HOKUS POKUS DETAILING

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oolsztyniak
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6647
    • Superb II combi (3T5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    Mam pytanie, czym usunąć naklejkę ochronną pod magnes cb tak, żeby nie uszkodzić lakieru ?
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz

    • gusiak11
      L&K
      • 2013
      • 1362
      • Ford

      oolsztyniak,

      podgrzać lekko opalarka jak nie ma to suszarką a potem resztki kleju najlepiej acetonem a jak nie ma to jakims rozpuszczalnikiem ale nie nitro
      http://carsdetailing.blogspot.com/

      Komentarz

      • pskosz
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 703

        Delikatnie nitrem też można
        pozdrowienia

        Komentarz

        • witachu
          L&K
          • 2011
          • 1319

          można jeszcze glue remover wykorzystać. ostatnio bardzo ładnie się sprawdził u mnie po starym emblemacie
          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

          Auto Detailing: Dream Car Studio
          (znajdź również na fb)

          Komentarz

          • gusiak11
            L&K
            • 2013
            • 1362
            • Ford

            Jest wiele preparatów którymi da sie usunąć klej...

            nie polecam nitra bo moze uszkodzić lakier ( nie musi ale potem moze być żal) a dwa ze strasznie niszczy skóre... większość rekawiczek np. z lidla rozpuszcza sie jak lody na slońcu, my mamy Wurtha generalnie chemoodporne ale w kontakcie z nitro robią sie dziwne, po dłuższym czasie też ulegają

            Zwykła benzyna ekstrakcyjna i po chwili nie ma śladu, bo aceton nie wszędzie jest i też jak nitro niszczy rece strasznie, ale jest skuteczny, rozklejałem juz 3 samochody w firmie i kilka m2 kleju było do umycia
            http://carsdetailing.blogspot.com/

            Komentarz

            • staraoctavia
              Elegance
              • 2013
              • 825

              Miesiąc temu obiecałem Wam relacje, która rozwali system. Czas szybko leci.

              Tym razem pokażemy przebieg szkolenia z pełnego zakresu detailingu zewnętrznego łącznie z wet sandingiem oraz nakładaniem powłok kwarcowych.

              "Pomocą naukową" była mocno zmęczona życiem Audi A3, która okazała się świetnym obiektem do pracy i zarazem bardzo dużym wyzwaniem, przez fatalnie pomalowane elementy ze wszelkimi możliwymi doległościami:

              zgazowanie, wtrącenia, siadający podkład, rysy czy w końcu hologramy oraz "błotnik owiany złą sławą"

              Audi po przyjeździe było mocno skurzone i brudne więc pierwszy pre wash







              Opłukanie, czekamy aż nieco podeschnie i opryski typu owady, smoła, żywica oraz rdza lotna





              Drugi pre wash













              Po właściwym myciu na dwa wiadra, glinkowaniu, ponownym myciu oraz osuszaniu czas na dokładną inspekcję oraz pomiary grubości powłoki lakierniczej

              Zgazowanie lakieru









              Szkolenie pełnej korekty zaczynamy od cięcia zestawem 3M





              Pierwsze rezultaty widoczne na 50/50





              Jest nieźle ale to nie poziom pełnej korekty, więc pora na większy kaliber - towarzysz wełniak





              Jest lepiej, nawet ruszył część zgazowania i oczywiście pozostawił po sobie spory bałagan



              To jednak nadal nie pełna możliwa korekta, a więc pora na wet sanding maszynowy wykonany systemem Rupesa



              Gradacje 1500 oraz 3000 i mycie





              Bałagan jest stosunkowo niewielki



              Jak widać 3000 pozostawia tak dobre wykończenie, że nawet zaczynają pojawiać się odbicia





              Wykończenie Rupesem na padach tnących z mikrofibry





              Głębsze pozostałe rysy wycinamy miejscowo ręcznie







              Towarzysz wełniak chętnie uczestniczył w nauce cięcia



              Jak widać na różnych panelach był potrzebne różne kombinacje

















              Nauka wet sandingu ręcznego w celu usunięcia mory





              Po korekcie mycie w celu usunięcia pyłu, startego lakieru, resztek pasty oraz fillerów



