Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O1, 1.9tdi ALH - nierównomierne branie oleju między wymianami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O1, 1.9tdi ALH - nierównomierne branie oleju między wymianami

    Cześć,
    Moją Octavką 1.9tdi ALH zrobiłem do tej pory 40tys. km. Zmieniłem olej 3 lub 4x razy, jeżdżę na 10W-40 Mobil1 Super 2000 Diesel. Jeżdżę trasa/miasto: 60/40.
    Problem jest taki, że po jednej wymianie auto weźmie trochę oleju, a po innej nie.
    Przykład: ostatnio zmienilem olej w październiku 2016, i po przejechaniu 3.5-4 tys. km wczoraj jak sprawdzałem stan na bagnecie, to był trochę ponad minimumm, więc dolałem ok. 0.3l.
    Tymczasem, między przedostatnią i ostatnią wymianą zrobiłem 10tys km i nie dolałem ani grama, bo zwyczajnie nie było potrzeby.
    Moja teoria jest taka, że na warsztacie nie dokładnie zakręcają korek spustowy w misce olejowej, bo nigdzie więcej nie zauważyłem żeby gdzieś coś się pociło.
    Czy spotkaliście się z czymś takim – nierównomierne branie oleju między wymianami?
    Pozdrawiam,
    Paweł


  • #2
    Witam,na twoje objawy brania lub nie oleju może mieć wpływ styl jazdy,miałem taką Octavię z tym samym ALH silnikiem,i jeśli się poruszałem po mieście lub spokojna trasa do prędkości 120 to nie brała oleju. Jak jechałem do Niemiec i prędkości na autostradzie 150 lub więcej to lubiła sobie go łyknąć.
    A z korkiem spustowym oleju to łatwo sprawdzić wystarczy że lekko popuścisz dolną osłonę silnika i widać czy cieknie. Lub całkiem zdjąć osłonę i obejrzeć silnik od spodu może w innym miejscu cieknie. Inna sprawa że może już turbina przepuszczać i brać trochę oleju.
    P.s nie wiem jaki duży masz przebieg auta ale zalecany olej do tego silnika to 5W40. Ja miałem przebieg (oryginalny) 250tyś i na takim jeździłem.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez danielzy Zobacz wpis
      Witam,na twoje objawy brania lub nie oleju może mieć wpływ styl jazdy,miałem taką Octavię z tym samym ALH silnikiem,i jeśli się poruszałem po mieście lub spokojna trasa do prędkości 120 to nie brała oleju. Jak jechałem do Niemiec i prędkości na autostradzie 150 lub więcej to lubiła sobie go łyknąć.
      A z korkiem spustowym oleju to łatwo sprawdzić wystarczy że lekko popuścisz dolną osłonę silnika i widać czy cieknie. Lub całkiem zdjąć osłonę i obejrzeć silnik od spodu może w innym miejscu cieknie. Inna sprawa że może już turbina przepuszczać i brać trochę oleju.
      P.s nie wiem jaki duży masz przebieg auta ale zalecany olej do tego silnika to 5W40. Ja miałem przebieg (oryginalny) 250tyś i na takim jeździłem.
      U mnie rzeczywisty przebieg 395tys, na dolnej osłonie pod silnikiem nie ma ani śladu oleju. Wygląd więc, że to normalne.
      dzięki za podpowiedź

      Pozdrawiam,
      Paweł

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X