Zmiany RM2016

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ukuk
    Rider
    • 2010
    • 699

    #26
    Zamieszczone przez Chris11
    Zamieszczone przez ukuk
    Zamieszczone przez Chris11
    Zamieszczone przez Enriquez
    Zamieszczone przez Octavianos
    Nie będzie silnika 1.4 TSI 125KM w Octavii III - szkoda, ale cóż jest to polityka koncernu.
    A dlaczego szkoda? Przecież to wybitny badziew był.
    125KM? W Golfie od początku jest 1.4 122KM.
    I potwierdzam - jest to przekonstruowany silnik już na pasku rozrządu.
    Przeciez to w duzej czesci ten sam silnik co u Was (ten 140-150 konny) - wspolny blok itd. Rozni sie turbina, sprzeglem i skrzynia biegow.
    Przede wszystkim to inny rozrząd.
    W nowym 1.4 TSI 122(125)KM i 140(150)KM jest taki sam rozrzad - na pasku.

    Komentarz

    • Chris11
      RS
      • 2011
      • 1587

      #27
      Tak, ale punktem wyjścia było odniesienie do CAXA.
      Enriquez był przekonany, że 1.4 z Golfa 6 to to samo 1.4 co w Golfie 7... A tak nie jest.

      Co do różnic pomiędzy 122KM a 140KM się nie wypowiadam, bo ich nie znam.

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        #28
        Octavianos, to teraz bazowym silnikiem w Rapidzie będzie 1.2TSI 90KM? Czy może za jakiś czas ten 1.0MPI z Fabii/Citygo?
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • micrusec
          Rider
          • 2013
          • 559

          #29
          Zamieszczone przez r2r
          Zamieszczone przez micrusec
          Zamieszczone przez Northeusz
          MPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
          A Rosja, Ukraina, Mołdawia Octavia III wolnossący silnik 1.6, to samo Fabia III z silnikiem 1.6. W Europie oczywiście nie da się.
          Nas - Polaków i nasz standard życia, ktoś u góry mylnie stawia na równi z niemieckim, szwajcarskim...itd.

          Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:
          Czy ciężko jest ściągnąć takie auto z Rosji/ Mołdawii ? Jako nowe.

          Komentarz

          • Octavianos
            L&K
            • 2010
            • 1130

            #30
            Zamieszczone przez Agamek12
            Octavianos, to teraz bazowym silnikiem w Rapidzie będzie 1.2TSI 90KM? Czy może za jakiś czas ten 1.0MPI z Fabii/Citygo?
            Tak, podstawą będzie 1.2 TSI 90KM, 1.0 MPI nie dadzą do Rapida.
            SIMPLY CLEVER
            Wiesz co dobre :-)

            Moja Maszyna
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9935
              • Ford

              #31
              Zamieszczone przez Octavianos
              Zamieszczone przez Agamek12
              Octavianos, to teraz bazowym silnikiem w Rapidzie będzie 1.2TSI 90KM? Czy może za jakiś czas ten 1.0MPI z Fabii/Citygo?
              Tak, podstawą będzie 1.2 TSI 90KM, 1.0 MPI nie dadzą do Rapida.
              To jako model podstawowy będzie tańszy niż obecnie, czy też nie przewiduje się obniżek ceny 1.2TSI?
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • marlej108
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 4976
                • Octavia III (5E3)
                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                #32
                nie bedzie na pewno tanszy niz obecnie. Moim zdaniem nie danie do Rapida 1.0 75 KM (zamiast 1.2 co ma tez te 70kilka kucy) to pomysl, zeby nie doszlo do kanibalizmu miedzy Fabia a Rapidem.

                Bo Rapid 1.2 tsi bedzie o te 4500 zl drozszy niz teraz z 1.2 mpi (dokladnie taka jest teraz w wersji active roznica miedzy 1.2 mpi a 1.2 tsi)
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • r2r
                  RS
                  • 2008
                  • 4720
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez micrusec
                  Zamieszczone przez r2r
                  Zamieszczone przez micrusec
                  Zamieszczone przez Northeusz
                  MPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
                  A Rosja, Ukraina, Mołdawia Octavia III wolnossący silnik 1.6, to samo Fabia III z silnikiem 1.6. W Europie oczywiście nie da się.
                  Nas - Polaków i nasz standard życia, ktoś u góry mylnie stawia na równi z niemieckim, szwajcarskim...itd.

