Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zmiana skrzyni biegow z 5-cio na 6-cio biegowa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    wesol, każdy ma swoją rację. Ty mówisz o projektach profesjonalnie przygotowanych przez tunerów dla siebie. Ja mówię o autach wzmocnionych do jazdy na co dzień, no chyba że ktoś ma czas/kasę i chęci robić z "nastolatka" wyścigówkę :diabelski_usmiech
    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
    @ by Tune-up Gdańsk
    TDI VP++ i jeszcze rośnie
    Antek

    Komentarz


    • #77
      Czy Fiodora słupek jest inny od takiego co masz Ty czy ja? Skoro na słupku od vpka można robić moce po 250 koni i takowe jeżdżą na codzień to nie gadaj ze trzeba zmieniać słupek. Masters miał 384 konie i jakiś gigantyczny moment na słupku 101 konnego pd czyli mniej więcej takim jak vp i dawało to rade. Słupek od 115 konnego pd wytrzymuje spokojnie 300 koni słupek od 130/150 wytrzymuje ponad 400 koni a mówi się że 500 zniesie. Chyba nie rozumiesz tego ze projektując słupek odrazę się daje wytrzymałość conajmniej drugie tyle. Dziesiątki czy juz może setki jest takich projektów na forum golfa.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz


      • #78
        Tony065, mam chęci, żeby ta "nastoletnie Czeszka" była wyścigówką, ale to się mija wogóle z celem :-P
        Wtryski 216, teraz kompletuje sprzęgło g60. Później może turbo hybryda asz i fmic. I ewentualnie pompa 11 i koniec. Wszystko składane tak żeby wyszło w miarę sensownych pieniądzach i jakość nie najgorsza. Nie kupowane na hura tylko stopniowo jak się coś trafi. Rozumiem jak ktoś ma O1 z okolic 2005 roku, to jeszcze fajnie, bo może technologicznie to lata 90, ale lata jeszcze sensowne i już can jest i trochę bajerów można dołożyć. Ale w moim przypadku to już 17 latka przed fl, więc ogarnąć wszystko i fajne,niezawodne, tanie w eksploatacji autko. Już nie wnikam tutaj o moich problemach natury lakierniczo-blacharskiej u mnie, bo to już nie na temat.

        wesol, bloki wiadomo robione kiedyś były tak, że jak nie grzebane to te tdi vp i jeszcze na jednomasie po 700 tys robiły albo i więcej i chodziło to. I z tej wytrzymałości robią się te moce potem. Tylko po mojemu, proporcjonalnie do zwiększonej mocy spada wytrzymałość eksploatacyjna. Niestety ale 280 konnym vp będzie inny styl jazdy niż 110 seria. To ze masz więcej kucy odrazu chcesz wykorzystać i pokazać innym w niby nowszych wozach, seryjnie mocniejszych, że ich za przeproszeniem taki "dziadek" wciąga nosem to lubię najbardziej :wink:

        Taki koleś z sąsiedniej miescowości e60 2.0i już klnie mnie od najgorszych :P bo nie wiem jakby się starał nie ma startu :twisted: już nie wspominam o innych bo już nie jeden się zdziwił a ja mam tylko 216+chip i rozpadający się dwumas :wink: bałem się TDI, ale teraz nie żałuję ani jednej złotówki póki mogę bawię się tym autem, a kiedy nie będę mógł to będę go miło wspominał
        O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

        Komentarz


        • #79
          bloki dzis tez sa mniejwiecej tak robione zwlaszcza w autach niemieckich. Wytrzymalosc jest odgornie jakby narzucona by wytrzymywać conajmniej dwa razy tyle. Slupki VP jak i PD sa dosc wytrzymale i znosza dosc duzo. Takiego VPka mozna spokojnie dlubnac na 200 koni i ganiac bez obaw do pracy i na wakacje. Spokonie przeloty robia wieksze. mowi sie ze VPki pierwszy milion maja juz za soba a PDki juz pierwsze pol melona dawno temu. Moge sie z tym zgodzic bo krecenie szafy unas jest dsc modne w kraju. Kuzyn mial taka alhambre juz chyba ze 10 lat temu. Wersja AUY czyli 115 KM. autko miao cos kolo 4 lat i nakulane 270 tys km. Sam tym autem zrobil 500 tys jak auto sprzedal. Czyli wynik bylo okolo 800 tys. Turbo nie wyciagane nawet bylo z auta a pompowtryski tak jak byly tak siedzialy. Za to dwa razy dwumas i kilka razy polosie i przeguby tak jak i hamulce. Wszystko zrobione w dosc krotkim czasie bo kuzyn raz w miesiacu zmienial olej bo przeltoy miesieczne to okolo 15 tys km. Rocnzie robil po 150 tys km. Auto sluzylo do wożenia ludzi do Szwecji oraz do ciagania lawety bo sprowadzal wtedy jeszcze auta z zagranicy. Autem jedzilem tez wielokrotnie i dlatego postanowilem ze tez takie autko zakupie. Dlatego mam sharana tez z tym silnikiem od chyba 5 czy 6 lat.

