Modernizacja "rekina" w kierunku odbioru FM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Modernizacja "rekina" w kierunku odbioru FM

    A ja stanę za Agamek12, wszyscy się podniecają VW i Skodą. Ale popatrzmy na te auta na tle konkurencji. Avensis, Mondeo, C5 przecież te auta zostawiają w tyle VW i Octavie co najmniej o jedną epokę. Octavia no bezawaryjna ale jaka ona jest smutna i prosta. Passat podobnie ( bezawaryjny? oj bardziej awaryjny od Mondeo czy Avensis, z C5 nie maiłem styczności ale ten nowy naprawdę im się udał). Ostatnio porównywałem Passata w wersji H... i Mondeo w wersji Platinum. Passat jest po prostu nudny.
    Superb - co w nim fajnego? jedynie combi jakoś wygląda bo reszta to zwykły doklejony bagażnik z obrzydliwymi lampami.

  • #2
    Modernizacja "rekina" w kierunku odbioru FM

    System antenowy octavii wi większości przypadków hatchback (poza najnowszymi egzemplarzami) zgodnie z wyrażoną przez moją osobę opinię przypomina rozwiązania znane już w latach siedemdziesiątych (może i starsze ale ja dalej pamięcią sięgnąć nie jestem w stanie). Jeden tor antenowy i na końcu antena, która w zasadzie zmienia wygląd samochodu figurującego w cenniku jako limuzyna w pojazd, kótry raczej nie zasługuje na tak wynisłe określenie. Oczy moje tego stanu rzeczy znieść nie mogły zatem zabrałem się za modernizację tego (ale i innych) elementu. W pierwszej kolejności przyszło mi do głowy zatrudnić paski ogrzewania szyby tylniej ale tu ciężko idzie z ustaleniem numeru jedengo niezbędnego elementu, tj. filtrów HF niezbędneych do wiecia w obwód ogrzewania tylniej szyby.

    W międzyczasie uruchomiłem inny projekt, w zasadzie ciąg testów i eksperymentów (jak wspomniałem i zaprezentowałem w innym wątku najlepiej sprawdza się metr drutu), między innymi z wykorzystaniem anten typu rekin. Wszedłem w posiadanie takich dwóch anten (jedna dla celów eksperymentalnych) w tym jedną nawet udało się znaleźć w kolorze nadwozia. Niestety pomimo obsługi FM rekin Audi ledwie dyszał (szumiał) w tym zakresie. Zabrałem się zatem za modernizację drugiego z posiadanych rekinów (VW), który opcji FM nie miał a jedynie GPS i GSM oraz ukrytą opcję radia satelitarnego. Część GSM idelanie nadawała się do przeprowadzenia eksperymentu... i pozostawiała dość dużo miejsca na umeblowanie dodatkowych komponentów. Wytargałem zatem wzmacniacz FM z symetryzatorem z orginalnej anteny octavki i zaaplikowałem go w stopce rekina VW. Zaadoptowałem mechanicznie, poskładałem na szybko (efekty na zdjęciach) bo mi spieszno było do wyników. Nastepnie instalacja i wyniki: antena owszem działa i to całkiem dobrze (1000 razy lepiej aniżeli fabryczne rozwiązanie) ale niestety nadaje się jedynie jako uzupełnienie zestawu innych anten (np. anteny szybowej) gdyż w przypadku FM minima i maksima sygnału (wynikające z wielodrogowości) są od siebie oddalone o 40-50cm co jest wielkością znacznie przkraczającą największy wymiar anteny (kilka centymertów). Zatem finalnie doskonale słychać w odbirniku, kiedy antena przechodzi przez minimum sygnału... oczywiście można bardzo szybko jechać . Generalnie wynik eksperymentu podaję do publicznej wiadmości jako materiał poglądowy a moje wnioski są jak powyżej, czyli: taka antena nadaje się jako uzupełnienie anteny szybowej.

    Poniżej zdjęcia:
    1) materiał wyjściowy czyli rekin VW oraz płytka wzmacniacza z octavii
    2) konstrukcja końcowa (wmacniacz pod płetwą) z dołożoną własną anteną FM (mniej więcej 1/4 długości fali)
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      Nie lepiej kupić antenę z batem? Naprawdę nie wiem po co ten lament, ja mam jedna antenę, krótki bat i ładnie mi ściąga

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez kross12
        Naprawdę nie wiem po co ten lament, ja mam jedna antenę, krótki bat i ładnie mi ściąga
        no w skrajnych przypadkach można nawet tak:

        [ Dodano: Wto 24 Maj, 11 20:51 ]
        zaręczam, iż również całkiem nieźle "ściąga"
        Załączone pliki

        Komentarz

        • paysker
          Rider
          • 2008
          • 264

          #5
          innova, a to dobre
          http://www.youtube.com/watch?v=bp80iyr2HeU

          Nasze Auta: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26038



          Komentarz


          • #6
            rzeczywiście tragedia

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez kross12
              porównując z moim audikowskim (który też niebawem zostanie jedynie zaślepką od Superba zastąpiony - dziś tylko NAVI na nim wisi) to faktycznie właściwe dookreslenie
              Załączone pliki

              Komentarz

              • kamel1980
                Rider
                • 2009
                • 304

                #8
                Zamieszczone przez kross12
                Nie lepiej kupić antenę z batem?
                To tekst w stylu: "jadę wymienić żarówkę do ASO"..

                innova czegoś takiego potrzebowałem :food
                W weekend chyba się pobawię ze swoim "rekinem"
                Głównie słucham CD, a i tak jeżdżę raczej po W-wie, więc taka antenka powinna łapać sygnał radiowy..

                Komentarz

                • SP9XWW
                  Rider
                  • 2009
                  • 579

                  #9
                  Zamieszczone przez innova
                  Generalnie wynik eksperymentu podaję do publicznej wiadmości jako materiał poglądowy a moje wnioski są jak powyżej, czyli: taka antena nadaje się jako uzupełnienie anteny szybowej.
                  Innova, great job!
                  Vy 73! de S!@w

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kamel1980
                    innova czegoś takiego potrzebowałem :food
                    W weekend chyba się pobawię ze swoim "rekinem"
                    rozważ też taki wariant ze zwykłym drutem (na zdjęciu), który opisałem na jednym z sąsiednich wątków: na mieście się znakomicie sprawdza (jest "odporna" na zaniki wielodrogowe ze względu na rozmiar), przed wyjazdem za miasto jeszcze go dopełnić o kolejne anteny (mam zamiar w sumie 4 sumować). Łatwa w montażu.

                    Oczywiście docelowo drut jest pochowany w uszczelkach i listwie maskującej pod sufitem. Wciąż nie mogę namierzyć, gdzie w samochodzie są montowane filtry FM na zasilaniu pasków ogrzewania szyby a skoda auto Czechy nie chce pomóc.
                    Załączone pliki

                    Komentarz

                    Pracuję...