Octavia 2 FL 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomaszwrc
    Rider
    • 2010
    • 368
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Octavia 2 FL 1.4 tsi

    Czy ktoś może podzielić się uwagami nt użytkowania ww. szkodnika. Na coś konkretnie trzeba wielce uważać?
  • boonsaw
    Rider
    • 2015
    • 260
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Wymienić rozrząd o ile nie był robiony, lać dobry olej i cieszyć się jazdą. Mam swoją Octavie od 2 lat. zrobiłem ponad 50 kkm. Są egzemplarze gdzie występowały problemy z turbiną ( falowanie przy przyspieszaniu ) i chyba pompa wody odpada w okolicach 100kkm . Ale nie ma co się martwić na zapas. nie takie CAXA straszne jak go malują . Ja generalnie polecam

    Komentarz

    • tomaszwrc
      Rider
      • 2010
      • 368
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      A pamietasz wiela za wymianę rozrządu?

      Komentarz

      • boonsaw
        Rider
        • 2015
        • 260
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Kiedyś kompletny rozrząd kosztował jakieś astronomiczne pieniądze 3500 chyba. Obecnie VW wypuścił zestaw naprawczy i komplet części to około 800 zł. Robocizna to już różnie zależy od regionu Polski.
        tutaj temat jest w sumie wyczerpany :

        Tu piszemy TYLKO o problemach i usterkach oraz zadajemy pytania jak sobie z nimi poradzić. Stuki, hałasy, utraty mocy, awarie, defekty, itd.

        Komentarz

        • strazakp
          Elegance
          • 2008
          • 819
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Ja swoją O2 FL 1.4 caxa z 2009 roku (teoretycznie te kiepskie rozrządu) mam od ponad 3 lat. Kupiłem od kolegi z tego forum który miał od nowości. Obecnie mam 114kkm przebiegu i rozrząd oryginalny. Od początku dobre oleje 0w40 (Millers, Fuchs, Neste) z wymiana max co 15kkm. Rozrząd niedawno zaczął się odzywać ale tylko po dłuższym postoju auta (więcej niż dwie dobry postoju). Codzienne opalanie auta nie powoduje głosu łańcucha. Wymienić rozrząd mam oczywiście zamiar ale poczekam do wiosny kiedy mam też wymianę oleju. Zestaw naprawczy plus dodatkowe części w sumie możesz już kupić od ok 900zl a w ASO za 1100zl (jest to już zestaw z wariatorem). Sama wymiana to koszt od 650zl do 850zl i ok 1000zl w ASO (Gdańsk).
          Koszta znacznie zmalały od od ostatnich 2-3 lat i obecnie w 2000zl spokojnie można się zmiescic więc tragedii nie ma. Jeżeli jest caxa po 2010 roku to niby rozrząd jest już lepszy niż w tych pierwszych.
          Generalnie auto i silnik jest OK a na miasto w sam raz. Ja mam zwiększona moc i moment więc jazda jeszcze lepsza ;-)
          strazakp

          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

          Komentarz

          • tomaszwrc
            Rider
            • 2010
            • 368
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Czyli nie ma tragedii. Bardzo spodobal mi się wątek z podniesieniem mocy

            Komentarz

            • klon
              Classic
              • 2013
              • 27

              #7
              proponuję sprawdzić kompresje na tłokach , moja aktualnie w serwisie , wypadanie zapłonu , kompresja na drugim 7 bar , reszta w porządku , przebieg 111Kkm , czekam na rozwiązanie problemu

              Komentarz

              • prezes73
                Rider
                • 2015
                • 522
                • Hyundai

                #8
                Mam 170kkm, nowy rozrząd od 40kkm, reszta bez problemów.
                klon serwisowany w ASO?, olej serwisowy co 30kkm?
                Ostatnio edytowany przez prezes73; 39082.

                Komentarz

                • klon
                  Classic
                  • 2013
                  • 27

                  #9
                  ASO od nowości , 2 miesiące po 4 letniej gwarancji , olej mobil 0w40 co 15kkm , zapaliła się kontrolka silnika , pokazało wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, po dwóch dniach zgasła , a potem po dwóch zapaliła się ponownie , jak jechałem do serwisu zapaliła się EPC auto straciło moc , ledwo dojechałem , sprawdzili kompresję , próba olejowa , zawory wylotowe przepuszczają ., do tego czasu nic tylko pompa dwa razy wymieniana ( piszczenie ) cała akcja tydzień , czekam na naprawę i dobrą wolę Skody

                  Komentarz

                  • prezes73
                    Rider
                    • 2015
                    • 522
                    • Hyundai

                    #10
                    Tłoki całe?

