Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chip tuning 1.2TSI EA 211

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chip tuning 1.2TSI EA 211

    Witam,
    Jak w temacie, robił ktoś już chipa tegoż silniczka? Jak wrażenia ?

  • #2
    nie wiem czy to ten sam silnik, ale prawdopodobnie bardzo zbliżony jeśli nie identyczny.
    Kuzyn ma OII FL 1.2 tsi (seria 105 ps) z ostatnich lat produkcji. Już parę lat jeździ po chipie i nie narzeka. Prowadziłem to, sprawnie i przyjemnie przyśpiesza. Po programie ma coś 130 ps.
    były m.in.:
    Corsiarz - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=corsiarz
    Pascuda - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=pascuda
    Superbaśka - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=superba%B6ka
    jest:
    Foka 2 turnier - niedługo opis

    Komentarz


    • #3
      Wejdź na rapidklub, tam jest wątek o tuningu tego silnika.
      OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

      Komentarz


      • #4
        Dawno mnie tu nie było cześć wszystkim forumowiczom. Akurat tak się składa że wczoraj byłem w vitesse.auto.pl i zrobiłem mod mojej O III 1.2 85KM. Założenia moda były takie że ma to być mod raczej Ekono, a nie Max. robiący z 1.2 wyścigówkę, bo zamierzam jeszcze pojeździć parę lat tym samochodem, a nie za rok wymieniać sprzęgło, turbinę, czy cały silinik (co już zresztą zrobiłem swego czasu, ale była to wada fabryczna i auto było na gwarancji)
        W założeniach miał być to MOD oddający to, co Skoda mi "zabrała" Piszę "zabrała" oczywiście pół żartem, bo kiedyś w wątku, z przed paru lat na tym forum, napisałem, że kupiłem wersję 85KM V-bieg, bo za wersję 105KM V-bieg Skoda zażyczyła sobie 3600zł dopłaty, co było dla mnie kwotą nie do zaakceptowania, a zatem postanowiłem zaczekać, aż mody do tego silnika upowszechnią się i stanieją, i zrobię sobie własne 105 KM, za rozsądne pieniądze, czyli w moim wypadku 1100zł. Dobra a teraz konkret, obecnie mam: [email protected] i 203,[email protected], oryginalnie jak się okazało miałem 93KM i 184Nm - potwierdza się więc żę VAG daje bonusy do seryjnych aut. Wgrywam też załącznik z wykresem silnika, po modzie.
        Od razu zaznaczę, że z mojego egzemplarza Pan Moder mógł wycisnąć więcej, ale zrobił tak jak chciałem, czyli zachowawczo i bardzo bezpiecznie. Tak jak pisałem zamierzam pojeździć moją Octą jeszcze parę dobrych lat i nie chciałem jakoś obciążać skrzyni biegów, czy też sprzęgła. Bardziej zależało mi na ekonomice spalania i lepszym przyśpieszeniu, w końcu po 4 latach powszednieje wszystko (gdy przesiadałem się z mojej F1 64KM do OIII 1.2 85KM, to był dla mnie kosmos i prawdziwa rakieta), no i na tym, że ma jeździć na benzynie 95 Octan - kiedyś jedna z firm moderskich na moje pytanie odpowiedziała mi, że zalecają po modzie zalewać 98octan, bo z 95 mogą być problemy, poza tym zażyczyli sobie mega kasy - podziękowałem im więc.

        Teraz wrażenia z jazdy i zarazem moje pytanie też do Was: Wyczuwalnie samochód jest żwawszy lepiej się wkręca na obroty jest postęp, nie powiem, ale mam małą zagwozdkę zwracam się do wszystkich kolegów, którzy mają wersje 105 TSI i 110 TSI lub jeździli nimi - otóż mając te 18KM więcej, po modzie, od rzeczywistej mocy jaką miało moje autko, max moc to obecnie 111KM na 4430RPM, mam tego typu "problem", albo tylko wydaje mi się, że mam, bo samochód praktycznie od 4000Rpm na V-biegu czyli od ok 180 Km/h nie przyśpiesza, tylko się buja, udało mi się go rozbujać do licznikowego 200Km/h, ale co chwila musiałem hamować, bo A2 z Wa-wy do Łodzi jest mega zapchana. Generalnie chodzi mi o to że mając te 18KM więcej oraz 190Nm-180Nm w zakresie obrotów 4000rpm - 4400rpm oczekiwałem, że samochód będzie na V-b jeszcze szedł, a nie bujał się. Jak więc sprawa wygląda w waszych autach ?

        Teraz spalanie zrobiłem test wieczorem ok 23.00 na A2 jadąc Wa-wa - Wiskitki, Tempo. załączone i ustawione 150km/h ok 50km trasy, kilka lodówek wyprzedzających się po drodze, tak wiec musiałem zwalniać i przyspieszać - spalanie z komputera wyszło 6,8l/100km, średnia z kompa 126km/h, co wydaje mi się całkiem niezłym wynikiem jak na tą porę roku i zimowe opony. Dwa lata temu wracając wieczorem w lato z Gdańska do Wa-wy ok 400km średnia 123km/h, miałem spalanie 6,9l/100km na letnich oponach, mających mniejsze opory toczenia.
        Zobaczymy jak będzie w lato o czym nie omieszkam napisać.

