Zmiana skrzyni biegow z 5-cio na 6-cio biegowa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wesol
    Rider
    • 2008
    • 689

    #51
    Na golfie ktoś tam zarzucał przelozeniami różnych skrzyń. Nie ma co liczyć ze 6 biegowa to tak jak pięcio tylko jest jeszcze 6 bieg dorzucony
    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

    Komentarz

    • KermitNH
      Classic
      • 2015
      • 29

      #52
      wiem dlatego w weekend zakladam err do rs i zobaczymy tak czy siak nawet jak sie predkosc maksymalna nie zwiekszy to osiagi napewna pojda w gore

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        #53
        predkosci maksymalna to raczje od mocy zalezy. Generlanie tak jak ludziska potem pisuja ze po tuningu predkosc max poszla w gore. Zadne przelozenie nie zmieni tego ze auto idzie szybciej jak mocy nie przybedzie. Wlasnie wbrew pozprom to silnik ni ejest obciazanay w 100% nigdzy na 1 czy 2 biegu. Tak jak w tirze pryz ruszaniu nawet jak bedzie mial 30 tona na naczepie to bez problemu i bez wysilku ruszy. Problem bedzie jak bedzi emial zapity wysoki bieg a bedzie musial pokonac jakas górke. Zreszta sporo aut ma w danych producenta tak ze predkosc maksymalna jaet np na 4 biegu a nie na 5. Piaty bieg jest do uzyskania duzej ekonomi z predkoscia taka usrednona czyli jakies 90-120 km/h.
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • KermitNH
          Classic
          • 2015
          • 29

          #54
          mi glownie 6 bieg jest potrzebny do jazdy po autostradzie takze mysle ze powinno byc ok

          Komentarz

          • wesol
            Rider
            • 2008
            • 689

            #55
            nie wolales 5 bigowej od diesla?? Kiedys z kolega prownywalismy dluga 6 boegowa od diesla z 5 biegowa skrzynia KBL to ta piatak mozna powiedziec ze taka sama na tym 5 biegu jak ta szóstka w tej szesciobiegowej.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz

            • Silak
              Drive
              • 2014
              • 83

              #56
              Właśnie ja o tym pisałem że będzie to samo tylko tyle że będzie krótka jedynka i będzie ogień z jedynki ale na trasie nie zrobi ekonomii bo obroty do prędkości będą te same ja na piątce przy 240km/h mam 6tys obr/min w Leonie było to samo. Także ja czekam na efekty jak to w końcu będzie :-) ale za to co bym wydał na skrzynie to założyłem fmic :-)

              Komentarz

              • syndoktora
                Drive
                • 2014
                • 45

                #57
                Zamieszczone przez wesol
                nie wolales 5 bigowej od diesla?? Kiedys z kolega prownywalismy dluga 6 boegowa od diesla z 5 biegowa skrzynia KBL to ta piatak mozna powiedziec ze taka sama na tym 5 biegu jak ta szóstka w tej szesciobiegowej.
                Dokładnie tak jak mówisz, skrzynia z diesla jest dłuższa i do takiej mocy jaką oferuje RS na pewno będzie lepsza niż 6tka z benzyniaka. Ostatnio rozmawiałem ze specjalistą od skrzyń, facet ma swój warsztat, który zajmuje się tylko skrzyniami. Trafiłem do niego, bo też chciałem zamontować do siebie 6tkę, jednak do mojego silnika nie dobierze się takiej skrzyni. Jednak poinformowano mnie, że jest możliwość wydłużenia 5tego biegu, lub też mogę zamontować u nich jedyną skrzynie pasującą z diesla. Podobno z któregoś polo SDI skrzynia pasuje P&P. To krótka skrzynia mimo to i tak o wiele dłuższa niż w benzyniaku. Jednak uczciwie zostałem ostrzeżony, że jeśli chodzi o ekonomię to nie mam na co liczyć, mogę nawet być negatywnie zaskoczony delikatnym wzrostem spalania. Okazuje się, że panowie raz już robili takie próby w Golfie IV z takim silnikiem jak mam ja (silnik był po remoncie i na hamowni wykazał dokładnie 103km i 158Nm). Na dieslowskiej skrzyni samochód miał kłopoty z większymi górkami na autostradach, a już na górze świętej Anny na A4 Katowice-Wrocław to murowana redukcja do 4 biegu. Powiedziano mi, że fabryka policzyła moc silnika do przełożeń na skrzyni i ta konfiguracja jest najbardziej optymalna.
                Jedyny plus takiej podmianki jest mniejszy hałas przy 140km/h.
                To tyle jeśli chodzi o mój 102 konny silnik. Ja dałem sobie spokój, jednak w twoim przypadku podmiana na skrzynkę z diesla może przynieść pozytywne skutki...

