jakbys kolego mial dystans do zycia - zrozumialbys ten komentarz. tak sie nie stalo. Kołka nie przekonasz takze wierz sobie w 11-12 litrow/100 w Leonie. Ja wiem, ze mi w miescie wiecej niz 7.5 srednio nie spalil.
Dyletanctwo wychodzi Ci kazdym otworem dato.
dato,
Tylko kolego mowa tutaj o nowym 1.4TSI a ty masz doświadczenie z Leonem w którym był starszej konstrukcji silnik 1.4TSI - chyba że się mylę i masz najnowszego Leon (nowy 1.4TSI jest w najnowszej wersji Leona a ten jest jeszcze niedostępny w PL)
Co do przyspieszenia to faktycznie silnik ten lepiej się zbiera przy 1800 ale przy niższych obrotach też ładnie idzie. Co do spalania to nie wiem jak trzeb by go katować żeby spalił średnio powyżej 10 (jest to możliwe ale przy jeździe krótkimi odcinkami i cały czas pedał w podłodze, ale wtedy każdy silnik wykręci taki wynik).
jakbys kolego mial dystans do zycia - zrozumialbys ten komentarz. tak sie nie stalo. Kołka nie przekonasz takze wierz sobie w 11-12 litrow/100 w Leonie. Ja wiem, ze mi w miescie wiecej niz 7.5 srednio nie spalil.
Dyletanctwo wychodzi Ci kazdym otworem dato.
Ja mam dystans do życia i asertywność ogólną w każdy por skóry wpisany
Inaczej bym tak uprzejmie nie odpowiedział. Ten 1.4 TSI w Leonie, w serii (nic jeszcze nie było dłubane) pali ok. 9 w mieście przy delikatnej jeździe.
Zamieszczone przez OrsonTSI
to zona chyba na zaciagnietym recznym cały czas tym Leonem jezdzi po miescie ze ma takie spalanie bo moje 1,4 TSI(122) ma srednia 7,9 l co do spalania na maxie to fakt ze 220 km/h - 17,2 l
Nie, czasem ją łapię na półsprzęgle - kiedyś uczyłem biczykiem, ale nie zadziałało
Dyletanctwo... No dobra - nie odpowiem, nie będę Cię obrażał. Po co ?
Czasem jeżdżę Leonkiem, a częściej go tylko tankuję. Nie. W mojej jeździe 9,5 to bardzo delikatny mieszany standard, mniej nie chce. Bez półsprzęgła, bez ręcznego, naprawdę ekonomicznie. Normalnie eksploatowany dizel w S2 kombi bez tych durnych ograniczeń pali dokładnie tyle samo ropy. Ale przyjemność z jazdy i eksploatacji jest co najmniej 2x większa, a buda pewnie z 2x cięższa.
Aha! Wskazania z kompa traktuję czysto poglądowo. Piszę o litrach z dystrybutora. Jako ciekawostka: w Leonie przekłamuje mało (5-7%,) , a w Skodzie sporo więcej (10-18%). W Leonie nie ruszałem, w Skodzie zrobiłem korektę VCDS - pierwotnie przekłamywał >=30% !!!
A miało być tak pięknie: ekonomia na poziomie dizla - g... prawda...
Podtrzymuję: silnik do dupy.
EDIT:
Zamieszczone przez polrob
dato,
Tylko kolego mowa tutaj o nowym 1.4TSI a ty masz doświadczenie z Leonem w którym był starszej konstrukcji silnik 1.4TSI - chyba że się mylę i masz najnowszego Leon (nowy 1.4TSI jest w najnowszej wersji Leona a ten jest jeszcze niedostępny w PL)
Co do przyspieszenia to faktycznie silnik ten lepiej się zbiera przy 1800 ale przy niższych obrotach też ładnie idzie. Co do spalania to nie wiem jak trzeb by go katować żeby spalił średnio powyżej 10 (jest to możliwe ale przy jeździe krótkimi odcinkami i cały czas pedał w podłodze, ale wtedy każdy silnik wykręci taki wynik).
