CAR Audio - kondensator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Brychu
    Drive
    • 2004
    • 40

    CAR Audio - kondensator

    Witam. Napiszcie gdzie kupujecie filtr powietrza,w jakich cenach i jakiego producenta?
    pozdro
    2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente
  • arci9
    RS
    • 2004
    • 2007

    #2
    CAR Audio - kondensator

    Zbieram info na temat kondensatorów do systemu car audio - nie bardzo wiem z czym to się je, mianowicie: :roll:
    - czy faktycznie warto zainwestować w firmowy kondensator?
    - jak to ustrojstwo się podłącza?Czyli prąd z aku ciągnę do kondensatora(sam + ?)a później analogicznie do wzmaka...?
    - generalnie są kondensatory z elektroniką i bez - który wybrać?

    Może poza tym znacie fachowca car audio , który bez problemowo by doradził i podłaczył taki sprzęcior(na terenie wawki-okolic)...

    Za wszelekie porady i sugestie będę wdzięczny :lol:

    Niestety, prąd w mojej Okcie jest niewystarczający i gdy podkręcę powera to deska rozdzielcza mi przygasa a także czasmi światła :shock:

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Z tego co mi moj fachowiec powiedzial, to na ta dolegliwosc kondensator nie pomoze.
      Trzeba zainwestowac w lepszy akumulator. Jutro sie moze bede z nim widzial, to sie jeszcze dokladnie zapytam.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Czy markowy czy nie to musisz sobie odpowiedziec sam, ja uwazam ze kondensator to rzecz w ktorej nie ma sie co zepsuc (nie chodzi mi o jego elektronike)
        Plus ciagniesz od aq do plusa w kondensatorze i od drugiego do wzmaka. Minus z wzmaka zostaje (chyba ze cos mi sie pomylilo ops: )
        Polecam kondziora z elektronika zabezpieczajaca, maja swoje plusy, do tego jest voltomierz.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          IMO warto kupić coś porządnego - ja mam od 3 lat 1F Helix'a z elektroniką i zapomniałem o jego istnieniu :wink: Dzięki elektronice nie potrzeba kombinować z opornikiem podczas podłączania/odłączania akumulatora (elektronika dba żeby kondensator nie pobierał zbyt dużego prądu podczas podłączenia gdy jest pusty).Co do podłączenia to jest dokładnie tak jak napisałeś.Trzeba tylko pamiętać że kable do wzmacniacza muszą być jak najkrótsze.

          [ Dodano: Pon 08 Lis, 04 10:28 ]
          Zamieszczone przez Maicroft
          Plus ciagniesz od aq do plusa w kondensatorze i od drugiego do wzmaka. Minus z wzmaka zostaje (chyba ze cos mi sie pomylilo ops: )
          Pomyliło Ci się :twisted:
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • arci9
            RS
            • 2004
            • 2007

            #6
            Z tego co mi moj fachowiec powiedzial, to na ta dolegliwosc kondensator nie pomoze.
            Trzeba zainwestowac w lepszy akumulator. Jutro sie moze bede z nim widzial, to sie jeszcze dokladnie zapytam.
            ale jak to? większy aku?
            Czy markowy czy nie to musisz sobie odpowiedziec sam, ja uwazam ze kondensator to rzecz w ktorej nie ma sie co zepsuc (nie chodzi mi o jego elektronike)
            no podobnie uważam, ale jest jeszcze kwestia pewnie trzymania parametrów i bezpieczeństwa- te z elektroniką podobno przy niewłaściwym podłączniu lub użytkowaniu lubią ..wybuchać :cry:
            IMO warto kupić coś porządnego - ja mam od 3 lat 1F Helix'a z elektroniką i zapomniałem o jego istnieniu Dzięki elektronice nie potrzeba kombinować z opornikiem podczas podłączania/odłączania akumulatora (elektronika dba żeby kondensator nie pobierał zbyt dużego prądu podczas podłączenia gdy jest pusty).Co do podłączenia to jest dokładnie tak jak napisałeś.Trzeba tylko pamiętać że kable do wzmacniacza muszą być jak najkrótsze.

            a jak jest z ładowaniem pierwszy raz takiego kondzia?
            jakiś opornik do tego potzrebny?
            może go do prostownika na dzień dobry?

