Zamieszczone przez Chris11
Zmiany RM2016
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez r2rZamieszczone przez micrusecZamieszczone przez NortheuszMPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OctavianosZamieszczone przez Agamek12Octavianos, to teraz bazowym silnikiem w Rapidzie będzie 1.2TSI 90KM? Czy może za jakiś czas ten 1.0MPI z Fabii/Citygo?
Komentarz
-
-
nie bedzie na pewno tanszy niz obecnie. Moim zdaniem nie danie do Rapida 1.0 75 KM (zamiast 1.2 co ma tez te 70kilka kucy) to pomysl, zeby nie doszlo do kanibalizmu miedzy Fabia a Rapidem.
Bo Rapid 1.2 tsi bedzie o te 4500 zl drozszy niz teraz z 1.2 mpi (dokladnie taka jest teraz w wersji active roznica miedzy 1.2 mpi a 1.2 tsi)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusecZamieszczone przez r2rZamieszczone przez micrusecZamieszczone przez NortheuszMPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:Artur
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez r2rZamieszczone przez micrusecZamieszczone przez r2rZamieszczone przez micrusecZamieszczone przez NortheuszMPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez r2rZamieszczone przez micrusecZamieszczone przez r2rZamieszczone przez micrusecZamieszczone przez NortheuszMPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:
No i potencjalny problem to przyszłe serwisowanie auta o "nietypowym" silniku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestcoś obiło mi się o uszy, że nie da się takiego auta nowego zarejestrować w UE. Używki chyba też nie da rady bo także będzie rejestrowana po raz pierwszy na terenie UE. Podejrzewam, że jedyna możliwość to kupić i zarejestrować poza UE, ale głowy za to wszystko uciąć sobie nie dam.
Zamieszczone przez Agamek12No i potencjalny problem to przyszłe serwisowanie auta o "nietypowym" silniku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusecZamieszczone przez Agamek12No i potencjalny problem to przyszłe serwisowanie auta o "nietypowym" silniku.
użyłem przecież określenia "potencjalny problem" wskazując, że to wcale nie jest pewnik oraz "nietypowy" w cudzysłowu jako nietypowy w sensie niedostępny w salonach w UE...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusecZamieszczone przez r2rZamieszczone przez micrusecZamieszczone przez NortheuszMPI odchodzą ponieważ VW po prostu nie potrafi/nie chce (niepotrzebne skreślić ) pozostawić silników wolnossących spełniających normy Euro6. Inni potrafią i jakoś nowe normy im nie przeszkadzają. Przykładem jest tu Honda oferująca wolnossące 2.0 i-Vtec 155KM spełniający nowe normy. Silnik żadną nowością nie jest, ale jak się chce to i można
Bo przecież Kowalski pojeździ 80000km. odda na złom i kupi nowe za gotówkę :roll:
(cena + transport) x 110% = podstawa do akcyzy (10% cło)
cena + transport + cło + akcyza = podstawa do VATu (akcyza 3,1%)
(cena + akcyza) x 123% = całkowity koszt sprowadzenia (VAT 23%)
Do tego sobie dolicz tłumaczenia i standardowy koszt rejestracji.
Przykład dla auta z silnikiem 1.6 o wartości 65 tys. zł.
Koszt transportu: ok. 1,4 zł/km (średnia stawka)
np. Warszawa - Moskwa - 1.260 km
Koszt transportu = 1.260 km x 1,4 zł/km = 1.764 zł
Cena + transport = 65.000 zł + 1.764 zł = 66.764 zł
Podstawa do akcyzy = 110% x 66.764 zł = 73.440,4 zł
Podstawa do VATu = 73.440,4 zł x 103,1% = 75.717,0524 zł ~ 75.717,05 zł
Cena + koszt sprowadzenia = 75.717,05 zł x 123% = 93.131,974452 zł ~ 93.131,97 zł
Tłumaczenia + rejestracja ~ 500 zł
Całość ~ 93.631,97 zł
Przypomnę - cena zakupu 65.000 zł. Wychodzi ponad 28.000 zł, czyli ponad 40% samych opłat.
Wiadomo, zależy od zasobności portfela, ale ja bym się chyba nie zdecydował...
Komentarz
-
-
rafiki, na dwoje babka wróżyła.
