Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

wibracje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wibracje

    witam was ;]
    powoli mam dosc ;] zmagam sie od dluzszego czasu z wibracjami z (?) no wlasnie nie wiem skad... efekt jest taki ze podczas jazdy wrazenie jest jakby na prawym kole przednim bylo jajko... efekt jest identyczny jesli chodzi o felgi 15" (zimowki Conti wintercontact ts860) jak i letnie 16" (Michelin Primacy 4). Wymienilem Amortyzatory z przodu (KYB) w komplecie z poduszkami i lozyskami (SKF) i prawa pół oś (SKF) praktycznie nic nie pomogło, dalej wibracje są wyczuwalne, ktore wzrastaja proporcjonalnie do predkosci (im szybciej tym mocniej "bije")
    Czy ktos ma pomysl skad moga pochodzic takie kwiatki bo juz dwa lata napewno z tym jezdze i irytacja siega zenitu, mechanicy tylko gdbyją a teraz juz drapia sie po glowie co to moze byc....
    Były:
    Astra F 1.4 16V 90KM - 1998rok
    Astra H 1.7 CDTI 101KM - 2005rok

  • #2
    Krzywa piasta prawego koła lub krzywa tarcza, możliwe że przy wymianie kiedyś tarcz została nie wyczyszczona piasta i teraz bije. Trzeba by sprawdzić bicie tarczy jak i piasty
    Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

    Komentarz


    • #3
      ewentualnie przegub, miałem takie bicie w mojej o2 i pomogła mi wymiana przegubów wewnętrznych

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        przegub zmieniony (wraz z całą połosią) wiec ewentualnie piasta ? ale by chyba szumialo łożysko
        Ostatnio edytowany przez golden2912; [ARG:4 UNDEFINED].
        Były:
        Astra F 1.4 16V 90KM - 1998rok
        Astra H 1.7 CDTI 101KM - 2005rok

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez golden2912 Zobacz wpis
          ale by chyba szumialo łożysko
          dokładnie

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

            dokładnie
            a nie szumi... nie wiem czy sie nie pokusic o sprawdzenie czujnikiem zegarowym piasty...


            a moze jeszcze jakies pomysly ?
            Były:
            Astra F 1.4 16V 90KM - 1998rok
            Astra H 1.7 CDTI 101KM - 2005rok

            Komentarz


            • #7
              wibracje są odczuwalne na kierownicy, na podłodze/całej karoserii ? Ile lat mają opony i czy były zamieniane miejscami (przód-tył, stronami na osi) ? Może to coś na podobieństwo jak u mnie ale u mnie tylko na zimowych 15 continental 830 (na letnich jest OK) - właśnie dałem zapytanie w dziale ogólnym "opony zimowe". Może to delikatne ząbkowanie opon lub miejscowe przytarcie. Może warto zrobić próbę z zamianą opon na osiach stronami lewa z prawą (przy kierunkowych wiąże się to z przełożeniem opon na felgach dla zachowania kierunku toczenia i wyważeniem). Też na początku miałem wrażenie jakby na jednym kole było jajo, ale nie wiem na którym. Na razie chłód zniechęcił mnie do eksperymentowania pod chmurką z podmienianiem kół na te z oponami letnimi.

              Komentarz


              • #8
                Ja jestem ciekaw co Ci powiedzieli mechanicy?
                Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                  wibracje są odczuwalne na kierownicy, na podłodze/całej karoserii ? Ile lat mają opony i czy były zamieniane miejscami (przód-tył, stronami na osi) ? Może to coś na podobieństwo jak u mnie ale u mnie tylko na zimowych 15 continental 830 (na letnich jest OK) - właśnie dałem zapytanie w dziale ogólnym "opony zimowe". Może to delikatne ząbkowanie opon lub miejscowe przytarcie. Może warto zrobić próbę z zamianą opon na osiach stronami lewa z prawą (przy kierunkowych wiąże się to z przełożeniem opon na felgach dla zachowania kierunku toczenia i wyważeniem). Też na początku miałem wrażenie jakby na jednym kole było jajo, ale nie wiem na którym. Na razie chłód zniechęcił mnie do eksperymentowania pod chmurką z podmienianiem kół na te z oponami letnimi.
                  wibracje czuc na podlodze wlasnie, z oponami i kolami sie juz bawilem, letnie maja rok, ziomowki 3 lata. sytuacja caly czas taka sama czy to nowych czy juz po 3 latach.

                  Zamieszczone przez MixerGDA Zobacz wpis
                  Ja jestem ciekaw co Ci powiedzieli mechanicy?
                  mechanicy w zasadzie rozkladaja ręce. byly jazdy próbne i sami to czuli ale wszystko opiera się o gdybanie - może to, może tamto. niektórzy wskazują ze na pewno opony a na 100% to nie są opony bo tak jak pisalem nawet po zalozeniu nowych michelinów tak samo cos "wibruje".
                  Ostatnio edytowany przez golden2912; [ARG:4 UNDEFINED].
                  Były:
                  Astra F 1.4 16V 90KM - 1998rok
                  Astra H 1.7 CDTI 101KM - 2005rok

                  Komentarz


                  • #10
                    W internecie czytałem, że za wibracje karoserii odpowiada tylna oś. Zgodnie z instrukcją auta ciśnienie w kołach zimowych ma być wyższe o 0,2 bara niż dla opon letnich na klapce wlewu paliwa.

                    Komentarz


                    • #11
                      Czy wibracje czuć również na postoju?
                      Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez MixerGDA Zobacz wpis
                        Czy wibracje czuć również na postoju?
                        Serio?
                        Były:
                        Astra F 1.4 16V 90KM - 1998rok
                        Astra H 1.7 CDTI 101KM - 2005rok

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                          W internecie czytałem, że za wibracje karoserii odpowiada tylna oś. Zgodnie z instrukcją auta ciśnienie w kołach zimowych ma być wyższe o 0,2 bara niż dla opon letnich na klapce wlewu paliwa.
                          Gumy na wachaczach sprawne, z tylu to w zasadzie zmienialem sprezyny (popękane) i odboje amorów.
                          Bylem teraz w trasie i ewidentnie drży pod podłogą jakby.wrazenie jakby się coś kręciło nie osiowo...
                          Były:
                          Astra F 1.4 16V 90KM - 1998rok
                          Astra H 1.7 CDTI 101KM - 2005rok

                          Komentarz


                          • #14
                            Jesli kolego masz skrzynie dsg to moe byc wina sprzegiel ktore sie koncza i powoduje bujanie autem . mam tak u siebie , skrzynia ma 350 000 tys ponad .
                            najpierw czuje bujanie przy 20 km/h potem przy 60 a potem nawt przy 120 . wszstko to sie dzieje tylko w momenie gdy auto ciagnie czyli w momencie dodawania gazu

                            Komentarz


                            • #15
                              Mam zwykłego manualna skrzynię 6tke do tego przebieg 134k km...
                              Były:
                              Astra F 1.4 16V 90KM - 1998rok
                              Astra H 1.7 CDTI 101KM - 2005rok

                              Komentarz


                              • #16
                                Na postoju podnieś najpierw prawą przednią stronę auta potem lewą tak by koło nie przylegało do podłoża , odpal silnik, wrzuć bieg , powoli puść sprzęgło i wtedy obserwuj co powoduje bicie.
                                Zabezpiecz wcześniej porządnie auto (ręczny, klocki pod koła) i podeprzyj solidnie żeby ci bez kierowcy nie odjechało. Powinieneś w ten sposób zweryfikować bicie od układu napędowego.

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X