Mam pytanie, czym usunąć naklejkę ochronną pod magnes cb tak, żeby nie uszkodzić lakieru ?
HOKUS POKUS DETAILING
Zwiń
X
-
Jest wiele preparatów którymi da sie usunąć klej...
nie polecam nitra bo moze uszkodzić lakier ( nie musi ale potem moze być żal) a dwa ze strasznie niszczy skóre... większość rekawiczek np. z lidla rozpuszcza sie jak lody na slońcu, my mamy Wurtha generalnie chemoodporne ale w kontakcie z nitro robią sie dziwne, po dłuższym czasie też ulegają
Zwykła benzyna ekstrakcyjna i po chwili nie ma śladu, bo aceton nie wszędzie jest i też jak nitro niszczy rece strasznie, ale jest skuteczny, rozklejałem juz 3 samochody w firmie i kilka m2 kleju było do umycia
Komentarz
-
-
Miesiąc temu obiecałem Wam relacje, która rozwali system. Czas szybko leci.
Tym razem pokażemy przebieg szkolenia z pełnego zakresu detailingu zewnętrznego łącznie z wet sandingiem oraz nakładaniem powłok kwarcowych.
"Pomocą naukową" była mocno zmęczona życiem Audi A3, która okazała się świetnym obiektem do pracy i zarazem bardzo dużym wyzwaniem, przez fatalnie pomalowane elementy ze wszelkimi możliwymi doległościami:
zgazowanie, wtrącenia, siadający podkład, rysy czy w końcu hologramy oraz "błotnik owiany złą sławą"
Audi po przyjeździe było mocno skurzone i brudne więc pierwszy pre wash



Opłukanie, czekamy aż nieco podeschnie i opryski typu owady, smoła, żywica oraz rdza lotna


Drugi pre wash






Po właściwym myciu na dwa wiadra, glinkowaniu, ponownym myciu oraz osuszaniu czas na dokładną inspekcję oraz pomiary grubości powłoki lakierniczej
Zgazowanie lakieru




Szkolenie pełnej korekty zaczynamy od cięcia zestawem 3M


Pierwsze rezultaty widoczne na 50/50


Jest nieźle ale to nie poziom pełnej korekty, więc pora na większy kaliber - towarzysz wełniak


Jest lepiej, nawet ruszył część zgazowania i oczywiście pozostawił po sobie spory bałagan

To jednak nadal nie pełna możliwa korekta, a więc pora na wet sanding maszynowy wykonany systemem Rupesa

Gradacje 1500 oraz 3000 i mycie


Bałagan jest stosunkowo niewielki

Jak widać 3000 pozostawia tak dobre wykończenie, że nawet zaczynają pojawiać się odbicia


Wykończenie Rupesem na padach tnących z mikrofibry


Głębsze pozostałe rysy wycinamy miejscowo ręcznie



Towarzysz wełniak chętnie uczestniczył w nauce cięcia

Jak widać na różnych panelach był potrzebne różne kombinacje








Nauka wet sandingu ręcznego w celu usunięcia mory


Po korekcie mycie w celu usunięcia pyłu, startego lakieru, resztek pasty oraz fillerów

Jak na pierwszy raz Padawan spisał się świetnie - delikatne holo w jednym miejscu

Dlaczego nie wolno WYCIERAĆ a należy OSUSZAĆ - dlatego (Na zniszczonych lakierach nikt tego nie zauważy, na lakierze po korekcie widać wszystko)

Czas na "błotnik owiany złą sławą" Po wyglądzie jest na nim wszystko, rysy, spękania lakieru i nawet miejscowy brak lakieru - tak to wygląda - lepiej tego nie ruszać. Po chwili stwierdziłem, że będzie dla mnie dobrym wyzwaniem, najwyżej polegnę i skończy się lakierowaniem - i tak "tylko do tego się nadaje"


Pełen mat, totalny brak odbić - to tylko pokazuje stopień degradacji lakieru - w porównaniu do wet sandingu gradacją 3000!!!



Po pełnej korekcie Audi wygląda następująco - tak to ten sam błotnik - jestem dumny







Michał nakłada cleaner pod powłokę Rupesem





Tu nakłada inne cleanery tym razem rotacją, aby poznać jak największą gamę produktów i rodzaju pracy



Ostateczne polerowanie cleanerów

Aplikacja różnych wosków - głównie ze stajni Zymola i Swissvaxa

Aplikacja różnych powłok kwarcowych

Jeszcze raz "błotnik owiany złą sławą" tym razem z nowym szajnem

Pełen efekt końcowy głównie dzięki pracy Michała przy naszej pomocy i opiece


Wspaniale uwydatnione piękne ziarno perły




Efekt perły nie był tak widoczny nawet w dniu gdy Audi opuszczało bramy fabryki





Dlaczego warto pozbyć się mory - dla pięknych, lustrzanych odbić










Tak, tak to też odbicia w lakierze, a nie zdjęcia otoczenia - magia - HOKUS POKUS










Niestety mimo pełnego wymycia wszelkich past i fillerów oraz zabezpieczenia powłoką kwarcową właścicielka Audi poinformowała nas, że błotnik zaczyna znowu matowieć. Jak widać "lakiernik" postarał się wyjątkowo, bo nawet spaprał sam lakier, nie tylko jego położenie...
Jeszcze raz niesamowity efekt perły

I na sam koniec zagadka czy to zdjęcie otoczenia czy jej odbicia...
Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8
Komentarz
-
-
Lukii, tak, konieczeni musi cos z tym zrobic :P
Pany, ale morki na lakierze to tam juz ma, tak ? :wink:Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
staraoctavia, przy mondeo maszyną działa Jason Statham :?:
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Długa była przerwa, więc pora najwyższa coś wrzucić.
Tym razem Audi A3 8P Sportback - ostatni wypust.
Ogólnie auto w bardzo dobrym stanie. Naszym zadaniem było doprowadzić lakier do idealnego stanu i zabezpieczyć powłoką.
Poza kilkoma większymi rysami, śladami po ptasim guano oraz odpryskami na masce i zderzaku - minimalne holsy wynikające z mycia itp.
Tym razem w relacji głównie skupiamy się na pokazaniu stanu lakieru i przede wszystkim zaprawkach.
Całe auto w oryginalnej powłoce lakierniczej, więc malowanie maski mogłoby być różnie odebrane - w takiej sytuacji Hokus Pokus robi swoje czary.
Maska wypolerowana dla sprawdzenia jak lakier poddaje się korekcie.



