Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BMW xDRIVE LIVE TOUR 2013 moim zdaniem :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • BMW xDRIVE LIVE TOUR 2013 moim zdaniem :)

    Zamieszczone przez krzynol
    a są wersje sterowników, że jak nciśniesz blokowanie tylnych szyb
    to przełączniki tylnych szyb się wygaszają
    dokładnie tak jest

    sprawdziłem dziś (włączam blokadę i zielone podświetlenie w tylnych przyciskach znika) a włącznik blokady z zielonego przechodzi w pomarańczowy

    o2fl elegance 06.08.2010
    wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww wwwwwwwwwwwwww

  • #2
    BMW xDRIVE LIVE TOUR 2013 moim zdaniem

    [center:eed8a72b0c][youtube] [/youtube][/center:eed8a72b0c]

    Zawsze (stereotypowo) myśląc o BMW pierwsze co przychodziło mi na myśl, to tylny napęd oraz mocarne benzynowe silniki. Ostatnio musiałem jednak diametralnie zaktualizować swój motoryzacyjny słownik pod hasłem BMW dodając do niego dwa nowe pojęcia: xdrive i mocarne diesle. A dlaczego tak diametralnie musiałem zaktualizować swój słownik pod hasłem BMW posłuchajcie sami


    Na początku marca otrzymałem od krakowskiego dealera BMW zaproszenie na BMW xDRIVE LIVE TOUR 2013 imprezę podczas, której BMW promuje swój napęd na cztery koła xDRIVE oraz daję szansę wszystkim chętnym spróbować tego napędu wprawie wszystkich możliwych warunkach. Oczywiście z ogromną i wręcz niekrytą przyjemnością przyjąłem zaproszenie, ponieważ wcześniej nie miałem styczności z samochodami marki BMW, czy też napędem xDRIVE. Dlatego też 3 marca wyruszyłem w podróż do Kamienia Śląskiego, gdzie na rozległym terenie lotniska miała odbywać się ta impreza.

    Na miejsce dotarłem parę minut przed godziną 10. Po przekroczeniu bramy lotniska pierwsze co zwróciło moją uwagę to trzy rzędy nowych i lśniących BMW począwszy od małej jedyneczki aż po muskularne X6. Kolejną rzeczą, którą dostrzegłem po oderwaniu wzroku od samochodów marki z Bawarii był pawilon, który jak później się okazało był domem BMW, natomiast cały teren lotniska, na którym rozgrywane były różne próby i zadania przybrał nazwę wioski BMW, w której jak w reklamie panuje aż 365 pór roku. Jedna chyba, jednak zaspała do pracy, ponieważ zimy i śniegu zabrakło. Na pierwszy rzut oka brak śniegu wydawał się minusem, ponieważ jak testować napęd 4x4 to w iście zimowych warunkach, jednak jak później się okazało brak śniegu nikomu nie przeszkadzał a instruktorzy BMW wcale nie mieli zamiaru ułatwiać nam zadania podczas poznawania nowego napędu xDRIVE, ale o tym za chwilę.

    Po wejściu do domu BMW, a następnie spełnieniu wszystkich formalności oraz wypiciu kawy miły Pan z BMW Polska zajął uwagę wszystkich zgromadzonych uczestników krótkim wstępem na temat napędu xdrive oraz samego przedsięwzięcia, w jakim za chwilę mamy wziąć udział. Z naprawdę fajnego wstępu podczas, którego zobaczyłem dużo statystyk, filmów z przepływu mocy i momentu obrotowego na każde koło oraz budowy systemu zrozumiałem tylko że napęd BMW pomimo tego, iż jest świeżym pomysłem to i tak jest o wiele efektywniejszy od systemów stosowanych w samochodach innych niemieckich producentów. Bardzo proszę nie proście mnie, jednak o tłumaczenie tych statystyk i filmów oraz konspektów, ponieważ nie mam stopnia inżynier na kierunku budowa maszyn a chyba tylko taka osoba mogłaby zrozumieć, o co dokładnie chodziło inżynierom z Monachium Po tym teoretycznym wstępie każdy z uczestników został poproszony o to, aby udał się w raz ze swoją grupą, która został mu przydzielona mu podczas rejestracji do wykonywania zadań przygotowanych przez organizatorów.

