Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kalibracja czujnika kąta skrętu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kalibracja czujnika kąta skrętu

    Znalazłem w necie opis kalibracji czujnika kąta skrętu:

    - Uruchom silnik
    - Przekręć kierownicę jeden obrót w prawo i jeden w lewo
    - Przejedź na krótkim dystansie z prędkością nie większą niż 20 km/h.
    - Jeżeli kierownica jest prosto podczas jazdy, zatrzymaj samochód trzymając kierownicę prosto i pewnie.
    - Upewnij się że nie zmieniło się położenie kierownicy.
    - Zostaw silnik pracujący i nie wyłączaj stacyjki.

    Procedura ustawiania zerowej pozycji nastaw dla Czujnika Kąta Skrętu (G85)
    [Wybór sterownika]
    [03 - ABS]
    [Login - 11]
    Wprowadzamy kod 40168
    [potwierdzamy]
    [Nastawy Podstawowe - 04]
    Grupa 060
    [OK]





    Tyle, że u mnie nie da się wcisnąć przycisku Login / Coding 11. Czy coś jest nie tak, czy w Octavii taką kalibrację robi się w inny sposób ?

    ABS.jpg

  • #2
    Security access najpierw z tego co pamietam. 40168 jak podpowiada sterownik.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Ale to robimy we Wspomaganiu nie w Abs

      Komentarz


      • #4
        Ok spróbuję we wspomaganiu, czy to jest steering wheel ? Przy okazji może podpowiecie w kwestii obu świateł przeciwmgielnych z tyłu jak to ustawić, bo zaznaczyłem tak jak na screenie, ale działa tylko lewe, a żarówki są z obu stron.

        przeciwmgielmne.jpg

        Komentarz


        • #5
          Bajt 3 bit 1 musi być odznaczony i wtedy są 2 pmg
          Mój szatan

          Paweł

          Komentarz


          • #6
            patryk23 Ale to jest MK60 i jest w ABS, a nie MK70 wtedy byloby we wspomaganiu.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
              Bajt 3 bit 1 musi być odznaczony i wtedy są 2 pmg
              Dziękuje, teraz mam już oba przeciwmgielne. Jeszcze dobrzy ludzie jakbyście podpowiedzieli jak wyłączyć dźwięk niezapiętych pasów.

              Co do kalibracji to jednak musi to być ABS. Na innym forum znalazłem coś takiego:

              [Select]
              [03 - Brake Electronics]
              [Measuring Blocks - 08]
              Group 004
              [Go!]
              Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
              [Done, Go Back]
              [Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
              [Security Access - 16]
              Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
              [Do it!]
              [Basic Settings - 04]
              Group 063
              [Go!]
              Aktywuj Basic Setting.
              [ON/OFF/Next]
              Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
              [Done, Go Back]
              Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
              [Measuring Blocks - 08]
              Group 004
              [Go!]
              Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
              [Done, Go Back]
              [Close Controller, Go Back - 06]

              W sumie nie do końca to jakby idzie tak krok po kroku, ale starałem się w miarę to ogarnąć. Nie mniej jednak nawet jak gdzieś miałem 0,00 stopni to potem jak nacisnąłem GO, to już w czasie jazdy jest -1,48, a nic nie przestawiałem. Także do końca nie jestem pewien czy w ogóle coś zmieniłem.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez BIMER Zobacz wpis
                Dziękuje, teraz mam już oba przeciwmgielne. Jeszcze dobrzy ludzie jakbyście podpowiedzieli jak wyłączyć dźwięk niezapiętych pasów.
                W 17 instruments
                Bodajże bajt 1 bit 1 odznaczyć i po sprawie
                Mój szatan

                Paweł

                Komentarz


                • #9
                  BIMER To masz instrukcje na jakis czujnik przeciazen, a nie G85 w kierownicy. Przeciez obrotu kierownicy nie wyrazisz w m/s2??? Ty adaptowałeś czujnik G200

                  VW Golf (1K) Brake Electronics (MK60EC1 - Ross-Tech Wiki)

                  Tu masz wszystko i naprawde nie ma co wywazac otwartych drzwi.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Małymi kroczkami jakoś to ogarnę. Przyznam, że adaptowałem chyba i te przeciążenia i G85, bo raz byłem w grupie 060, a raz w 063. Czyli pełna instrukcja powinna wyglądać tak:

                    Sensor for Steering Angle (G85)
                    Prerequisites:
                    • Start the vehicle.
                    • Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
                    • Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
                    • If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
                    • Ensure that the steering wheel is not moved again.
                    • Keep the engine running and do not switch off the ignition.
                    • System voltage at least 12.0 V.