              Jak na pierwszy raz Padawan spisał się świetnie - delikatne holo w jednym miejscu



              Dlaczego nie wolno WYCIERAĆ a należy OSUSZAĆ - dlatego (Na zniszczonych lakierach nikt tego nie zauważy, na lakierze po korekcie widać wszystko)



              Czas na "błotnik owiany złą sławą" Po wyglądzie jest na nim wszystko, rysy, spękania lakieru i nawet miejscowy brak lakieru - tak to wygląda - lepiej tego nie ruszać. Po chwili stwierdziłem, że będzie dla mnie dobrym wyzwaniem, najwyżej polegnę i skończy się lakierowaniem - i tak "tylko do tego się nadaje"





              Pełen mat, totalny brak odbić - to tylko pokazuje stopień degradacji lakieru - w porównaniu do wet sandingu gradacją 3000!!!







              Po pełnej korekcie Audi wygląda następująco - tak to ten sam błotnik - jestem dumny















              Michał nakłada cleaner pod powłokę Rupesem











              Tu nakłada inne cleanery tym razem rotacją, aby poznać jak największą gamę produktów i rodzaju pracy







              Ostateczne polerowanie cleanerów



              Aplikacja różnych wosków - głównie ze stajni Zymola i Swissvaxa



              Aplikacja różnych powłok kwarcowych



              Jeszcze raz "błotnik owiany złą sławą" tym razem z nowym szajnem



              Pełen efekt końcowy głównie dzięki pracy Michała przy naszej pomocy i opiece





              Wspaniale uwydatnione piękne ziarno perły









              Efekt perły nie był tak widoczny nawet w dniu gdy Audi opuszczało bramy fabryki











              Dlaczego warto pozbyć się mory - dla pięknych, lustrzanych odbić





















              Tak, tak to też odbicia w lakierze, a nie zdjęcia otoczenia - magia - HOKUS POKUS





















              Niestety mimo pełnego wymycia wszelkich past i fillerów oraz zabezpieczenia powłoką kwarcową właścicielka Audi poinformowała nas, że błotnik zaczyna znowu matowieć. Jak widać "lakiernik" postarał się wyjątkowo, bo nawet spaprał sam lakier, nie tylko jego położenie...

              Jeszcze raz niesamowity efekt perły



              I na sam koniec zagadka czy to zdjęcie otoczenia czy jej odbicia...

              Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

              Komentarz

              • witachu
                L&K
                • 2011
                • 1319

                Zamieszczone przez staraoctavia
                I na sam koniec zagadka czy to zdjęcie otoczenia czy jej odbicia...
                wedlug mnie odbicia

                dobra robota panowie im bardziej zniszczone auto tym bardziej widać efekt zawsze
                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                Auto Detailing: Dream Car Studio
                (znajdź również na fb)

                Komentarz

                • Lukii
                  Rider
                  • 2015
                  • 562

                  Nawet cellulit widać
                  Lukii

                  Mój Brokuł

                  Komentarz

                  • zsolpyw
                    Elegance
                    • 2012
                    • 897

                    Lukii, tak, konieczeni musi cos z tym zrobic :P

                    Pany, ale morki na lakierze to tam juz ma, tak ? :wink:
                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                    Jeżdżę w blasku
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                    Komentarz

                    • staraoctavia
                      Elegance
                      • 2013
                      • 825

                      Trochę inne spojrzenie na to samo, czyli detailing, foto i mój ulubiony nazistowski wagon


                      Hokus Pokus, Lublin. 3,161 likes · 1 talking about this. Strona poświęcona ogólnie fotografii, głównie motoryzacyjnej, ale nie tylko...
                      Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        Robota profi, robiles moze pomiar tym miernikiem bo skonczonej koreckie i tym wet sandingu??