    Ja zostałem zakwalifikowany do grupy białej, która miała pozostać jak na razie w domu BMW, aby wysłuchać prezentacji na temat nowego modelu BMW 320d xDRIVE Touring, którego nie ma jeszcze w produkcji, ale znalazło się już w domu BMW tak, aby każdy uczestnik mógł na tym właśnie samochodzie poznać wszystkie nowości oraz innowacje BMW. Począwszy od BMW „connected drive”, czyli najnowszych technologiach w BMW aż do „Efficient Dynamics”, czyli technologii, które mają wpłynąć na to, aby nasza jazda BMW była dynamiczna, ale nie przekładała się na znaczne zużycie paliwa. Z największych ciekawostek, jakich dowiedziałem się podczas prezentacji jest to, że dysponując Iphonem możemy bez problemu przeglądać w naszym BMW strony internetowe, facebooka oraz mapy, a to wszytko na ekranie nawigacji naszego BMW. Ta wskazana wyżej kompatybilność telefonu z samochodem pozwala na wiele udogodnień w podróży jak na przykład wyszukiwarkę najbliższych punktów wartych odwiedzenia w naszej okolicy oraz na przykład internetowe radio, dzięki któremu możemy znaleźć interesującą nas stację radiową z całego świat. Ta właśnie funkcja była hitem prezentacji, bo to właśnie dzięki niej odkryłem znakomite Boom-Boom radio, które nadaje dla nas prosto z Serbii. Z ciekawych innowacyjnych rozwiązań warto także wspomnieć o udogodnieniach, które mają nam ułatwić nam codzienne użytkowanie naszego samochodu, jak na przykład system dostępu komfortowego dzięki, któremu mając głęboko schowany kluczyk możemy bez problemu dostać się do samochodu oraz otworzyć nasz bagażnik specjalnym ruchem pod zderzakiem, a to wszystko bez wyjmowania kluczyka.

    Po zakończeniu prezentacji instruktorzy BMW zaprosili nas na dwór, gdzie czekała już na nas pierwsza próba w samochodzie. Od razu zaczęliśmy z mocnego „C” a mianowice od jazdy po specjalnie przygotowanym torze, który miał pokazać wszystkie plusy napędu xdrive. Jak pisałem wcześniej śniegu i mrozu niestety zabrakło, ale instruktorzy z BMW postanowili nie ułatwiać nam zadania polewając od czasu do czasu tor wodą z beczkowozu. Po tym, gdy już wyszliśmy na dwór i poznaliśmy zasady jakie panują na torze pozwolono nam wybrać samochód a mogliśmy wybierać pomiędzy X1 a serią 3. Na pierwszy ogień poszło w moim przypadku poszło BMW X1 z dwulitrowym dieslem. Po zapięciu pasów i przybraniu odpowiedniej pozycji za kierownicą przez radio otrzymaliśmy informację, że mamy zrobić dwa okrążenia jedno w trybie Comfort drugie w trybie sport. Po dwóch naprawdę szybkich okrążeniach za kierownicą X1 przyszedł czas na zmianę samochodu i przejście do nowej trójki z 2 litrowym dieslem w którym jazda sprawiała jeszcze większą przyjemność, a to chyba zasługa niższego niż w przypadku X1 środka ciężkości dzięki, któremu zakręty można było przejeżdżać z większą szybkością niż w X1 .Po 4 super szybkich przejażdżkach na torze dostaliśmy informację, że mamy ustawić się za samochodem instruktora, ponieważ zaliczyliśmy już zadanie z szybkiej jazdy po torze. Kiedy ponownie ustawiliśmy się w trzech rzędach czekał już na nas kolejny instruktor, który zabrał nas na moim zdaniem na najfajniejsze zadanie.


