Sztuczna turbina i wielki problem.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gorg
    Drive
    • 2010
    • 60

    Sztuczna turbina i wielki problem.

    witam,
    dziękuje za wszystkie odpowiedzi. ta wiedza napewno nie pójdzie w las, no i napewno lepiej będe teraz patrzył na marke skody. póki co temat zostaje wyczerpany, a samochodu marki Skoda niestety zapewne nie bedzie
    pozdrawiam

    [ Dodano: Pon 16 Kwi, 12 22:08 ]
    pozwolę sobie odkopać
    skody nie udało się zakupić... po różnych sytuacjach jest samochód bliski skodzie... a jest to VW Passat B5
  • GreenArrow
    L&K
    • 2009
    • 1052

    #2
    Sztuczna turbina i wielki problem.

    Siemka ; )

    Mam następujący problem z moim CarAudio ;p
    nie mogę znaleźć przyczyny siania na radiu 'turbiny' podczas załączonego silnika, ale to nie wszystkie z problemów przy załączonym silniku również gdy daje prędkość wentylatorów na 1 , 2 , 3 i 4 każdy z nich daje dodatkowy szum, mało tego na wyłączonym zapłonie przy załączonym radiu gdy naciskam STOP przez głośniki idzie grube, krótkie, pojedyncze uderzenie.

    Stało się to gdy w skodzie została założona instalacja gazowa sekwencja, i wzmacniacz podczas tej operacji był odpięty + i - . Po założeniu gazu padła pompa ABS-u która na vag-u wskazuje błąd : brak sygnału pompy ABS

    Podczas zakładania plusa i minusa na wyłączonym radiu było wszystko ok, załączyłem radio i nagle cos zaczęło strasznie piszczeć i uderzyło jak było zwarcie. I tak zostało do dzis ta turbina.

    Sprawdzałem z kumplem następujące opcje :

    - Podpięcie samego radia pod jeden głośnik bez wzmacniacza na załączonym silniku radio nie siało jak i wentylatory
    - Podpięcie radia na innym wzmacniaczu 'Sony Xplod' 350W sianie o wiele słabsze prawie nie usłyszane ale przy większych obrotach było je słychać.
    - Odpięcie alternatora + i jakiś czujnik nie dało również żadnych rezultatów .
    - Odpiecie instalacji gazowej od akumulatora tez nie dało pozytywnych rezóltatów.

    pozdrawiam
    Robert

    Komentarz

    • ArekBinek
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 447

      #3
      ja bym spróbował podłączyć inne przewody sygnałowe możliwe że któryś jest w złym stanie albo gdzieś za blisko czegoś leży i przenosi niechciane szumy

      Komentarz

      • hsurim
        Elegance
        • 2006
        • 788
        • Kia
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Możliwe uszkodzenie (niekontakt) ekranu kabla antenowego.
        Sprawdź poprawność połączeń kabli W/N układu zapłonowego.
        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

        Komentarz

        • an_undertaker
          Drive
          • 2007
          • 40

          #5
          ArekBinek, Przewodów sygnałowych są dwie sztuki (przygotowane pod inne radio)
          Aktualnie była używana jedna sztuka z rozgałęźnikami przy wzmacniaczu z 2 na 4 kanały. Na obu kablach sieje. Kable były wyjmowane z progów i położone przez środek na próbę niestety bez oczekiwanych efektów.

          hsurim, O co dokładniej chodzi z uszkodzeniem kabla antenowego? Chodzi o uszkodzenie ekranu na kablu? Co znaczy"niekontakt" ?
          Jeśli chodzi o kable WN to z tego co wiem była też wymieniana cewka zapłonowa czy to może mieć jakiś wpływ i ewentualnie co sprawdzić.

          Radio i wzmacniacz było sprawdzane w innym samochodzie i są sprawne, w najbliższym czasie jeszcze sprawdzimy z Robertem kable sygnałowe.

          Jeśli ktoś ma jakieś propozycje to piszcie
          SOUND PARK - Profesjonalne nagłośnienia i zabezpieczenia pojazdów

          Komentarz

          • hsurim
            Elegance
            • 2006
            • 788
            • Kia
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Dobre ekranowanie chroni przez zakłóceniami z zewnątrz - dlatego o tym wspomniałem.
            Oczywiście na nic to się zda, jeśli zakłócenia 'idą' wraz z zasilaniem.
            Ale skoro piszesz, że była wymieniana cewka W/N, to popatrz uważnie na wszystkie połączenia wokół niej a szczególnie połączenia kabli W/N przy cewce i świecach.
            Najlepiej odłącz je, obejrzyj czy ich styki są w porządku i powtykaj je na nowo.
            Warto także sprawdzić ciągłość kabli W/N omomierzem - mógł któryś ulec uszkodzeniu np. podczas odłączania od cewki.
            Rezystancja każdego z nich powinna być (w przybliżeniu) równa.
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz

            • Adamu
              L&K
              • 2006
              • 1384

              #7
              ja podejrzewam upalenie masy RCA w radiu lub wzmacniaczu podczas podłączania/rozłączania wzmaka.

              sprawdź proszę na początek radio, tj do kabli RCA (masy RCA) przyłóż dodatkowym małym kabelkiem masę z radia, jeśli to pomoże to uwalone jest radio. jesli nie to podobny eksperyment trzeba zrobić ze wzmakiem (z i/lub tak samo połączoną masą na radiu)

              możesz też spróbować z inną parą radio-wzmacniacz :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • an_undertaker
                Drive
                • 2007
                • 40

                #8
                Adamu, Wzmacniacz był sprawdzany na całkiem innym radiu i całkiem innej instalacji w innym samochodzie, rezultat: wszystko ok.
                Jedyne co to radio nie było sprawdzane pod inną instalacją i na innym wzmacniaczu
                W najbliższym czasie wsadzę Roberta radyjko do siebie, a jeśli chodzi o cewkę i kable to takie głupie pytanie odnośnie sprawdzanie Ohm-ów... Jak ustawić miernik? Bo do tej pory miałem miernik gdzie się ustawiało na Ohm i tyle a tutaj mam skalę "2000k, 200k, 20k, 2000, 200" tak samo nie wiem jak go ustawiać do sprawdzania głośników
                SOUND PARK - Profesjonalne nagłośnienia i zabezpieczenia pojazdów

                Komentarz

                • Adamu
                  L&K
                  • 2006
                  • 1384

                  #9
                  głośnik ma jakieś 3,6-3,8ohma wiec ustaw zakres na 200.
                  a jak masz mozliwosc sprawdzenia korzystajac z innego radia/innej instalacji to bedzie to najprostszy sposób. (ważne zeby była instalka ze wzmakiem bo same głosniki pod radiem będą grały ok)

                  ps. mam nadzieję ze ten wzmacniacz sprawdzałeś już po wystąpieniu problemów

                  Komentarz

                  • an_undertaker
                    Drive
                    • 2007
                    • 40

                    #10
                    Tak. Inaczej nie było by powodów do sprawdzania
                    Jutro będzie u mnie Robert to postaram się to sprawdzić
                    SOUND PARK - Profesjonalne nagłośnienia i zabezpieczenia pojazdów

                    Komentarz

                    • GreenArrow
                      L&K
                      • 2009
                      • 1052

                      #11
                      Wczoraj zwróciłem uwagę na jedna rzecz w radiu :

                      Wcześniej przed problemem gdy wyłączałem samochód i wyciągałem kluczyk ze stacyjki radio eis automatycznie wyłączyło i zapamiętywało np. : Ze jest załączona CD na 5 piosence z 2:37 minuta ; p a po włożeniu kluczyka i przekręcenia na zapłon radio automatycznie sie załączyło ;p

                      A teraz tego nie zapamiętuje i podczas wyłączenia radia na CD i załączenia radia ponownie radio uruchamia sie na FM i muszę je załączyć ręcznie !

                      Komentarz

                      • oizo
                        Rider
                        • 2010
                        • 394
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Próbowałeś tym filtrem co ci mówiłem? bo moj lezy w domu jak cos. ORganizujemy spontana moze we wtorek w czechowicach wiec jak cos to zapraszam sprawdzimy bedzie maicroft moze on cos tez wymysli.
                        Moja furka
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

                        Komentarz

                        • Adamu
                          L&K
                          • 2006
                          • 1384

                          #13
                          Zamieszczone przez GreenArrow
                          Wczoraj zwróciłem uwagę na jedna rzecz w radiu :

                          Wcześniej przed problemem gdy wyłączałem samochód i wyciągałem kluczyk ze stacyjki radio eis automatycznie wyłączyło i zapamiętywało np. : Ze jest załączona CD na 5 piosence z 2:37 minuta ; p a po włożeniu kluczyka i przekręcenia na zapłon radio automatycznie sie załączyło ;p

                          A teraz tego nie zapamiętuje i podczas wyłączenia radia na CD i załączenia radia ponownie radio uruchamia sie na FM i muszę je załączyć ręcznie !
                          to co opisałeś na pierwszy rzut oka wygląda na zamieniony kabel czerwony z żółtym.

                          Komentarz

                          • GreenArrow
                            L&K
                            • 2009
                            • 1052

                            #14
                            Adamu, No był zamieniony, ale jak to sie stało to nie wiem ; d
                            Adamu, POMÓGŁ leci do Ciebie
                            sprawdź proszę na początek radio, tj do kabli RCA (masy RCA) przyłóż dodatkowym małym kabelkiem masę z radia, jeśli to pomoże to uwalone jest radio.
                            i to jest diagnoza, radio było uwalone zrobiona masa na 'krótko' do 10 tego :twisted: :twisted: Moje audio teraz gra jak trzeba ; )

                            Komentarz

                            Pracuję...