                  Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:
                  Czy ciężko jest ściągnąć takie auto z Rosji/ Mołdawii ? Jako nowe.
                  Tego nie wiem. Zadałem tutaj parokroć takie pytanie, ale żadnych konkretów nie uzyskałem - a opcja kusząca, bo miałbym ochotę rzucić kamieniem pod wiatr i stanąć afrontem do tych wszystkich piardów o ekologii.
                  Artur

                  Komentarz

                  • Octavianos
                    L&K
                    • 2010
                    • 1130

                    #34
                    To co mogę napisać, to tyle, że taniej nie będzie...Nawet ceny nie pozostaną na tym samym poziomie.

                    Poza tym Rapid dostanie nowy kluczyk z FIII i OIII 8)
                    SIMPLY CLEVER
                    Wiesz co dobre :-)

                    Moja Maszyna
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                    Komentarz

                    • bob_best
                      Rider
                      • 2013
                      • 744
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez r2r
                      Zamieszczone przez micrusec
                      Zamieszczone przez r2r
                      Zamieszczone przez micrusec
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      MPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
                      A Rosja, Ukraina, Mołdawia Octavia III wolnossący silnik 1.6, to samo Fabia III z silnikiem 1.6. W Europie oczywiście nie da się.
                      Nas - Polaków i nasz standard życia, ktoś u góry mylnie stawia na równi z niemieckim, szwajcarskim...itd.

                      Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:
                      Czy ciężko jest ściągnąć takie auto z Rosji/ Mołdawii ? Jako nowe.
                      Tego nie wiem. Zadałem tutaj parokroć takie pytanie, ale żadnych konkretów nie uzyskałem - a opcja kusząca, bo miałbym ochotę rzucić kamieniem pod wiatr i stanąć afrontem do tych wszystkich piardów o ekologii.
                      coś obiło mi się o uszy, że nie da się takiego auta nowego zarejestrować w UE. Używki chyba też nie da rady bo także będzie rejestrowana po raz pierwszy na terenie UE. Podejrzewam, że jedyna możliwość to kupić i zarejestrować poza UE, ale głowy za to wszystko uciąć sobie nie dam.
                      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        #36
                        Zamieszczone przez bob_best
                        Zamieszczone przez r2r
                        Zamieszczone przez micrusec
                        Zamieszczone przez r2r
                        Zamieszczone przez micrusec
                        Zamieszczone przez Northeusz
                        MPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
                        A Rosja, Ukraina, Mołdawia Octavia III wolnossący silnik 1.6, to samo Fabia III z silnikiem 1.6. W Europie oczywiście nie da się.
                        Nas - Polaków i nasz standard życia, ktoś u góry mylnie stawia na równi z niemieckim, szwajcarskim...itd.

                        Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:
                        Czy ciężko jest ściągnąć takie auto z Rosji/ Mołdawii ? Jako nowe.
                        Tego nie wiem. Zadałem tutaj parokroć takie pytanie, ale żadnych konkretów nie uzyskałem - a opcja kusząca, bo miałbym ochotę rzucić kamieniem pod wiatr i stanąć afrontem do tych wszystkich piardów o ekologii.
                        coś obiło mi się o uszy, że nie da się takiego auta nowego zarejestrować w UE. Używki chyba też nie da rady bo także będzie rejestrowana po raz pierwszy na terenie UE. Podejrzewam, że jedyna możliwość to kupić i zarejestrować poza UE, ale głowy za to wszystko uciąć sobie nie dam.
                        Nowe Łady Nivy (czy jak to tam się teraz nazywa? Łada 4x4?) sprowadzają i rejestrują w Unii Europejskiej (a one mają przecież starutkie silniki), to i Octavie by się udało zarejestrować. Tyle tylko że opłaty podnoszą cenę finalną auta...
                        No i potencjalny problem to przyszłe serwisowanie auta o "nietypowym" silniku.
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • micrusec
                          Rider
                          • 2013
                          • 559