    Czekała już na nas próba terenowa a dokładnie przejażdżka przez pochylnie oraz próba wjechania na stromy pagórek. Po raz kolejny mogliśmy wybrać samochody nie wiem dlaczego ale swoje kroki skierowałem do białego BMW X6 z trzy litrowym dieslem. Oczywiście dla naszej grupy przewidziane były także mniejsze samochody jak BMW X3 oraz X1 do których mieliśmy się przesiąść za chwilę. Najpierw zostało nam pokazane jak instruktor w BMW X3 wjeżdża na pochylnie, przed którą zatrzymuję się na wzniesieniu a dokładnie na rolkach imitujących brak przyczepności trzech kół napędowych, tylko jedno z nich miało przyczepność, na które napęd xdrive miał przekazać większość mocy, aby udało się wyjechać z opresji. Później droga do góry następie zjazd. Wszystko wyglądało gładko dopóki oglądało się to z boku. Siedziałem i czekałem w białym X6 na moją kolej do wjazdu na pochylnię obserwują jak przede mną wjeżdżają X6m50d oraz X5 wyglądało to imponująco jak takie kolosy po woli, ale cały czas przemieszczają się do góry. W końcu nadeszła moja kolej na wjazd, do samochodu wsiadł instruktor, który powiedział, że będzie mnie teraz instruował jak mam postępować podczas wjazdu. Najpierw powoli, aby najechać na rolki na których miałem się zatrzymać a potem ruszyć mając przyczepne tylko jedno koło. Ta część poszła gładko, po czym ruszyliśmy wyżej, co zza kierownicy wyglądało jakbyśmy jechali do nieba J Miałem jednak wątpliwości czy samochód tak wielki jak Bmw X6 zmieści się na rampie jednak instruktor rozwiązał moje wątpliwości włączając system kamer, które znajdują się dokoła samochodu. Dojechaliśmy do samej góry gdzie zostałem poinformowany abym zatrzymał się u szczytu podjazdu i poczekał. Nie uwierzycie, ale wrażenie, gdy cały samochód przechyla się do przodu to naprawdę dziwne uczucie nagłe poczułem się tak jakbym musiał zapierać się kierownicy, aby nie wypaść z samochodu. To nie było aż tak straszne jak to co usłyszałem za chwilę od instruktora : proszę puścić hamulec. Pomyślałem że jak ? ale po co ? czy aby na pewno ?! Jednak zaufałem i puściłem pedał hamulca i ponad dwu tonowe BMW nadal stało w miejscu, co jak później sie dowiedziałem było zasługą funkcji auto hold, która bardzo sprawnie utrzyma nawet tak masywnego kolosa jak BMW x6 w miejscu. Następnie instruktor powiedział kolejną rzec, która spowodowała w moich oczach kolejne głupie myśli: teraz proszę klepnąć gaz i zabrać nogę. Poczułem się dziwnie, ale zrobiłem to, o co prosił instruktor i ku mojemu zdziwieniu X6 najpierw trochę się rozpędziło, ale dzięki tempomatowi z funkcją hamowania szybko zwolniło do zadanej prędkości. Następnie kazano nam się przesiąść do mniejszych samochodów, którymi mieliśmy wykonywać kolejne zadanie terenowe. Ja wybrałem BMW X3 z 2 litrowym dieslem tym autem mieliśmy jak to w skrócie ująć wjechać na ogromny krawężnik tak, aby lewe tylne koło oderwało się od drogi. Potrząsanie samochodem przez instruktora upewniało nas tylko, że jedno koło samochodu jest w powietrzu a już tylko kilka centymetrów podjazdu brakuje do tego, aby samochód wywrócił się na bok, jednak wszystko było pod pełną kontrolą. Następnie koła w prawa stronę i zjeżdżamy dawało to fajne wrażenie, ponieważ pomimo tego, że prawie cała masa samochodu spoczywała na prawym przednim kole to i tak nie wpłynęło to na układ kierowniczy, który bez problemu pozwolił nam skręcić i zjechać z krawężnika.

    Po ustawieniu się kolejny raz w rzędzie czekało na nas ostatnie zadanie, moim zdaniem najbardziej relaksacyjnie a dokładnie przejażdżka samochodami BMW po okolicy. Po raz kolejny pozwolono nam wybrać samochód. Ja wybrałem BMW 730d xdrive, ponieważ chciałem się poczuć się, jak prawdziwy prezes za sterami flagowej limuzyny marki z Monachium. I powiem wam, że nie żałuję mojego wyboru, ponieważ przemieszczając się zazwyczaj dziurawymi drogami wokół lotniska siódemka dosłownie płynęła po nierównościach. Poza tym włączenie aktywnego tempomatu, który sam dostosowuje się do natężenia ruchu przed nami oraz ograniczeń prędkości pozowało mi się delektować jazdą po okolicach Kamienia Śląskiego. Nawet nie uwierzycie jak mi Miśkowi wygodnie jechało się tym samochodem. Nawet nie wiem, kiedy zatrzymaliśmy się na małej pętli PKS, gdzie mieliśmy się przesiąść. Ja przesiadłem się do BMW 530d xdrive, które było zupełnym przeciwieństwem BMW serii 7 dużo sztywniejsze, nawet w ustawieniu Comfort nie dawało takiej przyjemność z jazdy jak większy brat, jednak znacznie bardziej zrywne od flagowej limuzyny, która pokazuje, że nie chce być wyścigówką a majestatycznie płynąć od świateł do świateł w komfortowych warunkach tak, aby na tylnej kanapie mogły zapadać ważne decyzje dla korporacji, średnich przedsiębiorstw czy całych państw. Chociaż to ta sama marka to oba samochody reprezentują moim zdaniem inną filozofię.

