Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kierownica wielofunkcyjna + radio 3-party

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kierownica wielofunkcyjna + radio 3-party

    Zamieszczone przez Kh2GzYH@neostra
    arturas03,
    Ja z Dubicz C.
    Witam "ziomali"
    Uniden Pro 520XL + President Missouri

  • #2
    Kierownica wielofunkcyjna + radio 3-party

    Zgodnie z obietnicą publikuję opis adaptacji kierownicy
    wielofunkcyjnej do sterowania radia PIONEER DEH-P6000UB

    Kierownica posiadała przyciski sterujące fabryczne radio w passacie B5,
    zastosowany w kierownicy układ elektroniczny kompletnie się nie nadawał
    do sterowania radia Pioneer.

    Z założenia wszystkie Pioneer'y posiadają możliwość sterowania za pomocą
    zewnętrznego źródła, poprzez tzw. drabinkę rezystorową:
    (schemat oryginalnie jest od SONY, ale działa bez problemu z PIONEER'em)




    1. Zdejmujemy poduszkę, kierownicę, obudowę, pierścień ślizgowy, odłączamy
    wtyczki (wszystko praktycznie jak w octavii)




    2. We wtyczce 5-pinowej odpiętej od dołu, "dorabiamy gniazdko", gdyż jeden
    pin jest niewykorzystany, a będzie potrzebny. Ja wsadziłem dwa druciki
    od dołu wtyczki i wygiąłem je na zewnątrz, do tego lutuje się normalnie
    kabelek do sterowania radia z wtyczką miniJack.




    3. Pierścień ślizgowy jest taki sam jak w octavi, ale są dwie wersje
    . z 4-pinowym gniazdem
    .. z 5-pinowym gniazdem
    My oczywiście potrzebujemy 5-pinowe, bo dorobienie tej szpileczki w
    gnieździe to jakaś masakra. W naszym Passacie oryginalnie było 4-pinowe,
    ale udało się dostać na allegro 5-pinowe.
    NIE KRĘCIĆ PIERŚCIENIEM ŚLIZGOWYM PO ZDJĘCIU Z KIEROWNICY
    bo się zerwie taśma w środku. Jak jednak rączki zaświerzbią i się przekręci to trzeba
    znaleźć ile obrotów się kręci od brzegu do brzegu i ustawić jakoś na środku.




    4. Rozbieramy kierownicę wielofunkcyjną, czyli przyciski, blaszki od klasonu,
    kabelki. Przyciski rozbieramy i wyjmujemy płytki.




    5. Bierzemy się za lutowanie. Tu technika i projekt dowolne. Krótko mówiąc,
    trzeba odizolować od płytki gniazda, diody podświetlenia, mikrostyki.
    Do mikrostyków trzeba podłączyć w odpowiedniej kolejności rezystory
    według zamieszczonego schematu lub innego pasującego. Zasilanie do
    podświetlenia diód bierzemy z zestyku klaksonu, gdyż jeden kabel ma
    prawdziwą masę, a drugi 12V poprzez cewkę przekaźnika. Minus jest taki,
    że jak trąbimy to podświetlenie gaśnie Nie da się inaczej bo za mało
    kabli jest - bo z tych pięciu, 2 wykorzystywane są na poduszkę.
    Lutujemy i sprawdzamy czy zwieranie kolejnych mikroswitchy powoduje
    odpowiednią rezystancję na wyjściu. Konkretne przyciski trzeba sobie
    samemu obmyśleć do czego mają służyć i tak polutować rezystory.
    Kombinujemy jak podłączyć dwie płytki ze sobą istniejącymi wtyczkami,
    rysujemy schematy i oznaczamy kolorami kabelków, tak lepiej
    Postępy prac.......














    6. Składamy płytki w obudowy przycisków, aby nie uszkodzić przewodów i
    rezystorów. Układamy kable na dnie kierownicy, zakładamy blaszki klaksonu,
    mocujemy i podłączamy moduły przycisków.




    7. Zakładamy pierścień ślizgowy, podłączamy wtyczkę (tę do radia na jacku też)
    zakładamy i podłączamy kierownicę, testujemy....




    8. Jak wszystko działa to skręcamy kierownicę, zakładamy poduszkę.....
    ..... i możemy się cieszyć działającą kierownicą wielofunkcyjną








    Czas wykonania projektowania testowania i wykonania 12 godzin.
    Oczywiście poprzedzone to było paroma szeroko pojętymi rozmowami o
    tym co by było gdyby.... i o przymierzaniu tulejek podwyższających :diabelski_usmiech

    Oczywiście dzielnie mi asystował kolega ziemuś z klubu Passata, bo w sumie przecież to jego passat
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #3
      Ja jestem pod wrażeniem prac. Może niedotyczy mnie, bo i kierka inna, a samochód w sumie też, no ale pochwalić nie zaszkodzi. :szeroki_usmiech

      A6 '98 Avant 2,8QT + C200 '95 Sport
      Elementy z włókna węglowego (carbon fiber)

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X