leonn, on ma chyba clipa właśnie ten mój gazownik. Dwa razy podpinał i dwa razy ten błąd był z grzaniem którejś sondy (na 99 tej za katem), ale właśnie mówił, że jak checka nie wywala na desce to olać temat, bo parametry pracy silnika były dobre na kompie gazowym.
VW Sportsvan - konkurencja dla O3
Zwiń
X
-
VW Sportsvan - konkurencja dla O3
W dniu dzisiejszym wybrałem się do salonu VW chcąc zobaczyć ostatnio wprowadzonego VW Sportsvana. Na youtube naoglądałem się filmików i ciekawość mnie zżerała jak jest w rzeczywistości.
I po dzisiejszych przymiarkach, bo nie mieli go na jazdy testowe, śmiem twierdzić, że jest to konkurent dla O3 i to znaczący. Jeśli będę miał kasę na niego, to dla mnie jest to zakup numer 1 dopiero potem Octavia 3. Wiem, że to jest forum OCP, ale niestety tak to wygląda.
Auto ma zwartą bryłę, nie jest wcale za wysokie, wygląda proporcjonalnie. Jest wyższe, ale to tak jakby zestawił Fabie 1 i Fabie 2, która jest trochę wyższa, ale generalnie wygląda OK. Nie ma się do czego przyczepić. A wewnątrz super. Wszystko miękkie, boczki również. Spasowanie super, deska wygląda lepiej na żywo jak na zdjęciach w internecie czy filmach.
Przestrzeń jest niesamowita. Przy ostawieniu przodu pod siebie (183 cm) z tyłu jest tyle miejsca, ze nogę na nogę założysz, prawie jak w Superbie. Nie siedziałem jeszcze w O3 (będę siedział w poniedziałek bo jadę na serwis do Skody) ale bije O2 na głowe, tzn. ponad 10 cm przestrzeni więcej. Nad głową bardzo dużo miejsca, zwłaszcza z tyłu. Żeby porównać, to przestrzeń nad głową, O2 czy Golfa 7 do tego nowego Sportsvana to jak Fabia 1 do Fabii 2. A do tego tylna kanapa się przesuwa.
Bagażnik duży. Teoretycznie 500 litrów i w stosunku do Fabii 2, którą jeżdżę, to naprawdę dużo większy, wizualnie prawie 2 razy. Więc z tymi litrami nie kłamią. Jest on więcej w górę niż na długość (inaczej niż w O3), ale wystarczający i konkurencyjny dla O3. Golf 7, Astra 4, Focus itd. chowają się.
A całość ma w okolicach 4,33 m chyba więc wejdzie mi do garażu bez przeróbekDla mnie bomba.
Nie wiem jak z prowadzeniem, ale to co prezentuje Golf 7 jest wystarczające i gdy Sportsvan prowadzi się prawie tak samo to wystarczy. Ja nie będę szalał, czy to autem Van, czy sedanem, stąd jest to dla mnie numer 1. Tylko cena, która jest wyższa od Golfa 7, a tym samym od O3. W moim przypadku różnica w cenie jest niższa niż budowa nowego garażu lub przedłużanie obecnego, stąd jak będę miał kupować, to chyba mam zwycięzcę. :diabelski_usmiechByła O1 jest F2.
-
-
Zamieszczone przez PrimBradzo mi sie ten VW podoba ale chyba bym go nie stawiał przy O3... trochę wg mnie inny samochód.
Wszystko wskazuje na to, że Skoda też szykuje coś w tym stylu...
Komentarz
-
-
jerryx, widzisz czy zamienił czy nie... to już jest kwestia indywidualna.. ale wg mnie powównanie trochę mało zasadne - tak jak megane kombi do scenica...
Nie chcę własnie powiedzieć, że ten VW nie jest alternatywą dla O3. VW to typowy przestronny samochód rodzinny - O3 też może taka być - kwestia gustu
Komentarz
-
-
Dlaczego Octavia wygrywa z innymi autami z segmentu i tak się sprzedaje ?? bo ma przestrzeń. I dotychczas Golf 7, Leon, Focus, Astra przegrywały z Octavią właśnie bagażnikiem. Pozostawały ich wersje combi, albo nic.
A teraz wchodzi zgrabne auto, krótsze, ale z większą przestrzenią wewnątrz i niewiele mniejszym bagażnikiem niż Octavia. Jak przesuniemy tylną kanapę do przodu by ograniczyć przestrzeń do analogicznego jak w Octavii, to dostaniemy dodatkowe pewnie ok 50 dm3, a wtedy przewaga Octavii jeszcze bardziej spadnie.