                          #37
                          Zamieszczone przez bob_best
                          coś obiło mi się o uszy, że nie da się takiego auta nowego zarejestrować w UE. Używki chyba też nie da rady bo także będzie rejestrowana po raz pierwszy na terenie UE. Podejrzewam, że jedyna możliwość to kupić i zarejestrować poza UE, ale głowy za to wszystko uciąć sobie nie dam.
                          Pachnie mi to Ameryką, tam faktycznie nie da się kupić nowego auta i zapakować do kontenera do PL, faktycznie trzeba zarejestrować choćby na 1 dzień i dopiero można rozpocząć export.

                          Zamieszczone przez Agamek12
                          No i potencjalny problem to przyszłe serwisowanie auta o "nietypowym" silniku.
                          Przecież to jest typowy silnik mający cechy starego 1.6, co tam miałoby być nietypowego ? Silnik ma kod CWVA o mocy 110 KM, filtr oleju W712/95 ten sam filtr co Citigo, Fabia, Octavia I, Leon, Audi albo 1.4 TSI CHPA. Nawet jak popatrzyłem na uszczelki, simeringi wszystko ma odpowiednik z turbobenzyn a sprawdź sobie sprzęgło - to samo zapewne. Nie wiem na czym miałaby polegać egzotyczność - odmienność tego silnika poza brakiem turbiny i wtrysku bezpośredniego.

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9935
                            • Ford

                            #38
                            Zamieszczone przez micrusec
                            Zamieszczone przez Agamek12
                            No i potencjalny problem to przyszłe serwisowanie auta o "nietypowym" silniku.
                            Przecież to jest typowy silnik mający cechy starego 1.6, co tam miałoby być nietypowego ? Silnik ma kod CWVA o mocy 110 KM, filtr oleju W712/95 ten sam filtr co Citigo, Fabia, Octavia I, Leon, Audi albo 1.4 TSI CHPA. Nawet jak popatrzyłem na uszczelki, simeringi wszystko ma odpowiednik z turbobenzyn a sprawdź sobie sprzęgło - to samo zapewne. Nie wiem na czym miałaby polegać egzotyczność - odmienność tego silnika poza brakiem turbiny i wtrysku bezpośredniego.
                            dżizas... musisz tak się czepiać słówek?
                            użyłem przecież określenia "potencjalny problem" wskazując, że to wcale nie jest pewnik oraz "nietypowy" w cudzysłowu jako nietypowy w sensie niedostępny w salonach w UE...
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • rafiki
                              RS
                              • 2012
                              • 15975
                              • Superb III (3V3)

                              #39
                              Zamieszczone przez micrusec
                              Zamieszczone przez r2r
                              Zamieszczone przez micrusec
                              Zamieszczone przez Northeusz
                              MPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
                              A Rosja, Ukraina, Mołdawia Octavia III wolnossący silnik 1.6, to samo Fabia III z silnikiem 1.6. W Europie oczywiście nie da się.
                              Nas - Polaków i nasz standard życia, ktoś u góry mylnie stawia na równi z niemieckim, szwajcarskim...itd.

                              Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:
                              Czy ciężko jest ściągnąć takie auto z Rosji/ Mołdawii ? Jako nowe.
                              Jeśli chodzi o stopień trudności to pewnie nie. Tylko weź pod uwagę koszty: http://www.icwroclaw.pl/start.php?action=d02

                              (cena + transport) x 110% = podstawa do akcyzy (10% cło)

                              cena + transport + cło + akcyza = podstawa do VATu (akcyza 3,1%)

                              (cena + akcyza) x 123% = całkowity koszt sprowadzenia (VAT 23%)
                              Do tego sobie dolicz tłumaczenia i standardowy koszt rejestracji.