          Jesli mowimy o octavi 1 to one nie mialy CAN Dopiero O2 miala CAN.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz


          • #80
            wesol, O1 po lifcie ma ten pół CAN chyba tak na to mowią co nie którzy na forum golfa. Poprostu więcej opcji dostępnych niż przed FL, licznik z fis, multikiera. Golf IV ma to też dopiero chyba od lipca 1999. Inne kodowanie imo itd. i np komunikacja przez kabel ze sterownikiem silnika, jeśli chodzi o chip, tego mi najbardziej brakuje nie znam się na tym jakoś wybitnie, więc pytam i się upewniam
            O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

            Komentarz


            • #81
              Tylko komunikacja takich elementow jak licznik ma czesciowy CAN do ECM. Resta jest po analogu. DOwodem jest to ze te auta sa diagnozowalne zwyklym kabelkiem za 30 zl z programem VAG COM. Wszystko co ma can czyli np touran golf 5 passat B6 maja CAN w aucie. Sharan poliftowy czyli od 2000 orku produkowany do 2009 roku tez nie ma CANa
              Auta z CANem maja instalacje oparta na cieniutkich kabelkach sygnalowych i wszytkm steruja moduly czyli dlateog mamay mozliwosc regulowania swiecenia swiatel czy chocby predkosc wycieraczki tylnej czy inne bzdety. W O1 czy golfie 4 nie ma opcji regulowania takich rzeczy. Wycieraczka tylna ma jedynie co to manetke, przekaznik i silniczek wycieraczki ktory jest uzbrojony w drobna elektronike.
              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

              Komentarz


              • #82
                wesol, dzięki za rozjaśnienie wszystkiego
                O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

                Komentarz


                • #83
                  Panowie a czy taka skrzynia EWT pasuje p&p do OI 5B czy trzeba spawać łapę?
                  i drugie pytanie czy ona zniesie moment rzędu 400-430Nm czy jej nie zmieli ?

                  Komentarz


                  • #84
                    Ok, kto w O1 w benzynie 1,8T FWD robił przekładkę z 5 biegowej na 6 biegową.
                    Jaką skrzynię mieliście i jaką założyliście?
                    Czy kolega Connect jest na sali, bo Cię nie mogę znaleźć?
                    Informacje o skrzyniach z diesla mnie nie interesują, nie będę Zygzakiem jeździł na 400m.
                    Mój Zygzak McQueen
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                    Komentarz


                    • #85
                      ok, dzięki Connect, Kateer za podpowiedzi, jest 6b ERR
                      była 5b JDP czyli = EVS

                      Jakby ktoś do 1,8T AUM chciał montować 6b to potrzeba:
                      - skrzynia z górną łapą... np. ERR, wedle potrzebnych przełożeń,
                      - półosie z przegubami 108mm (z mocnych TDI ze skrzynią 6b też pasują ponoć),
                      - rozrusznik 02M 911 023A,
                      - tarcza sprzęgła 240mm (06A 141 031Q),
                      - docisk, dwumasa 240mm (dla hardcore'owców jednomasa lekka aluminiowa);
                      - warto nowy wysprzęglik centralny, np. LUK 510 0177 10,
                      - trójnik z odpowietrznikiem łączący w/w wysprzęglik z przewodem od pompy sprzęgła;
                      - z sześciobiegowej kasety wystarczy przełożyć blachę/wspornik (1J0 711 789C) , na którym kończą się pancerze i dalej przechodzą linki do wybieraka,
                      potrzebna jednak będzie podwójna śruba M12x55/M8x40 - N908846601,
                      - warto zmienić uszczelniacz na wale za kołem zamachowym
                      - blacha silnik/skrzynia zostaje, podobnie jak dolna łapa pod skrzynią,
                      - olej do skrzyni i ew. uszczelniacze kołnierzy wychodzących ze skrzyni
                      Mój Zygzak McQueen
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                      Komentarz


                      • #86
                        SkySzyja - brawo, na pewno przyda się dla potomnych !
                        Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                        Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                        Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                        Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                        Komentarz


                        • #87
                          Potrzebuję jeszcze łopatologicznej podpowiedzi jak w VCDS-ie przestawić typ skrzyni z 02J na 02M.
                          Wtyczka do impulsatora pasowała ale żeby prędkość i przebieg pokazywało realny.
                          Mój Zygzak McQueen
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X