                    Komentarz

                    • klon
                      Classic
                      • 2013
                      • 27

                      #11
                      nie wiem , mam na razie tylko te informacje , ale oleju nie brał .

                      Komentarz

                      • klon
                        Classic
                        • 2013
                        • 27

                        #12
                        głowica naprawiona , wymienione dwa zawory , lekko wyciągnięty łańcuch ( reszta rozrządu ok ) , teraz będą składać

                        Komentarz

                        • tomaszwrc
                          Rider
                          • 2010
                          • 368
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          O ile portfel cieńszy?

                          Komentarz

                          • karum1
                            Drive
                            • 2017
                            • 44
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpis
                            Ja mam zwiększona moc i moment więc jazda jeszcze lepsza
                            Możesz coś więcej napisać, przymierzam się do chipa w tym silniku i trochę się wacham.
                            Jak cenowo wychodzi, ile można wycisnąć, i gdzie był wirus zakładany (szukam w okolicach 3miasta)

                            Faktycznie czuć przyrost mocy, czy raczej widać go na papierze?
                            Octavia II, 2011, Ambiente

                            Komentarz

                            • klon
                              Classic
                              • 2013
                              • 27

                              #15
                              jeszcze nie wiem , ale napiszę jak sprawa się zakończy i czy skoda coś dofinansuje

                              Komentarz

                              • prezes73
                                Rider
                                • 2015
                                • 522
                                • Hyundai

                                #16
                                klon znasz przyczynę tego co się stało u ciebie? (ostra/ dziadkowa jazda, wina rozrządu....)

                                Komentarz

                                • klon
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 27

                                  #17
                                  jeżdżę normalnie , raz wolno raz szybko , przyczyny pewno nie podadzą , auto jeszcze w serwisie , może pokażą jakieś foto

                                  Komentarz

                                  • boonsaw
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 260
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    klon

                                    Czy mógł byś podać rocznik Twojego samochodu i czy przez te 111 tyś wymieniałeś rozrząd?

                                    Komentarz

                                    • klon
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 27

                                      #19
                                      2013 , rozrządu nie wymieniałem , mają wymienić łańcuch , bo się trochę wyciągnął , reszta podobno po zmianach w porządku

                                      Komentarz

                                      • slawko80rr
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 600
                                        • Superb II (3T4)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        martwi ta sytuacja ale może to jednak jednostkowy przypadek bo w 2013 mimo wszystko byly juz poprawione. sam mam superba z 14r. i liczylem na brak konieczności robienia rozrzadu jeszcze przez jakis czas bo mam 85 tys a auto ma 3 l i 3miesiace dopiero. jestem ciekaw czy bedzie znana jakas diagnoza tego czy bulke przez bibulke powiedza ...
                                        Sławka wozi Superb 2 FL
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                        Komentarz

                                        • boonsaw
                                          Rider
                                          • 2015
                                          • 260
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          Ja myślę ,że to "normalna" sytuacja niestety . Ktoś kiedyś napisał , że łańcuch w tym silniku należy traktować jak pasek a nawet z wiekszą troską i wymieniać co 80 kkm. i ja się chyba będe tego trzymał. Jak widać ostatni wypust a łańcuchy dalej się rozciągają, te pierwsze po prostu wcześniej ,bo chyba nawet przy przebiegu >40 kkm. Z tego co czytałem to łańcuchy w silnikach o tym stopniu zaawansowania się po prostu wymienia to nie przypadłość tylko silników VWAG .

                                          Komentarz

                                          • slawko80rr
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 600
                                            • Superb II (3T4)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            rozrząd to jedno i temat na forum walkowany w innym poście od lat. pytanie czy to w ogóle w nim przyczyna skoro nie przeskoczył. fajnie byloby wiedzieć o co kaman bo takich przypadkow nie bylo dużo a ludzie we flotach smigaja i nikt rozrządu nie dotyka. ja tez jestem za wymiana ale np 5 lat lub min 120 tys.
                                            Sławka wozi Superb 2 FL
                                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                            Komentarz

                                            • boonsaw
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 260
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              @slawko80rr
                                              Właśnie skutki takie jak by rozrząd lekko przeskoczył. Możliwe ,że napinacz nie zdarzył wybrać luzu łańcucha przy rozruchu można się tylko domyślać. Możliwe że ekspertyza ASO coś określi

                                              Komentarz

                                              • klon
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 27

                                                #24
                                                auto naprawione , dziś odbieram , dam znać co i jak

                                                Komentarz

                                                • prezes73
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 522
                                                  • Hyundai

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez klon Zobacz wpis
                                                  dam znać co i jak
                                                  koniecznie napisz co i jak

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...