Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chiptuning 1.4 TSI 140 CHPA

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zamieszczone przez Fredy.PW Zobacz posta

    Co to za spalanie??? 6,7 litra / 100km to i owszem, ale 4,7 Nigdy nie zaobserwowałem u siebie takiego wyniku...
    Mi ostatnio wyszło na trasie około 8l/100 w trasie Warszawa-Białystok, ale troche szybko jechałem :P

    Komentarz


    • #52
      Jak się ciśnie, to ma się spalanie
      4,7 jest niezłym wynikiem, w trasie 5,0 i lekko ponad nie jest niczym nadzwyczajnym, chyba że ktoś lubi mieć mocno rozgrzane hamulce (jazdą gaz-hamulec)
      Ostatnio edytowany przez Karel; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez Karel Zobacz posta
        Jak się ciśnie, to ma się spalanie
        4,7 jest niezłym wynikiem, w trasie 5,0 i lekko ponad nie jest niczym nadzwyczajnym, chyba że ktoś lubi mieć mocno rozgrzane hamulce (jazdą gaz-hamulec)
        Jeżdżę raczej spokojnie z dużym przewidywaniem sytuacji na drodze, także hamulce w moim przypadku to rzadkość, kiedy już naprawdę trzeba. Na tę chwilę mam przebieg około 65 tys. km i średnie spalanie z całego okresu tegoż przebiegu to, jak w stopce około 6,43. Spalania, o jakim piszesz, chyba nie udało mi się uzyskać nigdy. Coś w okolicach 5,8 to chyba minimum. Natomiast zauważyłem, że na pewno szerokość kapci ma znaczenie i nie można tak porównywać bez wspomnienia o tym parametrze. Ja podróżuję na 225...
        Pzdr, Fredy
        Silnik w mojej O3 smaruje olej

        Komentarz


        • #54
          Trasa poświąteczna więc ruch na drodze większy, mało wyprzedzania bo nie było sensu. Poza tym rodzina na pokładzie więc nie cisnę.

          Nie ma znaczenia czy silnik chipowany czy nie, jak się delikatnie z gazem obchodzę to spalanie w okolicy 6 litrów. Ale nigdy jeszcze nie miałem średniego spalania powyżej 10 litrów z trasy powiedzmy kilkunastokilometrowej. Nawet jak się mocno starałem świeżo po zwiększeniu mocy

          Komentarz


          • #55
            Ja myślę ,że dużo dają wąskie opony , zimowe mam 195/65/15R i rzeczywiście zimą mam mniejsze spalanie niż latem (opony 16 R). Ale taki wynik spalania uzyskać to jest sztuka mi najmniej udało się zejść do 5,3 litra , a pedał gazu dosłownie muskałem.

            Komentarz


            • #56
              Ja mierzyłem średnie spalanie przy 120. Nie wiem ile było wcześniej, ale pewnie 5.2-5.5, zależy wszystko od pogody.

              Temp przy której bylo mierzone to około 8 stopni, opony 225/45/R17, padał deszcz.

              Jeden pomiar w jedną strone, drugi pomiar w przeciwną - droga ekspresowa. Tam gdzie jest średnia poniżej 120 musiałem 2 razy przyhamować do około 80 i spowrotem sie rozpędzić do 120.
              Załączone pliki

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez Vaflex Zobacz posta
                Ja mierzyłem średnie spalanie przy 120. Nie wiem ile było wcześniej, ale pewnie 5.2-5.5, zależy wszystko od pogody.

                Temp przy której bylo mierzone to około 8 stopni, opony 225/45/R17, padał deszcz.

                Jeden pomiar w jedną strone, drugi pomiar w przeciwną - droga ekspresowa. Tam gdzie jest średnia poniżej 120 musiałem 2 razy przyhamować do około 80 i spowrotem sie rozpędzić do 120.
                Czyli pewnie też jesteś zadowolony z tego silnika
                Zaczipowany?

                A co tam masz na kartce nawiewu? Jakiś magnes na telefon?

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez Mastermindq Zobacz posta

                  Czyli pewnie też jesteś zadowolony z tego silnika
                  Zaczipowany?

