Czy mimo wszystko diesel?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomaszwrc
    Rider
    • 2010
    • 368
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Czy mimo wszystko diesel?

    Z racji mniejszej liczby km i większości jazdy po mieście, miała być benzyna, ale nie ma nic sensownego(moc) coby mnie zadowoliło. Rocznik ma być od 2009 do 2012. Tsi to problem branie oleju i łańuch rozrządu a przy dieslu dpf. Powiedzmy że na 1000 km, 700 to miasto, reszta trasa. Czy mimo tego nie pchać się w diesla? Od 9 lat jeżdzę traktorem i lubię ten moment.... W wolnossącej benie tego nie doświadczę. Czy aż tak się bać tego dpf?
    Będę wdzięczny za sugestie, bo jestem w wielkiej kropce póki co....
  • himi
    L&K
    • 2013
    • 1115
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    #2
    Mam od lat diesle, od ładnych kilku O2 FL 2011 w kombi z CR-em ( 2,0- TDI 140 lm). W ponad pół roku mamy też Jettę 1,4 TSI 125 KM - kupowałem nową. Miało to być antidotum na diesla, nieco tylko mniejsza moc i moment no i wolność o dieslowskich bolączek ( DPF itp). Po 8 miesiącach jazdy równolegle benzyną i dieslem wiem, że gdybym miał stanąć teraz przez wyborem zakupowym przy NOWYM aucie to byłby to prawdziwy dylemat.

    Czemu? Moment TSI niby tylko nieco mniejszy, jednak znacząco różni się od diesla. Z mocą to samo. Jazda do 140-150 km/h jest porównywalna, ale powyżej lub jadąc długo te 150 km/h ( wakacje, autostrady) zdecydowanie wolę diesla i jego spory zapas mocy i momentu. Gdyby mój VW miał siódmy bieg - byłoby ok. A tak przy 160 km/h mam po prostu stosunkowo głośną jazdę i wysokie spalenie ( mówię o długiej jeździe, bo na krótkich odcinkach jest akceptowalne).

    Jazda w mieście - zbieranie się od dołu diesel też ma lepsze od TSI. Nie drastycznie, ale jednak.

    Spalanie - różnica średnio około 2,5 litra w mieście, i pewnie ze 2 litry w dynamicznie pokonywanej trasie. Dla jednego mało, dla innego dużo.

    Jestem zadowolony z Jetty - jeździ miasto i krótsze trasy spisując się bardzo dobrze. Ale już na wakacje do Chorwacji wybrałem diesla i nie żałowałem.

    Gdybym miał jednak kupić klekota kilkuletniego to bym się mocno zastanawiał i jednak postawił na benzynę. Ryzyko fakapów jest tu jednak potencjalnie mniejsze.
    Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

    Komentarz

    • tomaszwrc
      Rider
      • 2010
      • 368
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      himi tylko co 1.4 tsi? Wiem że oleju raczej nie brały, a jakiś inne zonki są?bo chyba z napinaczem też problemu nie ma?

      Komentarz

      • pietrek125
        Rider
        • 2012
        • 416
        • Octavia II combi (1Z5)

        #4
        Jeśli lubisz moment i chcesz bezproblemowego bezyniaka to tylko Jetta 2,5MPI, ostatnio mam porównanie do OII 2,0TDI 140KM, i zdecydowanie 2,5MPI jest elastyczniejsze od tego diesla bez problemu cięgnie od 1000obr/min...


        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

        Komentarz

        • tomaszwrc
          Rider
          • 2010
          • 368
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          pietrek 125, dzięki za info ale Jetta odpada ze względów estetycznych

          Komentarz

          • pietrek125
            Rider
            • 2012
            • 416
            • Octavia II combi (1Z5)

            #6
            Egzakli , dlatego ja zrobiłem "machniom"


            Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
            CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

            Komentarz

            Pracuję...