Pytanie :lol: JAKIE TRUNKI DZISIAJ PREFERUJEMY?
Dobre CB w zestawie z antena wygladajaca na fabryczna.(O2)
Zwiń
X
-
Dobre CB w zestawie z antena wygladajaca na fabryczna.(O2)
Mam pytanie, bo zastanawiam sie na dobrym CB, tylko antene chcialbym uzyc ( juz nie pamietam nazwy)jak seria looking. Czyli bez anteny na magnes, a w miejsce fabrycznej od radia. W temacie jestem zupelnie zielony, bo CB nigdy nie uzywalem. Kryterium, ktore przyjalem to dobra/bardzo dobra jakosc CB plus ta mala antenka. Czy jest, a jesli to jaka roznica w jakosci itd, zestawu sprzegnietego z ta malutka antena miedzy zestawami tanimi, a tymi drozszymi? Ktorymi parametrami sie diametralnie roznia( w kwestki uzywania na codzien) nie wiem jakie moga byc problemy, szumy, jakosc glosu, podkreslam nowy temat dla mnie.
Czyli najwazniejsze:
1)jakie radio CB, jesli ma byc do tej malej anteny.
2)jaka antena, czy wystepuja rozne firmy z antenkami robiacymi model pasujacy w fabryczne miejsce w O2 ?pozdrawiam
Jacek
-
-
Antena to cos na wzor triflexa. Ktos kto siedzi w temacie rozpozna, ze to nie jest zwykla antena, ale czlowiek z ulicy nie zwroci na to uwagi.
A radio to zalezy ile mozesz wydac i gdzie chcesz to radio zamontowac (wielkosc samego radia tez ma znaczenie)VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Dzieki za odp. Wydaje mi sie, ze najrozsadniejszym rozwiazaniem dla mnie bylaby wersja montazu z radiem w schowku. Dlatego zawezajac poszukiwania, jakie modele z tych mieszczacych sie w schowku sa najlepsze? Czy jest jeszcze jakies dobre miejsce, ktore nie zdradza, ze sprzet bedzie na stale w aucie ? Myslalem tez o jakims modzie w podsufitce, ale w moim RS odpada, bo mam szyber.pozdrawiam
Jacek
Komentarz
-
-
No to pozostaje wybor czegos na ksztalt Unidena 520XL made in philipines (nie china), presidenta harrego i montaz zamiast popielniczki. Ladnie chowa sie za klapka, wiec nic nie widac.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bradleyNo to pozostaje wybor czegos na ksztalt Unidena 520XL made in philipines (nie china), presidenta harrego i montaz zamiast popielniczki. Ladnie chowa sie za klapka, wiec nic nie widac.
Polecam antene triflexa w niedługim czasie bede ja montował w swojej 02....
Komentarz
-
-
Antena
Wszystko zależy od tego, czego spodziewasz się i jakie są wstępne oczekiwania co do osiągów takiego zestawu. Wiele też warunkuje teren, po którym w większości sie poruszasz, aglomeracje czy wolne przestrzenie. Zakładam, że potrzebujesz średnich gabarytów antenki, która służyć ma jako medium do uzyskiwania informacji z niezbyt odległej okolicy. Co do montażu, jeśli tylko dopuszczasz taką możliwość - dziurka, jeśli nie dopuszczasz wiercenia (co rozumiem) rozważyć można montaż w oryginalnej dziurze po antenie FM.
Spośród anten niemal wiernie oddających wygląd anteny oryginalnej:
- Tajfun
- Triflex
Obie jednak nie zachwycą Cię i nie rzucą na kolana swymi możliwościami.
Spośród anten krótkich, odmiennie wyglądających od oryginalnej:
(począwszy od najlepszej)
- sirio as100 (100 cm)
- sirio turbo p800 (84 cm)
- sirio t3 - 27 (62 cm - sam jej używam)
Radio:
Miejsc jest kilka w naszych autach. Ja osobiście wyrzynać niczego na siłę nie lubię, a co technologicznie nie zostało uzasadnione przy produkcji auta. Podoba mi się harmonia tego co zaprojektowano w samochodzie i nic na siłę. Schludnie wygląda niewielkie radyjko bezpośrednio pod radiem fm. Niekiedy można rozważyć montaż także niedużego radia z lewej strony pod kierownicą na plastikowej pułeczce. Wszędzie znajdziemy wady i zalety. Gdybyś chciał podyskutować zapraszam na pw, nie sposób tego tu wszystkiego opisać.
