Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

pytanie o wymianę rozrządu octavia 1,6mpi

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pytanie o wymianę rozrządu octavia 1,6mpi

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu w Octavii z silnikiem 1,6mpi.
    Przeglądałem filmiki na Internecie. Z tego co wypatrzyłem, żeby dostać się do paska należy odkręcić m.in. element ulokowany po prawej stronie poniżej zbiornika płynu chłodniczego. Jeśli się nie mylę to jest poduszka silnika. W każdym bądź po odkręceniu tego elementu silnik nieco się "giba".
    Na filmiku z załączonego linku widać jak gość go odkręca od ok. 8 minuty.
    Czy aby można było odkręcić ten element, należy jakoś podeprzeć silnik, by się nie zapadł?
    Ogólnie, to czy w celu dostania się do rozrządu należy odkręcić koło i podeprzeć silnik czy też nie trzeba nic ruszać i auto może po prostu stać normalnie na kołach?
    Będę wdzięczny za podpowiedź.
    Ostatnio edytowany przez Dolce; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Oczywiście. Musisz podwiesić silnik lub podeprzeć go od spodu. Najlepiej na podnośniku hydraulicznym poprzez deseczkę na spodzie miski olejowej. Będziesz miał wtedy po odkręceniu poduszki na możliwość lekkiego podniesienia silnika lub go opuszczenia, co znacząco pomaga przy odkręcaniu tego mocowania od silnika.

    Komentarz


    • #3
      Koło od strony rozrządu musisz zdjąć. Częściowo wymontować nadkole aby dostać się do koła pasowego. Pewnie po zdjęciu częściowego nadkola mógłby stać dalej na kołach ale ze zdjętym kołem jest znacznie lepszy dostęp do koła pasowego, którym będziesz musiał pokręcać oraz ogólnie znacznie łatwiej z dostępem.

      Komentarz


      • #4
        Zastanawiam się czy nie da się obejść odkręcania koła od strony rozrządu. Ja niestety nie mam kanału a do tego mam założone osłony od dołu silnika.
        Na załączonym filmiku facet radzi sobie w ten sposób, że wyjmuje koło pasowe „od góry” i w taki sam sposób nim kręci. Nie widać, czy podpiera od dołu silnik ale zakładam, że tak trzeba zrobić skoro o tym napisałeś.
        Co sądzisz o tym, by nie ruszać koła i nadkola i wykonać wymianę w taki sposób, jak to robi gość na filmie?
        Jeśli zrezygnować z podpierania silnika na rzecz podciągnięcia go łańcuchem to w którym miejscu należy mocować łańcuch do silnika?

        Komentarz


        • #5
          Część śrub łatwiej się kręcii od dołu. Auto stawiasz na kobyłce, zdejmujesz koło, żabka po silnik i działasz. Wymiana prosta i przyjemna. U mnie 4h, auto złożone i odpalone z wymianą oleju przy okazji.

          Komentarz

          Pracuję...
          X