                              Przykład dla auta z silnikiem 1.6 o wartości 65 tys. zł.
                              Koszt transportu: ok. 1,4 zł/km (średnia stawka)
                              np. Warszawa - Moskwa - 1.260 km

                              Koszt transportu = 1.260 km x 1,4 zł/km = 1.764 zł

                              Cena + transport = 65.000 zł + 1.764 zł = 66.764 zł

                              Podstawa do akcyzy = 110% x 66.764 zł = 73.440,4 zł

                              Podstawa do VATu = 73.440,4 zł x 103,1% = 75.717,0524 zł ~ 75.717,05 zł

                              Cena + koszt sprowadzenia = 75.717,05 zł x 123% = 93.131,974452 zł ~ 93.131,97 zł

                              Tłumaczenia + rejestracja ~ 500 zł

                              Całość ~ 93.631,97 zł

                              Przypomnę - cena zakupu 65.000 zł. Wychodzi ponad 28.000 zł, czyli ponad 40% samych opłat.
                              Wiadomo, zależy od zasobności portfela, ale ja bym się chyba nie zdecydował...
                              رافال
                              Spoty
                              Cause freedom is a lonely road

                              Komentarz

                              • r2r
                                RS
                                • 2008
                                • 4720
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                rafiki, wymiana DPFa i paru innych dupereli w eko-srekologii i te 28 tysi i tak zapłacisz :twisted:
                                Artur

                                Komentarz

                                • rafiki
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 15975
                                  • Superb III (3V3)

                                  #41
                                  r2r, 28 wychodzi dla kwoty zakupu 65. Bardziej bym patrzył na %. Jednak 43% ceny wyjściowej w postaci opłat to dla mnie dużo.
                                  رافال
                                  Spoty
                                  Cause freedom is a lonely road

                                  Komentarz

                                  • r2r
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4720
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    rafiki, na dwoje babka wróżyła.
                                    Kupisz nowe w Europie, zacznie się pierd..lić i % od ceny wyjściowej i tak Cię nie ominie.
                                    Gdybym dysponował odpowiednią gotówką i planem na salonowy samochód, nie wiem czy nie uciekłbym się do kombinowania ze sprowadzeniem. Strolowałbym tych, którzy chcieliby strolować mnie eko-głupotą, wmawiając mi pierdoły o euro 6 i tym że "już tak musi być".

                                    Swoją drogą - tak sobie pomyślałem: jakie auto będą jeździć za nie długo jako "nauka jazdy"?
                                    Diesel do miasta? Nie bo zaraz DPF się udławi.
                                    Benzyna z turbawką? I start-stop, ktory zryje psychę młodemu kierowcy przy pierwszej próbie włączenia się do ruchu z podporządkowanej w jakąś ruchliwą arterię. Młody gotowy do wyjazdu a tu jeb silnik gaśnie i znowu czekać bo jadą i nie wpuszczą.
                                    Ile pociągnie taki egzemplarz?
                                    Nie każdy rodzi się ze smykałką do jazdy, więc katowanie przez blondynki i anty-talenty, ktorym zgaśnie 50 razy dziennie a sprzęgło rozszarpią w miesiąc.

                                    Takie auto po pół roku jazdy i 10000km. z tymi obsranymi normami nie będzie się nadawało na więcej tej katorgi.
                                    To przykład jeden z wielu, w którym pytam głośno : I CO? I slysze głuszę, echo....
                                    Tylko merytorycznie proszę, a nie z bełkotem że "tak musi być".
                                    Bo jeśli "tak musi być" (sic!), to z przykrością muszę stwierdzić że będąc u progu nowego tysiąclecia, mając w reku władzę nad postępem technicznym, wszystko na co nas stać, to uprzykrzanie sobie życia i upierd..enie się wzajemnie w imię pieniądza. Żeby zarobić jeden na drugim. Ideały upadły.