Modele nadajników:
- Uniden 520 xl
- President Walker
- Uniden 530
Mikrofon
Warto także rozważyć możliwość dorzucenia do tego zestawu silnego mikrofonu z kompresją, tak by znacznie dobitniej "wychodzić" w eter. Temat mikrofonów to temat rzeka, kilku zapaleńców z Warszawy zrobiło wspaniałą sprawę testując paredziesiąt sztuk i ukazując ich brzmienie. Sam posluchaj jak brzmią niektóre, by niekoniecznie przepłacać za coś , co w nadawaniu nie będzie Ci się podobać:
Jak wspomniałem wyżej, wszystko jest naprawdę godne zastanowienia i nim wydasz pieniądze i zaczniesz wyrywać plastiki w kabinie, warto "poprzymierzać".
Komentarz
-
-
jeśli nie jesteś:
- fanatykiem CB
- nie bierzesz sobie za cel prowadzenia mobili do oklepanych miejsc w Twojej miejscowości ( czyli np jak na hutę, albo inny ośrodek przemysłowy)
- wystarczy Ci zasięg ok 5 km
to zdecydowanie sirio triflex. masz i fm i cb. dodatkowo masz bonusa w postaci : niewidoczne zewnętrznie CB, nie majta Ci się nic po dachu, nie musisz pamiętać o schowaniu bata do bagażnika ( czyli nie brudzisz łap w zimie).
W sumie - mam triflexa- i jestem z niego cholerycznie zadowolony - zrobiłem z nim Polske wzdłuż i wszerz, i nie było sytuacji, że nadziewam sie na coś, o czym nie wiedziałem te 5km wcześniej. Dodatkowo uwielbiam to zdziwienie : to masz radio - a gdzie masz antenę. :shock: Ostatnio kolesiowi w vectrze to łopatologicznie musiałem tłumaczyć, że nie robię go w wała, i że to co widzi na dachu ( a w zasadzie to czego nie widzi) działa i spokojnie sobie możemy pogadać.
Jedyna wada triflexa : spotykasz kogoś znajomego, i jedziecie w przeciwnych kierunkach - oj szybko trzeba rozmawiać :P
najłatwiej sprawdzisz czy Ci to będzie odpowiadać : zapodaj radyjko, i podłącz do niego antenke o takim samym uzysku ( ja akurat dorwałem maciupkiego presidenta). pojeździłem ze dwa dni i stwierdziłem, że mój mały will to o kant dupy wytrzeć - huczy, trzeszczy , szumi, sq skręcony . teraz na sirio sq na 2/3 i radio odzywa się wtedy , kiedy ma się odzywać.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Wskazujecie na Triflexa.
Koszt tej anteny to prawie 200 pln.
W tej cenie kupuję dwie, dłuższą na trasę, krótką na miasto.
Zmieniam z prostotą odkręcania przykrywki słoika
A ponadto, mówienie w przypadku jakiejkolwiek anteny o zasięgu jest...
Twój zasięg będzie zależał od stancji nadawczej Twojego respondenta.
Do jednego dolecisz z 3 km, z drugim ciężko będzie się dogadać na odcinku 400 m.
Triflex nie zbiera niestety pochlebnych opinii, czasem przy mniej sprzyjających warunkach pogodowych jej efektywność pozostaje adekwatna do pola widzenia kierowcy
Poza tym ... spróbujcie podpiąć pod to trzy średniej klasy radia i posłuchajcie co się dzieje z ich odbiorem.
Każdemu kto planuje wydać dwie stowy na Triflexa polecam kupno dwóch sensownych anten, które dadzą satysfakcję.