Nie mylisz się i możesz mieć 100% racji: Auto jest wzięte w zeszłym roku z pod dachu, model, rocznik i silnik z 2011.
Dobrze stary palil 10 i nie bylo znaczenia czy to 1.4 czy 1.8 czy pewnie 2.0 TSI. Wszystko zalezy od jazdy. Jednemu pali 7,5l :lol: innemu 10l w miescie i tego nic nie zmieni. Miasto miastu nie rowne i tyle.
Seed, Prowadzisz notki spalania, czy podajesz wynik z kompa?? Podaj srednia z calego zbiornika po miescie - pogadamy o tym co to srednio jest. Dla mnie miasto to srednia nie wieksza niz 25km/h z calego zbiornika :idea: To jest bardzo wazny szczegol
dato, Ta... z pojedynczego przejazdu obwodnica :lol: . Teraz pozamykali kilka ulic i stoisz i patrzysz :diabelski_usmiech
Zobaczymy jak na motostat zaczna pojawiac sie nowe TSI z przebiegami kilku kkm ile one realnie spalaja.
Ja tam Panie do Bielska jeżdżę regularnie od 1990, a wcześniej mnie wożono
Przyjedź do nas, dam Ci auto i do załatwienia 3 urzędy, 2 poczty, 2 Klientów i wsiąkniesz Góralu na tydzień - a to trzeba w pół dnia ogarnąć - a potem sobie siądziemy i pogadamy, kto ma trudniej
:diabelski_usmiech
Edit: Już wcześniej pisałem: nie wierzę w motostat i inne takie. Trzeba mieć zajebiście dużo wolnego czasu, żeby to uzupełniać, albo 100% decyzyjności i władzę absolutną w firmie, żeby kazać to robić księgowości. Ja mam władzę absolutną w 3 firmach i w żadnej nie dałbym rady ubrać księgowości w taką dodatkową robotę. Więc Ci, co to wypełniają to pasjonaci i wariaci. Więc nie wierzę w te wyniki. Umiem tą samą trasę "bakową" (~500km) przejechać ze spalaniem 5,5 l/100, a umiem i w +-20% od 14,5 l/100 - weź mnie wylicz ???
dato, Ta... z pojedynczego przejazdu obwodnica :lol: . Teraz pozamykali kilka ulic i stoisz i patrzysz :diabelski_usmiech
Zobaczymy jak na motostat zaczna pojawiac sie nowe TSI z przebiegami kilku kkm ile one realnie spalaja.
Mogę kolego podać ile teraz mam wg kompa (na razie z tankowania wynika że zaniża on o ok 0.3 l) śr prędkośc 22km/h spalanie 9,4l/100 (dane z 145km i tylko jazda miejska i w większości wyłączony st-stop), także realnie koło 10 tylko że specyfika jazdy po moim mieście jest taka że krótkie odcinki i sporo świateł (i roboty drogowe). A i dosyć cięzką nogę mam bo nigdy mi samochody mało nie paliły to muszę przyznać że jestem zadowolony z wyniku tego silnika. Poprzednie 2.0HDI miało palić 6.5 (fabrycznie w mieście) a spalało 9 przy takiej samej jeździe jak silnikiem 1.4TSI
dato, Ta... z pojedynczego przejazdu obwodnica :lol: . Teraz pozamykali kilka ulic i stoisz i patrzysz :diabelski_usmiech
Zobaczymy jak na motostat zaczna pojawiac sie nowe TSI z przebiegami kilku kkm ile one realnie spalaja.