Kupisz nowe w Europie, zacznie się pierd..lić i % od ceny wyjściowej i tak Cię nie ominie.
Gdybym dysponował odpowiednią gotówką i planem na salonowy samochód, nie wiem czy nie uciekłbym się do kombinowania ze sprowadzeniem. Strolowałbym tych, którzy chcieliby strolować mnie eko-głupotą, wmawiając mi pierdoły o euro 6 i tym że "już tak musi być".
Swoją drogą - tak sobie pomyślałem: jakie auto będą jeździć za nie długo jako "nauka jazdy"?
Diesel do miasta? Nie bo zaraz DPF się udławi.
Benzyna z turbawką? I start-stop, ktory zryje psychę młodemu kierowcy przy pierwszej próbie włączenia się do ruchu z podporządkowanej w jakąś ruchliwą arterię. Młody gotowy do wyjazdu a tu jeb silnik gaśnie i znowu czekać bo jadą i nie wpuszczą.
Ile pociągnie taki egzemplarz?
Nie każdy rodzi się ze smykałką do jazdy, więc katowanie przez blondynki i anty-talenty, ktorym zgaśnie 50 razy dziennie a sprzęgło rozszarpią w miesiąc.
Takie auto po pół roku jazdy i 10000km. z tymi obsranymi normami nie będzie się nadawało na więcej tej katorgi.
To przykład jeden z wielu, w którym pytam głośno : I CO? I slysze głuszę, echo....
Tylko merytorycznie proszę, a nie z bełkotem że "tak musi być".
Bo jeśli "tak musi być" (sic!), to z przykrością muszę stwierdzić że będąc u progu nowego tysiąclecia, mając w reku władzę nad postępem technicznym, wszystko na co nas stać, to uprzykrzanie sobie życia i upierd..enie się wzajemnie w imię pieniądza. Żeby zarobić jeden na drugim. Ideały upadły.
Oglądał ktoś "Powrót do przyszłości 2"?
Pewnie wielu z Was.
Mamy właśnie 2015 rok, samochody miały latać....tymczasem robi się w zakresie ich tyle żeby je maksymalnie skomplikować technologicznie i udupić właściciela w stary i znajomy sposób: "zaplacisz? naprawimy!"
Pali się już lampka??? :idea: :idea: :idea:Artur
Komentarz
-
-
Northeusz, następne auto to będzie jeszcze pewnie Skoda bo jest dostępny 1.6 MPI, którego robili do jeszcze całkiem nie dawna, więc można kupić całkiem młode auto z tą jednostką, ale po tym chyba zdecydowanie odbiję od Skody, tylko czy wtedy będą jeszcze jakieś wolnossaki na rynku - ciężko powiedzieć...Artur
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Northeuszr2r, a nie podchodzi Ci żaden z dostępnych obecnie wolnossaków? Chyba, że musi być Skoda.
Komentarz
-
-
Northeusz, :wink:
albo
-"Panowie mam w Alfie system septimo-turbo i któreś dwie turbiny padają bo świszczą, ale nie wiem które, gdzie szukać - pięć już wymieniłem, ale nie wiem, czy to któreś z tych wymienionych, czy te które są jeszcze fabryczne"
-"Panowie jak holować auto, haka fabrycznego brak, a w jego miejscu jest kupon zniżkowy -2% na pomoc drogową w całym kraju"
...ale cóż, sami tego chcemy, to sami będziemy mieli. Idiokracja...Artur
Komentarz
-
-
r2r, ale po co Ty walczysz z czymś, na co nie masz wpływu? Trzeba przyjąć że tak jest i będzie i tyle. Ne zatrzymasz postępu (tak: postępu). Auta przestały być już dobrem luksusowym (dzisiejsza Octavia kosztuje niemal tyle samo co Octavia 15-17 lat temu) i trzeba pogodzić się z tym, że nikt nie będzie produkować aut niezniszczalnych lub działających poprawnie bardzo długo.
Co do silników: używany i sprawny silnik można kupić na Allegro za kilka tysiaków - więc jak klęknie to zawsze będzie można go kupić i wymienić.
To że będziesz tu narzekał nie oznacza, że koncerny samochodowe zaczną produkować auta wytrzymujące tyle, co 30-kilka lat temu Mercedesy W115 czy W123...
Komentarz
-
Komentarz