Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Podnoszenie zawieszenia w Skoda Octavia I

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Namierzyłem co uderza. Okazało się, że wiązka od haka była za nisko osadzona i zawadzała o próg zwalniający. Ostatnio znajomy wymieniał opony w innym modelu auta i dał o większym profilu aby podnieść nieco prześwit. Tutaj też jest małe ale bo przez strome i wysokie progi trzeba bardzo powoli przejeżdżać inaczej koło o większej średnicy uderzy w błotnik... Można zwiększyć prześwit przez danie opon o większym profilu bez ingerencji w zawieszenie ale nie rozwiąże to wszystkich problemów.

    Komentarz


    • #27
      Jeżeli auto buja się jak łódź podczas sztormu na pełnym morzu to się nie dziwmy że coś uderza kwestia po prostu odpowiedniej twardości zawieszenia. Koło może być duże, profil opony mały, odpowiednia twardość załatwia ten temat.

      Komentarz


      • #28
        Zaciekawił mnie temat jak seryjna a pozniej podniesioną jeszcze Octavia można przywalic?
        Moim zdaniem po pierwsze to przejedz powoli przez prog bo jak za szybko przejedziesz to wyskakujesz i zawieszenie dobije i uderzysz co i tak jest dziwne. A po drugie przypatrz sie jak jezdza przez progi obnizone auta. Kątem jeżdżą.
        Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

        Komentarz


        • #29
          mi tam się projekt podoba, sam kiedyś swoją O1 podnosiłem, bilsteiny standard + ori 2cm tulejki na przód, natomiast tylne sprężyny rozciągałem 2cm + nowe bilsteiny
          i stał jak drut, po tych zabiegach poszedł do góry o jakieś 3cm
          +7cm to już mocno grubo, ale jak się podoba użytkownikowi to czemu nie. on nie pyta was co sądzicie tylko, jak coś zrobić
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->O2FL DSG Elegance+
          ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

          Komentarz


          • #30
            IMG_0068.jpg
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->O2FL DSG Elegance+
            ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

            Komentarz


            • #31
              Na pewno kombi dużo lepiej wygląda niż sedan, bo przypomina stylistyką auto terenowe. Sedno tematu zostało osiągnięte, czyli najlepiej i najtaniej wymienić na twardsze i dłuższe sprężyny i załatwiają temat. Pozostaje jeszcze kwestia założenia dodatkowych listw na nadkola i progi aby podnieść estetykę, no i funkcjonalność, jeśli ktoś chce jeździć po bardziej nieprzyjaznym terenie. Ktoś poleciłby gdzie kupić takowe listwy, bo to co jest na alledrogo to zwyczajny syf...

              Komentarz


              • #32
                milotec miał taki bodykit
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->O2FL DSG Elegance+
                ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                Komentarz


                • #33
                  w OI poprostu producent spitolił ten temat. szczególnie w dieslach przód nurkował i się ryło wszędzie. Tył według mnie był ok. Też jakieś gumy pamiętam na szybko wciskałem na chwile, żeby to podnieść.
                  Kwestia dróg to jedno, a kwestia niedopracowania fabryki to drugie, bo w żadnym innym aucie (a trochę ich miałem) nie miałem tego problemu co w OI, mimo nawet niższego czasem zawieszenia.

                  Komentarz


                  • #34
                    Jak się chce to się da, takim setupem jak na zdjęciu jeżdżę codziennie . Fakt, że o1 ma nisko zderzak ale ja mam jeszcze niżej i nie ma problemu
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #35
                      Ja na tył założyłem sprężyny Lesjofors plus nowe amortyzatory pomimo tego że były dobre. Tył poszedł do góry i jestem zadowolony. Bez jakiś kombinacji i cyrkowania.
                      Kiedyś będę musiał założyć od nowa mój wątek o aucie bo zniknął przy zmianie serwera. To pochwalę się zdjęciami.

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez atn Zobacz posta
                        Jak się chce to się da, takim setupem jak na zdjęciu jeżdżę codziennie . Fakt, że o1 ma nisko zderzak ale ja mam jeszcze niżej i nie ma problemu
                        Musisz chyba bardzo ostrożnie jeździć...
                        Koło nie uderza w błotnik przy wjeżdżaniu na progi zwalniające?

                        Komentarz


                        • #37
                          Jeszcze pytania odnośnie rozmiarów kół, a dokładniej profilów opon. Im większy profil opony tym wyżej auto można jeszcze podnieść.
                          Czy przy fabrycznym zawieszeniu mając felgę o średnicy 15 cali i profil opony 70 nie ma problemów, że koło ociera o błotnik przy skręcaniu albo przy wjazdach pod strome wzniesienia?
                          Widzę, że przy felgach 15 cali i profilu 65 raczej nie ma problemów przy fabrycznym zawieszeniu, bo praktycznie większość ludzi jeździ na takich.
                          Ktoś testował opony powyżej profilu 65, np 70 albo 75?
                          Profil 70 wg. moich wyliczeń z kalkulatorów nie powinien sprawiać problemów, 75 to już skrajne maksimum przy feldze 15 cali, którego raczej nie biorę pod uwagę...
                          Ktoś ma jakieś doświadczenia?

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Krzysztof27 Zobacz posta

                            Musisz chyba bardzo ostrożnie jeździć...
                            Koło nie uderza w błotnik przy wjeżdżaniu na progi zwalniające?
                            Zdziwiłbyś się odnośnie mojej jazdy A co do uderzania, nic nie uderza, nie ma na to szans. Jedynie poprzez setup który posiadam felga 8 cali + adapter 25mm (tył) czasami jak wjadę w wielką koleinę to bywa że mi opona przytrze o błotnik (tylko z tyłu) i tylko tyle ale to jest totalnie nic. Z przodu również na koleinie czasami odzywa się półoś która dotknie podłużnicy ale to też sporadycznie zrobi bzzz i tyle. Stabilizator oczywiście mam wymieniony z oryginalnego na ten z wersji 4x4.
                            Ostatnio edytowany przez atn; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • #39
                              IMG0002B.jpg

                              Ostatecznie po zmianie opon i malowaniu proszkowym fabrycznych felg od skody. Wstawione opony to 70/205/R15 nie sprawiają żadnych problemów przy maksymalnym skręcaniu w każdą stronę. Na oko zostaje jeszcze do 2 cm zapasu od opony do błotnika przy maksymalnym skręcie. Zapas jest również spory nad błotnikiem, gdyż felga nie wystaje i nie jest na wysokości błotnika.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X