Wygłuszenie drzwi - O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • toro102
    Drive
    • 2011
    • 72

    Wygłuszenie drzwi - O1

    ciekawe czy bedzie miał gdzie wrócić bo płóki co heifeld zajął jego miejsce i wykręcił najlepszy czas :twisted: wiec holera wie co bedzie
    Grunge is not death
  • Mickul
    RS
    • 2010
    • 2847

    #2
    Wygłuszenie drzwi - O1

    Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany dystansów w głośnikach przednich oraz do wygłuszenia drzwi (na razie bez zmiany głośników). Przejrzałem sporo tematów w tym dziale i dowiedziałem się, że te dwa zabiegi pozwalają otrzymać zadowalający dźwięk z seryjnymi głośnikami (nowe dopiero w roku 2011r.). Moje pytanie jest następujące - czy jako typowy laik dam radę sam wygłuszyć drzwi za pomocą maty patrząc na zdjęcia zamieszczone w internecie czy lepiej nie próbować? Jak mam zlecić wygłuszenie jakiejś firmie to podajcie przykładowe ceny z materiałami lub bez - będę wdzięczny.

    Komentarz

    • Mickul
      RS
      • 2010
      • 2847

      #4
      Zamieszczone przez zpluta
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1741
      To mi się przydało, zwłaszcza link o demontażu tapicerki - resztę już dawno przewertowałem. Teraz pozostaje tylko pytanie czy próbować samemu czy nie. (Już wiele rzeczy zaryzykowałem w tym aucie i nie narzekam na efekty. )

      Komentarz

      • smug
        Ambiente
        • 2009
        • 160

        #5
        Zamieszczone przez Mickul
        Zamieszczone przez zpluta
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1741
        To mi się przydało, zwłaszcza link o demontażu tapicerki - resztę już dawno przewertowałem. Teraz pozostaje tylko pytanie czy próbować samemu czy nie. (Już wiele rzeczy zaryzykowałem w tym aucie i nie narzekam na efekty. )
        Najlepiej ryzykować samemu, bo zrobisz tak jak chcesz I w razie czego możesz zawsze poprawić, z czymś poczekać itd, itp. Poza tym wydasz tyle co na materiały a reszta to sama satysfakcja z kolejnej umiejętności rozbierania auta.

        Pozdrawiam
        Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

        Komentarz

        • McGan
          RS
          • 2010
          • 3573
          • Superb III (3V3)

          #6
          Jak najbardziej warto zrobić to samemu! Ja w swojej O2 poradziłem sobie "na żywioł", bez poradników - dwie fotki mojej instalacji w drzwiach dostępne są tutaj.

          Najlepsze jest to, że miałem niepotrzebne obawy, czy to zadziała - podłączyłem i gra Musisz jednak liczyć się z tym, że to nie jest robota na 5 minut - mi to zajęło 4 dni (pierwszy raz się w takie coś bawiłem, a chciałem mieć to też porządnie zrobione).
          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

          Komentarz

          • sebwiecz
            Rider
            • 2008
            • 328
            • Yeti (5L)

            #7
            Witam
            Pośpiech jak zwykle nie jest wskazany.
            Rób sobie po malutku nie jest to trudne, a będziesz zadowolony, zawsze się czegos nowego dowiesz przy okazji .
            Tylko pamiętaj aby dobrze docisnąć maty w środku co by się nie odlepiły bo będziesz miał problem z szybą potem.
            Pozdr
            seba

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

            Komentarz

            • Tomek_dx
              Rider
              • 2008
              • 398

              #8
              Mickul, jeżeli lubisz sobie grzebać w aucie to jak najbardziej rób sam. Ja bawiłem się w wygłuszanie w weekendy a jak koledzy radzili rób to dokładnie i powoli. Ja jeździłem bez tapicerki drzwi ze 3 tygodnie i powoli sobie wszystko montowałem.
              Najważniejsze rzeczy moim zdaniem to od razu poprowadź nowe kable do głośników. Możesz ich nawet nie podłączać ale się przydadzą jak wymienisz potem klocki. Pamietaj o zagięciu rogu blachy przy prowadnicy szyby (pierwsze foto) ponieważ jak zamontujesz dystans i obkleisz go matami to będzie trudno to zrobić a ponad 90% gośników bez zagięcia nie wejdzie oraz o umieszczeniu w jakiejś plastikowej tulejce pionowego drutu od blokady drzwi (foto drugie), bo na pewno będzie się kleił do mat i nie będziesz mógł otwierać zamka drzwi. A potem to juz z górki... Załączam zdjęcia mojej wylepianki
              Załączone pliki
              Tomek

