Zamieszczone przez Fredy.PW
Zobacz wpis
Chiptuning 1.4 TSI 140 CHPA
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Karel Zobacz wpisJak się ciśnie, to ma się spalanie
4,7 jest niezłym wynikiem, w trasie 5,0 i lekko ponad nie jest niczym nadzwyczajnym, chyba że ktoś lubi mieć mocno rozgrzane hamulce (jazdą gaz-hamulec)Pzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Trasa poświąteczna więc ruch na drodze większy, mało wyprzedzania bo nie było sensu. Poza tym rodzina na pokładzie więc nie cisnę.
Nie ma znaczenia czy silnik chipowany czy nie, jak się delikatnie z gazem obchodzę to spalanie w okolicy 6 litrów. Ale nigdy jeszcze nie miałem średniego spalania powyżej 10 litrów z trasy powiedzmy kilkunastokilometrowej. Nawet jak się mocno starałem świeżo po zwiększeniu mocy
Komentarz
-
-
Ja mierzyłem średnie spalanie przy 120. Nie wiem ile było wcześniej, ale pewnie 5.2-5.5, zależy wszystko od pogody.
Temp przy której bylo mierzone to około 8 stopni, opony 225/45/R17, padał deszcz.
Jeden pomiar w jedną strone, drugi pomiar w przeciwną - droga ekspresowa. Tam gdzie jest średnia poniżej 120 musiałem 2 razy przyhamować do około 80 i spowrotem sie rozpędzić do 120.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Vaflex Zobacz wpisJa mierzyłem średnie spalanie przy 120. Nie wiem ile było wcześniej, ale pewnie 5.2-5.5, zależy wszystko od pogody.
Temp przy której bylo mierzone to około 8 stopni, opony 225/45/R17, padał deszcz.
Jeden pomiar w jedną strone, drugi pomiar w przeciwną - droga ekspresowa. Tam gdzie jest średnia poniżej 120 musiałem 2 razy przyhamować do około 80 i spowrotem sie rozpędzić do 120.
Zaczipowany?
A co tam masz na kartce nawiewu? Jakiś magnes na telefon?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mastermindq Zobacz wpis
Czyli pewnie też jesteś zadowolony z tego silnika
Zaczipowany?
A co tam masz na kartce nawiewu? Jakiś magnes na telefon?
2. Tak, zachipowany. Wykres chyba na poprzedniej stronie. Seria 158, po chipie 191 - pomiary na paliwie 98. Pewnie jak paliwo wleje z shella te ponad 100 oktanowe to by wyszło 200 kuni
3. W kratce nawiewu magnes na telefon. Brat mi kupił ( aryziomex nick na forum chyba) z aliexpress. Wcześniej miałem taki sam, ale nie trzymał telefonu (telefon na wybojach spadał), ten magnes niby mocniejszy i telefon sie trzyma. Ile kosztował nie mam pojęcia - pewnie z 20-30zł.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mastermindq Zobacz wpisA co tam masz na kartce nawiewu? Jakiś magnes na telefon?
Jest o wiele lepszy od tego co ma Vaflex
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Vaflex Zobacz wpisJa mierzyłem średnie spalanie przy 120. Nie wiem ile było wcześniej, ale pewnie 5.2-5.5, zależy wszystko od pogody.
Temp przy której bylo mierzone to około 8 stopni, opony 225/45/R17, padał deszcz.
Jeden pomiar w jedną strone, drugi pomiar w przeciwną - droga ekspresowa. Tam gdzie jest średnia poniżej 120 musiałem 2 razy przyhamować do około 80 i spowrotem sie rozpędzić do 120.Pzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Clip Zobacz wpisŻeby mieć uzyski z RON100 to trzeba wystroić pod takie paliwo, sam z siebie komp nie przyspieszy zapłonu poza zadaną mapę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Clip Zobacz wpisŻeby mieć uzyski z RON100 to trzeba wystroić pod takie paliwo, sam z siebie komp nie przyspieszy zapłonu poza zadaną mapę
Niby jakoś te nowe silniki wykrywają że lepsze paliwo (może przez czujnik spalania stukowego?) i ustawiają kąt wyprzedzenia zapłonu. Ile w tym prawdy nie wiem, ale wierze w to :P
Zamieszczone przez Fredy.PW Zobacz wpis
OK, to są dane z komputera pokładowego. Tak samo różowo jest pod dystrybutorem?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mastermindq Zobacz wpis
Ja w czasie strojenia miałem zalane PB95. Tuner po modyfikacji zalecał wyłącznie 98. Nie będzie różnicy na tym paliwie? Może powinienem nadal lać 95?
chgw czy 95 nie będzie miało 93 albo 94. Niby knocksensory wycofają wtedy zapłon ale żeby wycofać to musi najpierw stuknąć.