Stan lakieru widoczny na drzwiach

Po wypolerowaniu

Miejscami nieco gorzej - typowe dla myjni automatycznych.

Guano


Widoczne głębokie odpryski lakieru - do podkładu




Sumarycznie było ich aż kilkadziesiąt. Każdy odprysk został dokładnie oczyszczony i "przygotowany" pod przyjęcie warstwy naprawczej



Lakier na błotniku


Po korekcie

Głębsza rysa

Po korekcie

Trochę więcej głębszych rys



Gorszy stan lakieru na dolnych częściach drzwi

Ze względu na mnogość zaprawek szlifowanie każdej nie miało sensu.

Jak widać jest co ścinać

Maska szlifowana na mokro - czyli popularny wet sanding

Jest matowa

Tak wyglądają wstępnie ścięte zaprawki


Jak widać jest ich sporo


Zaczynamy polerować matowy lakier. Tutaj szczególną uwagę chcę zwrócić na sam wet sanding, który był dość specyficzny i bardzo trudny z racji tego, że miał na celu tylko obrobienie zaprawek bez usuwania fabrycznej mory...

Kolejne etapy polerowania po wet sandingu

Będzie dobrze

50/50


Polerujemy dalej


Teraz cluo jak wyglądają gotowe zaprawki - pokazane "czarno na białym" bo szare na szarym byłyby raczej niewidoczne


Jak widać minimalne różnice to nieco inne ułożenie ziaren perły a nie jakieś dołki, górki czy brak połysku. Oczywiście bardzo ważne jest idealne dobranie lakieru oraz sam jego skład.


Tak prezentuje się maska bez odprysków

Jest szajn

Duże zaprawki na tylnym zderzaku



Jak widać auto ze Szwajcarii - zadowolonych klientów, którzy zawitali do nas po raz drugi, a w między czasie stali się dobrymi znajomymi. Niestety czas nas naglił i nie pozwoliło to na wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej
Trzy zdjęcia na szybko po skończonej pracy.


Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8
Komentarz
-
-
Mało znaną u nas ceramikę SiRamik
[ Dodano: Pon 09 Lis, 15 20:17 ]
Czas ucieka, coraz więcej zaległych relacji i coraz więcej "konkurencji"
W miarę możliwości postaramy się odrabiać zaległości.
Tym razem wspomnienie bardzo gorącego lata i Opel Insignia w nietypowej odmianie - nieoferowanej w Polsce - TOP SZPADEL (same fotele - niestety brak na zdjęciach - to dopłata rzędu kilku tysięcy Euro)
Hokus Pokus jak zwykle najlepsza możliwa korekta wraz z zaprawkami oraz zabezpieczeniem lakieru w postaci Crystal Serum.
Auto po przyjeździe prezentowało się następująco:









Czas zabrać "Adama" do Ghost Garage na Abəra kaDavəra. Samo przygotowanie do inspekcji trwało kilka godzin. Lakier był niesamowicie wręcz "zabity" i zapchany

Jest się czym chwalić, więc się chwalimy oficjalny certyfikat GTECHNIQA łącznie z CRYSTAL BLACK!

Pełno różnej aktywnej chemii pomaga nam oczyścić lakier - niezliczona ilość pre wash'y i wash'y

Po kolejnych aplikacjach chemii zaczyn bać widać z czym będziemy mieli do czynienia














Czas na inspekcję - lakier oryginalny ze wszelkimi możliwymi defektami łącznie z napyleniem, odkurzem oraz "....." no właśnie

Bynajmniej nie jest to ślad po zaschniętej chemii. Z tymi cudami poradził sobie dopiero wet sanding.

Reszta uszkodzeń to pisikejk






Zmatowienia, twardość lakieru i ilość głębokich rys zadecydowała o wet sandingu całości...


W takim razie lecimy z tematem

"Fantastyczny" stan dachu - wręcz EPICKI







Było gorąco

Trzeba było jakoś chłodzić STAMINĘ



A temperatura rosła...

Mimo to dawaliśmy radę - chociaż jeszcze nie znamy zaklęć na żar, jeszcze...












Finalny efekt po Crystal Serum od Gtechniqa - najlepszej powłoce dostępnej na rynku wg mnie.




Efekt lustra i efekt fantom - gratis






Niesamowita perła - w słońcu magia - w końcu by Hokus Pokus


Po zachodzie słońca również okazale







Ingi po pełnej krystalizacji

Jak zwykle - dzięki za uwagę i poświęcony czas.
Stay tuned.Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8
Komentarz
-
-
Ostatnie realizacje to pełna korekta wraz z zabezpieczeniem powłoką kwarcową lub kompozytem jak w przypadku Opla. Czas trwania to minimum 3 dni. Czasem klienci życzą sobie wykonania zaprawek...
Myślę, że dla wszystkich chętnych możemy podać pewnego rodzaju ściągę:
Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8
Komentarz
-

Komentarz