Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ropa w oleju. 1.9 TDI BJB 2004r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ropa w oleju. 1.9 TDI BJB 2004r.

    Witam,
    Chciałbym się poradzić, bo może ktoś przerabiał taki problem u siebie i może pomoże mnie nakierować na przyczynę problemu:
    Skoda Octavia 2004r. z silnikiem 1.9TDi o oznaczeniu BJB, kupiona w maju zeszłego roku, przy zakupie auta podłączony był powerbox V-tech, od razu wymieniane wszystkie filtry i olej. W ciągu 3 miesięcy od zakupu zrobiłem 6 tys km - poziom oleju stał w miejscu jak zaczarowany, około końca września wyrzuciłem z auta powerbox z powodu kopcenia na czarno (było to od zakupu). W lutym-marcu tego roku robiony był chip-tunning. Podczas sprawdzania auta na hamowni, auto w komputerze nie wykazywało problemów. Niestety po zimie około kwietnia sprawdziłem poziom oleju i tutaj zaskoczenie: około litr ponad dopuszczane maksimum. Olej o bardzo płynnej konsystencji, czuć ropę w zapachu. W pierwszej kolejności padło na pompę paliwa i oleju, która została wymieniona na nową firmy PIERBURG. Oczywiście zostały wymienione filtry i olej. Niestety sytuacja powtórzyła się znowu. Nie mam pewności, że stało się to po chipie ponieważ nie sprawdziłem przed jaki jest stan oleju. Auto nie kopci, ma właściwą moc, przy odpalaniu nie muszę długo kręcić(nawet po tygodniowym postoju odpala w ciągu niecałej sekundy). Płyn chłodniczy cały czas w normie - nie ubywa.
    Jeżeli ktoś przerabiał podobny problem to proszę o pomoc.

  • #2
    tymol ja bym jeszcze wymienił uszczelniacze na pompowtryskach ponieważ jeszcze przez nie może dostawać się paliwo do oleju .ok , mam nadzieję że po tym incydencie wymieniałeś cały olej ? jeśli nie to może dojść do zatarcia silnika w skutek słabszego smarowania . ok
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz


    • #3
      auto ze szwabowni albo sprowadzane? raczej to mało prawdopodobne, ale sprawdź na wlepie/ w książce czy nie masz oznaczenia 7GN. jeśli tak, to masz auto przygotowane pod dpf fabrycznie i może ktoś dołożył to ustrojstwo kiedyś za granicą za dopłatą. Choć wątpliwe, bo pewnie masz 0GG, jeśli nic nie przerywa, nie muli, ale jednak zajrzeć można.

      Komentarz


      • #4
        Uszczelniacze na pompkach albo vakupompa

        Komentarz


        • #5
          Auto kupione w polskim salonie - w sterowniku silnia brak informacji o dpf - na "naklejce" serwisowej brak oznaczenia 7GN. Vakupompa = pompa paliwa i oleju - była wymieniona w pierwszej kolejności na nową firmy PIERBURG. Chyba że fabrycznie uszkodzony egzemplarz.

          Olej był wymieniony, auto staram się używać w małym stopniu, choć gdy muszę się już gdzieś dalej wybrać (100-200km) wyciągam strzykawką nadmiar oleju + litr i dolewam nowego. W najbliższym czasie zmuszony będę do wykonania trochę dłuższej trasy więc znowu wymienię olej na "świeży".

          Czy uszczelniacze na pompowtryskach to droga zabawa?

          Komentarz


          • #6
            tymol koszt znikomy dlatego warto .ok
            Kup teraz na allegro.pl za 29,50 zł - BOSCH ZESTAW NAPRAWCZY POMPOWTRYSKÓW 2.0 TDI (5820113654). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Silnik po odpaleniu równo pracuje? Ja również obstawiał bym uszczelniacze na pompowtryskach. Ile auto ma przebiegu i czy potwierdzony na 100 %?

              Komentarz


              • #8
                Silnik po odpaleniu wskakuje na 1000 obrotów, pracuje tak kilka sekund po czym opada do 900 obrotów i pracuje tak do momentu nagrzewania się silnika - później pracuje już normalnie 850obr/min. Odpowiadając szczegółowo na pytanie: uważam, że silnik wpada w większe wibracje i nie jestem do końca przekonany czy tak było od samego początku. Zauważyłem zmianę w pracy silnika gdy wyciągnąłem nadmiar oleju - uważam, że wtedy po odpaleniu pracuje "spokojniej" i bardziej równo.
                Auto ma 190tys przebiegu, przy czym na 100% auto nie ma takiego przebiegu.

                Komentarz


                • #9
                  Uszczelniacze na wtryskach a u mnie dokładnie na 3 cylindrze 20 zł i po kłopocie

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X