Mogę kolego podać ile teraz mam wg kompa (na razie z tankowania wynika że zaniża on o ok 0.3 l) śr prędkośc 22km/h spalanie 9,4l/100 (dane z 145km i tylko jazda miejska), także realnie koło 10 tylko że specyfika jazdy po moim mieście jest taka że krótkie odcinki i sporo świateł (i roboty drogowe). A i dosyć cięzką nogę mam bo nigdy mi samochody mało nie paliły to muszę przyznać że jestem zadowolony z wyniku tego silnika. Poprzednie 2.0HDI miało palić 6.5 (fabrycznie w mieście) a spalało 9 przy takiej samej jeździe jak silnikiem 1.4TSI
Z całej Twojej wypowiedzi najważniejsze jest to, że jesteś zadowolony. A cała reszta jest mniej istotna, bo i czas od wyruszenia z salonu krótki
Ja piszę z perspektywy roku - eokonomii nima niestety
Fajnie poczytać, jakim to sie jest expertem w oszczednosciach na jeździe autem i jeden drugiemu elegancko udowadnia,ze ma racje. Cieżko zaakceptować fakt, że auto musi "palić" tzw paliwo. Jakim celom Wy wyliczacie ile wasze auto pali?? Czytajac to wszytko to wyglada jak jakiś rodzaj ukrytego sadyzmu - moj 6 w miescie, moj 7,5 a moj 10 czy to oznacza ze jest zepsuty, ten lepszy ten gorszy, wierze, nie wierze. Rozumiem gdyby to chodziło o silniki sportowe, ktore pochłaniaja pliwo litrami a tu chodzi o zwykłe klamociki z lini dla "kowlskiego" bo ci co maja dobre auta na takie pierdoły jak koszta utrzymania zabawki nie zwracaja uwagi.
Wyluzujcie , bo przykro takie pierdoły czytać i niesmak łapie.
Natomiast osobne wątki o spalaniu uważam za potrzebne. Ktoś kto szuka informacji, może je znaleźć. Nie jest łatwo :lol: , ale można znaleźć.
I żeby nie było tylko OT.
W Polskim cenniku pojawił się S II LK. Działa też konfigurator na S II (ale chyba ma błędy, bo trójramienna kiera wyskoczyła mi za 1200 zł., gdy w normalnym cenniku kosztuje 400 zł. z łopatkami do DSG).
Jedzie , nie jedzie...kurde ile można. ad:
Macie dane fabryczne z pomiarów i to sobie porównujcie a nie coś jeden drugiemu udowadnia.
Ja te wasze ciekawostki traktuje "rekreacyjnie" bo nie wiem jaki preferuje każdy z Was styl poruszania i gdzie.. co to w ogóle za miarodajne porównania? Dato, to że Tobie auta chleją to nie znaczy ze innym muszą , mogą mniej i nie znaczy to ze Ci "oni" ledwo się toczą wtedy.
Nie będę niczego tu wciskał ale po przejażdżce testową O3 1,4 około 40 km Toruń i okolica wyszło mi z kompa 7,9. A jazda testowa u mnie to ..testowanie. Jak ciągnie z dołu , jak idzie na górze, generalnie czasami bardziej , czasami mniej dynamiczne przyspieszanie i hamowanie. W tenże sposób traktowany spalił niby 8 :shock: ...jeśli to prawdą to jest jak najbardziej satysfakcjonująco wg mnie bo nie jeden 2 litrowy ropol spokojnie miałby taki wynik. Tym bardziej, że przy tej masie ten silnik się rzeczywiście całkiem fajnie zbiera i można stawiać go z niejednym dieslem na do testów (IMO). Co nie znaczy że zaraz zapierdala . Ale nie od 1500 bez przesady. Takie cudo to to nie jest.
Porównać to ja sobie mogę auta które się miało i w podobny sposób użytkowało
W mojej ocenie:
Miałem O2 1,9 traktora.
Przed wirusem wciągała mi po Toruniu (podobno drugie albo trzecie najbardziej zatłoczone teraz miasto chyba wg jakiejś firmy co mapy do navi robi) i po okolicach - przeciętnie 6,0/6,5. Po wirusie 6,0-7,0 - ale może bardziej deptałem.