              Komentarz

              • sebwiecz
                Rider
                • 2008
                • 328
                • Yeti (5L)

                #9
                Zamieszczone przez Tomek_dx
                Pamietaj o zagięciu rogu blachy przy prowadnicy szyby (pierwsze foto) ponieważ jak zamontujesz dystans i obkleisz go matami to będzie trudno to zrobić a ponad 90% gośników bez zagięcia nie wejdzie
                Przy R6A nawet zagięcie nic nie da
                i tak nie wejdzie.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                Komentarz

                • ziutsane
                  RS
                  • 2007
                  • 2376

                  #10
                  No prawda, ale znalazles na to sposob
                  Radio: C90r+XDP210EQ
                  Kable:Opt,Skyline,50 mm
                  Wzm:XES M1+FP 1.800
                  Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                  Komentarz

                  • wojtas_110
                    Classic
                    • 2010
                    • 33

                    #11
                    Może odświeżę nieco stary temat, ale mam pytanie do kolegi Tomek_dx.

                    Co zrobić jak się okażę, że coś się schrzani w mechaniźmie prowadnicy szyby???
                    Miałem okazje w maju tego roku wymieniać całą prowadnicę, bo poszła linka i ten plastikowy cwancyś przy silniczku. Pokleiłem oryginalną "matę" taśmą termoutwardzalną, bo jakoś nie było czasu przed wakacjami, bo auto musiało jechać w trasę. Miałem na uwadze wygłuszenie drzwi, ale jakoś brakowało mi motywacji.
                    Pech chciał, że dzisiaj otworzyłem okno w drzwiach i już się nie zamknęło... poszła linka i ten sam cwancyś przy silniczku - mechanizm do reklamacji, ale zanim co musiałem kupić nowy, bo jak tu auto zostawić na deszczu pod blokiem bez zabezpieczonej szyby.

                    I teraz sedno sprawy, co robić, gdy po czasochłonnym i dość kosztownym wygłuszeniu drzwi ten za przeproszeniem gówniany mechanizm znowu strzeli??? Przecież człowiek może osiwieć z nerwów jak drugi raz w ciągu 5 miesięcy rozbiera te same drzwi...

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #12
                      Już odpowiadam. Zrobić to można dużo. Po pierwsze przed zaklejeniem dokładnie przesmarowałem prowadnice, po drugie linki i te plasticzki nie psują się często. U mnie Octa z 2004 czyli 6 letnia a wszystko OK. Ale jak już coś sie zepsuje to pozostaje doliczyć 140pln do kosztów napraw na dwie maty.
                      Poza tym wybór pomiędzy słuchaniem muzyki o jakości "jamnika" z niewygłuszonych drzwi a basem jak z suba po wygłuszeniu i oklejeniu jest wart tych dodatkowych 140pln i nawet 1 weekendu pracy.
                      Tomek

                      Komentarz


                      • #13
                        Tomek_dx, profi robota

                        Zastanawia mnie tylko dlaczego zrobiłeś takie puzzle z tego?
                        Chodziło o to żeby nie zostawić pustych miejsc, także żeby mata była przyczepiona do całej powierzchni drzwi?