                Komentarz

                • k-pax
                  Drive
                  • 2013
                  • 96
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #58
                  W wątku o O2 jest temat o wymianie samego koła zębatego piątego biegu. Są tam wyliczenia o ile na danym "trybku" wzrośnie prędkość przy danych obrotach.
                  Pozdrawiam
                  k-pax

                  Komentarz

                  • KermitNH
                    Classic
                    • 2015
                    • 29

                    #59
                    Z duma informuje iz skrzynia lata juz od 3 dni i jak narazie nie ma zadnego problemu, jest tylko dziwny dzwiek przy pierwszym i drugim biegu ale to chyba cos obciera, bo lapa silnika pozostawia wiele do zyczenia co do osiagow moze to moje dziwne zboczenie ale wydaje sie ze przyspieszenie jest lepsze, dokladniej sprawdze jak bede mogl zlapac trakcje na 1,2,3 biegu bo narazie prawie jej nie ma co do ekonomii i spalania wyszlo okolo 12 gazu przez 140km przy testowaniu skrzyni, autostrada poleciala 190 niestety opony nie pozwalaja na wiecej czeka mnie tylko wymiana oleju w skrzyni

                    Komentarz

                    • Conrado1991
                      Drive
                      • 2015
                      • 46
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #60
                      Tony065, w swoim AHF chcę robić max coś do ok. 200 koni. Jest sens się pchać w skrzynie 6 czy 5 biegowa EWT lub GGU wystarczy ? Ewentualnie półosie z przegubami od PD. Sprzęgło: koło jednomasowe 1Z plus Sachs G60 z tarcza obitą kevlarem.
                      O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

                      Komentarz

                      • Silak
                        Drive
                        • 2014
                        • 83

                        #61
                        1,2 będzie lepiej ale 3,4,5,6 będzie to samo. Leon 1.8t 180km 1,2 było fajnie 3> kończył się tak jak seria RSowa. Bez mapy nie będziesz czuł za dużej różnicy co najwyżej wrażenie na początku

                        Komentarz

                        • Conrado1991
                          Drive
                          • 2015
                          • 46
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #62
                          Silak, ja mam w AHF i mapę i wtryski 216. Moc obecnie coś ok 152 koni i 320-330Nm. Mocno ograniczone programowo przez dwumase trzęsie już niemiłosiernie :x
                          O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #63
                            Conrado1991, jak założysz skrzynię 6B, najlepiej GGU, to efekt będzie taki że przy tych samych prędkościach będziesz miał o ok 500 mniejsze obroty. Zawsze możesz zostać przy skrzyni 5B, ale zmienić samą zębatkę 5 biegu na dłuższą. BTW, po co chcesz obijać tarczę sprzęgła G60 kewlarem :?: ori wytrzymuje nawet 400Nm :twisted: BTW 2, skrzynie 6B nie lubią 1-masy, ale za to 2-masa no z Szaraka BTB wytrzymuje sporo :wink:
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • Conrado1991
                              Drive
                              • 2015
                              • 46
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #64
                              Tony065, GGU to chyba 5 biegów, a bliźniacza to EWT o tych samych przełożeniach czy coś pomieszałem ?? ops:
                              Kewlar tak trochę na zaś może na wyrost, jakby przyszło mi do głowy kiedyś coś więcej niż to co obecnie planuje i żeby nie rozbierać tego dwa razy. A wszystko przez to też, że z ta wytrzymałością G60 różnie ludzie piszą: jeden pisze ze 380 drugi że nawet 430 już sam zgłupiałem z tym :? Wiem że dla VP te 400-420Nm to taka bezpieczna granica. Potem zaczynają się już kosztowne mody, i raczej się na to nie zdecyduje, ale sprzęgło chce mieć mocne, bo drugi raz rozbierać żeby obić tarczę mi się nie widzi :wink:
                              O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #65
                                GGU to 5B :wink:

                                Ja swoją EGS poddałem reanimacji i zmienili mi przełożenia na takie jak w GGU - jest fajnie, bo przełożenia dały mi dodatkowe ~20 km/h, czyli na autostradzie @150 mam ok. 2900 obr/min
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • wesol
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 689

                                  #66
                                  GGU to 5 biegowa ale jeszcze dluzsza jest KBL tez 5b. Mitem jest też to ze 6b nie lubią jednomasy. Pięknie na tym śmiga. Jednakże osobiście wolałbym 5b długą jak 6b. Dwumas od BTB sarna nic nie jest lepszy bo drogi a ma tylko mocniejsze sprezynki. Na jednomasie się lepiej jeździ.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz

                                  • Conrado1991
                                    Drive
                                    • 2015
                                    • 46
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #67
                                    4tech, Na GGU przy 3 tysiącach obrotów na 5 biegu jest coś ok 170 km/h ?? Juz zgubilem ta kartke ale kiedys ze wzoru to liczylem dla koła 205/55/16 obecnie mam 140 km/h i jakby właśnie o te ok 30 km/h byłoby więcej to super

                                    Tylko niech mi ktoś powie czy EWT ma napewno te same przełożenia co GGU. Gdzieś na jakimś ang forum widziałem Rozpiske skrzyń i przełożeń i było GGU łamane na EWT. EWT jest bardzo tania bo jakieś 350 zł. Plus rozrusznik.