W sumie to pewnie na wyrost ale jakby było 1zł różnicy w cenie to bym się zastanawiał.Powered by R-Performance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Blaise Zobacz wpisDzięki Vaflex za pomiary. Bałem się, że po sofcie spalanie mocniej wzrośnie w tym silniczku. Jeżdżę dystans ~18 km do pracy po ekspresówce i spalanie jest niemal takie same. Zostaje więc umówić się do rogala
Zapomniałem dodać że przy 120 miałem lekko ponad 2500 (2550-2600).
Tak jak wcześniej pisałem pomiar na oponach 225/45 R17.
Żeby nie siać zgorszenia (że duża prędkość) wyniki były robione na torze wyścigowym w Monachium
Komentarz
-
-
Jestem ciekaw tego sprzęgła, czy da radę długo wytrzymać bo chipie , ale to też kwestia umiejętności. Co do spalania, to ten silnik mnie pozytywnie zaskakuje, ode mnie niestety z maxidota, w rogu przebieg od tankowania. 4 dorosłe osoby, bagaż, 90% trasa, 10% trochę górek i zwiedzanie. Maks w trasie 120 km/h. Opony zimowe 205/55R16.
20180403_180554.jpg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisJestem ciekaw tego sprzęgła, czy da radę długo wytrzymać bo chipie , ale to też kwestia umiejętności. Co do spalania, to ten silnik mnie pozytywnie zaskakuje, ode mnie niestety z maxidota, w rogu przebieg od tankowania. 4 dorosłe osoby, bagaż, 90% trasa, 10% trochę górek i zwiedzanie. Maks w trasie 120 km/h. Opony zimowe 205/55R16.
20180403_180554.jpg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisJestem ciekaw tego sprzęgła, czy da radę długo wytrzymać bo chipie , ale to też kwestia umiejętności. Co do spalania, to ten silnik mnie pozytywnie zaskakuje, ode mnie niestety z maxidota, w rogu przebieg od tankowania. 4 dorosłe osoby, bagaż, 90% trasa, 10% trochę górek i zwiedzanie. Maks w trasie 120 km/h. Opony zimowe 205/55R16.
20180403_180554.jpg
Komentarz
-
-
Mam cały czas dylemat... Zastanawiam się, czy nie zrobić i u siebie takie czipsa, ale powiedzcie mi, jak to się ma później z serwisowaniem takiego auta.
1. Czy mogę dalej jeździć do ASO na serwisy, czy nie ma to żadnego sensu?
2. Czy w ASO od razu wykryją, że została zrobiona modyfikacja?
3. Czy taką modyfikację serwis (niekoniecznie ASO) może np. niechcący w jakiś sposób nadpisać przez jakieś urządzenia podpinane do auta w innym celu?Pzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Fredy.PW Zobacz wpisMam cały czas dylemat... Zastanawiam się, czy nie zrobić i u siebie takie czipsa, ale powiedzcie mi, jak to się ma później z serwisowaniem takiego auta.
1. Czy mogę dalej jeździć do ASO na serwisy, czy nie ma to żadnego sensu?
2. Czy w ASO od razu wykryją, że została zrobiona modyfikacja?
3. Czy taką modyfikację serwis (niekoniecznie ASO) może np. niechcący w jakiś sposób nadpisać przez jakieś urządzenia podpinane do auta w innym celu?
2. Wykryją jak będą sprawdzali, a czy będą sprawdzali to ruletka. Ponoć kiedyś ktoś pisał (na fb) że mieli akcje że musieli trzepać każde auto co przyjeżdza do ASO, ale teraz już raczej spokojnie. Jak masz gwarancje to odradzam robienie modyfikacji.
3. Raczej niekoniecznie.Ostatnio edytowany przez Vaflex; 37472.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Vaflex Zobacz wpis
1. Możesz, ale nie wiem czy jest sens bo tak naprawde tracona jest gwarancja jeżeli wykryją
2. Wykryją jak będą sprawdzali, a czy będą sprawdzali to ruletka. Ponoć kiedyś ktoś pisał (na fb) że mieli akcje że musieli trzepać każde auto co przyjeżdza do ASO, ale teraz już raczej spokojnie. Jak masz gwarancje to odradzam robienie modyfikacji.
3. Raczej niekoniecznie.
Z drugiej strony, cały czas wewnętrznie walczę ze sobą. Z reguły jestem spokojnym kierowcą, ale czasami chce się (jak są oczywiście możliwości ku temu) chwilę zaszaleć. Na pewno chciałbym przy ewentualnym chipsie zostać na paliwie 95. Nie wiem, czy nie interesuje mnie bardziej kwestia późniejszej ekonomiki użytkowania niż nie wiem jaki przyrost mocy. Myślę, że jest to kwestia drugorzędna. Czyli reasumując w moim przypadku chyba mogłoby to być coś w stylu ekotuningu... Im więcej nad tym myślę, tym coraz więcej wątpliwości. Auto ma w tej chwili 4 lata 3 miesiące i przebieg w okolicach 65 tys. Na pewno chciałbym nim pojeździć jeszcze przy najmniej drugie tyle.Pzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
Komentarz