Wosho, Nie wiem jak w O3, ale teraz w F2 po pokazaniu przez komputer 0 km jestem w stanie zrobić jeszcze 60km i nic się nie dzieje. Robiłem po 30km, 50km i wspomniane 60km więc wynik raczej powtarzalny.
Takie przeginki robiłem już Golfie 4, Megance II i III, Land Roverze Discovery i w każdym przypadku komp mówi, że już koniec a auto jechało 30-50 km.
A takie coś łatwo osiągnąć jadąc na Gdańsk, bo za Warszawą stacji mało. W firmowych autach były karty Lotos Biznes i tylko na nich zapłaciłeś, więc trzeba było na Lotos polować :evil:
No cóż wczoraj podjąłem decyzje , przepraszam wszystkich miłośników octavii, ale wybrałem inny samochód - mazdę 3. Po 9 latach przygody z fabią, zmieniam auto na mazdę. Dlaczego - cena podobna oczywiście w wersjach wyposażenia (prawie tych samych), przeważyły wyniki spalania otóż jazda testowa octavią 1,4 TSI 140 km ok. 10 km po rożnych drogach mało w mieście spalanie średnie ok. 7,1 l, volkswagen golf 1,4 tsi 122 km przy podobnym dystansie miał 6,8l, testowałem również toyota 1.6 benzyna spalanie tragedia 7,8 l, zaś mazda 3 (2l 120km) jechałem dużo szybciej stałem też w korku, spalanie wyszło 5,7 l. może działający start stop, jak by mi osoba z salonu nie powiedziała, że jest włączony to po pierwszym skrzyżowaniu w ogóle tego nie zauważyłem. z przodu naprawdę wygodnie się siedzi, fotele ok. z tyłu trochę budżetówki. mam nadzieje, że się nie zawiodę.Pozdrawiam
Zamieszczone przez cartel1
Zamieszczone przez jarek343
Zamieszczone przez zielarzlol
Znajomy przymierza się do zakupu Octavii III z silnikiem 1.4 TSI.
Co sądzicie o tym samochodzie? Jak z tym silnikiem 1.4 TSI?
Mam dylemat i proszę o rade. Przymierzam się do kupna Octavii 3 sedan 1.4 tsi 140 km, ale będąc w salonie Volkswagena stoi Golf kombi droższy tylko o 3 tys też silnik 1.4 tsi ale 122km. Oba w wersjach najwyższych skoda elegance, volkswagen highline. W skodzie duży bagażnik, przestrzeń, volkswagen za to lepsze fotele z alcantrą, przestrzeni trochę mniej Jak by dodać podobne obicie foteli to skoda będzie droższa, ale z drugiej strony ma 18 km więcej. Wyposażenie zdaje mi się mają podobne. Spalanie realne u obu to może odpowiedzą fachowcy. Proszę o radę - który wybrać.
W Seacie za Leona ST 1.4 140 KM wersja Style, doposażona w parktroniki, podgrzewane fotele, dodatkowo jakiś promocyjny pakiet za śmieszne pieniądze posiadający m.in. spotowe fotele z półskórą i alcantarą dają mi ofertę na 78tyś zł. Auto ma pełne Ledy. Muszę kupić do firmy auto i rozważam właśnie Leona ST i Octavke, ale na Leona trzeba czekać 4 miesiące.
Dla mnie mazda i octavia to dwa rozne auta. Mazda mala ale ladna z zewnątrz. O3 duza i do tego 1.4 w stosunku do 2.0 120 km na pewno daje wieksza frajde z jazdy.
Test niemiarodajny. 1.8TSI dziś 30km na tempomacie 105km/h wynik 6,4l.
Sorki, że się jeszcze wtrącę. Uważam Oktawie za naprawdę dobrze skrojony samochód. duży bezpieczny, wszystko na swoim miejscu, ale co do spalania to trochę coś nie tak, katalog swoją droga a rzeczywistość swoja, wsiadając do Oktawii jazda próbna, przed ruszenie wyzerowałem licznik, ale ktoś wcześniej pewnie jeździł, to zauważyłem spalanie średnie 9l. Ja po swoich ok.10 km zszedłem na 7,1. Kupując samochód o tej pojemności to powinien palić max 6,5 l-7l.