                        Komentarz

                        • staraoctavia
                          Elegance
                          • 2013
                          • 825

                          Robiłem średnie wartości dla korekty 2-3 maska okolice 5-6 natomiast pełny wet 7-9
                          Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            staraoctavia, przy mondeo maszyną działa Jason Statham :?:
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • gusiak11
                              L&K
                              • 2013
                              • 1362
                              • Ford

                              Zamieszczone przez LUKI
                              przy mondeo maszyną działa Jason Statham
                              Dokładnie czasem nam pomaga w ramach relaksu
                              http://carsdetailing.blogspot.com/

                              Komentarz

                              • staraoctavia
                                Elegance
                                • 2013
                                • 825

                                Długa była przerwa, więc pora najwyższa coś wrzucić.

                                Tym razem Audi A3 8P Sportback - ostatni wypust.

                                Ogólnie auto w bardzo dobrym stanie. Naszym zadaniem było doprowadzić lakier do idealnego stanu i zabezpieczyć powłoką.

                                Poza kilkoma większymi rysami, śladami po ptasim guano oraz odpryskami na masce i zderzaku - minimalne holsy wynikające z mycia itp.

                                Tym razem w relacji głównie skupiamy się na pokazaniu stanu lakieru i przede wszystkim zaprawkach.

                                Całe auto w oryginalnej powłoce lakierniczej, więc malowanie maski mogłoby być różnie odebrane - w takiej sytuacji Hokus Pokus robi swoje czary.


                                Maska wypolerowana dla sprawdzenia jak lakier poddaje się korekcie.








                                Stan lakieru widoczny na drzwiach



                                Po wypolerowaniu



                                Miejscami nieco gorzej - typowe dla myjni automatycznych.



                                Guano






                                Widoczne głębokie odpryski lakieru - do podkładu









                                Sumarycznie było ich aż kilkadziesiąt. Każdy odprysk został dokładnie oczyszczony i "przygotowany" pod przyjęcie warstwy naprawczej








                                Lakier na błotniku





                                Po korekcie



                                Głębsza rysa



                                Po korekcie



                                Trochę więcej głębszych rys







                                Gorszy stan lakieru na dolnych częściach drzwi




                                Ze względu na mnogość zaprawek szlifowanie każdej nie miało sensu.



                                Jak widać jest co ścinać



                                Maska szlifowana na mokro - czyli popularny wet sanding



                                Jest matowa



                                Tak wyglądają wstępnie ścięte zaprawki





                                Jak widać jest ich sporo






                                Zaczynamy polerować matowy lakier. Tutaj szczególną uwagę chcę zwrócić na sam wet sanding, który był dość specyficzny i bardzo trudny z racji tego, że miał na celu tylko obrobienie zaprawek bez usuwania fabrycznej mory...



                                Kolejne etapy polerowania po wet sandingu



                                Będzie dobrze



                                50/50





                                Polerujemy dalej






                                Teraz cluo jak wyglądają gotowe zaprawki - pokazane "czarno na białym" bo szare na szarym byłyby raczej niewidoczne





                                Jak widać minimalne różnice to nieco inne ułożenie ziaren perły a nie jakieś dołki, górki czy brak połysku. Oczywiście bardzo ważne jest idealne dobranie lakieru oraz sam jego skład.





                                Tak prezentuje się maska bez odprysków




                                Jest szajn




                                Duże zaprawki na tylnym zderzaku








                                Jak widać auto ze Szwajcarii - zadowolonych klientów, którzy zawitali do nas po raz drugi, a w między czasie stali się dobrymi znajomymi. Niestety czas nas naglił i nie pozwoliło to na wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej

                                Trzy zdjęcia na szybko po skończonej pracy.





                                Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                Komentarz

                                • witachu
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1319

                                  elegancko co położyliście na wierzchu?
                                  OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                  Auto Detailing: Dream Car Studio
                                  (znajdź również na fb)

                                  Komentarz

                                  • staraoctavia
                                    Elegance
                                    • 2013
                                    • 825

                                    Mało znaną u nas ceramikę SiRamik

                                    [ Dodano: Pon 09 Lis, 15 20:17 ]
                                    Czas ucieka, coraz więcej zaległych relacji i coraz więcej "konkurencji"

                                    W miarę możliwości postaramy się odrabiać zaległości.

