Witam serdecznie,
jestem świeżym posiadaczem Skody Octavii III 1.6 TDI z końcówki 2016r.
Wcześniej jeździłem benzyniakiem, a z tego co się orientuje diesel jest nieco bardziej wrażliwszy na jazdę, także chciałem się podpytać o jakieś wskazówki bardziej doświadczonych użytkowników.
Nie będę ukrywał, że autko będzie jeździło głównie po mieście (naczytałem się krytyki na ten temat ... ale trafiła się "okazja" )
Auto kupione od sprawdzonej osoby, użytkowane głównie na trasach, przebieg 170 tys, zadbane, sprawdzone, mechanik nie miał się do czego doczepić i chciałbym, żeby tak zostało przez dłuuugi czas
Przy najbliższym przeglądzie, który wypada chyba na kwiecień chciałbym zrobić rozrząd, filtry, olej i tutaj pytanie jakie mniej więcej będą koszty w serwisie ASO. Opłaca się czy lepiej dać zarobić sąsiadowi?
Odnośnie użytkowania to grzanie świecy przed zapłonem, nie deptać gazu na niskich obrotach przy wysokim biegu, szczególnie na zimno, po zakończeniu jazdy poczekać chwilę "na luzie", tankować dobrego diesla i unikać oczywiście krótkich dystansów, coś jeszcze?
Jest także wspaniały, zaawansowanie technologicznie filtr DPF, którego od czasu do czasu trzeba przepalić. Jak już pisałem wcześniej auto głównie będzie jeździło po mieście ale oczywiście od czasu do czasu zabiorę go w dłuższą drogę. Wyczytałem, że można rozpoznać wypalanie po obrotach w okolicach 1000 i podwyższonym spalaniu. Ostatnio zaobserwowałem takie obroty u siebie i postanowiłem wyskoczyć na obwodnicę. W innych postach radzicie jazdę przy obrotach 2000 - 2500 przy prędkości 70km, przez jakieś 7-8km, także cisnę tak przez obwodnicę mijany przez wszystkich. Obroty spadły do mniej więcej 900 ale nie jestem przekonany, żebym zrobił to poprawnie. Obroty nie powinny być przypadkiem wyższe tak przynajmniej 3 - 3,5 tys ? Prosiłbym Was o informację, bo kogo bym się nie zapytał to inaczej radzi.
Czekam na wskazówki i porady.
Pozdrawiam
jestem świeżym posiadaczem Skody Octavii III 1.6 TDI z końcówki 2016r.
Wcześniej jeździłem benzyniakiem, a z tego co się orientuje diesel jest nieco bardziej wrażliwszy na jazdę, także chciałem się podpytać o jakieś wskazówki bardziej doświadczonych użytkowników.
Nie będę ukrywał, że autko będzie jeździło głównie po mieście (naczytałem się krytyki na ten temat ... ale trafiła się "okazja" )
Auto kupione od sprawdzonej osoby, użytkowane głównie na trasach, przebieg 170 tys, zadbane, sprawdzone, mechanik nie miał się do czego doczepić i chciałbym, żeby tak zostało przez dłuuugi czas
Przy najbliższym przeglądzie, który wypada chyba na kwiecień chciałbym zrobić rozrząd, filtry, olej i tutaj pytanie jakie mniej więcej będą koszty w serwisie ASO. Opłaca się czy lepiej dać zarobić sąsiadowi?
Odnośnie użytkowania to grzanie świecy przed zapłonem, nie deptać gazu na niskich obrotach przy wysokim biegu, szczególnie na zimno, po zakończeniu jazdy poczekać chwilę "na luzie", tankować dobrego diesla i unikać oczywiście krótkich dystansów, coś jeszcze?
Jest także wspaniały, zaawansowanie technologicznie filtr DPF, którego od czasu do czasu trzeba przepalić. Jak już pisałem wcześniej auto głównie będzie jeździło po mieście ale oczywiście od czasu do czasu zabiorę go w dłuższą drogę. Wyczytałem, że można rozpoznać wypalanie po obrotach w okolicach 1000 i podwyższonym spalaniu. Ostatnio zaobserwowałem takie obroty u siebie i postanowiłem wyskoczyć na obwodnicę. W innych postach radzicie jazdę przy obrotach 2000 - 2500 przy prędkości 70km, przez jakieś 7-8km, także cisnę tak przez obwodnicę mijany przez wszystkich. Obroty spadły do mniej więcej 900 ale nie jestem przekonany, żebym zrobił to poprawnie. Obroty nie powinny być przypadkiem wyższe tak przynajmniej 3 - 3,5 tys ? Prosiłbym Was o informację, bo kogo bym się nie zapytał to inaczej radzi.
Czekam na wskazówki i porady.
Pozdrawiam
Komentarz