    Nawet nie wiedząc, kiedy upłynął czas z powrotem wjechaliśmy na płytę lotniska, aby za chwilę pożegnać się z BMW, jednak wcześniej udaliśmy się jeszcze do domu BMW, aby podsumować całą imprezę i zjeść gorący obiad. Po pytaniu pana z BMW Polska, który prowadził prezentację, co podobało nam się najbardziej wszyscy jednogłośnie odpowiedzieli, że próby czysto terenowe a z kolei, jeżeli chodzi o minusy to był jeden następnym razem proszę o więcej dłuższej zabawy z BMW. Naprawdę warto było poświęcić jedno popołudnie, aby poznać BMW, jednak ja na razie pozostanę przy Skodzie

    Komentarz


    • #3
      "dlaczego wybrałbym Superba w wersji L&K zamiast BMW serii 3"

      no nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie :?:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez szkoda
        "dlaczego wybrałbym Superba w wersji L&K zamiast BMW serii 3"

        no nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie :?:
        Przepraszam że mogłem wprowadzić w błąd chodziło mi po prostu o to, że za cenę podstawowego BMW serii 3 wybrałbym bez chwili wahania Superba

        PS: Już zedytowałam podtytuł aby nikogo nie wprowadzać w błąd

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Misialdo
          za cenę podstawowego BMW serii 3 wybrałbym bez chwili wahania Superba
          a ja bym wybrał 330xD za cene dobrze wyposazonego Superba :wink:
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz


          • #6
            piotrek_gdy, no cóż, a ja bym się zastanawiał miedzy 328i z M pakietami, a 135iM

            Hehe, tak sobie właśnie pomyślałem: i tak oto, droga Skodo odbiera się najwierniejszych klientów
            Ja tu tylko sprzątam...

            Komentarz


            • #7
              Hehe, tak sobie właśnie pomyślałem: i tak oto, droga Skodo odbiera się najwierniejszych klientów
              Puchacz co miałeś na myśli ?

              Komentarz


              • #8
                Misialdo, chodzi mi o imprezy w stylu "BMW xDRIVE LIVE TOUR 2013". Pojawia się Octavia3 i co? Jedynie jakiś dziwny konkurs na FB, którego totalnie nie rozumiem i zaproszenia na jazdy testowe dla klientów, którzy kupili conajmniej 2 sztuki aut Skoda.

                Nie oszukujmy się, ta prezentacja xDrive nie ma na celu pokazać Ci jak wspaniały (lub słaby) jest to napęd. To ma Ci zaprezentować markę i przegląd modeli, abyś się zajawił na punkcie BMW. Robią marketing w naprawdę fajny sposób.

                Misialdo, ty akurat stwierdziłeś, że zostajesz przy Skodzie, chociaż nie uzasadniłeś. Ale piotrek_gdy i ja pewnie dalibyśmy się kupić takim marketingiem.

                Ps. Ktoś wie co to znaczy "3d mapping na muralu"??? Czy jakoś tak.
                Ja tu tylko sprzątam...