I z drugiej strony wsiadając do mazdy 3, po kilkudziesięciu metrach - jazda bajeczka, a na końcu wynik 5,7l. (i trochę ją cisnąłem, kto nią jechał to wie o co chodzi). Pozdrawiam
Jazda do pracy 15 kilometrów, różne warunki (światła i roboty drogowe) spalanie pod firmą 5,7 litra wynik powtarzalny (średnie długookresowe 6,6 litra) dla mnie bajka, nie mam SS. Mazda jest po prostu dla mnie mała, mam mamę chorą i muszę wozić jej wózek inwalidzki - mazda 3 choć bardzo fajna niestety odpada.
Test niemiarodajny. 1.8TSI dziś 30km na tempomacie 105km/h wynik 6,4l.
Sorki, że się jeszcze wtrącę. Uważam Oktawie za naprawdę dobrze skrojony samochód. duży bezpieczny, wszystko na swoim miejscu, ale co do spalania to trochę coś nie tak, katalog swoją droga a rzeczywistość swoja, wsiadając do Oktawii jazda próbna, przed ruszenie wyzerowałem licznik, ale ktoś wcześniej pewnie jeździł, to zauważyłem spalanie średnie 9l. Ja po swoich ok.10 km zszedłem na 7,1. Kupując samochód o tej pojemności to powinien palić max 6,5 l-7l.
I z drugiej strony wsiadając do mazdy 3, po kilkudziesięciu metrach - jazda bajeczka, a na końcu wynik 5,7l. (i trochę ją cisnąłem, kto nią jechał to wie o co chodzi). Pozdrawiam
Akurat jeśli chodzi o spalanie, to lepiej porównać auta katalogowo - tu O3 i M3 wypadają podobnie. Natomiast Twój wynik, zakłądając podobne warunki (co przy jeździe testowej jest wyjątkowo trudne do uzyskania), wg mnie pokazuje, że bliżej Ci "nogą" do silnika wolnossącego niż wyposażonego w turbinę.
Natomiast jeśli chodzi o wybór M3, to jeśli Ci pasuje, to wg mnie bardzo fajne auto. Sam brałem pod uwagę Mazdę, jako jedyną z japońskim marek, bo tylko ona była porównywalna ze Skodą (fajne silniki, odchudzona), przy czym ja myślałem o 6 a nie o 3, bo dla mnie O3 ma za mały bagażnik Natomiast O3 wygrała z M6 skrzynią biegów (chciałem automat) i ceną, bo przy bogatym wyposażeniu musiałbym brać M6 z silnikiem 2.5L i wtedy to już duży rozjazd cenowy się robił, bo O3 chciałem z silnikiem 1.4. Do porównania z M6 2.5 musiałbym brać 1.8, na czym mi nie zależało. No ale M6 to niby klasa wyżej niż O3 Oby tylko M3 Ci się sprawowało tak, byś był zadowolony
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Na pierwszej jeździe testowej octavia 1.4 140km spalanie wyszło mi 11l/100km. Silnik fajny z dołu, na wyższych obrotach puchnie ale ogólnie ok jak ktoś chce jeździć w miarę spokojnie.
Nie wiem jak na jeździe testowej można zrobić 6l... chyba, że to był test które auto mniej spali. To tak jakby nie przetestować auta.
Nie smiejscie sie, ten silnik w Mazdzie naprawde cuda robi... Jazda probna po miescie + szarpany odcinek odcinek z predkosciami mocno autostradowymi osiaganymi na pelnym gazie dal wynik.... 8-cos. Nie wiem jak oni to zrobili.
Na pierwszej jeździe testowej octavia 1.4 140km spalanie wyszło mi 11l/100km. Silnik fajny z dołu, na wyższych obrotach puchnie ale ogólnie ok jak ktoś chce jeździć w miarę spokojnie.
Nie wiem jak na jeździe testowej można zrobić 6l... chyba, że to był test które auto mniej spali. To tak jakby nie przetestować auta.
Wrażenia podobne, bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie to jak ciągnie z dołu, ale również to jak słabnie gdy coraz bliżej czerwonego pola, szybko doszedłem do wniosku że przekraczanie 4k rpm nie ma żadnego sensu nawet podczas dynamicznego przyspieszania.
Trzeba się przyzwyczaić, nie mniej jestem b. zadowolony z silnika.
Spalanie również bdb. Wszystko zależy od stylu jazdy i to jest fajne, na ostatniej trasie na Słowenie, z pominięciem autostrad, drogi bardziej widokowe i prędkości 90-150km/h, większość 100-120, wyszło 5,7l sredniego zuzycia na kompie, potwierdzone w rzeczywistosci bo przejechalem ponad 800km bez tankowania.
