Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.4 TSI czy 1.5 ACT TSI ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.4 TSI czy 1.5 ACT TSI ?

    cześć korzystając z okazji chciałem życzyć wszystkim szczęśliwego nowego roku

    a teraz do rzeczy
    czy może mi ktoś coś więcej napisać na temat silnika 1.5 TSI ACT ? wyczytałem że ma odłączane 2 cylindry i że jest bardziej ekonomiczniejszy(o 10-15 % ) . ale może ktoś z was miał z tym silnikiem jakieś doświadczenia ?
    Ogólnie każdy sprzedawca zachwala i poleca - ale wiadomo to jest sprzedawca
    Obiło mi się o uszy/oczy że te silniki mają coś w rodzaju DPF - czy to prawda ? i czy to tez trzeba wypalać jak w diselu ?

    jak myślicie warto iść w nowy silnik ? czy lepiej zostać przy starym sprawdzonym 1.4 TSI ?

    z góry dzięki za pomoc/sugestie

  • #2
    Witam cię w nowym roku!

    Ja składałem zamówienie w październiku i też myślałem nad 1.5. Z racji tego że jestem mechanikiem samochodowym to z doświadczenia wiem że co nowe na rynku to nie za dobre. 2.0tdi z początku był porażką, 1.4tsi tak samo. Obecnie 1.4 jest pod każdym względem udoskonalony, 1.5 to nowość czas pokaże jak to się sprawuje. Tak 1.5 będzie miał act czyli także koło dwumasowe. 1.4 tego w octavii nie ma. Dodatkowo filtr gpf czyli dpf w tdi. Jak to się będzie wszystko działać to zobaczymy po roku czy dwóch. Zamówiłem oczywiście 1.4, to ostatni czas aby go zamówić bo nie wiadomo kiedy wycofaja 1.4. Na niemiecki rynek nie ma już 1.4 więc to mówi za siebie. A czy mniej będzie palił? Myślę że tak ale to nie będzie jakoś super mało. 1.4 już pali dość mało więc nie ma co narzekać. Sorki za rozpisanie takie miłego nowego

    Komentarz


    • #3
      Też miałem taki dylemat, ale ostatecznie zamówiłem 1.4 (pod koniec grudnia). Co sprawdzone, to sprawdzone, a choroby wieku dziecięcego niech sprawdzają inni

      Komentarz


      • #4
        1.5 Tsi ACT nie jest tak nowy jakby się mogło wydawać dlaczego :
        - Nie jest to całkowicie nowa technologia, a tyko materiały niby bardziej żywotne i lepiej współpracujące w systemie star stop.
        - System ACT był dostępny już w silnkach 1.4 jako opcja dodatkowa.
        - Wcześniej ten silnik był już montowany w VAG-ch.
        - tak ma dwumas ale to nie jest to samo co jest montowane w silnikach TDI itp. Koło masowe w tym silniku ma być dożywotnie ( się okaże)
        Ja jednak zdecydowałem się na ten silnik właśnie z tego względu... Zobaczymy jak się sprawdz, śmigam nim od 3 miesięcy i puki co jest ok spalanie też małe. Przy 120 km/h potrafi pracować na 2 cylindrach. Znajomy z silnikiem 1.4 po miesiącu jazdy wylądował w serwisie zobaczymy co za cudo jest ten 1.5 .... Czas pokaże. Grupa VAG planuje rezygnację z silników 1.0 itp Zostanie wyłącznie 1.5 i wyżej... Tak słyszałem
        Ostatnio edytowany przez Kamil205; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Ma zostać właśnie 1.0 1.5 i 2.0. Koniec będzie 1.2 1.4 i 1.8

          Komentarz


          • #6
            ja tez ostatecznie wybralem 1,5 moze to dlatego ze lubie technologie i nowosci
            Kamil moglbys napisac jakie masz srednie spalanie ?

            Komentarz


            • #7
              ja bym wzial 1.4 tsi - bezproblemowy, oszczedny, mocny i przede wszystkim SPRAWDZONY.

              a co do 1.5 tsi - to skomentuje to tak: jak ktos lubi byc za swoje pieniazki testerem nowych wynalazkow, to czemu nie? Moze sie sprawdzi, moze nie. Wyjdzie w praniu.

              jak auto w leasingu a potem do sprzedazy - czyli kupujesz na 3-4 lata to moze jak lubisz nowosci brac ten 1.5, ale jak dla siebie na dluzej, to bym nie kusil losu...
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Ktoś już może coś napisać na temat 1.5? Jakieś spostrzeżenia?
                pozdrawiam
                Darek

                _______________________________________
                "SZARA" - OCTAVIA III
                "SREBRNA" - CITIGO

                Komentarz


                • #9
                  Tak jak by dwa tematy o tym samym

                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...-150-km-opinie

                  Może warto scalić tematy o 1.5?
                  pozdrawiam
                  Darek

                  _______________________________________
                  "SZARA" - OCTAVIA III
                  "SREBRNA" - CITIGO

                  Komentarz


                  • #10
                    Hej wszystkim....

