1.6 BSE instalacja Vialle bierze olej 2,5L na 8 tys km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • harry55
    Classic
    • 2019
    • 10
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    1.6 BSE instalacja Vialle bierze olej 2,5L na 8 tys km

    Witam,
    temat chyba był już kilkukrotnie poruszany ale nigdzie nie znalazłem konkretów. Mianowicie tuż po zakupie Octavii w marcu wymieniłem olej (na SHELL HELIX HX8 5W30 norma 504.00), filtry itp. Przy wymianie oleju zalałem również ceramizer (stosując się do zaleceń - samochód pracował sobie odpowiedni czas na wolnych obrotach). Jakiś czas później żona zgłosiła że zapaliła się pomarańczowa kontrolka konewki, dolałem 0,5L bo tyle miałem i od razu dokupiłem 1L; po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła, weszła cała bańka; 2 miesiące spokój i znowu 1L.
    Sytuacja wygląda następująco: po przejechaniu ok 8 tys km od wymiany silnik spalił już 2,5L oleju; samochód użytkuje żona i z tego co mówi jeździ dosyć ostro (w granicach 3-4 tys obrotów/min); jeśli chodzi o jakiekolwiek objawy spalania oleju poza jego niskim stanem - brak; nie dymi; nie klekocze; brak wycieków.
    Myślałem nad zmianą oleju; pytanie więc na jaki?
    Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!
  • Andrzej.P
    RS
    • 2011
    • 1516
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Zamieszczone przez harry55 Zobacz wpis
    kilkukrotnie poruszany ale nigdzie nie znalazłem konkretów
    Trochę info jest do odkopania, generalnie chodzi o to
    Zamieszczone przez harry55 Zobacz wpis
    jeździ dosyć ostro (w granicach 3-4 tys obrotów/min)
    powyżej 3 tys. obr. te silniki biorą olej w zauważalnych ilościach. Taka już ich uroda.

    Możesz spróbować 5 lub 0W40, niewykluczone, że pobór oleju trochę się zmniejszy - ale nie zniknie.
    Musiałbyś przetestować, jak to wygląda przy spokojniejszej jeździe.

    Inna sprawa - stan tego silnika - polecam sprawdzić kompresję, czy wszystko jest jak trzeba.
    W razie czego do wymiany pierścienie i przy okazji uszczelniacze zaworowe.
    Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; 17076.
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz

    • harry55
      Classic
      • 2019
      • 10
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
      powyżej 3 tys. obr. te silniki biorą olej w zauważalnych ilościach. Taka już ich uroda.
      Niby tak z drugiej jednak strony na 5 biegu przy 3 tys km już mamy 80km/h wiec ciężko jeździć na obrotach 2,5 tys
      ciśnienie sprężania mierzyłem w marcu przy okazji wymiany świec, było 12,5 - 13 bar,
      musialbym zrobić próbę olejowa żeby sprawdzić czy ciśnienie wzrasta, jeżeli tak to jest ok, jeżeli nie to pierścionki wytarte i olej dostaje się na tłoki przez co zwiększa się kompresja ( tak myśle).
      Jednak próbę olejowa będę chciał zrobić jeżeli zmiana oleju na inny nie pomoże, ze względu na konieczność zdemontowania kolektora i wymiany wszystkich uszczelek a robiłem to pół roku temu.

      Komentarz

      • osiak_89
        Drive
        • 2018
        • 67
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        miałem tak samo, pierścionki zapieczone i tyle ;p remont Cie czeka, nie ma co się łudzić, że zmiana oleju jakkolwiek wpłynie na zmniejszenie zużycia oleju. Rób remont i ciesz się normalnie autem, bo inaczej bedziesz wlewał w końcu 1l/100km ;p

        Komentarz

        • luckd
          Rider
          • 2012
          • 310
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Przy takim zużyciu nie warto jeszcze robić remontu, zalej 5w40, ewentualnie jakaś płukanka.

          Komentarz

          • harry55
            Classic
            • 2019
            • 10
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Dobrze w takim razie spróbuję od wymiany oleju (chyba najtańszy koszt). Teraz doradźcie SHELL HELIX ULTRA 5W40; SHELL HX7 5W40; MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40, a może jeszcze coś innego?