        Czekam teraz na wasze opinie i doświadczenia. i pytanie do kolegi sew1981 - jakie parametry ma kuzyn, czy możesz wkleić zakresy obrotów pod modzie, jak mu śmiga na V-b od 4000Rpm

        Pozdrawiam
        Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
        Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

        Komentarz


        • #5
          Rzeczony załącznik z wykresem silnika.
          Załączone pliki
          Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
          Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez prez7 Zobacz posta
            od ok 180 Km/h nie przyśpiesza, tylko się buja, udało mi się go rozbujać do licznikowego 200Km/h, ale co chwila musiałem hamować, bo A2 z Wa-wy do Łodzi jest mega zapchana
            po 180 sporymi odcinkami jechałem na A1 z Gdańska do W-wy - dało radę, ale powyżej 180 już nie cisnąłem. To już jest pod V max, więc nie należy oczekiwać, że powyżej tej prędkości będzie rakieta. Na osiągnięcie od 180 do 200, trzeba czasu i kawałka wolnej drogi.
            pozdrawiam, ruwado
            _______________________________________
            OCTAVIA III
            CITIGO

            Komentarz


            • #7
              110 konna meganka kombi nie chciala pojechac wiecej niz licznikowe 185-190.

              patrzac na Twoj wykres to od okolo 4tys. Zaczyna spadac moment a opory powietrza caly czas rosną, wiec trudno oczekiwać ze bedzie przyspieszać podobnie jak ponizej 4tys.
              Ostatnio edytowany przez Clip; [ARG:4 UNDEFINED].
              Powered by R-Performance

              Komentarz


              • #8
                Moje obawy były podyktowane faktem, że przed Modem też dobijał do tych 4000 Rpm, no może 3800 Rpm, a potem bujał się. Myślałem, że teraz będzie mu łatwiej, faktem jest, że teraz 180km/h łapie w sumie bez problemów, a wcześniej już od 175 było tak sobie.
                Ja na A1 swego czasu osiągnąłem na wersji seryjnej 85KM - 199km/h, oczywiście licznikowo, bo na GPS było `189km/h. No, ale to było na A1, pusto, z górki i lato .
                Dobra jak ktoś ma jeszcze jakieś swoje doświadczenia, to proszę o opis.
                Kolegom Clip i ruwado serdecznie dziękuję za opinię.
                Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                Komentarz


                • #9
                  Bo przedtem wykres mial bardzo podobny ksztalt.
                  jezeli daloby sie podciagnac jeszcze troche górę (pewnie dolot i/lub wydech) to było by lepiej.
                  ale moim zdaniem to bez sensu od strony ekonomicznej.
                  Masz malutka turbine, pompuje z dolu jak w dieslu ale niestety tez szybko sie kończy.
                  ciesz sie tym co masz.
                  Powered by R-Performance

                  Komentarz


                  • #10
                    No tak kształt podobny, tylko po modzie samochód ma nie 90KM mocy i ok 160Nm przy ok 4000Rpm, tylko już 110KM mocy i 190Nm. Czyż nie powinien lepiej pokonywać opory powietrza i lepiej ciągnąć od tych 4000Rpm w stosunku do jednostki seryjnej ? Dlatego moje pytanie do osób posiadających TSI 105KM/110KM jak im się zachowuje od 4000Rpm na 5-b. Tutaj tylko ruwado się wypowiedział.Swoją drogą ruwado pamiętasz ile miałeś RPM przy tych 180km/h ?
                    Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                    Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez prez7 Zobacz posta
                      Swoją drogą ruwado pamiętasz ile miałeś RPM przy tych 180km/h ?
                      nie , nie miałem czasu patrzeć na obrot. Spory ruch - trzeba było się koncentrować na drodze.

                      PS. W weekend majowy może śmignę do D (Frankfurt n. Menem). Na niemieckich autobanach może będzie spokojniej i polukam.

                      A tak na marginesie - do 180 to rozpędzałem i swoją poprzednią O I 1.6 102KM na autostradach w Cro i w PL (A1), tak samo obecną O III 1.2 105 KM TSI. Nie sądzę, żeby powyżej jeszcze szły jak burza - to już (tak jak napisałem) prawie max.
                      Ostatnio edytowany przez ruwado; [ARG:4 UNDEFINED].
                      pozdrawiam, ruwado
                      _______________________________________
                      OCTAVIA III
                      CITIGO

                      Komentarz


                      • #12
                        Myślę, że masz za duże oczekiwania. ..to jest tysiąc dwieście centymetrów sześciennych z suszarką ...te osiągi o których piszesz to i tak jest rewelacja.

                        Komentarz


                        • #13
                          No tak, czyli wychodzi na to, że tylko wydawało mi się, że jest problem, bo wszystko jest tak jak być powinno. W zakresie prędkości używanych na co dzień przeze mnie, auto śmiga ładnie i jestem "zadowolon" , a 180-190 km/h to prędkości, których nie używam na co dzień, za wyjątkiem sporadycznych prób testowych, żeby sprawdzić maksymalne osiągi.
                          Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                          Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X