                    Mam pytanie do tych którzy już mają skode octavie z silnikiem 1.5 z 150KM ACT TSI
                    Sam sprzedawca w skodzie polecał mi abym bardziej kupił skode z silnikiem 1.4 chociaż wyposażenie w wersji z tym silnikiem nie jest zadowalające.
                    Czy warto kupić skode z tym silnikiem 1.5 ACT TSI, jakie spalanie i awaryjność.
                    Przeczytałem dużo artykułów na temat tego silnika ale żadnego konkretnej informacji.
                    Czy z osób, które posiadają ten silnik może ktoś napisać jak wygląda sprawa z awaryjnością itd. ?

                    Pozdrawiam.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez wenhall Zobacz wpis
                      Hej wszystkim....

                      Mam pytanie do tych którzy już mają skode octavie z silnikiem 1.5 z 150KM ACT TSI
                      Sam sprzedawca w skodzie polecał mi abym bardziej kupił skode z silnikiem 1.4 chociaż wyposażenie w wersji z tym silnikiem nie jest zadowalające.
                      Czy warto kupić skode z tym silnikiem 1.5 ACT TSI, jakie spalanie i awaryjność.
                      Przeczytałem dużo artykułów na temat tego silnika ale żadnego konkretnej informacji.
                      Czy z osób, które posiadają ten silnik może ktoś napisać jak wygląda sprawa z awaryjnością itd. ?

                      Pozdrawiam.
                      No raczej nikt Ci nie napisze o awaryjnosci tego silnika , bo ten silnik dopiero co wszedł do produkcji , takie pytanie można zadac za 2 lata tym co duzo nim zrobią kilkadziesiąt tyś kilometrów.

                      Póki co to sa nowe auta , objete gwarancją wiec nikt prawdopodobnie nie przejmuje sie awaryjnoscią jednostki napędowej , za 4 lata własciciele moga miec jakies obawy , o ile w ogole będa miec bo jednostka może okazac sie całkiem udana ... No ale to odpowiedz której nalezy sie spodziewać za kilka lat.
                      2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                      Komentarz


                      • #12
                        Tak wiem że to nowa jednostka. Ale może ktoś kto ma już ten silnik ma jakieś postrzeżenia.

                        Komentarz


                        • #13
                          Jesli chces kupic i zostawic go na dluzej bierz 1.4
                          Jesli to wynajem lub sprzedasz od razu po splace bierz 1.5.

                          Komentarz


                          • #14
                            że sprzedawca nie chciał wcisnąć nowości...to dziwne....
                            aczkolwiek...może nie, bo chciał się pozbyć starych w sumie logiczne.
                            bym brał sprawdzone rozwiązanie, a nie testował na sobie, tymbardziej znając w historii przypadłości niektórych silników w vagach. Bym dał sprawdzić innym, czy to tsi będzie należało do udanych czy nie.

                            Komentarz


                            • #15
                              Czy Wy sądzicie ze Ci sprzedawcy w ASO mają jakąs sekretną wiedze na temat silników , ze 1.4TSI jest super, a 1.5TSI juz nie jest super ? Mi sie wydaje ze chcą poprostu pozbyc sie tego co im zalega aby móc potem sprzedawać 1.5TSI .
                              Mi sie wydaje ze tutaj ŻADNEJ dobrej woli od sprzedawcy nie ma . Oni przecież są wszystcy nastawieni na zysk a nie doradzanie.