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Puchacz

                  Misialdo, ty akurat stwierdziłeś, że zostajesz przy Skodzie, chociaż nie uzasadniłeś. Ale piotrek_gdy i ja pewnie dalibyśmy się kupić takim marketingiem.
                  To chyba nie jest "kupienie marketingiem" tylko po prostu kupienie dobrego auta.
                  BMW od zawsze źle mi się kojarzy (no wiecie, karki dresy itd) i baaaaardzo często widzę jak kierownicy BMW jeżdżą jak poje..ani :evil: wyprzedzanie na trzeciego czy czwartek jakieś slalomy i inne debilizmy, standartem jest parkowanie BMW przed supermarketem na miejscu dla niepełnosprawnych itd. :twisted:
                  Ale... są to jednak cholernie dobre samochody. Technicznie dopracowane do absurdu. A to co potrafią ich diesle to kosmos (połączenie osiągów i spalania...). Odwiedziłem salon BMW (notabene obsługa na Super poziomie) i pooglądałem wszystkie modele. Musze przyznać, że modele od 1 do 3 (1,x1, 3, x3) nie zrobiły na mnie wielkiego wrażenia. Tzn. są fajne i cacy, ale w zestawieniu z kasą jaką kosztują to wybrałbym MB lub Audi. Ale od 5tki w górę...uuu KLASA. Siedzenia tzw. komfortowe to materiał na mały doktoracik Jakość materiałów, wykończenia, dbałość o detale... Pierwsza Liga.
                  Stały tam X6 40d z chyba pełnym wyposażeniem za 400tys, i o ile jest to kwota księżycowa to w tym aucie widać że producent się przyłożył, żadnych kompromisów.
                  Albo zegary nowej 5... piękne...
                  Obsługa komputera tą ichnią gałką - super
                  Jakość wszelkich przełączników - super
                  itd itp.
                  Szkoda tylko że BMW przyciąga tak wielu niezrównoważnych emocjonalnie kierowników, to materiał na jakieś badania socjologiczne
                  Pozdrawiam
                  perfex

                  Octavia HTP

                  Komentarz


                  • #10
                    Puchacz Przyznaję szczerze, że mnie BMW też urzekło marketingiem, przeprowadzeniem imprezy oraz samymi samochodami, jednak zdaję sobie sprawę z tego, że na razie nie mam odpowiedniej kwoty w gotówce na zakup takiego samochodu oraz jego późniejsze utrzymanie i serwis, dlatego właśnie moje odwołanie do Skody, którą byłoby chyba łatwiej utrzymać niż BMW.

                    Jeżeli chodzi o akcję promocyjną to wszystko fajnie, ale boje się że akcja z muralem 3D w Poznaniu na którym wyświetlane będą zdjęcia nowej Octavii blogerów oraz fanów to fajna akcja ale na krótką mete.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez perfex
                      Obsługa komputera tą ichnią gałką - super
                      perfex, nie przesadzaj
                      miałem kilka beemek z gałką poczynając od x5 do "7"
                      i to już w czasach kiedy pokretełko wchodziło - zadnej rewolucji ani rewelacji

                      Zamieszczone przez perfex
                      Siedzenia tzw. komfortowe to materiał na mały doktoracik Jakość materiałów, wykończenia, dbałość o detale... Pierwsza Liga.
                      pozwolisz, że nawet tego nie skomentuje - jedynie siedzenia z pakietem sportowym sa wygodne IMHO

                      Zamieszczone przez perfex
                      Odwiedziłem salon BMW (notabene obsługa na Super poziomie)
                      też nie skomentuję- mi spalili całą elektronikę w ASo- pisałem już o tym w innych watkach :roll:

                      Zamieszczone przez perfex
                      X6
                      - to akurat auto dla ludzi którzy potrzebują sobie przedłużyć- ani rewelacyjnie się nie jeździ ani nie jest wygodne :wink:


                      Zamieszczone przez Puchacz
                      Ale piotrek_gdy i ja pewnie dalibyśmy się kupić takim marketingiem
                      bardziej przyjemnością z jazdy, bo w 4-napędowej "3" jest ona niesamowita

                      Zamieszczone przez Puchacz
                      328i z M pakietami,
                      jeździłem poprzednią- hmm, spalanie mnie powalalo :P
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        jeździłem poprzednią- hmm, spalanie mnie powalalo :P
                        Dlatego teraz 28i to R4 2.0 245 KM. I spalanie ma rewelka jak na te osiągi.

                        Gałka w aktualnych modelach jest naprawdę spoko. Jest to całkiem intuicyjne i bezproblemowe bez czytania instrukcji.
                        Ja tu tylko sprzątam...

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Puchacz
                          Dlatego teraz 28i to R4 2.0 245 KM.
                          wiem, ale tamta 2010' miała 2,8l i 265KM i xDrive :wink:
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez piotrek_gdy

                            pozwolisz, że nawet tego nie skomentuje - jedynie siedzenia z pakietem sportowym sa wygodne IMHO
                            Może i komfortowe, takie regulowane elektrycznie we wszystkich kierunkach włącznie z dopasowywaniem sie do krzywizny kręgosłupa. Tak czy siak są rewelacyjne.

