Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III 1.6 TDI - jak poprawnie użytkować samochód :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia III 1.6 TDI - jak poprawnie użytkować samochód :)

    Witam serdecznie,
    jestem świeżym posiadaczem Skody Octavii III 1.6 TDI z końcówki 2016r.
    Wcześniej jeździłem benzyniakiem, a z tego co się orientuje diesel jest nieco bardziej wrażliwszy na jazdę, także chciałem się podpytać o jakieś wskazówki bardziej doświadczonych użytkowników.
    Nie będę ukrywał, że autko będzie jeździło głównie po mieście (naczytałem się krytyki na ten temat ... ale trafiła się "okazja" )
    Auto kupione od sprawdzonej osoby, użytkowane głównie na trasach, przebieg 170 tys, zadbane, sprawdzone, mechanik nie miał się do czego doczepić i chciałbym, żeby tak zostało przez dłuuugi czas
    Przy najbliższym przeglądzie, który wypada chyba na kwiecień chciałbym zrobić rozrząd, filtry, olej i tutaj pytanie jakie mniej więcej będą koszty w serwisie ASO. Opłaca się czy lepiej dać zarobić sąsiadowi?
    Odnośnie użytkowania to grzanie świecy przed zapłonem, nie deptać gazu na niskich obrotach przy wysokim biegu, szczególnie na zimno, po zakończeniu jazdy poczekać chwilę "na luzie", tankować dobrego diesla i unikać oczywiście krótkich dystansów, coś jeszcze?
    Jest także wspaniały, zaawansowanie technologicznie filtr DPF, którego od czasu do czasu trzeba przepalić. Jak już pisałem wcześniej auto głównie będzie jeździło po mieście ale oczywiście od czasu do czasu zabiorę go w dłuższą drogę. Wyczytałem, że można rozpoznać wypalanie po obrotach w okolicach 1000 i podwyższonym spalaniu. Ostatnio zaobserwowałem takie obroty u siebie i postanowiłem wyskoczyć na obwodnicę. W innych postach radzicie jazdę przy obrotach 2000 - 2500 przy prędkości 70km, przez jakieś 7-8km, także cisnę tak przez obwodnicę mijany przez wszystkich. Obroty spadły do mniej więcej 900 ale nie jestem przekonany, żebym zrobił to poprawnie. Obroty nie powinny być przypadkiem wyższe tak przynajmniej 3 - 3,5 tys ? Prosiłbym Was o informację, bo kogo bym się nie zapytał to inaczej radzi.
    Czekam na wskazówki i porady.
    Pozdrawiam

  • #2
    z tego co się orientuję, to obroty winny wrócić do normy ok. 750, ja przy wypalaniu mam ok 2000-2200 obr/min przez 10-15 min, czyli trochę za krótko go dopalałeś, ja dałem do swojego warsztatu i tam wymienili mi kpl=rozrząd+pompa+płyn ok 1800 zł, pamiętaj też serwisie olejowym raz na rok lub co 10-15 tys. km + wszystkie filtry+b.dobry olej, szerokości
    jmors44

    Komentarz


    • #3
      A to skoda nie ma na desce rozdzielczej kontrolki wypalania dpf??

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
        A to skoda nie ma na desce rozdzielczej kontrolki wypalania dpf??
        ato nie ma jak cały VAG
        Kolego Duszeek w sumie wszystko wiesz o TDI ale to wypalanie ciut wyższe obroty,ja jak miałe TDi nie wylatywałem nawet na drogę szybkiego ruchu tylko trója i wyzsze obroty i problemu nie było
        Czytaj tu jest kopalnia wiedzy i obserwuj auto do wszystkiego dojdziesz ​​​​​​​
        Dawid
        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

        Komentarz


        • #5
          ... No i przede wszystkim odpowiedz sobie na jedno ważne, ale to na prawdę ważne pytanie: Czy ja będę służył temu samochodowi, czy on będzie służył mi.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
            A to skoda nie ma na desce rozdzielczej kontrolki wypalania dpf??
            jest takie auto co ma kontrolkę wypalania dpf...?
            Kodiaq 1.5 DSG Style