                        Komentarz

                        • koddi
                          Rider
                          • 2008
                          • 405
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #14
                          1.kolego w jakiej cenie takie maty (dynamat) ???
                          2.sam robiłem matami butomicznymi i jest z nimi trochę zabawy....i jak sobie poradziłeś z przetwornicami ?????
                          3.jest różnica pomiędzy oklejeniem drzwi od tej strony gdzie szyba ???
                          4.na ostatnim zdjęciu przykleiłeś na dynamat'ę coś czarnego możesz powiedzieć co to takiego i jakie ma spełniać zadanie ???
                          Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                          Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                          ...
                          A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                          Komentarz

                          • Tomek_dx
                            Rider
                            • 2008
                            • 398

                            #15
                            Ad 1 Komplet Dynamat Xtreme Door Kit 4-rech mat na parę do drzwi to ok 290 pln np

                            Ale dodatkowo potrzeba 3-4 sztuki na zewnątrzne poszycie i naklejenie podwójnej warstwy w miejscu gdzie np jest kieszeń a nie ma blachy
                            Ad 2 "Przetwornice" czyli chyba zwrotnice umieściłem w kabinie za plastikową osłonę przedniego słupka A a kable od średniotonowego i wysokotonowego pociągnąłem też do kabiny aby właśnie nie mieć problemu z ewentualną wymianą zwrotnic czy podłączeniem wzmacniacza
                            Ad 3 Myślę że różnica jest ponieważ wtedy robi się w pełni oklejona przestrzeń która działa jak obudowa głośnika, poza tym tłumisz odgłosy drogowe z zewnątrz auta
                            Ad 4 Ta warstwa na macie to gąbka bitumiczna (akustyczna) o grubości ok 5mm. Wodoodporna, samoprzylepna i doskonale tłumi rezonans tapicerki. Jest to gąbka tak więc nakładając tapicerkę ładnie się układa. Jest ściśnięta gdzie trzeba lub rozpręża się wypełniając wolne miejsca pomiędzy matami a tapicerką. Po zastosowaniu naprawdę nic nie drga i nie rezonuje nawet przy niezłym basie. Zastosowałem gąbkę firmy STP za ok 50 pln na jedne drzwi np:
                            Tomek

                            Komentarz

                            • wojtas_110
                              Classic
                              • 2010
                              • 33

                              #16
                              No kolega Tomek_dx ma dużo racji, bo era jamników i głośników w plastikowych pudełeczkach typu "FIRST" poszła w niepamięć.
                              Po zmianie samochodu z Golfa MK4 98 r. w wersji HIGHLINE z po prostu fenomenalnie grającymi seryjnymi głośnikami połączonymi z ALPINE 9871 - każdy myślał, że mam jakąś skrzyneczkę w bagażniku, na OCTE, to szczerze przyznam - zawiodła mnie standardem wykonania wygłuszenia drzwi po ich rozebraniu - totalna taniocha i szajs!!! W Golfie drzwi wygłuszone były blachą wyklejoną matą, a dźwięk z głośnika brzmiał niczym system BOSE w Audi.
                              Niby można wsadzić skrzynie basową do bagażnika, ale nie po to szukałem "wielko bagażnikowca" żeby teraz zbedny balasty wozić
                              Szykuje się weekendzik w garażu z rozbieraniem drzwiczek...

                              Komentarz

                              • money555
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 135

                                #17
                                Panowie, ja założyłem jakąś matę na miejsce starej maty/folii i tak się zastanawiam czy jak jeszcze dodatkowo obiję tapicerkę taką matą to da mi to coś jeszcze??? Warto jeszcze wygłuszać tapicerkę drzwi czy to już nic nie da???

                                I zastanawiam się jak "grube" mogę max. założyć dystanse pod głośniki aby boczek dało radę założyć???
                                Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                Komentarz

                                • malysz01
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 53

                                  #18
                                  Panowie mam takie pytanko. Drzwi wygłuszone matami stp, mam też dystanse. Gdy auto stoi to głośniki grają super i jest dużo basu że aż mnie głowa boli. Jednakże po przekroczeniu ok 80 km/h ten dzwięk jakby się ulatnia i słychać głośny szum powietrza. Co jest do wymiany? Uszczelka drzwi? Jeśli tak to na jaką ( ktoś podeśle link ? )

                                  Komentarz

                                  • aniol
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 5228
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #19
                                    malysz01, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=uszczelki
                                    Tu se poczytaj
                                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                    Pozdrawiam ANIOL

                                    Komentarz

                                    Pracuję...