Namierzyłem co uderza. Okazało się, że wiązka od haka była za nisko osadzona i zawadzała o próg zwalniający. Ostatnio znajomy wymieniał opony w innym modelu auta i dał o większym profilu aby podnieść nieco prześwit. Tutaj też jest małe ale bo przez strome i wysokie progi trzeba bardzo powoli przejeżdżać inaczej koło o większej średnicy uderzy w błotnik... Można zwiększyć prześwit przez danie opon o większym profilu bez ingerencji w zawieszenie ale nie rozwiąże to wszystkich problemów.
Podnoszenie zawieszenia w Skoda Octavia I
Zwiń
X
-
Gość
Zaciekawił mnie temat jak seryjna a pozniej podniesioną jeszcze Octavia można przywalic?
Moim zdaniem po pierwsze to przejedz powoli przez prog bo jak za szybko przejedziesz to wyskakujesz i zawieszenie dobije i uderzysz co i tak jest dziwne. A po drugie przypatrz sie jak jezdza przez progi obnizone auta. Kątem jeżdżą.
Komentarz
-
mi tam się projekt podoba, sam kiedyś swoją O1 podnosiłem, bilsteiny standard + ori 2cm tulejki na przód, natomiast tylne sprężyny rozciągałem 2cm + nowe bilsteiny
i stał jak drut, po tych zabiegach poszedł do góry o jakieś 3cm
+7cm to już mocno grubo, ale jak się podoba użytkownikowi to czemu nie. on nie pyta was co sądzicie tylko, jak coś zrobić->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Na pewno kombi dużo lepiej wygląda niż sedan, bo przypomina stylistyką auto terenowe. Sedno tematu zostało osiągnięte, czyli najlepiej i najtaniej wymienić na twardsze i dłuższe sprężyny i załatwiają temat. Pozostaje jeszcze kwestia założenia dodatkowych listw na nadkola i progi aby podnieść estetykę, no i funkcjonalność, jeśli ktoś chce jeździć po bardziej nieprzyjaznym terenie. Ktoś poleciłby gdzie kupić takowe listwy, bo to co jest na alledrogo to zwyczajny syf...
Komentarz
-
-
milotec miał taki bodykit->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
w OI poprostu producent spitolił ten temat. szczególnie w dieslach przód nurkował i się ryło wszędzie. Tył według mnie był ok. Też jakieś gumy pamiętam na szybko wciskałem na chwile, żeby to podnieść.
Kwestia dróg to jedno, a kwestia niedopracowania fabryki to drugie, bo w żadnym innym aucie (a trochę ich miałem) nie miałem tego problemu co w OI, mimo nawet niższego czasem zawieszenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez atn Zobacz wpisJak się chce to się da, takim setupem jak na zdjęciu jeżdżę codziennie . Fakt, że o1 ma nisko zderzak ale ja mam jeszcze niżej i nie ma problemu
Koło nie uderza w błotnik przy wjeżdżaniu na progi zwalniające?
Komentarz
-
-
Jeszcze pytania odnośnie rozmiarów kół, a dokładniej profilów opon. Im większy profil opony tym wyżej auto można jeszcze podnieść.
Czy przy fabrycznym zawieszeniu mając felgę o średnicy 15 cali i profil opony 70 nie ma problemów, że koło ociera o błotnik przy skręcaniu albo przy wjazdach pod strome wzniesienia?
Widzę, że przy felgach 15 cali i profilu 65 raczej nie ma problemów przy fabrycznym zawieszeniu, bo praktycznie większość ludzi jeździ na takich.
Ktoś testował opony powyżej profilu 65, np 70 albo 75?
Profil 70 wg. moich wyliczeń z kalkulatorów nie powinien sprawiać problemów, 75 to już skrajne maksimum przy feldze 15 cali, którego raczej nie biorę pod uwagę...
Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krzysztof27 Zobacz wpis
Musisz chyba bardzo ostrożnie jeździć...
Koło nie uderza w błotnik przy wjeżdżaniu na progi zwalniające?Ostatnio edytowany przez atn; 6769.
Komentarz
-
-
IMG0002B.jpg
Ostatecznie po zmianie opon i malowaniu proszkowym fabrycznych felg od skody. Wstawione opony to 70/205/R15 nie sprawiają żadnych problemów przy maksymalnym skręcaniu w każdą stronę. Na oko zostaje jeszcze do 2 cm zapasu od opony do błotnika przy maksymalnym skręcie. Zapas jest również spory nad błotnikiem, gdyż felga nie wystaje i nie jest na wysokości błotnika.
Komentarz
-
-
-
Odświeże temat....
Czy ktoś z forumowiczow probowal ktorys ze sposoby jakie są popularne na zachodzie (USA)?
Najczesciej:
- sprezyny od Jeep'a czyli na tył: XJ przód: JKU (JK)
- amory tył od F150 (4x4 v8 97/98/99)
????
Grupy w ktorych mozna obejrzec przerobki:
-> https://www.facebook.com/groups/555752681247650
-> https://www.facebook.com/groups/safariallthecars
Komentarz
-
Komentarz