ciekawe czy bedzie miał gdzie wrócić bo płóki co heifeld zajął jego miejsce i wykręcił najlepszy czas :twisted: wiec holera wie co bedzie
Wygłuszenie drzwi - O1
Zwiń
X
-
Wygłuszenie drzwi - O1
Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany dystansów w głośnikach przednich oraz do wygłuszenia drzwi (na razie bez zmiany głośników). Przejrzałem sporo tematów w tym dziale i dowiedziałem się, że te dwa zabiegi pozwalają otrzymać zadowalający dźwięk z seryjnymi głośnikami (nowe dopiero w roku 2011r.). Moje pytanie jest następujące - czy jako typowy laik dam radę sam wygłuszyć drzwi za pomocą maty patrząc na zdjęcia zamieszczone w internecie czy lepiej nie próbować? Jak mam zlecić wygłuszenie jakiejś firmie to podajcie przykładowe ceny z materiałami lub bez - będę wdzięczny.
-
-
Zamieszczone przez zplutahttp://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1741
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MickulZamieszczone przez zplutahttp://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1741
PozdrawiamSprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.
Komentarz
-
-
Jak najbardziej warto zrobić to samemu! Ja w swojej O2 poradziłem sobie "na żywioł", bez poradników - dwie fotki mojej instalacji w drzwiach dostępne są tutaj.
Najlepsze jest to, że miałem niepotrzebne obawy, czy to zadziała - podłączyłem i gra Musisz jednak liczyć się z tym, że to nie jest robota na 5 minut - mi to zajęło 4 dni (pierwszy raz się w takie coś bawiłem, a chciałem mieć to też porządnie zrobione).Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Mickul, jeżeli lubisz sobie grzebać w aucie to jak najbardziej rób sam. Ja bawiłem się w wygłuszanie w weekendy a jak koledzy radzili rób to dokładnie i powoli. Ja jeździłem bez tapicerki drzwi ze 3 tygodnie i powoli sobie wszystko montowałem.
Najważniejsze rzeczy moim zdaniem to od razu poprowadź nowe kable do głośników. Możesz ich nawet nie podłączać ale się przydadzą jak wymienisz potem klocki. Pamietaj o zagięciu rogu blachy przy prowadnicy szyby (pierwsze foto) ponieważ jak zamontujesz dystans i obkleisz go matami to będzie trudno to zrobić a ponad 90% gośników bez zagięcia nie wejdzie oraz o umieszczeniu w jakiejś plastikowej tulejce pionowego drutu od blokady drzwi (foto drugie), bo na pewno będzie się kleił do mat i nie będziesz mógł otwierać zamka drzwi. A potem to juz z górki... Załączam zdjęcia mojej wylepiankiTomek
Komentarz
-
-
Może odświeżę nieco stary temat, ale mam pytanie do kolegi Tomek_dx.
Co zrobić jak się okażę, że coś się schrzani w mechaniźmie prowadnicy szyby???
Miałem okazje w maju tego roku wymieniać całą prowadnicę, bo poszła linka i ten plastikowy cwancyś przy silniczku. Pokleiłem oryginalną "matę" taśmą termoutwardzalną, bo jakoś nie było czasu przed wakacjami, bo auto musiało jechać w trasę. Miałem na uwadze wygłuszenie drzwi, ale jakoś brakowało mi motywacji.
Pech chciał, że dzisiaj otworzyłem okno w drzwiach i już się nie zamknęło... poszła linka i ten sam cwancyś przy silniczku - mechanizm do reklamacji, ale zanim co musiałem kupić nowy, bo jak tu auto zostawić na deszczu pod blokiem bez zabezpieczonej szyby.
I teraz sedno sprawy, co robić, gdy po czasochłonnym i dość kosztownym wygłuszeniu drzwi ten za przeproszeniem gówniany mechanizm znowu strzeli??? Przecież człowiek może osiwieć z nerwów jak drugi raz w ciągu 5 miesięcy rozbiera te same drzwi...
Komentarz
-
-
Już odpowiadam. Zrobić to można dużo. Po pierwsze przed zaklejeniem dokładnie przesmarowałem prowadnice, po drugie linki i te plasticzki nie psują się często. U mnie Octa z 2004 czyli 6 letnia a wszystko OK. Ale jak już coś sie zepsuje to pozostaje doliczyć 140pln do kosztów napraw na dwie maty.
