Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 BSE instalacja Vialle bierze olej 2,5L na 8 tys km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6 BSE instalacja Vialle bierze olej 2,5L na 8 tys km

    Witam,
    temat chyba był już kilkukrotnie poruszany ale nigdzie nie znalazłem konkretów. Mianowicie tuż po zakupie Octavii w marcu wymieniłem olej (na SHELL HELIX HX8 5W30 norma 504.00), filtry itp. Przy wymianie oleju zalałem również ceramizer (stosując się do zaleceń - samochód pracował sobie odpowiedni czas na wolnych obrotach). Jakiś czas później żona zgłosiła że zapaliła się pomarańczowa kontrolka konewki, dolałem 0,5L bo tyle miałem i od razu dokupiłem 1L; po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła, weszła cała bańka; 2 miesiące spokój i znowu 1L.
    Sytuacja wygląda następująco: po przejechaniu ok 8 tys km od wymiany silnik spalił już 2,5L oleju; samochód użytkuje żona i z tego co mówi jeździ dosyć ostro (w granicach 3-4 tys obrotów/min); jeśli chodzi o jakiekolwiek objawy spalania oleju poza jego niskim stanem - brak; nie dymi; nie klekocze; brak wycieków.
    Myślałem nad zmianą oleju; pytanie więc na jaki?
    Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!

  • #2
    Zamieszczone przez harry55 Zobacz posta
    kilkukrotnie poruszany ale nigdzie nie znalazłem konkretów
    Trochę info jest do odkopania, generalnie chodzi o to
    Zamieszczone przez harry55 Zobacz posta
    jeździ dosyć ostro (w granicach 3-4 tys obrotów/min)
    powyżej 3 tys. obr. te silniki biorą olej w zauważalnych ilościach. Taka już ich uroda.

    Możesz spróbować 5 lub 0W40, niewykluczone, że pobór oleju trochę się zmniejszy - ale nie zniknie.
    Musiałbyś przetestować, jak to wygląda przy spokojniejszej jeździe.

    Inna sprawa - stan tego silnika - polecam sprawdzić kompresję, czy wszystko jest jak trzeba.
    W razie czego do wymiany pierścienie i przy okazji uszczelniacze zaworowe.
    Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; [ARG:4 UNDEFINED].
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz posta
      powyżej 3 tys. obr. te silniki biorą olej w zauważalnych ilościach. Taka już ich uroda.
      Niby tak z drugiej jednak strony na 5 biegu przy 3 tys km już mamy 80km/h wiec ciężko jeździć na obrotach 2,5 tys
      ciśnienie sprężania mierzyłem w marcu przy okazji wymiany świec, było 12,5 - 13 bar,
      musialbym zrobić próbę olejowa żeby sprawdzić czy ciśnienie wzrasta, jeżeli tak to jest ok, jeżeli nie to pierścionki wytarte i olej dostaje się na tłoki przez co zwiększa się kompresja ( tak myśle).
      Jednak próbę olejowa będę chciał zrobić jeżeli zmiana oleju na inny nie pomoże, ze względu na konieczność zdemontowania kolektora i wymiany wszystkich uszczelek a robiłem to pół roku temu.

      Komentarz


      • #4
        miałem tak samo, pierścionki zapieczone i tyle ;p remont Cie czeka, nie ma co się łudzić, że zmiana oleju jakkolwiek wpłynie na zmniejszenie zużycia oleju. Rób remont i ciesz się normalnie autem, bo inaczej bedziesz wlewał w końcu 1l/100km ;p

        Komentarz


        • #5
          Przy takim zużyciu nie warto jeszcze robić remontu, zalej 5w40, ewentualnie jakaś płukanka.

          Komentarz


          • #6
            Dobrze w takim razie spróbuję od wymiany oleju (chyba najtańszy koszt). Teraz doradźcie SHELL HELIX ULTRA 5W40; SHELL HX7 5W40; MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40, a może jeszcze coś innego?

