Witam. Jaką byście polecili nawigację . Zastanawiam się nad Garmin navi 760 lub Lark 43.2. Z wyglądu lepiej odpowiada mi Garmin, nigdzie nie można znaleźć danych technicznych o garminie : jaki procesor, ile kanałow , itp. O larku można wszystko wyczytać. Dzięki za sugestie . Pozdr.
Jeśli nie wyjeżdżasz często poza granice Polski polecam CB radio i naviexpert w telefonie. Szkoda moim zdaniem kasy na Gramina i Larka które wymieniłeś. Za 700 plnów (Garmin) masz w naviexpercie abonament na kilka lat i aktualizację sytuacji na drogach niemalże on-line. Lark - IMO - nie lubię wynalazków :wink:
wkowal10, z CB radiem i Larkiem 43.0 wprawdzie trochę po europie jeździłem i było wszystko OK.
W przypadku Larka musisz wziąść pod uwagę aktualizację Mapy do wersji TOP (w Polsce na niej jeżdżę). Jest też wersja TOP + GDE (główne drogi europy) ale ta wersja jest zbyteczna. Na Larka wrzucasz sobie IGO8 lub AM w wersjach bez instalacyjnych na pamięć i jest super zestaw tani i bezawaryjny.
wkowal10, co do Garmina to polecam z ręką na sercu Mam już dłuuugo garmina i jest rewelacja.
Mapy są aktualne, po czasie można dokupić aktualizacje lub skorzystać z map społecznościowych które dokładnością nie odbiegają od komercyjnych.
Baza fotoradarów jest uaktualniana co tydzień (ump.waw.pl/wszystkie.html).
Jeśli chodzi o porównanie Garmina z Larkiem to miałem taką przyjemność - Lark się nieco opóźniał w stosunku do Garmina.
zapraszam na stronę www.garniak.pl - jest to forum miłośników garmina gdzie znajdziesz mnóstwo porad na temat urządzeń tej marki (nie tylko Nuvi).
Garmin Nuvi 760 - mam i polecam. Szczególnie super sprawuje się za zachodnia granicą, gdzie można wykorzystać informacje o remontach/korkach z odbiornika TMC. Z map komercyjnych używa się głównie następujących produktów:
- City Navigator Europe
- GPmapa
Oprócz tego polecam darmową mapę PL: UMP-PL. Dobre jest też źródło darmowych map na http://mapcenter.cgpsmapper.com/. Szukałem map Bałkanów, Albanii i Ukrainy i dopiero tam znalazłem.
Kolejna zaleta to dobry soft na PC współpracujący z nawigacją (Mapsource). Umożliwia on m.in przeglądanie map ładowanych do odbiornika, projektowanie trasy, przegląd i archiwizacja tracków z przebytych tras, a nawet rysowanie profilu wysokościowego trasy
Niestety Nuvi 760 jest to już wiekowy modelem i w związku z tym nie posiada takich udogodnień jak widoki 3G i asystent pasa ruchu. Może lepiej jego następca, czyli Nuvi 765.
Używam tej mapy wiele lat i jak dotąd nie miałem z nią większych problemów. Pokrycie dróg i danych adresowych z tego co się orientowałem nie odbiega od innych produktów.
