Cześć,
Moją Octavką 1.9tdi ALH zrobiłem do tej pory 40tys. km. Zmieniłem olej 3 lub 4x razy, jeżdżę na 10W-40 Mobil1 Super 2000 Diesel. Jeżdżę trasa/miasto: 60/40.
Problem jest taki, że po jednej wymianie auto weźmie trochę oleju, a po innej nie.
Przykład: ostatnio zmienilem olej w październiku 2016, i po przejechaniu 3.5-4 tys. km wczoraj jak sprawdzałem stan na bagnecie, to był trochę ponad minimumm, więc dolałem ok. 0.3l.
Tymczasem, między przedostatnią i ostatnią wymianą zrobiłem 10tys km i nie dolałem ani grama, bo zwyczajnie nie było potrzeby.
Moja teoria jest taka, że na warsztacie nie dokładnie zakręcają korek spustowy w misce olejowej, bo nigdzie więcej nie zauważyłem żeby gdzieś coś się pociło.
Czy spotkaliście się z czymś takim – nierównomierne branie oleju między wymianami?
Moją Octavką 1.9tdi ALH zrobiłem do tej pory 40tys. km. Zmieniłem olej 3 lub 4x razy, jeżdżę na 10W-40 Mobil1 Super 2000 Diesel. Jeżdżę trasa/miasto: 60/40.
Problem jest taki, że po jednej wymianie auto weźmie trochę oleju, a po innej nie.
Przykład: ostatnio zmienilem olej w październiku 2016, i po przejechaniu 3.5-4 tys. km wczoraj jak sprawdzałem stan na bagnecie, to był trochę ponad minimumm, więc dolałem ok. 0.3l.
Tymczasem, między przedostatnią i ostatnią wymianą zrobiłem 10tys km i nie dolałem ani grama, bo zwyczajnie nie było potrzeby.
Moja teoria jest taka, że na warsztacie nie dokładnie zakręcają korek spustowy w misce olejowej, bo nigdzie więcej nie zauważyłem żeby gdzieś coś się pociło.
Czy spotkaliście się z czymś takim – nierównomierne branie oleju między wymianami?
Komentarz