Nieco wcześniej na innej trasie, jadąc 140-180, średnie spalanie było na poziomie 7-8l, więc jestem b. zadowolony.
Wrażenia podobne, bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie to jak ciągnie z dołu, ale również to jak słabnie gdy coraz bliżej czerwonego pola, szybko doszedłem do wniosku że przekraczanie 4k rpm nie ma żadnego sensu nawet podczas dynamicznego przyspieszania.
Trzeba się przyzwyczaić, nie mniej jestem b. zadowolony z silnika.
Spalanie również bdb. Wszystko zależy od stylu jazdy i to jest fajne, na ostatniej trasie na Słowenie, z pominięciem autostrad, drogi bardziej widokowe i prędkości 90-150km/h, większość 100-120, wyszło 5,7l sredniego zuzycia na kompie, potwierdzone w rzeczywistosci bo przejechalem ponad 800km bez tankowania.
Nieco wcześniej na innej trasie, jadąc 140-180, średnie spalanie było na poziomie 7-8l, więc jestem b. zadowolony.
Potwierdzam to co napisał kolega. Po 6 miesięcznym uzytkowaniu i przebiegu 18 tys na dzis, jesli chodzi o dynamiczne wyprzedzanie staram sie nie ciagnąc na wysokich obrotach z tego wzgledu, że nie ma tego odczucia iz auto nadal przyspiesza. Lepiej popuscic pedal gazu by wrzucił kolejny bieg (mam DSG).
Co do spalania, Dzisiaj trasa ok 450 km, z czego ok 50 km na trasie S, reszta krajówkami z prędkościami nie przekraczającymi 110km/h. Spalanie z kompa: 5,5 Myslę, ze to niezly wynik, auto juz sie dotarło i zapewne przy moim stylu jazdy takie spalanie juz się utrzyma.
U mnie spalanie w okolicach 5 litrów jest możliwe jeśli jadę spokojnie nie przekraczając 80 km/h. Jazda krajówkami (światła, korki, wyprzedzanie) to 6-7. Autostrada bliżej 7 a jak się spieszę to 8. Miasto 6,5 w niedzielę do 10 w tygodniu w korkach, w przeciętny dzień przy przeciętnym ruchu ok. 7-8. Jako że mieszkam ok. 8 km od ostatnich świateł w mieście, pod domem komputer pokazuje jakieś 6,5-6,8. Spalanie z kompa pokrywa się z wynikami z obliczeń na Motostacie. Wożenie 4 rowerów na wieszaku hakowym plus bagaże i 4 osoby powoduje wzrost spalania o ok. 2 l/100km w stosunku do pustego auta i kierowcy. Dodatkowe 2 osoby z gratami to + 0,5 litra. Średnie spalanie długoterminowe 7,1.
To tak w skrócie po ok. 11,000 km.
Jest to mój pierwszy post (drugi wliczając powitalny ). Chciałbym trochę odświeżyć temat. Mam na oku Octavię III z grudnia 2014r. (1.4 140KM) czyli teraz jest niecały miesiąc po gwarancji. niewielki przebieg ok 35tys. (nie ma co się rozwodzić na temat autentyczności przebiegu - jeszcze będę go potwierdzał). Ile macie już przejechane swoimi autami. Jakie mieliście "większe" problemy ewentualnie na co zwrócić uwagę. Czytałem że sporadycznie były problemy z głowicą czy jest coś jeszcze?
Moja ma 3 lata 2 miesiące i 65 tys kilometrów przebiegu. Większych problemów nie miałem. W sumie prawie żadnych nie mam z tym autem. Teraz zima sprzęgło terkocze ale jak się rozgrzeje to mija. Tak samo zawieszenie trochę skrzypi na hopkach i w środku desce też się zdarza.
A czy ten silniczek ma funkcję odłączania dwóch cylindrów podczas postoju np na światłach ? Kiedyś w Salonie na jeździe próbnej sprzedawca wspominał o tym, że ma to zostać wprowadzone właśnie od III generacji octavii.
Odnośnie spalania mogę napisać jak to wyglądało faktycznie w O2FL 1.4 TSI 122 KM MY 2012. W trasie paliła mi więcej niż w mieście :-). Moja średnia z trasy to nigdy nie mniej jak 9 l/100 a miasto 7,5.
Trasa - prędkości 110 - 150, miasto przepisowo :-)
Komentarz