            Komentarz


            • #7
              Nie wiem. Kiedyś miałem wypożyczoną fabię w gnojówie i majaczy mi, że była naklejka z informacją, że jak zapali się kontrolka to nie gasić silnika.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
                Nie wiem. Kiedyś miałem wypożyczoną fabię w gnojówie i majaczy mi, że była naklejka z informacją, że jak zapali się kontrolka to nie gasić silnika.
                No właśnie widać, że nie wiesz ta kontrolka o której piszesz sygnalizuje problemy z DPF a nie wypalanie
                Kodiaq 1.5 DSG Style

                Komentarz


                • #9
                  Witam, posiadałem samochód w diesel jeżeli chodzi o użytkowanie to nie narzekam jednym minusem było odpalanie go w zimę i zagrzanie przed ruszeniem. Aktualnie zmieniłem samochód na benzynę i jestem bardzo zadowolony. Każdy ma inne zdanie na temat doboru auta i jego paliwa.
                  PORÓNAJ CENY OKIEN = http://www.twoje-okna.com/

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez piotrtalikos Zobacz wpis
                    Każdy ma inne zdanie na temat doboru auta i jego paliwa.
                    dokładnie,swoich zwoleników ma TDI i TSI
                    Dawid
                    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                    Komentarz


                    • #11
                      Użytkowałem poprawnie swoje 1.6tdi a i tak przy 138kk poszły wtryski i egr.Teraz jak bede kupował to benzyna .Wczoraj jeździłem 1.5 tsi i fajnie szło.
                      Kondziu

                      OCP

                      Komentarz


                      • #12
                        MZ jedyną skuteczną opcją sprawdzenia, czy DPF się akurat regeneruje, jest kupienie sobie czegoś na ELM327 i wożenie wpiętego. Do tego apka VAG DPF free i w razie podwyższonych obrotów od razu wiadomo, czy chodzi o to, że zimno i silnik podbija obroty, czy może podbija obroty, bo chce szybciej zagrzać wszystko do regeneracji DPF. Zrobiłem swoim B7 CAYC 45 tysięcy w półtora roku i naprawdę dotąd nie jestem w stanie w 100% wyczuć, czy aktualne podbijanie obrotów to DPF czy inna fanaberia sterownika.
                        Do miasta tdi nie jest najlepsze - robię 10km do pracy i przy temperaturach rzędu 5-10'C wskazówka temp. dochodzi do pionu na ostatniej prostej, o temp. oleju szkoda nawet gadać.

                        aha, samo wyskoczenie na obwodnicę nie sprawi magicznie, że sterownik rozpocznie regenerację DPF - może wyjść np. tak, ze jeździsz po mieście 2 tygodnie, stan DPF osiągnie powyżej 21g, więc rozpocznie sobie regenerację natychmiast. Skończysz przerywając po kilku minutach - stan DPF będzie np 15 i nawet przelot z prędkością 180kmh nie wywoła regeneracji, bo DPF<21g. No i czas regeneracji jak widzę zależy od paliwa(dodatki) oraz stopnia zapełnienia całego filtra. Mając zapchany DPF zapełniał się b. szybko i regenerował króciutko, po wypaleniu piecowym DPF zapełnia się powoli i analogicznie dłużej wypala. Kiedy zapomniałem o dolaniu do baku dodatku (zazwyczaj leję archoil'a 6900D), to rundka konieczna do dokończenia regeneracji była połowę dłuższa.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez lu5asz Zobacz wpis
                          Użytkowałem poprawnie swoje 1.6tdi a i tak przy 138kk poszły wtryski i egr.Teraz jak bede kupował to benzyna .Wczoraj jeździłem 1.5 tsi i fajnie szło.
                          podobne mam podejście
                          ja swojego TDi kupiłem z przebiegiem 180kkm ale fruwał po autostradach a później u mnie 25kkm wokół komina też bez problemu ale prawda jest taka że ,mniej problemów jest z TSi
                          Dawid
                          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis

