uruchamiam silnik, LPG mentalnie wskakuje a SAI pracuje

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                          Tak jak już kiedyś pisałem , przy wysokich temperaturach podwyższone obroty to standard i nie ma się czym przejmować . Co do buczenia to musisz nasłuchać skąd dobywa się ten odgłos .
                          Też bym się tym nie przejmował. Wszystko zależy od temperatury , może nawet zasysanego powietrza (??) U mnie tez raz wchodzi na wysokie obroty(1200-1500), raz nie . TTTM. Co do buczenia to nie jestem ci wskazać konkretnego powodu.

                          Komentarz


                          • #14
                            No nic panowie dzięki za pomoc postaram się nasłuchać skąd dochodzi to buczenie i dam znać,pozdro

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X