Wczoraj oddałem samochód do warsztatu. Powód? Brak mocy, nie działająca turbina.
Pierwsza diagnoza: brak sterowania w układzie, brak reakcji turbiny, brak podciśnienia w całym układzie.
Jeszcze wczoraj mechanik zaprosił mnie na dzisiaj na przejażdżkę i sprawdzenie czy wszystko gra. Dwa przejazdy, dwie poprawki w ustawieniach turbiny i czas na trzecią próbę.
Przy trzeciej próbie w jedną stronę samochód w porządku ale kop od 2000 obrotów. W drugą stronę nagły ciąg od 1200 i skok obrotów do końca skali (i tak trzymał). Szybkie wyhamowanie, zgaszenie silnika i telefon do mechanika. Przyjechał wyjął jakąś rurę (chyba z kolektora), a tam kapie olej. Wyjął bagnet i przy próbie odpalenia (samochód nie odpalił, ponoć powodem jest olej na tłokach) z samochodu zrobiła się ciuchcia. Dodam, że 50 m za samochodem czarny pas z wydechu, a zatrzymałem się we mgle z dymu.
Na holu do warsztatu i druga diagnoza:
silnik w złym stanie, turbina do regeneracji (podaje olej), głowica do sprawdzenia.
Piszę z prośbą o jakieś przemyślenia, bo jakieś informacje otrzymam dopiero w poniedziałek a tak długo nie wytrzymam
Byłbym wdzięczny za sugestie możliwych kosztów.
Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Pierwsza diagnoza: brak sterowania w układzie, brak reakcji turbiny, brak podciśnienia w całym układzie.
Jeszcze wczoraj mechanik zaprosił mnie na dzisiaj na przejażdżkę i sprawdzenie czy wszystko gra. Dwa przejazdy, dwie poprawki w ustawieniach turbiny i czas na trzecią próbę.
Przy trzeciej próbie w jedną stronę samochód w porządku ale kop od 2000 obrotów. W drugą stronę nagły ciąg od 1200 i skok obrotów do końca skali (i tak trzymał). Szybkie wyhamowanie, zgaszenie silnika i telefon do mechanika. Przyjechał wyjął jakąś rurę (chyba z kolektora), a tam kapie olej. Wyjął bagnet i przy próbie odpalenia (samochód nie odpalił, ponoć powodem jest olej na tłokach) z samochodu zrobiła się ciuchcia. Dodam, że 50 m za samochodem czarny pas z wydechu, a zatrzymałem się we mgle z dymu.
Na holu do warsztatu i druga diagnoza:
silnik w złym stanie, turbina do regeneracji (podaje olej), głowica do sprawdzenia.
Piszę z prośbą o jakieś przemyślenia, bo jakieś informacje otrzymam dopiero w poniedziałek a tak długo nie wytrzymam
Byłbym wdzięczny za sugestie możliwych kosztów.
Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Komentarz