            Komentarz

            • shanzi
              Rider
              • 2016
              • 694
              • Octavia I combi (1U5)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Valvoline Max Life 5w40 lub 5w50 też Valvoline

              Komentarz


              • #8
                5w dalej bedzie rzadki chcą nie chcąc, zalej 10w będzie gestszy po prostu a nie probowanie z 5w30 na 5w50 to nie diesel na pompowtrhskach itd tylko benzyna, która przewala olej

                Komentarz

                • gacek1
                  Ambiente
                  • 2018
                  • 111
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BGU 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Ja mam tak że jak się kręcę wkoło komina to przez 5 tyś nie dolewałem ani kropelki a na szabelce ubyło może z 2 setki a ostatnio jak zrobiłem szybkie trasy autostradami to na 1000km spalił 0,5L oliwy. Autostrada bez zamulania 140-170km/h. Vmax 190km/h

                  Komentarz

                  • dziadekk
                    Rider
                    • 2011
                    • 355
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Koledzy i mechanicy radzili mi "nie lej żadnych ceramizerów xadów itp. cudów", nie było powodów do leczenia silnika, ale wg. reklamy nawet nowy silnik będzie jeszcze lepszy i zalałem do Micry i motoru. Micra po pół roku remont kapitalny silnika a motor nie chce odpalić stracił kompresje. Należało posłuchać rad.

                    Komentarz

                    • osiak_89
                      Drive
                      • 2018
                      • 67
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      To że te silniki biorą olej przy prędkościach powyżej 120km/h to norma. U mnie w mieście nie brał nic, albo bardzo niewiele, nawet jeżdżac dynamicznie jak na 1.6 mpi z doświadczenia powiem, że zmiana oleju na 10w czy jakikolwiek inny to tylko "pudrowanie gówna" i tak skończy się remonetem i tak, a jak bedzie tak żarł olej to później jeszcze kat, sondy itp itd

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #12
                        Pierścienie zapieczone to jeszcze można spróbować przepłukać specjalnymi płukankami, moim zdaniem tych pierścieni nie ma - tzn. zmieniły swoje parametry znacząco, a nie są zapieczone. Można doraźnie zrobić jakąś płukankę np. olejem xado do płukania i czy jakimś AR do płukania długofalowego, przed zlaniem, a potem zapodać 10w/40 i zobaczyć jak sytuacja się ma. Jak nie pomoże to remont.

                        Komentarz

                        • shanzi
                          Rider
                          • 2016
                          • 694
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zabierz żonie samochód albo załóż ogranicznik prędkości , a tak na poważnie to pewnie wszyscy wyżej mają rację . Ten Typ Tak Ma. Mam podobny problem w O1 i to po remoncie silnika .... .

                          Komentarz

                          • czernobyl
                            L&K
                            • 2008
                            • 1276
                            • Octavia III (5E3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                            Zabierz żonie samochód albo załóż ogranicznik prędkości , a tak na poważnie to pewnie wszyscy wyżej mają rację . Ten Typ Tak Ma. Mam podobny problem w O1 i to po remoncie silnika .... .
                            a to akurat ciekawe, bo właśnie chciałem wpaść i dopisać, że warto zrobić remont - moja o1 po remoncie przy 180k nie wzięla do sprzedaży przy przebiegu 230k ani grama oleju, a ostatnio matka widziała się z kupcem tego egzemplarza - auto zrobiło u tych ludzi jeszcze 400k i jeszcze się sprzedało

                            Komentarz

                            • shanzi
                              Rider
                              • 2016
                              • 694
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Dobrze i czytać takie historie, jak widać, remont remontowo nie równy

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie jestem pewien w 100% ale jak znajomy mechanik mi mowil to pierscienie np w ibizie 1.4 ktora kiedys mialem to pierscienie byly 2 czesciowe a dobieralo sie pierscienie 3 czesciowe.

                                Komentarz

                                • shanzi
                                  Rider
                                  • 2016
                                  • 694
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Ja mam założone niby te lepsze, 1 lub 3 częściowe mahle , naprawdę nie pamiętam, mam gdzieś na fakturze numer... ale g*wno to dało bo niby blok jest zły...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    To po co mechanik robil remont skoro twierdzi że blok jest ujowy

                                    Komentarz

                                    • shanzi
                                      Rider
                                      • 2016
                                      • 694
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Stwierdził to po remoncie i po moich skargach, gdy rosły przejechane kkm...

                                      Komentarz

                                      • luckd
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 310
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        U mnie podobnie wyglądało to jak na tym filmiku, pierwszy cylinder od rozrządu czysty a reszta zasyfiona. Niestety wymiana pierścieni i uszczelniaczy nie wyeliminowała całkowicie poboru oleju i pozostało na poziomie 250-300ml/1000km. Majster mówił że wszystko niby wygląda ok ale jak widać coś chyba źle pomierzył.

                                        Komentarz

                                        • luckd
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 310
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Być może, widziałem też że niektórzy wiercą dodatkowe otwory w rowku pierścienia olejowego by olej lepiej spływał, teraz to już musztarda po obiedzie.

                                          Komentarz

                                          • shanzi
                                            Rider
                                            • 2016
                                            • 694
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Niestety, żaden majster się do błędu nie przyzna, nie mówiąc już o ponownym rozbieraniu silnika na koszt warsztatu.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...