                                    wesol, no ja za sam zakup nowego kompletu BTB bym miał
                                    Skrzynie EWT, jednomas, śruby, uszczelniacz wału i sprzeglo g60 z tarcza obite kevlarem plus wymiana i jeszcze zostanie parę stowek Sam bym wymienił ale nie posiadam kanału. Jedynie co mogę u siebie zrobić to wyjechać przodem, a następnie całym silnikiem ze skrzynią... :| i zrobić to na palecie :diabelski_usmiech
                                    O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      #68
                                      Mój kolega z okolicy szatannnn ma golfa axr i troszkę go dlubnal na 163 km. Sam robi soft ale hamowal się u LEO no miał wycie i myślał że to dwumas. Zmienił na jednomas g60 i potem skrzynia się skończyła bo to wycie to od skrzyni było. Teraz ma skrzynie 6b bo z dm i wszystkim zapłacił 1000 zł. Ja miałem btb dm w swoim sharanie 115 km i mam go cały czas w piwnicy. Tyle wart ile waży. Zapodalem JM i zero problemów i ponad 200 koni i444 nm ogarnia bez problemu. W golfie właśnie zabrałem się za demontaż bo tam też mam JM i 6b tyle ze skończył się wysprzeglik. Dam jeszcze tarcze do radziła ale nie będę wydział z organicznym kevlarem tylko normalne okładziny luka ale sprezynki w tarczy do wymiany. Zdam relacje ale właśnie do chirurga idę i chyba noga w gips będzie więc się opóźni operacja.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      • Conrado1991
                                        Drive
                                        • 2015
                                        • 46
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #69
                                        wesol, jaki koszt obicia kewlarem u Ciebie w okolicy ?
                                        O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

                                        Komentarz

                                        • wesol
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 689

                                          #70
                                          nie wiem czy w mojej okolicy robia cos takiego w dobrej i cenie i co wazneijsze czy pozadnie. Wole dac do Radzika do Wa-wy bo za zwykle obicie do srednicy 230 mm to koszt 80 zl a 240 mm juz 90 zlotych. kewlar wcale taki dobry nie jest. Ma swoje plusy i minusy. JElsi sie tarcza uslizguje to zaden kevlar tu nie pomoże a jedynie zrobienie docisku.
                                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                          Komentarz

                                          • Conrado1991
                                            Drive
                                            • 2015
                                            • 46
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #71
                                            Dzisiaj dzwoniłem do Radzikowskiego. Jeśli kupuję G60 cały zestaw od Sachsa to kazali na tym jeździć. Jak zwiększy się moc i skończy się tarcza dopiero obiją na nowo oni, bo że tak nie ma to sensu. Kupiłem koło zamachowe i mechanik już je oglądał i mówi,że mogę je śmiało wkładać. Miałem wieść do Radzikowskiego, żeby je zabielić, ale nie co generować kosztów. Jest ok i można wkładać
                                            O1 MS-Design TDI AHF+216+G60+chip 140KM 330Nm
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...543723#1543723

                                            Komentarz

                                            • KermitNH
                                              Classic
                                              • 2015
                                              • 29

                                              #72
                                              ps mam do sprzedania caly zestaw jednomas + g60 tarcza docisk i lozysko ktore niestety szumi, zestaw byl wkladany w maju i wyglada prawie jak nowka takze chetnych zapraszam

                                              Komentarz

                                              • wesol
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 689

                                                #73
                                                Nic nie trzeba zabielac. Do około 200 koni no może deczko mniej powinien taki seryjny JM na g60 wytrzymać. Później mocniejszy docisk i będzie ok
                                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                Komentarz

                                                • Tony065
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2487
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez wesol
                                                  Nic nie trzeba zabielac. Do około 200 koni no może deczko mniej powinien taki seryjny JM na g60 wytrzymać. Później mocniejszy docisk i będzie ok
                                                  przy 200 kucach to przydało by się blok od dobrego PD wsadzić :diabelski_usmiech
                                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                  Antek

                                                  Komentarz

                                                  • wesol
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 689

                                                    #75
                                                    Nie ma potrzeby. Fiodor mial w swojej ibizie 275 koni i blok z ALH czylo 90 konny VP. Dawalo to rade. Sam sie zdziwil bo rozbierajac motor na czeci pierwsze nie bylo nic niepokojacego ale i tak oczeiwscie zmienil na slupek od ASZ'a bo moce i tak tam wzrosną.
                                                    Te okolice 200 koni ogarnie seryjny blok bez problemu. Masters na bloku od 101 konnego PD mial prawie 400 koni i tylko syn jego zdolal ten silnik usmiercic. Po wymianie na slupek tez od PD ale od 130 konnej wersji juz motor nei do zabicia na takiej mocy byl.
                                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...