                            jest takie auto co ma kontrolkę wypalania dpf...?
                            przeciez w instrukcji przynajmniej do O3FL jest opisana taka kontrolka. I opis procedury wypalania...
                            Ostatnio edytowany przez paryzanin; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez paryzanin Zobacz wpis

                              przeciez w instrukcji przynajmniej do O3FL jest opisana taka kontrolka.
                              przeklej tutaj opis kiedy sie zapala ta kontrolka, żeby raz na zawsze wszyscy wiedzieli co ona oznacza
                              Kodiaq 1.5 DSG Style

                              Komentarz


                              • #16
                                Opera Zdjęcie_2020-02-12_164810_ws.skoda-auto.com.png tak mów instrukcja,ale to już ostateczność ponieważ 3krotne zapalenie się kontrolki i nie wypalenie dpf skutkuje....
                                Oprócz tego tak jak kolega czernobyl opisywał
                                Zamieszczone przez czernobyl Zobacz wpis
                                aha, samo wyskoczenie na obwodnicę nie sprawi magicznie, że sterownik rozpocznie regenerację DPF - może wyjść np. tak, ze jeździsz po mieście 2 tygodnie, stan DPF osiągnie powyżej 21g, więc rozpocznie sobie regenerację natychmiast. Skończysz przerywając po kilku minutach - stan DPF będzie np 15 i nawet przelot z prędkością 180kmh nie wywoła regeneracji, bo DPF<21g. No i czas regeneracji jak widzę zależy od paliwa(dodatki) oraz stopnia zapełnienia całego filtra. Mając zapchany DPF zapełniał się b. szybko i regenerował króciutko, po wypaleniu piecowym DPF zapełnia się powoli i analogicznie dłużej wypala. Kiedy zapomniałem o dolaniu do baku dodatku (zazwyczaj leję archoil'a 6900D), to rundka konieczna do dokończenia regeneracji była połowę dłuższa.
                                Dawid
                                czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                Komentarz


                                • #17
                                  Z instrukcji O3
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    I jeszcze do TSI
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez makaroniarz76 Zobacz wpis
                                      I jeszcze do TSI
                                      a to takich cudów nie widziałem ale w silnikach benzynowych mniej nagaru więc i mniej problemów,przynajmniej ich nie ma jeszcze na forach
                                      Dawid
                                      czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jak pojawią się u mnie to dam znać :

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          "Jedź z prędkością co najmniej 60 km/h, przy prędkości obrotowej silnika co najmniej 2000 obr/min" - nie wiem czy "co najmniej" to słowo klucz ale rozumiem, że mogę zabrać autko na trasę wrzucić 5 bieg, trzymać obroty 3000 i jechać z prędkością 120 km/h? Czy trzymać się twardo 2000 - 2500 obrotów i prędkości 70 km/h przez te 10-15min ?
                                          Co w sytuacji kiedy trzymam się powyższych zasad przez 10 min i nagle muszę zwolnić, zredukować bieg lub w drugą stronę zwiększyć bieg i przyspieszyć? Cykl wypalania zostaje przerwany i muszę rozpocząć od nowa ?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Duszek Zobacz wpis
                                            Czy trzymać się twardo 2000 - 2500 obrotów i prędkości 70 km/h przez te 10-15min ?
                                            to są najlepsze warunki do wypalenia
                                            Zamieszczone przez Duszek Zobacz wpis
                                            Co w sytuacji kiedy trzymam się powyższych zasad przez 10 min i nagle muszę zwolnić, zredukować bieg lub w drugą stronę zwiększyć bieg i przyspieszyć? Cykl wypalania zostaje przerwany i muszę rozpocząć od nowa ?
                                            nie przerwie procedury no chyba że nagle zaczniesz jechać ciągle z duża prędkością.Jeśli przyspieszysz(lub zwolnisz)na chwilę i wrócisz do ustalonej prędkości obrotowej silnika wszystko łdnie się wypali-oczywiście jeśli wszystko w aucie jest sprawne.....
                                            Dawid
                                            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X