                                    Tym razem wspomnienie bardzo gorącego lata i Opel Insignia w nietypowej odmianie - nieoferowanej w Polsce - TOP SZPADEL (same fotele - niestety brak na zdjęciach - to dopłata rzędu kilku tysięcy Euro)

                                    Hokus Pokus jak zwykle najlepsza możliwa korekta wraz z zaprawkami oraz zabezpieczeniem lakieru w postaci Crystal Serum.

                                    Auto po przyjeździe prezentowało się następująco:



















                                    Czas zabrać "Adama" do Ghost Garage na Abəra kaDavəra. Samo przygotowanie do inspekcji trwało kilka godzin. Lakier był niesamowicie wręcz "zabity" i zapchany



                                    Jest się czym chwalić, więc się chwalimy oficjalny certyfikat GTECHNIQA łącznie z CRYSTAL BLACK!



                                    Pełno różnej aktywnej chemii pomaga nam oczyścić lakier - niezliczona ilość pre wash'y i wash'y



                                    Po kolejnych aplikacjach chemii zaczyn bać widać z czym będziemy mieli do czynienia





























                                    Czas na inspekcję - lakier oryginalny ze wszelkimi możliwymi defektami łącznie z napyleniem, odkurzem oraz "....." no właśnie



                                    Bynajmniej nie jest to ślad po zaschniętej chemii. Z tymi cudami poradził sobie dopiero wet sanding.



                                    Reszta uszkodzeń to pisikejk













                                    Zmatowienia, twardość lakieru i ilość głębokich rys zadecydowała o wet sandingu całości...





                                    W takim razie lecimy z tematem



                                    "Fantastyczny" stan dachu - wręcz EPICKI















                                    Było gorąco



                                    Trzeba było jakoś chłodzić STAMINĘ







                                    A temperatura rosła...



                                    Mimo to dawaliśmy radę - chociaż jeszcze nie znamy zaklęć na żar, jeszcze...

























                                    Finalny efekt po Crystal Serum od Gtechniqa - najlepszej powłoce dostępnej na rynku wg mnie.









                                    Efekt lustra i efekt fantom - gratis













                                    Niesamowita perła - w słońcu magia - w końcu by Hokus Pokus





                                    Po zachodzie słońca również okazale















                                    Ingi po pełnej krystalizacji



                                    Jak zwykle - dzięki za uwagę i poświęcony czas.

                                    Stay tuned.
                                    Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                    Komentarz

                                    • gusiak11
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1362
                                      • Ford

                                      Nowa relacja wyżej...

                                      Miłego oglądania
                                      http://carsdetailing.blogspot.com/

                                      Komentarz

                                      • maxpaynemm
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1764
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Panowie jaki jest u was koszt takich zabiegów??
                                        Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz

                                        • gusiak11
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1362
                                          • Ford

                                          maxpaynemm,

                                          Poszło na PW
                                          http://carsdetailing.blogspot.com/

                                          Komentarz

                                          • Andja
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 596

                                            Zamieszczone przez gusiak11
                                            maxpaynemm,

                                            Poszło na PW
                                            ja też poproszę koszt na PW.

                                            efekt wymiata :shock:

                                            Komentarz

                                            • Ciekavy
                                              RS
                                              • 2015
                                              • 4303
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                              Ja również proszę o koszt oraz czas trwania takiej usługi
                                              Mój szatan

                                              Paweł

                                              Komentarz

                                              • gusiak11
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1362
                                                • Ford

                                                Andja, Ciekavy,

                                                Poszlo na PW
                                                http://carsdetailing.blogspot.com/

                                                Komentarz

                                                • damjanq
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 93
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Ja również poproszę o info o kosztach oraz czasie trwania takich usług.
                                                  Czy w jeden dzień jest szansa wykonania takiego car detailingu?
                                                  Damian

                                                  Sprzedam/Oddam

                                                  Komentarz

                                                  • staraoctavia
                                                    Elegance
                                                    • 2013
                                                    • 825

                                                    Ostatnie realizacje to pełna korekta wraz z zabezpieczeniem powłoką kwarcową lub kompozytem jak w przypadku Opla. Czas trwania to minimum 3 dni. Czasem klienci życzą sobie wykonania zaprawek...
                                                    Myślę, że dla wszystkich chętnych możemy podać pewnego rodzaju ściągę:

                                                    Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...