Octavia ma inny wygląd, inaczej się prezentuje, trochę niżej się siedzi, ale z Sportsvanem przegrywa przestrzenią wewnątrz, i nieznacznie wygrywa pojemnością bagażnika. Był kiedyś temat czy O3 nie jest za duże do miasta i że gorzej się parkuje itp. Sportsvan jest znaczaco krótszy, bo ok 30 cm. To faktycznie jest spadek długości o klasę, ale nie spadek kosztem przestrzeni.
Stąd jest to fajna alternatywa do O3. Jak ktoś jeździ po mieście, to pewnie takim Sportsvanem sprawniej zaparkuje.
Najlepsze jest to, że Sportsvan-owi bliżej do Golfa kompakta niż do vana i tu jest jego przewaga. Dla mnie super sprawa.
Oczywiście każdy weźmie co mu bardziej pasuje
PS. Skonfigurowałem oba i O3 Elegance (+ dodatki uzupełniające do Sportsvan Highline) kosztuje 88750 zł.
Sportsvan Highlne doposażone pode mnie 95300 zł.
Gdyby w Sportsvanie zamiast 150KM wziąć 125KM to oszczędność ok 4500 zł.
W O3 po upustach dojdziemy do 80700 zł (-10% dodatkowe)
Sportsvan ja szacuje na 5000 mniej, kiedyś więcej mi nie chciał koleś zejść jak dogadywałem Golfa 7. Jak ktoś zna realne upusty to niech napisze.
Reasumując to samo mamy albo 10 tys drożej Sportsvan 150KM, albo 5500 zł drożej w wersji 125KM. Sportsvan daje dodatkowo wielowahaczowe zawieszenie z tyłu.
Ceny będą odpowiednio niższe jak wytniemy w obu dodatkowe wyposażenie, które dodałem, a które zazwyczaj dodają koledzy podczas konfiguracji elegance czyli amazing, sunset itp.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
no jesli chodzi o wielkosc sprzedazy Golfa VII i Octavii III to ... ostatnio lepiej sie sprzedaje juz G7 jesli chodzi o klientow indywidualnych.
Octavia to obecnie w 80% sprzedanych egzemplarzy - auto flotowe... - zamieszczam zreszta dokladne dane sprzedazy w innym watku.
ps. nie wiem jak tam ceny Sportsvana, ale wlasnie sie chyba mozna kupic w dobrej cenie Passata - ta wersja specjalna Perfectline.
Komentarz
-
-
Dig Dug, ja pierdziu, przecież ten sporstvan to nic innego niż golf plus nowej generacji, tylko poprostu zrobiony na wzór nowego golfa stylistycznie. Czym się tak podniecasz? Jak było OII to Golf Plus już istniał wtedy jego nie zauważyłeś? przecież gabaryty ma zbliżone, też te bajery z przesuwną kanapą itp. Nic nowego VW nie wprowadza, tylko odświeża wizualnie coś co już na rynku było w zasadzie w postaci golfa plus. :P poprostu go trochę wydłużyli, o około 10 cm, zwiększyli o tyle rozstaw osi i zmienili stylistykę - dlatego będzie przestronniejszy, ale tak naprawdę to kontynuacja golfa plusa. Według mnie fajne wizualnie auto i możnaby się zastanawiać nad tym. Po tym przedłużeniu trochę wchodzi w drogę touranowi na moje oko.
Komentarz
-
-
sew1981, Tak, tylko że poprzedni Golf Plus był w przypadku Golfa 5 i miał bagażnik niecałe 400 litrów, kiedy w Golfie miał 350 litrów, i kosztem przestrzeni (siedzenia przesuwane) zyskiwałeś na pojemności bagażnika. A tu masz w standardzie 500 dm3. Ponadto w Golfie Plus nie ma jakoś dużo więcej przestrzeni niż w Golfie V (na wysokości nóg) a tu różnica jest znacząca. A na koniec Sportsvan wygląda naprawdę dynamicznie, prawie jak Golf 7, gdy Plus był bardziej stonowany i wyglądał inaczej niż G V.
W przypadku Plusa różnica przestrzeni bagażowej w stosunku do Octavii była duża z przewagą dla Octavii. A teraz prawie się zniwelowała, a do tego przestrzeń jest większa w Sportvagonie.