Poza tym wybór pomiędzy słuchaniem muzyki o jakości "jamnika" z niewygłuszonych drzwi a basem jak z suba po wygłuszeniu i oklejeniu jest wart tych dodatkowych 140pln i nawet 1 weekendu pracy.Tomek
Komentarz
-
-
kross12
Tomek_dx, profi robota
Zastanawia mnie tylko dlaczego zrobiłeś takie puzzle z tego?
Chodziło o to żeby nie zostawić pustych miejsc, także żeby mata była przyczepiona do całej powierzchni drzwi?
Komentarz
-
1.kolego w jakiej cenie takie maty (dynamat) ???
2.sam robiłem matami butomicznymi i jest z nimi trochę zabawy....i jak sobie poradziłeś z przetwornicami ?????
3.jest różnica pomiędzy oklejeniem drzwi od tej strony gdzie szyba ???
4.na ostatnim zdjęciu przykleiłeś na dynamat'ę coś czarnego możesz powiedzieć co to takiego i jakie ma spełniać zadanie ???Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
Ad 1 Komplet Dynamat Xtreme Door Kit 4-rech mat na parę do drzwi to ok 290 pln np
Ale dodatkowo potrzeba 3-4 sztuki na zewnątrzne poszycie i naklejenie podwójnej warstwy w miejscu gdzie np jest kieszeń a nie ma blachy
Ad 2 "Przetwornice" czyli chyba zwrotnice umieściłem w kabinie za plastikową osłonę przedniego słupka A a kable od średniotonowego i wysokotonowego pociągnąłem też do kabiny aby właśnie nie mieć problemu z ewentualną wymianą zwrotnic czy podłączeniem wzmacniacza
Ad 3 Myślę że różnica jest ponieważ wtedy robi się w pełni oklejona przestrzeń która działa jak obudowa głośnika, poza tym tłumisz odgłosy drogowe z zewnątrz auta
Ad 4 Ta warstwa na macie to gąbka bitumiczna (akustyczna) o grubości ok 5mm. Wodoodporna, samoprzylepna i doskonale tłumi rezonans tapicerki. Jest to gąbka tak więc nakładając tapicerkę ładnie się układa. Jest ściśnięta gdzie trzeba lub rozpręża się wypełniając wolne miejsca pomiędzy matami a tapicerką. Po zastosowaniu naprawdę nic nie drga i nie rezonuje nawet przy niezłym basie. Zastosowałem gąbkę firmy STP za ok 50 pln na jedne drzwi np:
Tomek
Komentarz
-
-
No kolega Tomek_dx ma dużo racji, bo era jamników i głośników w plastikowych pudełeczkach typu "FIRST" poszła w niepamięć.
Po zmianie samochodu z Golfa MK4 98 r. w wersji HIGHLINE z po prostu fenomenalnie grającymi seryjnymi głośnikami połączonymi z ALPINE 9871 - każdy myślał, że mam jakąś skrzyneczkę w bagażniku, na OCTE, to szczerze przyznam - zawiodła mnie standardem wykonania wygłuszenia drzwi po ich rozebraniu - totalna taniocha i szajs!!! W Golfie drzwi wygłuszone były blachą wyklejoną matą, a dźwięk z głośnika brzmiał niczym system BOSE w Audi.
Niby można wsadzić skrzynie basową do bagażnika, ale nie po to szukałem "wielko bagażnikowca" żeby teraz zbedny balasty wozić
Szykuje się weekendzik w garażu z rozbieraniem drzwiczek...
Komentarz
-
-
Panowie, ja założyłem jakąś matę na miejsce starej maty/folii i tak się zastanawiam czy jak jeszcze dodatkowo obiję tapicerkę taką matą to da mi to coś jeszcze??? Warto jeszcze wygłuszać tapicerkę drzwi czy to już nic nie da???
I zastanawiam się jak "grube" mogę max. założyć dystanse pod głośniki aby boczek dało radę założyć???Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Panowie mam takie pytanko. Drzwi wygłuszone matami stp, mam też dystanse. Gdy auto stoi to głośniki grają super i jest dużo basu że aż mnie głowa boli. Jednakże po przekroczeniu ok 80 km/h ten dzwięk jakby się ulatnia i słychać głośny szum powietrza. Co jest do wymiany? Uszczelka drzwi? Jeśli tak to na jaką ( ktoś podeśle link ? )
Komentarz
-
-
malysz01, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=uszczelki
Tu se poczytajhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
Komentarz