            Komentarz


            • #7
              Valvoline Max Life 5w40 lub 5w50 też Valvoline

              Komentarz


              • #8
                5w dalej bedzie rzadki chcą nie chcąc, zalej 10w będzie gestszy po prostu a nie probowanie z 5w30 na 5w50 to nie diesel na pompowtrhskach itd tylko benzyna, która przewala olej
                Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

                Komentarz


                • #9
                  Ja mam tak że jak się kręcę wkoło komina to przez 5 tyś nie dolewałem ani kropelki a na szabelce ubyło może z 2 setki a ostatnio jak zrobiłem szybkie trasy autostradami to na 1000km spalił 0,5L oliwy. Autostrada bez zamulania 140-170km/h. Vmax 190km/h

                  Komentarz


                  • #10
                    Koledzy i mechanicy radzili mi "nie lej żadnych ceramizerów xadów itp. cudów", nie było powodów do leczenia silnika, ale wg. reklamy nawet nowy silnik będzie jeszcze lepszy i zalałem do Micry i motoru. Micra po pół roku remont kapitalny silnika a motor nie chce odpalić stracił kompresje. Należało posłuchać rad.

                    Komentarz


                    • #11
                      To że te silniki biorą olej przy prędkościach powyżej 120km/h to norma. U mnie w mieście nie brał nic, albo bardzo niewiele, nawet jeżdżac dynamicznie jak na 1.6 mpi z doświadczenia powiem, że zmiana oleju na 10w czy jakikolwiek inny to tylko "pudrowanie gówna" i tak skończy się remonetem i tak, a jak bedzie tak żarł olej to później jeszcze kat, sondy itp itd

                      Komentarz


                      • #12
                        Pierścienie zapieczone to jeszcze można spróbować przepłukać specjalnymi płukankami, moim zdaniem tych pierścieni nie ma - tzn. zmieniły swoje parametry znacząco, a nie są zapieczone. Można doraźnie zrobić jakąś płukankę np. olejem xado do płukania i czy jakimś AR do płukania długofalowego, przed zlaniem, a potem zapodać 10w/40 i zobaczyć jak sytuacja się ma. Jak nie pomoże to remont.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zabierz żonie samochód albo załóż ogranicznik prędkości , a tak na poważnie to pewnie wszyscy wyżej mają rację . Ten Typ Tak Ma. Mam podobny problem w O1 i to po remoncie silnika .... .

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez shanzi Zobacz posta
                            Zabierz żonie samochód albo załóż ogranicznik prędkości , a tak na poważnie to pewnie wszyscy wyżej mają rację . Ten Typ Tak Ma. Mam podobny problem w O1 i to po remoncie silnika .... .
                            a to akurat ciekawe, bo właśnie chciałem wpaść i dopisać, że warto zrobić remont - moja o1 po remoncie przy 180k nie wzięla do sprzedaży przy przebiegu 230k ani grama oleju, a ostatnio matka widziała się z kupcem tego egzemplarza - auto zrobiło u tych ludzi jeszcze 400k i jeszcze się sprzedało

                            Komentarz


                            • #15
                              Dobrze i czytać takie historie, jak widać, remont remontowo nie równy

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie jestem pewien w 100% ale jak znajomy mechanik mi mowil to pierscienie np w ibizie 1.4 ktora kiedys mialem to pierscienie byly 2 czesciowe a dobieralo sie pierscienie 3 czesciowe.
                                Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja mam założone niby te lepsze, 1 lub 3 częściowe mahle , naprawdę nie pamiętam, mam gdzieś na fakturze numer... ale g*wno to dało bo niby blok jest zły...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    To po co mechanik robil remont skoro twierdzi że blok jest ujowy
                                    Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Stwierdził to po remoncie i po moich skargach, gdy rosły przejechane kkm...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                         
                                        ASZ 205KM 448NM

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          U mnie podobnie wyglądało to jak na tym filmiku, pierwszy cylinder od rozrządu czysty a reszta zasyfiona. Niestety wymiana pierścieni i uszczelniaczy nie wyeliminowała całkowicie poboru oleju i pozostało na poziomie 250-300ml/1000km. Majster mówił że wszystko niby wygląda ok ale jak widać coś chyba źle pomierzył.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez luckd Zobacz posta
                                            U mnie podobnie wyglądało to jak na tym filmiku, pierwszy cylinder od rozrządu czysty a reszta zasyfiona. Niestety wymiana pierścieni i uszczelniaczy nie wyeliminowała całkowicie poboru oleju i pozostało na poziomie 250-300ml/1000km. Majster mówił że wszystko niby wygląda ok ale jak widać coś chyba źle pomierzył.
                                            Moze powinien wymienic tloki.
                                            ASZ 205KM 448NM

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Być może, widziałem też że niektórzy wiercą dodatkowe otwory w rowku pierścienia olejowego by olej lepiej spływał, teraz to już musztarda po obiedzie.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Niestety, żaden majster się do błędu nie przyzna, nie mówiąc już o ponownym rozbieraniu silnika na koszt warsztatu.

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X