A co najważniejsze, jak będę zmieniał auto to będę wybierał spośród tych dwóch aut, a nie tamtych. :szeroki_usmiechByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Fajny samochód zapowiada się. Tym VW akurat nie jeździłem, nie siedziałem, ale mógłbym porównać go do Forda C-Maxa, którym miałem okazję jeździć. Siedzi się wygodniej, wyżej, w samochodzie również krótszym niż Focus kombii (analog porównania dla C-Maxa). A z silnikiem 1.6 EB 150KM - miód malina
. VW tutaj odświeżył Golfa Plusa, ale zrobił to bardzo dobrze, przedłużył, powiększył przestrzeń, której w Plusie raczej brakowało i był to taki Golf na lekkim sterydzie
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Northeusz, Dig Dug, czyli generalnie touran w tym momencie nie ma imo sensu bo wymiary bardzo zbliżone. Może nie będą odświeżać już tourana, tylko poprostu zaprzestaną produkować. Touran to przy nim taki kanciasty klocek
. Sądzę, że VW nie zrezygnuje z Tourana, tylko go powiększy i na tyle zmieni, żeby różnice pomiędzy następcą Tourana i Sportsvanem były wyraźne.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
W dniu dzisiejszym tak jak pisałem, jeździłem O3 1.4TSi elegance + amazing i inne. Fotele standardowe.
I jedno co teraz wiem, to że silnik 1.4TSI daje radę i na prawdę fajnie się zbiera. W aucie cicho nawet przy prędkościach autostradowych. Ja jadąc moim sposobem, nie czułem turbo dziury. Silnik zachowywał się jak był normalny, a przy przyciśnięciu mocniejszym dawał w palnik. Trochę zła pogoda była bo ślisko i kontrola się włączała.
Ale nie ważne, wracając do wnętrza. To jest ono minimalnie mniejsze niż w Sportsvanie, ale to tak ok 5 cm, z tym że jest to przestrzeń ponad planowa, czyli jak jest to widzimy wolną przestrzeń, jak jej nie ma to i tak nic nie dotykamy itp. Ale wg. mnie trochę więcej jest w Sportsvanie. To na nogi, bo na głowę to inna bajka, ale to potem.
Bagażnik to wiadomo. Duży i płaski. W sumie, to optycznie nie wydaje się tak ogromniasty po położeniu półki, bo jest niższy ale dłuższy. Ale jest większy bez względu na optyczne subiektywne wrażenia w porównaniu z VW. Na oko różnic większych nie ma.
Jakość wykonania. To w Sportsvanie wszystko jest miękkie. W O3 widać, że oszczędzili. W Sportsvanie więcej jest lakierowanego tworzywa, co pomijając znaczki po palcach (jak dotkniemy, bo jak nie to skąd ma się wziąć) daje wrażenie większej elegancji. Podobnie materiał na siedzeniach, w VW jest lepszy, siedzenia w Sportsvanie i Skodzie trzymają podobnie, nie ma jakiś drastycznych różnic. A nie wiem jak z wygodą, bo tu przejechałem z 10 km, a VW wcale.
Wracając do wysokości wnętrza, dając na max wysokość foteli w O3 przy wysiadaniu walę głową i do tego mam prażenie, że zasłonka pod dachem mam na wysokości czoła. W Sportvanie z racji większej wysokości tego nie mam. Siedzę wysoko i o nic nie uderzam i o nic nie wadzę. Minusem tego jest to, że w Sportsvanie podłokietnik jest jakby za nisko, a w O3 w sam raz. Mogliby zmienić wysokość konsoli środkowej w VW. Acha no i w Sportsvanie są stoliczki na oparciach przednich foteli, w O3 to nie pamiętam, żeby się dało domówić.
Reasumując zarówno O3 jak i Sportsvan robią dla kogoś kto widzi je pierwszy raz z bliska wrażenie pozytywne. Jakość jak dla mnie bije po oczach bardziej w VW Sv. Kwestią wyboru jest co komu bardziej pasuje i czy dopłaci te 5 tys więcej za Sv. Nadzieją jest, że może Skoda będzie bardziej podatna na upusty jak im taki konkurent wyrósł.
Zapomniałbym. Zawieszenie. Faktycznie jest lekkie dudnienie z tyłu. Ale takie jakby z zewnątrz, nie jest to dla mnie odgłos dyskwalifikujący. Ot jest i tyle. Jeździłem na zgaszonym radiu, więc jakby ono chodziło, to może i by to zagłuszyło. Dla mnie uwagi odnośnie tylnej belki to jak ktoś chce się przyczepić.
Moje opinie są subiektywne i nijak się mają do kilkutysięcznych przebiegów. Ot takie wrażenia kogoś kto chodził po salonach i zastanawiał się co kupić. Ale nie jestem na razie na kupnie, stąd patrzę i piszę co widzę. Dla mnie każdy ma plusy i minusy. Którykolwiek byśmy nie wybrali to jest dobrze. Ja patrząc pod kątem rodzinności i krótkościwybrałbym Sportsvana.
W Skodzie jest to, że wsiadam i od razu czuję sprzęgło i układ kierowniczy, ogólnie ergonomie wnętrza, Sportvanem nie jeździłem.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
Komentarz