                  A co tam masz na kartce nawiewu? Jakiś magnes na telefon?
                  1. Tak, jestem bardzo zadowolony.
                  2. Tak, zachipowany. Wykres chyba na poprzedniej stronie. Seria 158, po chipie 191 - pomiary na paliwie 98. Pewnie jak paliwo wleje z shella te ponad 100 oktanowe to by wyszło 200 kuni
                  3. W kratce nawiewu magnes na telefon. Brat mi kupił ( aryziomex nick na forum chyba) z aliexpress. Wcześniej miałem taki sam, ale nie trzymał telefonu (telefon na wybojach spadał), ten magnes niby mocniejszy i telefon sie trzyma. Ile kosztował nie mam pojęcia - pewnie z 20-30zł.

                  Komentarz


                  • #59
                    Żeby mieć uzyski z RON100 to trzeba wystroić pod takie paliwo, sam z siebie komp nie przyspieszy zapłonu poza zadaną mapę
                    Powered by R-Performance

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez Mastermindq Zobacz posta
                      A co tam masz na kartce nawiewu? Jakiś magnes na telefon?
                      Przepraszam najmocniej za off-top ale jeśli chodzi o magnes na telefon to polecam zakupić takowy:
                      Clearance Sales ROCK Magnetic Car Phone Holder Air Vent Outlet Rotatable Mount Magnet Phone Mobile Holder Universal Car Stand-in Mobile Phone Holders & Stands from Cellphones & Telecommunications on Aliexpress.com | Alibaba Group

                      Jest o wiele lepszy od tego co ma Vaflex
                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...a-by-aryziomex

                      Spoty Białystok:
                      - 04.09.2018
                      - 18.09.2018

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez Vaflex Zobacz posta
                        Ja mierzyłem średnie spalanie przy 120. Nie wiem ile było wcześniej, ale pewnie 5.2-5.5, zależy wszystko od pogody.

                        Temp przy której bylo mierzone to około 8 stopni, opony 225/45/R17, padał deszcz.

                        Jeden pomiar w jedną strone, drugi pomiar w przeciwną - droga ekspresowa. Tam gdzie jest średnia poniżej 120 musiałem 2 razy przyhamować do około 80 i spowrotem sie rozpędzić do 120.
                        OK, to są dane z komputera pokładowego. Tak samo różowo jest pod dystrybutorem?
                        Pzdr, Fredy
                        Silnik w mojej O3 smaruje olej

                        Komentarz


                        • #62
                          Zamieszczone przez Clip Zobacz posta
                          Żeby mieć uzyski z RON100 to trzeba wystroić pod takie paliwo, sam z siebie komp nie przyspieszy zapłonu poza zadaną mapę
                          Ja w czasie strojenia miałem zalane PB95. Tuner po modyfikacji zalecał wyłącznie 98. Nie będzie różnicy na tym paliwie? Może powinienem nadal lać 95?

                          Komentarz


                          • #63
                            Zamieszczone przez Clip Zobacz posta
                            Żeby mieć uzyski z RON100 to trzeba wystroić pod takie paliwo, sam z siebie komp nie przyspieszy zapłonu poza zadaną mapę
                            A mi sie wydaje że będzie różnica na tym silniku. Swoją pewność biore stąd że kiedyś widziałem wykres pokazujący różne paliwa wlane do tego silnika - niestety nie moge go teraz znaleźć. W innych silnikach faktycznie nie ma różnicy, a nawet może być i gorzej po zalaniu lepszej benzyny.

                            Niby jakoś te nowe silniki wykrywają że lepsze paliwo (może przez czujnik spalania stukowego?) i ustawiają kąt wyprzedzenia zapłonu. Ile w tym prawdy nie wiem, ale wierze w to :P


                            Zamieszczone przez Fredy.PW Zobacz posta

                            OK, to są dane z komputera pokładowego. Tak samo różowo jest pod dystrybutorem?
                            Co do spalania które podaje komputer to zauważyłem że spalanie w trasie wychodzi równo z tym co podaje komputer, może czasem 0.1 czy 0.2 więcej na 100km ale to błąd pomiarowy. Większe odchylenia od tego co podaje komputer są natomiast w mieście, gdzie różnica zawsze wacha się około 0.4 lub 0.5l/100km