                            Ps. Dziwi mnie że wśród aut popularnych producentom nie chce się robić wygodnych foteli, to jest pewnie z 50 euro droższe niże te beznadziejne fotele większości popularnych aut. Jedyny wyjątek prosty... Opel :!: W Astrze i Insignii za ok. 1500zł można mieć certyfikowane przez jakichś niemieckich ortopedów fotele - wg mnie najlepsze ze wszystkich aut popularnych

                            Zamieszczone przez piotrek_gdy

                            też nie skomentuję- mi spalili całą elektronikę w ASo- pisałem już o tym w innych watkach :roll:
                            Mówię o salonie a nie ASO.

                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                            x6to akurat auto dla ludzi którzy potrzebują sobie przedłużyć- ani rewelacyjnie się nie jeździ ani nie jest wygodne :wink:
                            Krótko mówiąc tylko Skoda to auto dla ludzi z wielkimi ptakami Trzeba zacząć jakoś popularyzować tą wiedzę, kobity będą nam się wieszać na lusterkach :lol: Choć z drugiej strony... aż strach pomyśleć o ptakach tych z Dacii :szeroki_usmiech
                            Pozdrawiam
                            perfex

                            Octavia HTP

                            Komentarz


                            • #15
                              perfex, kup kilka beemek, pojeździj i ... wtedy wygłaszaj opinie :wink:

                              posiedzenie w aucie czy w salonie, gdzie nawet daja kawę za free i jest darmowe wifi nie rozwiazuje problemów wynikajacych z uzywania takiego pojazdu

                              perfex, a ile ty masz lat i jakim autem jeździsz?
                              bo profil masz ubożuchny :roll:
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez perfex
                                Może i komfortowe, takie regulowane elektrycznie we wszystkich kierunkach włącznie z dopasowywaniem sie do krzywizny kręgosłupa. Tak czy siak są rewelacyjne
                                Jeździłem sporo BMW E60 i siedzenia są prawie jak w polonezie , beznadzieja totalna .
                                :ble

                                Co do komfortu jazdy to naprawdę można pochwalić BMW przynajmniej E60
                                Daniel

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez perfex
                                  Dziwi mnie że wśród aut popularnych producentom nie chce się robić wygodnych foteli, to jest pewnie z 50 euro droższe niże te beznadziejne fotele większości popularnych aut. Jedyny wyjątek prosty... Opel W Astrze i Insignii za ok. 1500zł można mieć certyfikowane przez jakichś niemieckich ortopedów fotele - wg mnie najlepsze ze wszystkich aut popularnych
                                  Ford Focus, albo nowa Kuga fotele rewelacja
                                  w nowym Golfie tez siedziałem w świetnych, trzymających, komfortowych fotelach

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez lilo
                                    Zamieszczone przez perfex
                                    Może i komfortowe, takie regulowane elektrycznie we wszystkich kierunkach włącznie z dopasowywaniem sie do krzywizny kręgosłupa. Tak czy siak są rewelacyjne
                                    Jeździłem sporo BMW E60 i siedzenia są prawie jak w polonezie , beznadzieja totalna .
                                    :ble

                                    Co do komfortu jazdy to naprawdę można pochwalić BMW przynajmniej E60
                                    Ja zachwyciłem się tylko fotelami z 7-emki po przesiadce do piątki nie było już tak komfortowo