- Nawigujesz do malej miejscowosci , podajesz kod , nazwe, ulice i nr. Navigacja prowdzi cie do tej miejscowosci ale do centrum ok 2 km od wlasciwego celu pokazujac puste pole zamiast domu
- jedziesz przez duze miasto navi mowi i wyswietla ze zblizasz sie do ronda a jest to normalne skrzyzowanie
- dokladnie odwrotna sytuacja tyle ze zamiast oczekiwanego skrzyzowania jest rondo
- mapa jest nieaktualna w wielu miejscach , pokazuje skrzyzowanoa ktore juz od 2 lat sa zamniete dla ruchu
- mapa powiela jakies bledne dane kartograficzne i pokazuj np kosciol po drugiej stronie drogi tam gdzie go nigdy nie bylo ( a jest np plebania )
- algorytmy wyboru drogi sa duzo gorsze niz w zwyklej mapie polski navteqa ktora jest w garminie , wielokrotnie porownywalem te same trasy i navteq potrafil wybrac droge o porownywalnej dlugosci a lepszej nawierzchni
- dluzsze trasy sa w tej mapie podzielone na niezliczona ilosc odcinkow np. KTW - Wroclaw mozna oszalec co kilka km nawiguje i mowi trzymaj sie lewej np a tam nie ma nawet luku drogi. W NAvtequ jest idealnie pod tym wzgledem
- GPmapa wielokrotnie wywiodla mnie w pole , Navteq nigdy. Mam wrazenie ze kolejne , czeste aktualizacje polegaja na dodaniu kilejnych 200 punktow POI i nic wiecej.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Nawigujesz do malej miejscowosci , podajesz kod , nazwe, ulice i nr. Navigacja prowdzi cie do tej miejscowosci ale do centrum ok 2 km od wlasciwego celu pokazujac puste pole zamiast domu
Małe miejscowości w większości map do nawigacji nie mają jeszcze danych adresowych.
W Garminie używając funkcji: Dokąd -> Adresy można wymusić wprowadzenie numeru domu, ale w trakcie potwierdzania wyboru pokaże się tylko nazwa miejscowości z kodem pocztowym i rzecz jasna prowadzi wtedy do jej centrum.
Przykłady:
1. Ciepielów, powiat lipski, woj. mazowieckie - brak danych adresowych w GPMapa
Przy nawigowaniu do określonego adresu:
- znajduje nazwę miejscowości: Ciepielów
- jako jedyną nazwę ulicy podstawia tez Ciepieów
- możesz wprowadzić dowolny nr domu
Efekt wyników wyszukiwania: 27-310 Ciepielów i prowadzi rzecz jasna do centrum
2. Iłża, powiat radomski, woj. mazowieckie - dostępne dane adresowe w GPMapa
Przy nawigowaniu do określonego adresu:
- znajduje nazwę miejscowości: Iłża
- znajduje nazwę ulicy, np. Przy Murach
- znajduje nr posesji, np. 10
Efekt wyników wyszukiwania: Przy Murach 10, 27-100 Iłża no i oczywiście prowadzi do wybranego adresu.
To jest właśnie specyfika działania urządzeń Garmina, a nie konkretnej mapy, np. GPmapy. Należy uważnie patrzeć na komunikaty wyświetlane przez nawigację. Jeżeli nie znalazła danego adresu proponuje najbliższy znany adres, np. centrum miejscowości.
Zamieszczone przez voltar
- mapa jest nieaktualna w wielu miejscach , pokazuje skrzyzowanoa ktore juz od 2 lat sa zamniete dla ruchu
Aktualizacja GPmapy odbywa się raz na kwartał. Którą masz wersję?
Zamieszczone przez voltar
- dluzsze trasy sa w tej mapie podzielone na niezliczona ilosc odcinkow np. KTW - Wroclaw mozna oszalec co kilka km nawiguje i mowi trzymaj sie lewej np a tam nie ma nawet luku drogi. W NAvtequ jest idealnie pod tym wzgledem
Taki komunikat jest generowany przy zjazdach z wydzielonym pasem ruchu do skrętu.
