Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2 FL] Napięcie akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2 FL] Napięcie akumulatora

    Cześć,

    mam do Was pytanie. Jakie macie napięcie akumulatora:
    1. po skończonej jeździe (35-40 km), klima on, światła do jazdy dziennej, radio on
    2. rano przed jazdą

    pytam bo u mnie dzisiaj po jeździe jest ok. 12,5 V, rano trochę mniej z tego co pamiętam (jutro jak będę miał chwilę to sprawdzę). Przed zimą byłem w ASO to mi sprawdzili, że aku ok - doładuj. Doładowali. Później byłem i powiedzieli, że aku trochę słaby i można wymienić (po nocy było 12,1-12,2V w temp. ok. 0st.). Wsadzili jakąś VARTĘ i jak wróciłem do domu to napięcie też nie było powyżej 13V jak to wszędzie piszą. W ASO mi powiedzieli, że po 48h bez ingerencji w samochód powinno być 12,5V, ale zauważyłem, że otwieranie samochodu z pilota powoduje spory spadek napięcia. To samo w drugą stronę. Jak się zamknie samochód to napięcie trochę rośnie.
    Napiecie ładowania niby ok.

    Jak uruchamiam samochód to światła przygasają. Jeżeli gra radio to zdaje się, że czasami przestaje i uruchamia się po chwili.
    Jeżeli gasiłem samochód z włączoną klimą to przed uruchomieniem jest tylko wiatrak i klimę trzeba włączyć.

    Pytam z ciekawości, póki co nie chcę odłączać aku i resetować wszystkiego (i ew. zablokować radio) żeby sprawdzić czy coś żre prąd. Odpala raczej normalnie, chwilę kręci, może to świece. Zbliżam się do przeglądu przy 80 kkm (poprzedni był przy 51kkm) to powiem żeby wymienili świece.

    EDIT 1: jaką macie pojemność aku? Ja mam i wcześniej też był 72Ah, a na stronie akumulator.pl podpowiada 50-53Ah. Może mam za dużą pojemność?

    EDIT 2: według naklejki z kodami powinien być
    PRCode: J1D = Battery 380 A (72 Ah), mam wsadzony VARTA E43 12V 72Ah 680A
    alternator jest PRCode: 8GU = Alternator 140 A
    Ostatnio edytowany przez bibop; 41413.

  • #2
    Cześć, przyłączę się do pytania ponieważ ostatnio podczas sprzatania auta i otwartych drzwi dostałem komunikat na wyświetlaczu "Battery low" i głośny dźwięk. Auto odpala normalnie.
    Aku ładowałem bez odpinania klem, ładował się do 13,4 i spadał do 12,7.

    Również w chęcią dowiem się jakie napięcie jest prawidłowe oraz czy komunikat Battery low świadczy jednoznacznie, że bateria jest do wymiany. Po ładowaniu, już przez ok dwa tygodnie normalnie odpala, wcześniej też nie było z tym problemu. Jedynie przy otwartych drzwiach, jak świeciły lampki przez ponad godzinę.

    Komentarz


    • #3
      Witam.
      Przerabiałem ten temat w CORSIE B i Octavii I przy walniętym regulatorze napięcia. Sprawny i dobry AKU powinien mieć ok 12,4-12,6(poniżej 11V nie powinno się kręcić rozrusznikiem bo grozi to pogięciem cel w AKU). Jak miernikiem sprawdzacie pobór przy odpalaniu to nie powinno spaść przy pracy sprawnego rozrusznika 10% pojemności( jeśli spada bardziej to cewka w rozruszniku się kończy lub coś stawia za duży opór w silniku). Ładowanie na pracującym silniku powinno być max 14,4V - tak powiedział elektryk wymieniający mi regulator i tak teraz trzyma( ale w zależności od uruchomionych odbiorników prądu-radio, nawiew, ogrzewanie szyby tylnej, zapalone światła itp waha się ok 0,5V). Jedno odpalenie auta jest regenerowane jazdą ok 20km - tak mi też powiedział elektryk i tak jest, ponieważ żona ma 20 km w jedną stronę do pracy i autko działa bez zarzutu nawet przy mrozach -20. Co do ładowania to nie polecam ładować zwykłymi prostownikami auta bez odpinania aku- dziś są Aku bezobsługowe i potrzeba ładowarek mikroprocesorowych, które nie przekraczają 14V, natomiast zwykły prostownik potrafi podać 15,6V(o czym przekonał się mój sąsiad zapalając auto). Temat rzeka i to pełen szczegółów. POZDRO

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X