1.2 czy 1.0 TSI który silnik lepiej oddaje moc

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Paweł.m
    Classic
    • 2024
    • 7
    • Octavia II combi (1Z5)

    1.2 czy 1.0 TSI który silnik lepiej oddaje moc

    Widzę że oba silniki są dość wytrzymałe i mało problemtyczne. 1.0 minimalnie mniej spali. Ale którym się przyjemniej jedzie bo na papierze wygląda to podobnie.
  • klarus
    Moderator
    ModeratoRS
    • 2013
    • 5409
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    1,0 TSI ma trzy cylindry... 1.2 TSI cztery cylindry...
    Jeździłem ostatnio tydzień 1.0 TSI i tak średnio na tych trzech cylindrach...

    Komentarz

    • Paweł.m
      Classic
      • 2024
      • 7
      • Octavia II combi (1Z5)

      #3
      Ja też chwilę jeździłem 1.0 ale w fabi. I w tej budzie radził sobie bardzo dobrze. Niestety nie miałem okazji testować 1.2 a nikt z znajomych nie ma. A na jeździe testowej te parę kilometrów to ciężko będzie ocenić.

      Komentarz

      • klarus
        Moderator
        ModeratoRS
        • 2013
        • 5409
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Fakt, radzi sobie ten 1.0 tsi nie najgorzej... to co mnie irytowało, to dość mocno odczuwalne wibracje na każdym postoju z włączonym silnikiem, ponoć to norma dla trzech cylindrów...
        Może gdybym używał start/stop to bym tego nie czuł...

        Komentarz

        • Paweł.m
          Classic
          • 2024
          • 7
          • Octavia II combi (1Z5)

          #5
          A jaki miał przebieg? Może już poduchy do wymiany były, a czytam że dość szybko padają. Bo fabia była prawie nowa i nie było czuć że to 3 cylindry na postoju. Kwestie akustyczne dla mnie mało ważne bo i tak jeżdżę z sprzętem car audio, więc słyszeć silnika nie będą a budą i tak trzęsie

          Komentarz

          • Paweł.m
            Classic
            • 2024
            • 7
            • Octavia II combi (1Z5)

            #6
            A rozważam te 2 silniki bo 1.0 da się kupić nieco młodszy niż 1.2 za podobne pieniądze. A mi zależy na elastyczności między 70-100 km na godzinę bo takimi prędkościami robię 30 tys km rocznie. Dlatego 1.4 nie biorę pod uwagę bo już tyle mocy nie potrzebne a spalanie jest dość istotne, no i cena zakupu też już jest wyższa

            Komentarz

            • Paweł.m
              Classic
              • 2024
              • 7
              • Octavia II combi (1Z5)

              #7
              A jaki miał przebieg? Może już poduchy do wymiany były, a czytam że dość szybko padają. Bo fabia była prawie nowa i nie było czuć że to 3 cylindry na postoju. Kwestie akustyczne dla mnie mało ważne bo i tak jeżdżę z sprzętem car audio, więc słyszeć silnika nie będą a budą i tak trzęsie

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14900
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                Miałem 1,2 105 KM. Teraz jeździ w rodzinie i zbliża się do 200.000 km. Bez problemów i awarii. Całkiem wystarczający i radzi sobie dobrze. Zjeździłem nim sporo na Bałkanach nawet po trudnym terenie.
                pozdrawiam - Darek
                ​​

                Komentarz

                • klarus
                  Moderator
                  ModeratoRS
                  • 2013
                  • 5409
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Paweł.m Zobacz wpis
                  Kwestie akustyczne dla mnie mało ważne bo i tak jeżdżę z sprzętem car audio, więc słyszeć silnika nie będą a budą i tak trzęsie
                  To bierz tego 1.0 tsi... Zawsze co młodsze, to młodsze... Pamiętam jak ten silnik wchodził, to większości wydawało się, że motor o pojemności "kartonu mleka" rozsypie się zanim dobiegnie do 100 tysięcy km... Tymczasem okazało się że bezawaryjnie wytrzymuje spore przebiegi

                  Komentarz

                  Pracuję...