chyba kolego totalnie nie pojąłeś moich intencji Totalna pomyłka z twojej strony !!!
Chciałem pokazać ze O III wcale nie ma tak drogich ksenonów jak to się niektórym wydaje. Co więcej w autach kosztujących o niebo więcej od O III i stojących w motoryzacyjnej hierarchii za owe ksenony trzeba zapłacić dużo więcej niż w O III.
Czyli ... ? Czyli O III ma całkiem o.k. skalkulowane ceny i przynajmniej ja nie uważam aby te ksenony były jakoś specjalnie drogie na to co oferują (system AFL).
Czyli totalnie nie odczytałeś moich intencji.
Zamieszczone przez Verba
Idąc tym tropem to w G7 za bi-ksenony (bez led) trzeba dopłacić jedyne 1320pln i to bez żadnych ukrytych dodatków (wg konfiguratora)
Idąc tym tropem VW ma lepiej skalkulowane ceny, a Dacia to już w ogóle mistrzostwo. :szeroki_usmiech
Masz rację, to totalnie inna klasa. Tym bardziej plus dla O III skoro w niższej klasie oferuje takie systemy i za mniejsze pieniądze niż w autach o wiele droższych i lepszych.
Zamieszczone przez Verba
Idąc tym tropem to w G7 za bi-ksenony (bez led) trzeba dopłacić jedyne 1320pln i to bez żadnych ukrytych dodatków (wg konfiguratora)
Tak , ale jak sam zauważyłeś nie mają one dziennych LED-ów oraz systemu AFL. A z tymi dodatkami cena już tak atrakcyjna nie jest. Faktycznie, szkoda, że do O III nie można zamówić ksenonów bez AFL, za to tańszych, choć AFL jest genialna sprawą.
Mas zracje totalnie inna klasa. Tym bardziej plus dla O III skoro w niższej klasie oferuje takie systemy i za mniejsze pieniądze niż w autach o wiele droższych i lepszych.
no ok, ale gdy dodasz sobie te wszystkie ''tanie dodatki'' w O3 i podliczysz $$$ to można już wybrać się do innego salonu bardziej prestiżowej marki. A tam większość aut takie wyposażenie posiada w standardzie.
Sama cena ksenonów w OIII jest jak najbardziej do przyjęcia rozchodzi się tylko o te niekoniecznie potrzebne dodatki których zakup wymuszą chęć posiadania ksenonów.
no ok, ale gdy dodasz sobie te wszystkie tanie pakiety w O3 i podliczysz $$$ to można wybrać się do innego salonu bardziej prestiżowej marki
Uwierz mi, nie można i wiem to z autopsji (też miałem chrapkę na BMW).
Zobacz. Konfigurujesz O III i wychodzi ci np. te 106 tys zł Myślisz, kurde dużo !! Ale idziesz do dobrego salonu Skody i okazuje się, ze takie auto które cennikowo wyszło ci 106 tys zł kupisz spokojnie za 91-92 tys zł.
No ale myślisz sobie o.k. zobaczymy co możemy za to kupić u prestiżowej konkurencji. No i wychodzi ci że .... niewiele. Bo np. duuuuużo mniejsze BMW 1 kosztuje co prawda od 89 900 zł ale za .... golasa z najsłabszym silnikiem !! Po doposażeniu w to co dostajesz w O III wychodzi ci ok. 115-118 tys zł i dalej z najsłabszym silnikiem, bo jeśli chciałbyś silnik o mocy takiej jak w skonfigurowanej O III, to takie BMW 1 wyszło by już jakieś 130 tys zł. Rabat? No dostaniesz tylko będzie to ok. 5 tys zł. Czyli masz albo BMW 1 za 110 tys zł ze słabiutkim silnikiem, albo O III za 92 tys zł z full wypasem i 180 konnym 1.8 TSI. Prawda że jest różnica.
Cena OIII jest naprawdę spoko, jak jeszcze dodadzą jakieś fajne pakiety wyposażenia, a zapewne kiedyś to nastąpi to w połączeniu z rabatem jaki można wynegocjować to będzie naprawdę dobrze.
mirek_p11, pewnie, że trzeba pochodzić i zobaczyć, chociażby po to, aby wiedzieć, że wybrało się najlepiej jak można. Poza tym, to jest niezła frajda
Ja, przed zakupem Superba II, też byłem w BMW i to co pisze powyżej o BMW 1, to moje własne doświadczenia. Byłem też w Audi i jak skonfigurowałem A4 z wyposażeniem i silnikiem porównywalnym do SII, to wyszło mi bagatela 160 tys zł.