Komentarz
-
-
echo28, jeździłem na wilsonie, który ponoć jest bardzo dobrą anteną. szlag mnie trafiał, że mi radio ściąga śmiecie, których nie miałem zamiaru słuchać. w kiepską pogodę zawsze był dylemat: zostawić na dachu, czy się uślochać i chować do bagażnika. na noc zawsze chować, bo rano to juz tylko kawałek druta może wystawać z dachu.
dla kogoś, kto czuje potrzebę doskonałego odbioru na dłuższym dystansie, stałego kontaktu z mobilami, lubi sobie ich poprowadzić przez całe miasto - zgadzam się - triflex jest śmieciem.
ale na potrzeby zwykłego śmiertelnika, który potrzebuje wiedzieć/zapytac czy w okolicy gdzieś tam bliskiej nie wpadnie na misiaczków jest doskonałym wyborem. zapominasz o wszystkich niedogodnościach związanych z posiadaniem bata na dachu. w końcu osobówka to nie volvo fh12, które bez bata wygląda nader głupawo.
co do warunków pogodowych- tzw propagacja to nawet najlepsza antenę z najlepszym radiem może do parteru sprowadzić.
ponadto parametr anteny tzw. wzmocnienie w dB ma jednak wpływ na zasięg...
na triflexie przejechałem juz Polskę wzdłuż i wszerz- i w każdych warunkach pogodowych i nie miałem jakiegokolwiek problemu z odbiorem/nadawaniem. zasięg zaś , który określam na ok 5 km jest uśrednionym wynikiem - raz jest dalej, raz krócej.
a kupowanie dwóch osobnych anten..... nie komentuję :roll: .
co do podpięcia triflexa: otwór w dachu pasuje od kopa . instalację FM masz do wyboru: albo ciągniesz całą nową ( co jest bez sensu ), lub tez poprzez lutowanie łączysz kawalek fabrycznego kabla z kablem triflexa. instalacje cb chowasz pod tapicerką ( najlepiej po dachu i zjeżdżasz słupkiem przednim w dół. kabla jest na tyle, że na pewno starczy do radia.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez echo28Wskazujecie na Triflexa.
Koszt tej anteny to prawie 200 pln.
W tej cenie kupuję dwie, dłuższą na trasę, krótką na miasto.
Zmieniam z prostotą odkręcania przykrywki słoika
A ponadto, mówienie w przypadku jakiejkolwiek anteny o zasięgu jest...
Twój zasięg będzie zależał od stancji nadawczej Twojego respondenta.
Do jednego dolecisz z 3 km, z drugim ciężko będzie się dogadać na odcinku 400 m.
Triflex nie zbiera niestety pochlebnych opinii, czasem przy mniej sprzyjających warunkach pogodowych jej efektywność pozostaje adekwatna do pola widzenia kierowcy
Poza tym ... spróbujcie podpiąć pod to trzy średniej klasy radia i posłuchajcie co się dzieje z ich odbiorem.
Każdemu kto planuje wydać dwie stowy na Triflexa polecam kupno dwóch sensownych anten, które dadzą satysfakcję.
Komentarz
-
-
huwe - rzecz jasna, że wszystko zależeć będzie od naszych pierwotnych zamierzeńi wymagań względem zestawu cb ... wiadomo też że dyskusja taka może trwać w nieskończoność ... jeśli Triflex spełnia Twoje wymagania pozostaje tylko pozdrowić i powiedzieć do "usłychu w eterze"
Co do szumów, z którymi walczyłeś:
Zwróć uwagę, że Twoja Unidenowska 510 nie ma RF geina, to w przypadku mojego miasta stołecznego to niemal brak instynktu samozachowawczego Rozważ wymianę go choćby na 520, jeśli go nie dostaniesz zwróć uwagę na nowy produkt 538W także ze stajni Unidena. To bardzo ciekawe radio, 1-dinowe, wymiary idealnie pasujące pod radyjko FM w każdej skodzie ...