Obecny kitajec w ten sam sposób pali z kalkulatora mierzony jeden ze zbiorników 6,6 (komp 6,5) - co uważam wobec skody dobrym wynikiem.
W każdym razie więcej niż pod wirusie skodziak nie powinien spalić widzę.
Staram się być obiektywny dlatego poczekam na więcej , bardziej dokładnym informacji od różnych userów na temat spalania tego nowego 1,4 ale już tu widać ( co andriu w GVII- tez pisał) ze pali on całkiem fajnie.
Kolega Seed, delikatnie mówiąc, uprawia już swoisty "autoerotyzm" . Dla niego wszystko w O3 jest cacy, zajebiste i bez skazy. Wg mnie nie ma takich aut w tej kasie. Z kolejnymi tysiącami coś się znajdzie albo inaczej jak się ma doświadczenie to rzeczą normalna dla mnie jest że jakiś dystans powinno się mieć a nie cały czas tu lukrem lać w tekstach. O3 jest poprawna ale do cudeńka to jej jednak trochę brakuje. Bez takiej przesady.
Dajmy mu jeszcze trochę czasu aż "skruszeje".
polecam dzisiejszy Motor, jest test Octavii kombi 1,6 TDI i test systemów S&S gdzie wygrywa O3 1,4 TSI w tescie podano czasy ruzruchu i oszczednosc paliwa
OII 1,4 TSI Elegance
KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)
O3 RS wygląda zajebiście... z daleka. nie ważne czy to liftback czy kombi, obie ładne. felgi mniodzio :P jednak jak popatrzeć z bliska, to widać że to Skoda. nie wiem czy to efekt oszczędności czy taka teraz moda, ale patrząc z przodu to pół kratek w zderzaku jest zaślepionych. efekt do bani. w mojej OI tylko z jednej strony jest taki zonk a i to nie na całości. i jeszcze ten nieszczęsny, malutki spiolerek na klapie... tandeta i żenada. w porównaniu do poprzednich wersji... no nie ma tu czego porównywać. nadzieja w firmach tuningowych /tych profesjonalnych/. może zrobią coś co będzie miało wygląd. mody O2 RS i O2 RS FL na firmowych zestawach wyglądają bardzo ładnie. celowo nie mówię o zestawach do OI, bo te są jak Calibra po wjeśtjuningu :wink: więc ten modej najlepiej wygląda w oryginalnej formie. ciekawe jaka będzie pierwsza O3 RS na forum :?: stawiam na kombi TSI :diabelski_usmiech
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
[quote="Tony065"]O3 RS wygląda zajebiście... z daleka. nie ważne czy to liftback czy kombi, obie ładne. felgi mniodzio :P jednak jak popatrzeć z bliska, to widać że to Skoda. nie wiem czy to efekt oszczędności czy taka teraz moda, ale patrząc z przodu to pół kratek w zderzaku jest zaślepionych. efekt do bani. w mojej OI tylko z jednej strony jest taki zonk a i to nie na całości.
polecam poczytać o aerodynamice samochodów i o zapotrzebowaniu na powietrze układu chłodzenia i odpowiesz sobie na pytanie dlaczego kratki są pełne.....
OII 1,4 TSI Elegance
KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)
no tak, zapomniałem o ekoterroryzmie, dla kórego ważniejsze jest o 0.1 l/100km mniejsze spalanie niż dobry wygląd produktu, bo i tak ludzie to kupią. w sumie co się czepiem, to tylko Skoda. nie da się w niej zrobić tuneli chłodzących koła przednie. to nie wyścigówka tylko "produkt zastępczy" :wink:
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Zawitała do mnie pierwsza sztuka Superba Combi po FL - z przodu można pomylić z OIII - teraz wszystko do siebie podobne z przodu, klientom będzie coraz ciężej rozróżnić Rapida, OIII i Superba z przodu...
Ciekaw jestem reakcji na żywo jak wjedzie sedan, bo w nim najwięcej zmian.
Komentarz