            Komentarz

            • Piotrus
              Rider
              • 2004
              • 524

              #7
              Jak masz elektronikę to poprostu podłączasz go do instalacji i niczym się nie martwisz.Jak nie masz to jeśli kondensator jest rozładowany to musisz wpiąć go do instalacji przez opornik (ktory powinien być w zestawie) żeby uniknąć przepływu zbyt dużego prądu.Po jakimś czasie opornik odłączasz i podłączasz kondensator bezpośrednio do akumulatora

              Generalnie jeśli masz elektronikę to zapominasz o tym że masz coś takiego jak kondensator w instalacji :wink:
              Piotruś
              AGR(RIP) + ALH

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #8
                czyli z elektroniką nie trzeba go ładować ANI podłączać przez tkz. żarówkę....
                Czy lepiej na wszelki wypadek na kablu "+" w miejscu bezpiecznika podłączyć żarówkę przy pierwszym podłączeniu..?

                a jeszcze w kwesti podłączenia:- pewnie laickie pytanka ops:
                - plus z aku do jednego zacisku do kondzia i z tego samego zacisku plus do wzmaka a zacisk minusowy z kondzia podłączyć gdzieś do masy?
                no i masa do wzmaka tak jak była czyli albo bezspośrednio z aku albo normalnie masa z karoserii....

                w niektóych zestawach z kondensatorem jest "rozdzielacz proądu i masy"...co to?
                czy to zawsze powinno być, czy tylko przy mocniejszych kondziach?

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Zamieszczone przez Piotrus
                  Pomyliło Ci się :twisted:
                  IMO elementarny blad z mojej strony jako zapomnialem zeby pomyslec co to rezystor a co to kondzior, Ma byc rownolegle :twisted: a wiec kabelek plus do plus minus do masy, a potem plus do plus na wzmaku i minus do minusa.

                  Teraz powinno byc dobrze

                  A tu przyklad dobrego kondziora http://helix.2n-everpol.pl/produkt.he.php?746
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • arci9
                    RS
                    • 2004
                    • 2007

                    #10
                    A tu przyklad dobrego kondziora http://helix.2n-everpol.pl/produkt.he.php?746
                    Ładniusi... :lol: ale cena..to hoho :?

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Zamieszczone przez arci9
                      A tu przyklad dobrego kondziora http://helix.2n-everpol.pl/produkt.he.php?746
                      Ładniusi... :lol: ale cena..to hoho :?
                      Biorac pod uwage ze np taki jak ponizej kosztuje 280 zl to ten ma swoja cene. Moim zdaniem w kondensatorze moze sie zepsuc tylko elektronika bo reszta pownna byc wieczna.

                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Czy markowy czy nie to musisz sobie odpowiedziec sam, ja uwazam ze kondensator to rzecz w ktorej nie ma sie co zepsuc (nie chodzi mi o jego elektronike)
                        Plus ciagniesz od aq do plusa w kondensatorze i od drugiego do wzmaka. Minus z wzmaka zostaje (chyba ze cos mi sie pomylilo ops: )
                        Polecam kondziora z elektronika zabezpieczajaca, maja swoje plusy, do tego jest voltomierz.
                        zepsuć teoretycznie nie ma co, ale z jakością wykonania i trzymaniem parametrów bywa już różnie - w tym temacie polecam trzy marki - Brax, Dietz i Helix
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz


                        • #13
                          a ja zadam jedno pytanie ile faktycznie mocy ma Twoj zestaw???? i ile faktycznie pobiera pradu????

                          Komentarz

                          • arci9
                            RS
                            • 2004
                            • 2007

                            #14
                            a ja zadam jedno pytanie ile faktycznie mocy ma Twoj zestaw???? i ile faktycznie pobiera pradu????
                            co do przeliczeń to nie będę się produkował, bo nie bardzo wiem....chcociaż pewnie bym policzył...ale...
                            Wzmak ma 4x100 w RMSie - do tego przód podłączony i pozmostkowaniu sub
                            Wzmak jest Stega i ma dwa bezpieczniki 2x30A...

                            Komentarz


                            • #15
                              jakie masz przewody zasilajace?
                              jesli przgasaja zarowki to moze sprawdz ladowanie,zaciski aku,polaczenie masy,itp.
                              moze aku jest juz chory?

                              Komentarz

                              • Nexus6
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4847
                                • Volkswagen

                                #16
                                sprawdzenie połączenia masy to dobry pomysł, ale test włączenia kondensatora buforującego tez byłby na miejscu
                                8)
                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                Komentarz


                                • #17
                                  co do kondensatora to nie mam zastrzezen tym bardziej ze nie fortunnie jest troche skonfigurowany wzmak bo zasila sub i system przedni

                                  chodzilo mi raczej nad sensem stosowania w tym przypadku aku zelowego-no chyba ze kolega mieszka w Skandynawi :wink:

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Ktos wspomnial o zmianie aq IHMO to nie ma sensu wiekszy aq alternator nie bedzie wstanie naladowac i bedzie wiecznie niedoladowany a to dosc szkodliwy czynnik dla zywotnosci aq w aucie. Jesli robic to trzeba by alternator tez odrazu poprawic zeby lepiej ladowal.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • arci9
                                      RS
                                      • 2004
                                      • 2007

                                      #19
                                      co do kondensatora to nie mam zastrzezen tym bardziej ze nie fortunnie jest troche skonfigurowany wzmak bo zasila sub i system przedni
                                      nie no jasne że lepszy byłby monoblok pod suba ale spokojnie, nie takie zestawy ludziska zasilają jednym wzmakiem i to gra...w sumie niźle...