- Nawigujesz do malej miejscowosci , podajesz kod , nazwe, ulice i nr. Navigacja prowdzi cie do tej miejscowosci ale do centrum ok 2 km od wlasciwego celu pokazujac puste pole zamiast domu
- jedziesz przez duze miasto navi mowi i wyswietla ze zblizasz sie do ronda a jest to normalne skrzyzowanie
- dokladnie odwrotna sytuacja tyle ze zamiast oczekiwanego skrzyzowania jest rondo
- mapa jest nieaktualna w wielu miejscach , pokazuje skrzyzowanoa ktore juz od 2 lat sa zamniete dla ruchu
- mapa powiela jakies bledne dane kartograficzne i pokazuj np kosciol po drugiej stronie drogi tam gdzie go nigdy nie bylo ( a jest np plebania )
- algorytmy wyboru drogi sa duzo gorsze niz w zwyklej mapie polski navteqa ktora jest w garminie , wielokrotnie porownywalem te same trasy i navteq potrafil wybrac droge o porownywalnej dlugosci a lepszej nawierzchni
- dluzsze trasy sa w tej mapie podzielone na niezliczona ilosc odcinkow np. KTW - Wroclaw mozna oszalec co kilka km nawiguje i mowi trzymaj sie lewej np a tam nie ma nawet luku drogi. W NAvtequ jest idealnie pod tym wzgledem
- GPmapa wielokrotnie wywiodla mnie w pole , Navteq nigdy. Mam wrazenie ze kolejne , czeste aktualizacje polegaja na dodaniu kilejnych 200 punktow POI i nic wiecej.
Kolego napisz nam jaką masz wersję GPMapy i na jakiej navi ją testowałeś bo coś dziwne te Twoje problemy...
W tym momencie nie mam juz Garmina, wlasnie go sprzedalem i zaczalem jezdzic na Columbusie - mam nadzieje ze mnie takie problemy omina.
Garmin byl w wersji Nuvi760 , kupiony z GPmapa z konca 2008, potem byla aktualizacja w 2009 roku ale nie pamietam wersji. Chyba w 1 kwrtale to bylo.
Co do nawigowania do centrum malej miejscowosci zamiast do numeru domu to mysle ze jest to bez sensu. Skoro tak dziala navi to nie powinna w takim przypadku dac mozliwosci wpisania numeru domu ! Mnie w kazdym razie nawigowala do miejcowosci, kodu pocztowego, ulicy i numeru domu wprowadzonego przezemnie.
Skoro to jest opcja navi a nie mapy to w przypadku map navteqa nie bylo zapewne problemu bo nie bylo w spisie wogole tej miejscowosci , wiec pomylka byla wykluczona i dzialalo to lepiej nawigujac na jakis punkt czy wspolrzedne , a w kazdym razie nie bylo to mylne.
Naprawde porownywalem GPmape z mapa Navteqa i zawsze to ta druga byla lepsza.
Przykladowy przejazd przez Wroclaw na GPmapie to byla masakra. Mozna bylo wogole nie sluchac co ta mapa gada , a na Navtego 0 problemow.
Gpmapa b. czesto w przypadku ronda wskazywala mi zly wyjazd albo nawet taki nieistniejacy. Inny przyklad z Wroclawia to : proste skrzyzowanie , przejazd na wprost, droga w lewo i prawo odchodzi pod kontem prostym a glowna droga minimalnie jest odchylona w prawo po przejechaniu skrzyzowania. Tak minimalnie ze jadac tam 1 raz praktycznie wogole tego nie widac. GPmapa w takim przypadku nakazuje skret w prawo !!!
Zwykla jazda autostrada podzielona na wiele odcinkow. Piszecie ze GPmapa nawiguje jak jest pas do skretu w lewo w takich przypadkach ? Mnie nawigowala nawet jak byl zwykly zjzd w prawo a autostrada odchodzila lekkim lukiem w lewo. Navteq w takim przypadku po wyjezdzie z KTW mowil , jedz prosto 180 km i milczal nastepna godzine.
Takze glosowe komendy w navtequ byly o niebo lepsze i bardziej inyuicyjne, trzymaj sie lewej / prawej itd.