Dwa - Willson Litlle Will nie jest dobrą anteną, czysta jednoroczna jednorazówka podobnie jak Hustler. W tej długości czyli do 1 metra każda ją zmiecie, sirio as 100 lub nawet krótsza sirio turbo P800, oczywiście obie na sensownym magnesie.
Nie upieram się przy tym, że należy wozić wielkie baciszcze, sam bym zginął w Wawie wybierając te wszystkie śmiecie stołeczne z powietrza, dlatego zasugerowałem antenę Helikalną (T3 - 27) ... antenę krótką, niskoszumną i bardzo niepozorną.
Bardzo chcialbym gdyby była okazja spotkać się na żywo, byś posłuchał sobie, choćby w centrum miasta jak funkcjonuje dobrze ustawiony RF Gein, do tego SQ, a to wszystko na krotkiej antenie helikalnej.
Nie upieram się także przy tym by każdy woził dwie anteny, poddaje to tylko pod rozwagę, tym bardziej, że wymiana przy właściwym dobraniu całej kompozycji mi zajmuje 3 sekundy. Latam po Wawie, 8 razy dziennie parkuję na podziemnych parkingach, wrzucam krótkiego helikala i mam komfort w aucie, włącznie z możliwością słuchania sobie jednocześnie CB i jakiejś płytki.
Wyjeżdzam w dzikie ostępy, wiem że będę pływał po asfalcie przez wiele dni, pakuje na dach coś dłuższego, tak by z każdego miejsca RP bawić się CB. Naprawdę nie jestem tym maniakiem, który ekscytuje się prowadzeniem mobili przez miasto, to robią stacje bazowe. Gdybyś chciał pogadać, zobaczyć jak to pracuje w realu, zapraszam.
Zamieszczone przez piotrek_osBo przez takie wlasnie "pierdzielenie" tez o maly wlos bym jej nie kupil!
chodzi o polemikę i cos konstruktywnego, nikogo nie zmuszam, nie pieję także w czambuł chwaląc jedną rzecz, poddaję pod rozwagę, rozmawiam z innymi, a z radiem przygodę zacząłem trochę wcześniej niż powstało samo OCP, dzięki któremu właśnie mamy okazję rozmawiać.
Komentarz
-
-
echo28, wymiana anteny z willa na triflexa nie była powodowana szumami- to jest że tak to ujmę : pozytywny efekt uboczny.
głównie chodziło mi o:
- nie szpecenie samochodu dodatkowym batem ( który musisz przyznać, jaki by nie był - zawsze jest dodatkiem , niezbyt pieknym)
- możliwość włączenia cb w momencie dowolnym, kiedy sobie tego zechcę, a niekoniecznie to moje chciejstwo miało zależeć od umiejscowienia bata ( bagażnik / dach)
- wnerwiała mnie konieczność ( no w sumie może nie konieczność, ale raczej nakazywał to rozsądek), że bata należy schować przy dłuższej niebytności wokół auta( kumplowi presidenta zgarnęli z dachu w przeciągu 5 min, kiedy poszedł na chwilę do domu po jakąś pierdołkę)
wszystkie te warunki spełnia :arrow: triflex
co do radia: dzięki za rady.
w momencie zakupu był dylemat 510/520. wybrałem 510 z pewnych względów: prostota obsługi posunięta do granic możliwości . dwie gały i już. mnie to wystarczy. dla mnie radio spełnia rolę pakietu anty mandatowego, tudzież anty korkowego. do niczego więcej. i w tym zadaniu 510+triflex sprawdza się znakomicie.
kolega Iksik2 ma pod triflexem 520 - moze się odezwie i wypowie jak jemu to chodzi.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez echo28Willson Litlle WillVW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
echo28, właśnie przymierzam się do Triflexa głównie dlatego, że pasuje mi CB i FM w jednym. Interesowałem się też Sirio t3 - 27 ale zastanowiły mnie opinie, że "świszczy" w czasie jazdy pow. 100km/h. Jestem w stanie zrozumieć przyczynę - jest dość grubawa i może to dlatego. Jest też o połowę tańsza od Triflexa i to z kolei zaleta...