                            Komentarz


                            • #64
                              Zamieszczone przez Mastermindq Zobacz posta

                              Ja w czasie strojenia miałem zalane PB95. Tuner po modyfikacji zalecał wyłącznie 98. Nie będzie różnicy na tym paliwie? Może powinienem nadal lać 95?
                              Ja też stroiłem na 95 a na wszelki wypadek leje 98. 30gr to zadna różnica w cenie a zawsze jest jakiś dodatkowy bufor bezpieczeństwa.
                              chgw czy 95 nie będzie miało 93 albo 94. Niby knocksensory wycofają wtedy zapłon ale żeby wycofać to musi najpierw stuknąć.
                              W sumie to pewnie na wyrost ale jakby było 1zł różnicy w cenie to bym się zastanawiał.
                              Powered by R-Performance

                              Komentarz


                              • #65
                                Dzięki Vaflex za pomiary. Bałem się, że po sofcie spalanie mocniej wzrośnie w tym silniczku. Jeżdżę dystans ~18 km do pracy po ekspresówce i spalanie jest niemal takie same. Zostaje więc umówić się do rogala
                                Powered by R-performance

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez Blaise Zobacz posta
                                  Dzięki Vaflex za pomiary. Bałem się, że po sofcie spalanie mocniej wzrośnie w tym silniczku. Jeżdżę dystans ~18 km do pracy po ekspresówce i spalanie jest niemal takie same. Zostaje więc umówić się do rogala
                                  Wrzucam jeszcze obiecane wyniki z średniego spalania po chipie przy 140km/h. Niestety zmierzenie w 2 strony sie nie udało, bo w polsce chyba niektórych w łeb trzeba walnąć żeby zjeżdzali na prawy pas a nie jechali lewym 100km/h tym samym blokując oba pasy -.-. Więc tylko 1 trzeba patrzeć, i średnie spalanie 6.2 - wydaje mi sie że miałem dokładnie takie samo przed chipem. Przy tej prędkości miałem około 3000 obrotów (chyba strzałka lekko poniżej - z 2950).

                                  Zapomniałem dodać że przy 120 miałem lekko ponad 2500 (2550-2600).

                                  Tak jak wcześniej pisałem pomiar na oponach 225/45 R17.

                                  Żeby nie siać zgorszenia (że duża prędkość) wyniki były robione na torze wyścigowym w Monachium
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    na serii miałem 6,0-6,1 l/100 km nie dawno na trasie przy ustawionym 140 na tempomacie, różnica taka, że bez klimy i na 205/55R16. Jak dla mnie bajlando, jeszcze raz dzięki
                                    Powered by R-performance

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      ​​​​​​Wszystkie tsi mają gifty a jak na złość mój kurak trzymał serię.. Przez to sofcik na 95% o jaki prosiłem wyszedł dosyć słabo, liczyłem na 18x ale nie ma tego złego, strojone na 98. Teraz czas na zawieszenie
                                      Załączone pliki
                                      Powered by R-performance

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Jestem ciekaw tego sprzęgła, czy da radę długo wytrzymać bo chipie , ale to też kwestia umiejętności. Co do spalania, to ten silnik mnie pozytywnie zaskakuje, ode mnie niestety z maxidota, w rogu przebieg od tankowania. 4 dorosłe osoby, bagaż, 90% trasa, 10% trochę górek i zwiedzanie. Maks w trasie 120 km/h. Opony zimowe 205/55R16.

                                        20180403_180554.jpg

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          no 170 kucy to juz konkret :-) Spalanie piekne.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                                            Jestem ciekaw tego sprzęgła, czy da radę długo wytrzymać bo chipie , ale to też kwestia umiejętności. Co do spalania, to ten silnik mnie pozytywnie zaskakuje, ode mnie niestety z maxidota, w rogu przebieg od tankowania. 4 dorosłe osoby, bagaż, 90% trasa, 10% trochę górek i zwiedzanie. Maks w trasie 120 km/h. Opony zimowe 205/55R16.

                                            20180403_180554.jpg
                                            Wynik dobry nawet jak na diesla. W benzynie kosmos.