No niestety takie mam zle doswiadczenia i po wielu probach wylaczylem ta mape i jezdzil em bezproblemowo na navtequ. Jedyny plus jaki widzialem gpmapy to byla wieksza liczba punktow POI i ograniczenia predkosci ktore mozna bylo jednak sposobem wyswietlic na mapie navteqa takze.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Z autostradą i GPMapą masz rację. W najnowszej wersji to nieco poprawili i już nie nakazuje na autostradzie "trzymać się lewej"
Jeśli chodzi o jazdę po Wrocławiu (tutaj mieszkam od 2 lat i się uczyłem jeździć na moim Garminie). Nie miałem większych problemów nawigacyjnych - co prawda robię tak że przybliżenie na max i jadę. Mam też wgraną gpmapę na komórkę pod kontrolą garmin xt i używam jej w razie czego (nie zawsze mam nawigację pod ręką a zdarza się nagle że muszę zajechać pod jakiś nieznany mi adres).
Porównywałem Garmina z Automapą i jakoś ten mój lepiej mi się zachowywał...
Z autostradą i GPMapą masz rację. W najnowszej wersji to nieco poprawili i już nie nakazuje na autostradzie "trzymać się lewej"
Jeśli chodzi o jazdę po Wrocławiu (tutaj mieszkam od 2 lat i się uczyłem jeździć na moim Garminie). Nie miałem większych problemów nawigacyjnych - co prawda robię tak że przybliżenie na max i jadę. Mam też wgraną gpmapę na komórkę pod kontrolą garmin xt i używam jej w razie czego (nie zawsze mam nawigację pod ręką a zdarza się nagle że muszę zajechać pod jakiś nieznany mi adres).
Porównywałem Garmina z Automapą i jakoś ten mój lepiej mi się zachowywał...
Zawsze pozostaje CNE 2010.2 lub darmowa UMP.
Ja porownywalem Navteqa z Automapa i dokladnosci, prowadzenie trasy bylo takie samo, Tylko Navteq mowil o skrecie czy manewrach 50 m wczesniej.
Z dodatkowych minusow GPmapy to wg mnie byl jej wyglad i kolorystyka. Pewnie kwestia przyzwyczajenia ale ja lubie proste mapy ktore za duzo nie wyswietlaja zbednych informacji, a za to dokladnie prowadza.
Teraz sie ucze map BMW z Navteqa na Columbusie. Jak na razie jest niezle choc nie wyswietla ile m do skretu i to wymaga przyzwyczajenia - ale jest navi strzalkowa na maxidocie wiec nie jest zle.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Co do nawigowania do centrum malej miejscowosci zamiast do numeru domu to mysle ze jest to bez sensu. Skoro tak dziala navi to nie powinna w takim przypadku dac mozliwosci wpisania numeru domu ! Mnie w kazdym razie nawigowala do miejcowosci, kodu pocztowego, ulicy i numeru domu wprowadzonego przezemnie.
Ja w tym jednak pewien sens widzę W mapach do nawigacji są w tej chwili możliwe następujące sytuacje:
1. Miejscowość posiada ulice, dane adresowe dostępne
2. Miejscowość nie posiada ulic, dane adresowe dostępne
3. Miejscowość posiada ulice, dane adresowe niedostępne
4. Miejscowość nie posiada ulic, dane adresowe niedostępne
W przypadku pkt 2 i 4 nazwa ulicy jest jednocześnie nazwą miejscowości (pole w bazie nie może być puste)
W związku z powyższym interfejs do wyszukiwania danych wg adresu siłą rzeczy musi być uniwersalny i zawsze pyta kaskadowo o miejscowość, ulicę i nr posesji. Jeżeli dana miejscowość zostanie znaleziona to następnie wyszukiwanie będzie wyglądało tak:
Ad 1. Możliwość wyboru ulic z listy, możliwość wyboru nr posesji z listy
Ad 2. Możliwość wyboru z listy ulicy o nazwie identycznej jak nazwa miejscowości, możliwość wyboru nr posesji z listy
Ad 3, 4. Możliwość wyboru z listy ulicy o nazwie identycznej jak nazwa miejscowości, brak możliwość wyboru nr posesji z listy
Po zatwierdzeniu wyboru, o ile żądany adres nie został znaleziony pokazywany jest najbliżej położony adres, czyli np. centrum miejscowości.