A więc jak to z tym "świszczeniem" jest ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
huwe ... i tak trzymać, mam tylko nadzieję, że magnes Willa nie "zranił" przesadnie Twego lakieru. Nie wiem jak w Stalowej Woli z ilością stacji nadawczych, może da się żyć bez RF geina. Rozumiem, że z mikrofonem nic nie robiłeś i masz fabryczny, dodawany do 510? Może tym podkręcić Twoją donioslość w eterze.
looker ... pozostając w pełni obiektywny, TAK to prawda, T3-27 gwiżdze u mnie powyżej 90km/h. Niektórzy zmniejszają ów dźwięk zamieniając motylek mocujący na gładką śrubkę, a także delikatnie pochylając antenę. Prawda jest jednak taka, że każdy, sztywny helikal będzie świszczal. Dlatego traktuję ją wyłącznie jako alternatywe miejską, gdzie dużych prędkości nie rozwijamy. Dla pocieszenia dodać wypada, że jego gwizd jest zdecydowanie mniejszy od takich ikon w świecie helikali jak DV black, Indiana czy Gamma. Ta ostatnia to kawał grubego i twardego gnata na sprężynie i to dopiero huczy w aucie.
Jeśli wyjątkowo przeszkadza komuś "szelest" anteny poddaję pod rozwagę także krótką antenę Sirio Turbo p800. Niezbyt długa, cieniutka i rasowa w wyglądzie. Osiągi ma lepsze od T3-27.
Wiecie, sam brnąc do idealnego rozwiązania przeszedlem przez wiele odbiorników, anten i mikrofonów. Jak wspomniałem w rozmowie z huwe - calokształt zależeć będzie od początkowych zamiarów i oczekiwań. Podobnie z resztą jak z silnikami naszych aut. Jednego zadowoli ekonomika i pragmatyczne rozwiązanie inną osobę kusić będzie pazur mocy i modyfikacji.
Jeśli nie zgorszę tym Administratorów forum, serdecznie zapraszam wszystkich do rozmowy i dokonywania wyborów na forum pasjonatów i hobbystów z Warszawy i okolic.
Bawimy się tam z chłopakami testując i porównując nocami każdą konfigurację sprzętu, od nadajników za 100 zł po urządzenia za kilka tysięcy. Jeśli tylko będziecie chętni gwarantuję, że gromada tych zapaleńców pomoże Wam wybrać naprawdę słuszny zestaw.
Posłuchajcie sobie na przykład mikrofonów, nagrywaliśmy je w formie cyfrowej, sami zobaczycie ile kasy można zaoszczędzić unikając zakupu czegoś co prócz marketingu producentów nie niesie za sobą realnych i wymiernych efektów.
Komentarz
-
-
Dochodze do jednego wniosku, jak ktos chce miec lacznosc to nie zaklada badziewia na magnesie, bo kazda, chocby to byla antena za 300zl na magnesie bedzie miala zawsze gorsze parametry jesli chodzi o mase, niz antena przykrecona na stale, z porzadna masa :idea:
Ja mam triflexa, mam tez ML145 w drugim aucie, mam te same dwa Unideny 520XL i nie widze zadnych problemow, tak z jedna jak i druga. Trase Bielsko-Lodz na triflexie pokonuje 3-4 razy w miesiacu, a czasem i wiecej. W zasadzie ciagle wiem co sie dzieje. Na tym ML poruszam sie po slasku na codzien i radio trzeba skrecic, bo jakby tego nie sluchac to ciagle slysze tylko cos co mnie malo interesuje.
Poza tym, oprocz triflexa, jest jeszcze jedna antena Sirio gdzie sa dwa baty, kosztuje okolo 100zl i na pewno ma wieksza szanse byc na dachu niz kazdy magnes. Juz nie raz widzialem pod marketem zwisajacy kabel. Bazowke, tez da sie ukrasc, ale jest to zdecydowanie trudniejsze jesli chodzi o komplet.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez echo28huwe ... i tak trzymać, mam tylko nadzieję, że magnes Willa nie "zranił" przesadnie Twego lakieru.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
Komentarz