                                    Oglądał ktoś "Powrót do przyszłości 2"?
                                    Pewnie wielu z Was.
                                    Mamy właśnie 2015 rok, samochody miały latać....tymczasem robi się w zakresie ich tyle żeby je maksymalnie skomplikować technologicznie i udupić właściciela w stary i znajomy sposób: "zaplacisz? naprawimy!"
                                    Pali się już lampka??? :idea: :idea: :idea:
                                    Artur

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #43
                                      r2r, a nie podchodzi Ci żaden z dostępnych obecnie wolnossaków? Chyba, że musi być Skoda.
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • r2r
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4720
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #44
                                        Northeusz, następne auto to będzie jeszcze pewnie Skoda bo jest dostępny 1.6 MPI, którego robili do jeszcze całkiem nie dawna, więc można kupić całkiem młode auto z tą jednostką, ale po tym chyba zdecydowanie odbiję od Skody, tylko czy wtedy będą jeszcze jakieś wolnossaki na rynku - ciężko powiedzieć...
                                        Artur

                                        Komentarz

                                        • micrusec
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 559

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Northeusz
                                          r2r, a nie podchodzi Ci żaden z dostępnych obecnie wolnossaków? Chyba, że musi być Skoda.
                                          Oferta jest i tam mocno okrojona, jeśli ktoś szukałby Pb + LPG. Opel oferuje Astra J z fabryczną LPG (zmieniona głowica i inne cuda) wszystko inne z Opel ch*lernie źle się gazuje (głowice i góra problem), Chevroleta nie ma, VAG ledwo litr pojemności (co to jest litr na czterech ? ... ... ... ... ... pasażerów oczywiście), francuzi mają 301 który jest ładniejszą wersją Thalii ale sedan (nie praktyczny).

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez r2r
                                            tylko czy wtedy będą jeszcze jakieś wolnossaki na rynku - ciężko powiedzieć...
                                            To zależy do kiedy będą obecnie oferowane wolnossaki w nowych samochodach. Wtedy oczywiście tylko jako używki.
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • r2r
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4720
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Northeusz
                                              ...wtedy oczywiście tylko jako używki.
                                              I one się kiedyś skończą :cry:
                                              Artur

                                              Komentarz

                                              • Northeusz
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1677
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                #48
                                                r2r, w czasach o których piszesz będą inne dylematy na forach. Wiadomo, nie będzie wolnossaków, ale za to jakie pytania będą królować : "z jakimi ogniwami kupić?", "wodorowe, elektryczne, hybrydowe, jeszcze jakieś inne?".
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz

                                                • r2r
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 4720
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #49
                                                  Northeusz, :wink:
                                                  albo
                                                  -"Panowie mam w Alfie system septimo-turbo i któreś dwie turbiny padają bo świszczą, ale nie wiem które, gdzie szukać - pięć już wymieniłem, ale nie wiem, czy to któreś z tych wymienionych, czy te które są jeszcze fabryczne"
                                                  -"Panowie jak holować auto, haka fabrycznego brak, a w jego miejscu jest kupon zniżkowy -2% na pomoc drogową w całym kraju"

                                                  ...ale cóż, sami tego chcemy, to sami będziemy mieli. Idiokracja...
                                                  Artur

                                                  Komentarz

                                                  • Agamek12
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 9935
                                                    • Ford

                                                    #50
                                                    r2r, ale po co Ty walczysz z czymś, na co nie masz wpływu? Trzeba przyjąć że tak jest i będzie i tyle. Ne zatrzymasz postępu (tak: postępu). Auta przestały być już dobrem luksusowym (dzisiejsza Octavia kosztuje niemal tyle samo co Octavia 15-17 lat temu) i trzeba pogodzić się z tym, że nikt nie będzie produkować aut niezniszczalnych lub działających poprawnie bardzo długo.
                                                    Co do silników: używany i sprawny silnik można kupić na Allegro za kilka tysiaków - więc jak klęknie to zawsze będzie można go kupić i wymienić.

                                                    To że będziesz tu narzekał nie oznacza, że koncerny samochodowe zaczną produkować auta wytrzymujące tyle, co 30-kilka lat temu Mercedesy W115 czy W123...
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...