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                                              Jestem ciekaw tego sprzęgła, czy da radę długo wytrzymać bo chipie , ale to też kwestia umiejętności. Co do spalania, to ten silnik mnie pozytywnie zaskakuje, ode mnie niestety z maxidota, w rogu przebieg od tankowania. 4 dorosłe osoby, bagaż, 90% trasa, 10% trochę górek i zwiedzanie. Maks w trasie 120 km/h. Opony zimowe 205/55R16.

                                              20180403_180554.jpg
                                              Nie chce krakać ale u mnie chyba już powoli sprzęgło idzie "papa". Będę musiał zajechać do mechanika żeby zobaczył o co chodzi.

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Mam cały czas dylemat... Zastanawiam się, czy nie zrobić i u siebie takie czipsa, ale powiedzcie mi, jak to się ma później z serwisowaniem takiego auta.
                                                1. Czy mogę dalej jeździć do ASO na serwisy, czy nie ma to żadnego sensu?
                                                2. Czy w ASO od razu wykryją, że została zrobiona modyfikacja?
                                                3. Czy taką modyfikację serwis (niekoniecznie ASO) może np. niechcący w jakiś sposób nadpisać przez jakieś urządzenia podpinane do auta w innym celu?
                                                Pzdr, Fredy
                                                Silnik w mojej O3 smaruje olej

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez Fredy.PW Zobacz posta
                                                  Mam cały czas dylemat... Zastanawiam się, czy nie zrobić i u siebie takie czipsa, ale powiedzcie mi, jak to się ma później z serwisowaniem takiego auta.
                                                  1. Czy mogę dalej jeździć do ASO na serwisy, czy nie ma to żadnego sensu?
                                                  2. Czy w ASO od razu wykryją, że została zrobiona modyfikacja?
                                                  3. Czy taką modyfikację serwis (niekoniecznie ASO) może np. niechcący w jakiś sposób nadpisać przez jakieś urządzenia podpinane do auta w innym celu?
                                                  1. Możesz, ale nie wiem czy jest sens bo tak naprawde tracona jest gwarancja jeżeli wykryją
                                                  2. Wykryją jak będą sprawdzali, a czy będą sprawdzali to ruletka. Ponoć kiedyś ktoś pisał (na fb) że mieli akcje że musieli trzepać każde auto co przyjeżdza do ASO, ale teraz już raczej spokojnie. Jak masz gwarancje to odradzam robienie modyfikacji.
                                                  3. Raczej niekoniecznie.
                                                  Ostatnio edytowany przez Vaflex; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Zamieszczone przez Vaflex Zobacz posta

                                                    1. Możesz, ale nie wiem czy jest sens bo tak naprawde tracona jest gwarancja jeżeli wykryją
                                                    2. Wykryją jak będą sprawdzali, a czy będą sprawdzali to ruletka. Ponoć kiedyś ktoś pisał (na fb) że mieli akcje że musieli trzepać każde auto co przyjeżdza do ASO, ale teraz już raczej spokojnie. Jak masz gwarancje to odradzam robienie modyfikacji.
                                                    3. Raczej niekoniecznie.
                                                    Dzięki za Twój komentarz. Gwarancja na mój Szkodnik skończyła się w lutym tego roku, więc z tym nie ma problemu. Nawet z modyfikacjami VCDS czekałem do marca
                                                    Z drugiej strony, cały czas wewnętrznie walczę ze sobą. Z reguły jestem spokojnym kierowcą, ale czasami chce się (jak są oczywiście możliwości ku temu) chwilę zaszaleć. Na pewno chciałbym przy ewentualnym chipsie zostać na paliwie 95. Nie wiem, czy nie interesuje mnie bardziej kwestia późniejszej ekonomiki użytkowania niż nie wiem jaki przyrost mocy. Myślę, że jest to kwestia drugorzędna. Czyli reasumując w moim przypadku chyba mogłoby to być coś w stylu ekotuningu... Im więcej nad tym myślę, tym coraz więcej wątpliwości. Auto ma w tej chwili 4 lata 3 miesiące i przebieg w okolicach 65 tys. Na pewno chciałbym nim pojeździć jeszcze przy najmniej drugie tyle.
                                                    Pzdr, Fredy
                                                    Silnik w mojej O3 smaruje olej

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X