Zamieszczone przez Kh2GzYH@neostra
Kierownica wielofunkcyjna + radio 3-party
Zwiń
X
-
Kierownica wielofunkcyjna + radio 3-party
Zgodnie z obietnicą publikuję opis adaptacji kierownicy
wielofunkcyjnej do sterowania radia PIONEER DEH-P6000UB
Kierownica posiadała przyciski sterujące fabryczne radio w passacie B5,
zastosowany w kierownicy układ elektroniczny kompletnie się nie nadawał
do sterowania radia Pioneer.
Z założenia wszystkie Pioneer'y posiadają możliwość sterowania za pomocą
zewnętrznego źródła, poprzez tzw. drabinkę rezystorową:
(schemat oryginalnie jest od SONY, ale działa bez problemu z PIONEER'em)
1. Zdejmujemy poduszkę, kierownicę, obudowę, pierścień ślizgowy, odłączamy
wtyczki (wszystko praktycznie jak w octavii)
2. We wtyczce 5-pinowej odpiętej od dołu, "dorabiamy gniazdko", gdyż jeden
pin jest niewykorzystany, a będzie potrzebny. Ja wsadziłem dwa druciki
od dołu wtyczki i wygiąłem je na zewnątrz, do tego lutuje się normalnie
kabelek do sterowania radia z wtyczką miniJack.
3. Pierścień ślizgowy jest taki sam jak w octavi, ale są dwie wersje
. z 4-pinowym gniazdem
.. z 5-pinowym gniazdem
My oczywiście potrzebujemy 5-pinowe, bo dorobienie tej szpileczki w
gnieździe to jakaś masakra. W naszym Passacie oryginalnie było 4-pinowe,
ale udało się dostać na allegro 5-pinowe.
NIE KRĘCIĆ PIERŚCIENIEM ŚLIZGOWYM PO ZDJĘCIU Z KIEROWNICY
bo się zerwie taśma w środku. Jak jednak rączki zaświerzbią i się przekręci to trzeba
znaleźć ile obrotów się kręci od brzegu do brzegu i ustawić jakoś na środku.
4. Rozbieramy kierownicę wielofunkcyjną, czyli przyciski, blaszki od klasonu,
kabelki. Przyciski rozbieramy i wyjmujemy płytki.
5. Bierzemy się za lutowanie. Tu technika i projekt dowolne. Krótko mówiąc,
trzeba odizolować od płytki gniazda, diody podświetlenia, mikrostyki.
Do mikrostyków trzeba podłączyć w odpowiedniej kolejności rezystory
według zamieszczonego schematu lub innego pasującego. Zasilanie do
podświetlenia diód bierzemy z zestyku klaksonu, gdyż jeden kabel ma
prawdziwą masę, a drugi 12V poprzez cewkę przekaźnika. Minus jest taki,
że jak trąbimy to podświetlenie gaśnie Nie da się inaczej bo za mało
kabli jest - bo z tych pięciu, 2 wykorzystywane są na poduszkę.
Lutujemy i sprawdzamy czy zwieranie kolejnych mikroswitchy powoduje
odpowiednią rezystancję na wyjściu. Konkretne przyciski trzeba sobie
samemu obmyśleć do czego mają służyć i tak polutować rezystory.
Kombinujemy jak podłączyć dwie płytki ze sobą istniejącymi wtyczkami,
rysujemy schematy i oznaczamy kolorami kabelków, tak lepiej
Postępy prac.......
6. Składamy płytki w obudowy przycisków, aby nie uszkodzić przewodów i
rezystorów. Układamy kable na dnie kierownicy, zakładamy blaszki klaksonu,
mocujemy i podłączamy moduły przycisków.
7. Zakładamy pierścień ślizgowy, podłączamy wtyczkę (tę do radia na jacku też)
zakładamy i podłączamy kierownicę, testujemy....
8. Jak wszystko działa to skręcamy kierownicę, zakładamy poduszkę.....
..... i możemy się cieszyć działającą kierownicą wielofunkcyjną
Czas wykonania projektowania testowania i wykonania 12 godzin.
Oczywiście poprzedzone to było paroma szeroko pojętymi rozmowami o
tym co by było gdyby.... i o przymierzaniu tulejek podwyższających :diabelski_usmiech
Oczywiście dzielnie mi asystował kolega ziemuś z klubu Passata, bo w sumie przecież to jego passat->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
-
Komentarz