Masz rację, to totalnie inna klasa. Tym bardziej plus dla O III skoro w niższej klasie oferuje takie systemy i za mniejsze pieniądze niż w autach o wiele droższych i lepszych.
Osiągasz szczyty demagogii
Jak można porównywać Skode do BMW oraz Audi i "odkryć" że za te same pieniądze dostajemy więcej? Przecież "Value for money" to kwintesencja takich marek jak Skoda. Auto marki "premium" (cokolwiek to znaczy) tej samej wielkości z takim samym silnikiem i wyposażeniem zawsze będzie więcej kosztowało niż Skoda, a jeśli w OIII trzeba za ksenony dopłacić tyle co w Audi czy BMW to tym gorzej dla Skody bo klientów których stać żeby płacić tyle ile kosztują samochody tych marek raczej trudno znaleźć w salonach Skody.
t271828, czytaj ze zrozumieniem i nie wyrywaj z kontekstu, tylko spójrz pare postów wyżej
Bo wyrywając cytaty z kontekstu szerszej rozmowy, to własnie ty stosujesz demagogię.
poużywałem konfiguratora i dochodze do wniosku, że to sa chyba najdroższe xenony na rynku. W najtańszej wersji ( z koniecznymi dodatkami !!!!) wychodzi 6050 pln !!!! :shock:
No i to jest naprawdę brzydkie zagranie, bo ksenony są jednym z kluczowych dodatków decydujących o bezpieczeństwie podróżowania.
[ Dodano: Nie 10 Mar, 13 20:24 ]
Zamieszczone przez Big
t271828, czytaj ze zrozumieniem i nie wyrywaj z kontekstu, tylko spójrz pare postów wyżej
Bo wyrywając cytaty z kontekstu szerszej rozmowy, to własnie ty stosujesz demagogię.
Spojrzałem parę postów wyżej i usprawiedliwiasz w nich skandaliczną cenę ksenonów tym, że w Audi i BMW jest drożej. Otóż klienta Audi i BMW stać aby zapłacić te wysokie ceny a wielu szkodziarzy będzie musiało z nich zrezygnować.
Spojrzałem parę postów wyżej i usprawiedliwiasz w nich skandaliczną cenę ksenonów tym, że w Audi i BMW jest drożej.
Może nie usprawiedliwiam, ale faktycznie, ponieważ kolega pisze, że to najdroższe ksenony, wskazuję, że może być jednak drożej.
Zamieszczone przez t271828
Otóż klienta Audi i BMW stać aby zapłacić te wysokie ceny a wielu szkodziarzy będzie musiało z nich zrezygnować.
Tu muszę się z tobą zgodzić, ale tak było też do tej pory. Spójrz, ile O II z polskich salonów ma fabrycznie domówione ksenony? Niewiele.
Musze jednak zwrócić twoją uwagę na jedna rzecz. Ksenony w O III, może i trochę kosztują, ale oferują więcej niż tańsze ksenony u konkurencji. Widzę, że mało kto zwraca uwagę na magiczne trzy literki AFS, a jest to system który znacznie poprawia wydajność ksenonów i wspomniane przez ciebie, bezpieczeństwo na drodze. Take trzeba patrzeć na wszystko, a nie tylko na gołą cenę.
Faktycznie, jak powyżej już pisałem, szkoda, że Skoda nie oferuje opcji ksenonów bez AFS - za mniejsze pieniądze, i z AFS. Ale może wynika to z faktu, że producentowi nie opłaca się produkcja 2 rożnych systemów oświetleniowych.
Jak można porównywać Skode do BMW oraz Audi i "odkryć" że za te same pieniądze dostajemy więcej? Przecież "Value for money" to kwintesencja takich marek jak Skoda. Auto marki "premium" (cokolwiek to znaczy) tej samej wielkości z takim samym silnikiem i wyposażeniem zawsze będzie więcej kosztowało niż Skoda, a jeśli w OIII trzeba za ksenony dopłacić tyle co w Audi czy BMW to tym gorzej dla Skody bo klientów których stać żeby płacić tyle ile kosztują samochody tych marek raczej trudno znaleźć w salonach Skody.
Może nie usprawiedliwiam, ale faktycznie, ponieważ kolega pisze, że to najdroższe ksenony, wskazuję, że może być jednak drożej.
zawsze może być drożej
Zamieszczone przez Big
Tu muszę się z tobą zgodzić, ale tak było też do tej pory. Spójrz, ile O II z polskich salonów ma fabrycznie domówione ksenony? Niewiele.