Zamieszczone przez voltar
Skoro to jest opcja navi a nie mapy to w przypadku map navteqa nie bylo zapewne problemu bo nie bylo w spisie wogole tej miejscowosci , wiec pomylka byla wykluczona i dzialalo to lepiej nawigujac na jakis punkt czy wspolrzedne , a w kazdym razie nie bylo to mylne.
To świadczy o większej szczegółowości GPmapy w stosunku do Navteq. Z mojego punktu widzenia wolałbym być prowadzony do centrum miejscowości niż nie być poprowadzony w ogóle.
Zamieszczone przez voltar
Zwykla jazda autostrada podzielona na wiele odcinkow. Piszecie ze GPmapa nawiguje jak jest pas do skretu w lewo w takich przypadkach ? Mnie nawigowala nawet jak byl zwykly zjzd w prawo a autostrada odchodzila lekkim lukiem w lewo.
Napisałem, że GPMAPA tak nawigowała jak był wydzielony pas do skrętu, niekoniecznie w lewo
Zamieszczone przez voltar
Z dodatkowych minusow GPmapy to wg mnie byl jej wyglad i kolorystyka. Pewnie kwestia przyzwyczajenia ale ja lubie proste mapy ktore za duzo nie wyswietlaja zbednych informacji, a za to dokladnie prowadza.
Skalę szczegółowości map można ustawić w menu nawiagacji
Masz racje w moim przypadku to bylo Ad2 . To byla taka wiocha gdzie glowna ulica byla jednoczesnie jej nazwa. Niemniej to moze byc problem jezeli zamiast do domu nr xxx doprowadzi cie do centrum wsi. Nie zawsze to bedzie lepsze niz nawigowanie na jakis punkt w poblizu rzeczywistego adresu. Sa przeciez tak dlugie wsie np Zawoja ze to moze byc kilkanascie km od celu ...
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Chciałbym dodać, że voltar testował gpmapę na modelu 760, modelu już nieco leciwym. Koleżanka ma takiego, ja posiadam model 255 który pomimo mniejszych możliwości (brak bluetootha, obsługi mp3 i audiobooków) ma mocniejszy i szybszy procesor dzięki czemu nawigacja działa jeszcze sprawniej, stabilniej i szybciej.
Dobrze jest co jakiś czas aktualizować soft...na przestrzeni roku w oprogramowaniu mogą wystąpić bardzo znaczące zmiany, gdyż garmin ciągle pracuje na udoskonalaniem swoich urządzeń a nie tylko nad robieniem nowych.
Zamieszczone przez voltar
Masz racje w moim przypadku to bylo Ad2 . To byla taka wiocha gdzie glowna ulica byla jednoczesnie jej nazwa. Niemniej to moze byc problem jezeli zamiast do domu nr xxx doprowadzi cie do centrum wsi. Nie zawsze to bedzie lepsze niz nawigowanie na jakis punkt w poblizu rzeczywistego adresu. Sa przeciez tak dlugie wsie np Zawoja ze to moze byc kilkanascie km od celu ...
kilka miesięcy temu kolega był "na drugim końcu Polski" (Mazury - dla nas to drugi kraniec ;p) z moją nawigacją. Mówi że pierwsze kilka godzin były "dziwne" - musiał się przyzwyczaić, ale potem już prawie nie patrzył na ekran i mówił że rewelka. A też odwiedzał takie wioski że głowa boli.
Do szybkosci dzialania urzadzenia nie mam uwag. Trasy przeliczal bardzo szybko. Przejechalem z nim Europe dookola ( na mapie Navteqa ) i to bylo ideal.
Stabilnosc byla fatalna na starym firmware. Po aktualizacji bylo juz ok.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Używal Larka już jakieś 2 lata. oryginalne mapy podrasowałem do wersji TOP(była promocja). osobno na karcie pamięci mam AM6.1, śmiga bez problemów. zestaw CB harry III ASC +lark i zadna droga nie jest straszna. pozdrawiam
Komentarz