                    [Select]
                    [03 - Brake Electronics]
                    [Measuring Blocks - 08]
                    Group 004
                    [Go!]
                    Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
                    [Done, Go Back]
                    [Coding-II - 11]
                    OR (if Coding-II is not available)
                    [Security Access - 16]
                    Enter 40168, to enable the basic setting.
                    [Do it!]
                    [Basic Settings - 04]
                    Group 060
                    [Go!]
                    After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
                    [Done, Go Back]
                    [Close Controller, Go Back - 06]
                    Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.
                    Steering Limit Stop Adaptation
                    (Engine still running)
                    • Center steering wheel (±10°) and hold it centered for 5 seconds.
                    • Turn steering wheel completely to the left and hold it there for 10 seconds.
                    • Turn steering wheel completely to the right and hold it there for 10 seconds.
                    • Center steering wheel (±10°).
                    • Switch OFF engine and ignition.
                    • Switch ON ignition.
                    • Wait 5 seconds.
                    • Steering Assist Warning Lamp should turn OFF. If it doesn't, perform a short test drive.

                    Notes:
                    • If the 02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation fault will not clear after driving the vehicle and completing the VW Golf (1K) Steering Assist procedure:
                      • Increase the time in-between key cycles to 30 seconds or more.
                      • Check all Adaptation values in the #44-Steering Assist controller.
                      • Verify all of the WSS (Wheel Speed Sensor) values are plausible in the 03-ABS controller! We received feedback from both Mk70 equipped and MK60 ESP equipped (1K) Golf models with 02546 and 00778 DTCs that would not clear due to a faulty WSS. Even if a WSS DTC is not stored it would be advised to log or graph MVB 001 while driving.



                    Komentarz


                    • #11
                      Co do kąta skrętu to jeszcze nie wiem jednej rzeczy. Jadę na wprost, zatrzymuje się i sprawdzam w measuring blocks w grupie 004 jaki jest kąt - wynosi on np. 1,4°. To czy mam przed przejściem do basic settings przestawić delikatnie kierownicę na 0,00°, czy zostawić te 1,4° i wtedy zostanie to przyjęte jako punkt zerowy ?

                      Co do sygnalizacji niezapiętych pasów, to Lcoding nie działa i trzeba ręcznie wpisać jakąś wartość. Sterownik podpowiada, że chyba +2, ale nie wiem jak to zmienić. Piszę z pamięci, ale mam tam obecnie chyba 0031001, a w poniższych okienkach same jedynki (111, 11).

                      Komentarz


                      • #12
                        BIMER, nie odbierz mnie źle, ale znajdź kogoś, kto Ci ogarnie to auto, bo z tego co widzę nie masz doświadczenia ani z vcds'em ani z kodowaniem.
                        Wiec zanim narobisz sobie problemów, poproś kogodps, kto Ci wszystko zakoduje, a przy okazji pokaże co i jak robić.
                        To tylko taka moja rada..
                        ps. Jeśli jesteś gdzieś z okolic Sandomierza lub Stalowej Woli możemy się umówić i pokaże co i jak.
                        O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                        Maciej
                        Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                        Komentarz


                        • #13
                          Pasy już ogarnięte. Nadal niestety nie wiem, czy kierownica ma być ustawiona idealnie na 0,00° przed wciśnięciem GO w grupie 060, czy trzeba zostawić te 1,4° i wtedy zostanie to przyjęte jako punkt zerowy.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez BIMER Zobacz wpis
                            Pasy już ogarnięte. Nadal niestety nie wiem, czy kierownica ma być ustawiona idealnie na 0,00° przed wciśnięciem GO w grupie 060, czy trzeba zostawić te 1,4° i wtedy zostanie to przyjęte jako punkt zerowy.
                            Ma być ustawione 0,00°
                            O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                            Maciej
                            Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja u siebie znalazłem to gdzie indziej, wszedłem w group 007 i to tam było te 0,00°. Do zatwierdzenia wystarczy done, go back? Bo było tam jeszcze log i start-stop. W group 004 i 060 to u mnie nic nie ma, tylko wyświetla się error.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X