Bo już wcześniej było drogo, jak kupowałem Toura, to przy podstawowej cenie auta 40 tys. z groszami, doplata do ksenonow wynosila 3 tys., gdyby dolożyc jeszcze ESP (tez bardzo wazne) to cena rosla bardzo mocno. Ale zarzuty dotyczyly tu nie ceny, tylko glownie uzalezniania mozliwosci zakupu ksenonow od innych (drogich) dodatkow. Rozumiem gdy robi sie tak z dodatkami podnoszacymi komfort, ale takie sztuczne windowanie ksenonow to po prostu swinstwo.
z tym porownywaniem Skody do Audi czy BMW to bym nie przesadzal. Klient nastawiony na kupno nowego modelu Audi A4 czy BMW 3 - nie spojrzy nawet na Skode (bez urazy...), ani na zadna tzw. marke popularna - to zupelnie dwa rozne swiaty motoryzacji mowiac delikatnie, a pomysl co tu ktos pisal, ze O3 wyglada prawie jak Audi A4 jest oczywiscie interesujacy, ale hmm to "prawie" robi kolosalna roznice - wystarczy zreszta wsiasc do obu tych samochodow, i pomacac materialy. To zupelnie rozne poziomy jakosci, co zreszta ostatecznie ma przelozenie na cene auta. Audi jest wyraznie drozsze, ale tez wyraznie lepsze. Akurat w swiecie motoryzacji w duzej mierze cena przeklada sie na jakosc (oczywiscie do pewnego poziomu - bo cene Rolls Royce czy Ferrari to juz totalna fantazja, ktorej nie uzasadania ani silnik, ani materialy, a tylko grubosc portfela klientow i chec posiadania czegos bardzo drogiego niedostepnego dla wiekszosci).
ps. jak ktos szuka O3 - to salon olsztynski Polbis daje calkiem sensowne znizki...
Ten prestiz w A4 1.8TFSI 120KM zaczyna sie od 116tys. No i zaczyna sie lista doplat.
Ogrzewane lusterka zewnetrzne 680zl, hmm moze zle widze, ale dalej sa juz wypasy, skladane z pamiecie i z powloka anty-reflex - 2310zl.
Xeny 5100+ zmywanie 1280 + bonus adaptive 1830.
Czujniki parkowania 1930, moze lepiej pakiet systemow asystujacych za 7210.
Autoalarm 2710 - wiadomo, auto premium, to trudniej musi byc ukrasc.
Kolo dojazdowe z podnosnikiem za 440zl to tez pryszcz. Jak to samo kolo w Golfie kosztuje 200zl, ale ma klime automatyczna - super, ze za manuala nie trzeba doplacic.
Skladana tylna kanapa, ale po co to komu w premium wozie 1400zl.
Pytanie czy tylne szyby sa w pradzie, czy na korbe, bo Audi uwielbialo montowac korby jeszcze kilka lat temu nawet w bogatszych wersjach.
Wiec tylko kilka podstawowych dodatkow i mamy przed rabatem 140tys. W sumie jak za podstawe to super. Na plus ze gama silnikow jest troche wieksza i przynajmniej nie dopadl ich jeszcze downsizing.
marlej przyznam sie ze przed zakupem skody mialem audi i ogladalem nowe audi A4 ale jakos mi nie podeszlo i kupilem skode,wiec klienci sa rozni
czesc po prostu zobaczy, ze za cene max. wyposazonej Octavii moze miec tylko dziadowa wersje Audi i kupi te Skode zamiast najubozszej wersji pojazdu z czterema kolkami na masce.
Fakt jest faktem - materialowo i jakosciowo Skoda do Audi nie ma szans.
Nie dość, że ksenony są finalnie drogie w OIII (konieczność dokupywania nie zawsze potrzebnych pakietów), to dodatkowo do golasa Active nie da się dokupić ksenonów (za żadne pieniądze ). W G7 jest to możliwe nawet w bida wersji - 1320pln, bez żadnych przymusowych dodatków i jechane . Nie mówię, że tak bym skonfigurował, ale mega wkurza mnie takie narzucanie na siłę systemów które, są mi "po grzyba" potrzebne (asystent, asystenta, asystentem pogania :? ).
Wcale nie chodzilo mi o cene, jak usiadlem w audi i zobaczylem te plastikowe nawiewy z chinskiego plastiku zrobionych chyba ze starych zabawek to dalem sobie spokoj...
Komentarz