                                      A co do zacisków i kabli:
                                      - kable prądowe bodajże 20m2
                                      - aku ma rok i raczej się mniewa dobrze bo jest ciągle dobrze ładowany -aczkolwiek nie mierzyłem żadnym urządzeniem jego parametrów
                                      - zaciski czyste przy aku i wszędzie wszycho git styka

                                      mieszkam ciut bardziej na północ niż Ty :wink: ale aż tak zimno nawet pod wawką nie bywa..

                                      niby mówią, że kondzia daje się przy 500wat RMS ale nie wiem jak to liczyć, może ktoś mnie uświadomi...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        1F na 500W

                                        masz okolo 400W rms czyli potrzeba okolo 500W do zasilenia tego wzmaciacza i wydaje mi sie ze troszke za male dales te przewody 20mm2 bo zakladam ze ich dlugosc w octavi to okolo 6m(sam tak mam)

                                        rozumiem ze masz od aku dwa przewody + i - !!!


                                        co do konfiguracji jaka masz to nie chcialem urazic a na dowod to sam mam taki uklad

                                        Komentarz

                                        • arci9
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2007

                                          #21
                                          1F na 500W

                                          masz okolo 400W rms czyli potrzeba okolo 500W do zasilenia tego wzmaciacza i wydaje mi sie ze troszke za male dales te przewody 20mm2 bo zakladam ze ich dlugosc w octavi to okolo 6m(sam tak mam)

                                          rozumiem ze masz od aku dwa przewody + i - !!!


                                          co do konfiguracji jaka masz to nie chcialem urazic a na dowod to sam mam taki uklad
                                          no tak ...tylko pytanie czy to tak się liczy...jak podałeś...
                                          bo skoro dwa kanały zasilają przód czyli 2x100rms + zmostkowany sub 1x380RMS!!!

                                          Przewody musiałem załążyć w ASO(zanim odebrałem auto to już mi założyli( ale wydaje mi się że mam krótsze - wiadomo idą prawą stroną przez korytko a potem zaraz się kończą przy kratce (także na styk mi wystarczają do wzmaka)...

                                          A jeżeli chodzi o masę to nie mam z aku, a jak pokazuje praktyka i mnóstwo osó piszę różnie to jest z masą z aku- być może warto było by podłączyć masę gdzie indziej - chociaż wydaje mi się, że kondensator i tak pomoże chociażby w lepszym basie(chyba po to szczególnie się daje)

                                          Komentarz

                                          • Piotrus
                                            Rider
                                            • 2004
                                            • 524

                                            #22
                                            A przewód + jest podłączony bezpośrednio pod aqmulator czy pod nogami kierowcy ?
                                            Piotruś
                                            AGR(RIP) + ALH

                                            Komentarz

                                            • arci9
                                              RS
                                              • 2004
                                              • 2007

                                              #23
                                              A przewód + jest podłączony bezpośrednio pod aqmulator czy pod nogami kierowcy ?
                                              jak pod nogami kierowcy? :shock:
                                              Nie , do AKU a na nim bezpiecznik...

                                              Komentarz

                                              • Purchawa
                                                Admin
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 8007

                                                #24
                                                Zamieszczone przez arci9
                                                A przewód + jest podłączony bezpośrednio pod aqmulator czy pod nogami kierowcy ?
                                                jak pod nogami kierowcy? :shock:
                                                Nie , do AKU a na nim bezpiecznik...
                                                Niektore firmy CA, zeby sobie ulatwic zadanie i nie ciagnac przewodu przez komore silnika, podlaczaja kabel zasilajacy do kostki pod nogami
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz

                                                • arci9
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2007

                                                  #25
                                                  Niektore firmy CA, zeby sobie ulatwic zadanie i nie ciagnac przewodu przez komore silnika, podlaczaja kabel zasilajacy do kostki pod nogami
                                                  :shock: :shock: :shock:
                                                  toś mnie zarzył....
                                                  to po co ciągnąć kabel, można sobie wtedu prąd ciągną z lampki bagażnikowej... :evil:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...