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Panowie, nie oszukujmy się, BMW, Audi, czy Mercedes, to samochody z innej bajki - a właściwie klasy. Poziom dopracowania, wyciszenia i naładowania elektroniką zdecydowanie większy niż w naszej poczciwej Skodzie.
                                      Niestety wraz z ilością tego wszystkiego co umila życie, czasami coś się lubi popsuć. I o ile auto jest na gwarancji to wszystko ładnie wygląda, ale później...
                                      Akurat przez kilka lat pracowałem w firmie, gdzie kadra zarządzająca ujeżdżała takie fury i niestety było co naprawiać... A były to już stateczne osoby i nie traktowały drogi jak toru wyścigowego.
                                      Z takich ciekawostek jakie wymieniałem w tych autach:
                                      Przekładnia kierownicza w BMWE61 (3 lata) - ok. 10 tys z wymianą (o problemach z elektoniką nie będę wspominał), amortyzatory przód w CLS-ie 12 tys z wymianą, nie wspominając ile kosztują opony w rozmiarze 18 i 19", które miały na dodatek tendencję do bardzo szybkiego zużycia . Pamiętam jeszcze radar distronica w S-klasie, ale tu Mercedes zgodził się na wymianę na zasadzie gestu handlowego już po gwarancji, a cena też była chyba z 15tys.
                                      Jak odchodziłem to też chciałem sobie kupić lekko używane 330xD, ale jakoś rozsądek podpowiedział nową O2FL i muszę przyznać, że był to dobry wybór :lol:

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Moim marzeniem było przejechać się po "wiosce xBMW" moją starą poczciwą Lolką ( Audi B2 4000 `86 quattro ) tylko po to aby się przekonać cóż tak innowacyjnego wprowadził koncern Śmigła, że jest to tak cudowny napęd. Jeśli mój zabytek poradził by sobie z tym brakiem przyczepności na 3 koła (a wierzę że tak, bo po to miałem magiczne pokrętło od blokady dyferencjałów) to raczej żadnej rewelacji nie wprowadzili. Na innym forum, poświęconym mojej marce jest ciekawy film prosto od BMW oczywiście, w którym pokazano wyższość x drive nad quattro z Ingolstadt. Sęk w tym że wykorzystane w pokazie Audi zachowuje się bardzo nienaturalnie i wyjątkowo, jakoby było jedyne na świecie, albo po prostu miało porozpinaną elektronikę. I tutaj górę bierze wspomniany przez wszystkich MARKETING. Chcesz coś sprzedać, to wciśnij do głowy klientowi że tego potrzebuje, a jak już będzie to miał to stanie się wyjątkowy i baaaardzo szczęśliwy. Nie chcę się tutaj spierać nad "lepszością" marek, każdy z nas ma swoją ulubioną. Ale wydaje mi się że akcje BMW o czymś świadczą, ich cztero napedówki mogą wcale nie być tak doskonałe skoro prowadzona jest tak agresywna kampania promocyjna.

                                        A swoją drogą jak w takiej wiosce poradziła by sobie Scout, Yeti, i zwykła Octavia na haldexie, bo to też "fenomen" w napędach 4x4... ale to może taki trochę off topic.
                                        ...Koła maja być 4 a cylindrów pięć...
                                        [__][__] == ( () () () ) == [__][__]

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          przecież cały ten xdrive jest jak haldex ;-) tylko "dopina przód" a nie tył

                                          polecam przejść się do dealera BMW i uporczywie zadawać pytania

                                          Zamieszczone przez IrekLubinPL
                                          film prosto od BMW oczywiście, w którym pokazano wyższość x drive nad quattro z Ingolstadt. Sęk w tym że wykorzystane w pokazie Audi zachowuje się bardzo nienaturalnie i wyjątkowo, jakoby było jedyne na świecie, albo po prostu miało porozpinaną elektronikę. I tutaj górę bierze wspomniany przez wszystkich MARKETING.
                                          dokładnie, ten sam film pokazał mi sprzedawca w BMW jako przewagę konstrukcji BMW

                                          a tak właśnie musi zachować się napęd z otwartym dyfrem centralnym (pomijam kwestie elektronicznych blokad które "problem" rozwiązują)
                                          każde auto 4x4 z 3 otwartymi dyframi "zakopie" się dużo łatwiej nawet od "ośki"
                                          gdyż wystarczy żeby tylko 1 koło z 4 znalazło się na nieprzyczepnym podłożu i cały moment napędowy pójdzie na to koło

                                          czy haldex czy xdrive po całkowiotym spięciu "sprzegła" będą się zachowywały jak auta z zablokowanym centralnym mechanizmem różnicowym i stąd cala ta afera

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            przecież cały ten xdrive jest jak haldex ;-) tylko "dopina przód" a nie tył

                                            polecam przejść się do dealera BMW i uporczywie zadawać pytania
                                            Właśnie czytałem w ostatnim Motorze test szybkich czteronapędówek i na schemacie działanie xdrive strasznie przypominało Haldexa tylko znacznie bardziej rozwiniętego elektronicznie.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X