                              Przestańcie wierzyć sprzedawcom w ASO , oni nie mają sekretnej wiedzy . Serio
                              2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                              Komentarz


                              • #16
                                Czyli podsumowując, bo czytając wszystkie wątki na różnych forach można mieć trochę mętlik:
                                1. 1.4 TSI 150KM w Octavi można było zamówić z ACT i bez ACT?
                                2. 1.4 TSI 150KM nie ma dwumasu i turbiny ze zmienną geometrią, czyli ma zwykłe sprzęgło i turbinę z prostą stałą geometrią?
                                3. silnik ten nie ma filtra DPF?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez krzychod Zobacz wpis
                                  Czyli podsumowując, bo czytając wszystkie wątki na różnych forach można mieć trochę mętlik:
                                  1. 1.4 TSI 150KM w Octavi można było zamówić z ACT i bez ACT?
                                  2. 1.4 TSI 150KM nie ma dwumasu i turbiny ze zmienną geometrią, czyli ma zwykłe sprzęgło i turbinę z prostą stałą geometrią?
                                  3. silnik ten nie ma filtra DPF?
                                  ad 1 w Octavi tylko bez ACT
                                  ad 2 z tego co wiem nie ma dwumasy ale na 100% nie jestem pewny, co do turbo się nie wypowiem
                                  ad 3 1.4 tsi nie ma DPF - to miały tylko diesle. Pewnie chodzi Ci o GPF - ten tylko w nowych jednostkach TSI

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Leszek Zobacz wpis
                                    Pewnie chodzi Ci o GPF - ten tylko w nowych jednostkach TSI
                                    od czerwca tego roku
                                    Dawid
                                    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dzisiaj dzwoniłem do salonu i wszystko co napisał kolega Leszek się zgadza. Jedynie pkt. 2 czyli dwumasa wygląda tak, że Pan ze Skody powiedział, że wszystko co ma powyżej 180 Nm ma już dwumasę...No i wszystkie skody mają turbinę ze stałą geometrią. Tak się wypytuję, bo oferują mi wersje kombi z tym 1.4 TSI w wersji Amazing za 82 tys. i mam dylemat.... To już ostatni dzwonek, żeby kupić z takim silnikiem.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez krzychod Zobacz wpis
                                        bo oferują mi wersje kombi z tym 1.4 TSI w wersji Amazing za 82 tys. i mam dylemat
                                        jak zejdą do 80 tys to można dyskutować
                                        Dawid
                                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis
                                          od czerwca tego roku
                                          Albo od lipca (produkcja) - głowy nie dam ale w te wakacyjne miesiące była zabawa w VW (w sumie chyba od marca) Ja w 2ch salonach Skody usłyszałem (przypadkiem) że po lipcu już jest 1.5 z ACT i benzynową wersją GPFa...co może oznaczać że 1.4 nie ma filtra...
                                          zgadzam się z dawcio że 80 k jest ok do zakupu
                                          ALE ...powiedź Panu w salonie ...78 i biorę dziś -wam z placu zejdzie ja pochwale transakcję tu i tam...Pan pokręci nosem i za 79-80 kupisz.
                                          Sprawdź tylko czy Dealer nie zarejestrował już auta na siebie ...bo wtedy MOŻE sie okazać, że gwarancja biegnie już jakiś czas ....

                                          EDIT
                                          Nie znaleziono strony
                                          Ostatnio edytowany przez Musamp; [ARG:4 UNDEFINED].
                                          Mój czarnuch
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Witajcie, od wrześni mam nową O3 1.5 TSI ACT. Dobijam do 10kkm. Jeździ się przyjemnie. Spora różnica względem 1.4 TS 122KM, który miałem poprzednio w O2 FL. Co do awaryjności trudno mi się wypowiedzieć, gdyż 10kkm, to jeszcze nie wiele Ale silnik jeszcze działa i nie był remontowany

                                            Gdyby ktoś chciał się czegoś więcej dowiedzieć to w miarę możliwości służę pomocą.

                                            pozdrawiam
                                            Krzyki krzepną w zastygłej perle, gdy on powstaje z bolesnego uśpienia...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez KOWAL ziom Zobacz wpis
                                              Gdyby ktoś chciał się czegoś więcej dowiedzieć to w miarę możliwości służę pomocą.
                                              a tak z ciekawości jak ze spalaniem?
                                              Dawid
                                              czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Trasa - 4,5L - 9L Miasto - 7-9L. Już pisałem w temacie o spalaniu, że ten silnik uwielbia tempomat, im więcej go używasz, tym mniej palisz... tempo nie ma znaczenia. Mam jakieś swoje stałe trasy, dłuższe i krótsze, i wszędzie się to potwierdza. nawet jak na koniec średnia prędkość jest taka sama, to jak latałem na tempomacie to nawet 2l mniej.
                                                Krzyki krzepną w zastygłej perle, gdy on powstaje z bolesnego uśpienia...

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  "wszystkie skody mają turbinę ze stałą geometrią" oczywiście jeśli chodzi o benzyny. bo diesle na pewno nie.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X