Kable glosnikowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xpawlak
    Drive
    • 2011
    • 73

    Kable glosnikowe

    Z jakich zrodel dzwieku mozna kopiowac utwory na HDD?
    Z SD na 100%
    Z CD/DVD ? Jesli sie da to czy tam musza byc pliki mp3/4 czy CD-Audio tez da sie skopiowac?

  • #2
    Kable glosnikowe

    Koledzy powiedzcie ktore z tych kabli to minusy, a ktore plusy bo za chu nawet na logike nie wiem.



    potrzebuje w firmowce podpiac dodatkowe glosniki, ale nie wiem w ktore miejsca wpiac - a gdzie +

    Jako ze kolory malo widoczne przyjmijmy ze te blizej to fiolet i niebieski, a te dalsze rozowy i kremowy, teraz ktory jest ktory?!

    Komentarz

    • ziutsane
      RS
      • 2007
      • 2376

      #3
      a przy glosniku nie masz opisane, co jest + a co -?
      Radio: C90r+XDP210EQ
      Kable:Opt,Skyline,50 mm
      Wzm:XES M1+FP 1.800
      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

      Komentarz


      • #4
        wlasnie nie, pewnie wtedy nie bylo by pytania :wink: na kablach takze nie ma oznaczen, ani nawet na samych wtyczkach. zdziwilem sie bo glosniki sa fabryczne z napisem Renault i instalacja oczywiscie tez. podobny dylemat mialem podlaczajac tweetery w skodzie, tam tez zadnych oznaczen nie bylo, a kable koloroooowe ze hej (czemu nie robia z paskami i bez, bylo by prosciej)
        Ziutsane, Ty sie znasz na tym, na logike ktore z nich to plusy, grzebiac w car audio musiales sie z tym spotkac.

        Komentarz

        • ziutsane
          RS
          • 2007
          • 2376

          #5
          szczerze, to nie mam pojecia poszukaj jakiegos manuala albo gdzies na forum, danego modelu
          Radio: C90r+XDP210EQ
          Kable:Opt,Skyline,50 mm
          Wzm:XES M1+FP 1.800
          Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

          Komentarz


          • #6
            szukalem na forach renault, ale nie mastera jak jest takie to przeszukam i pewnie bede szukal jeszcze chyba ze ktos wie.
            probowalem kable podpinac w obu konfiguracjach i nie zauwazylem zeby membrana "wchodzila" do srodka, bo podobno tak sie dzieje kiedy pomyli sie + i - , ona poprostu drga jak to glosnik i pewnie ciezko dostrzec golym okiem czy wychyla sie na zewnatrz czy do wewnatrz.

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Golas27, jak nie znajdziesz konkretnej odpowiedzi, to się nie przejmuj, bo teoretycznie nie ma znaczenia, który jest +, a który - . Głośnik pracuje ( a przynajmniej każdy dobry powinien ) symetrycznie i jest mu bez różnicy, w którą stronę płynie prąd.
              To co jest ważne, to to, by wszystkie głośniki były podłączone w ten sam sposób i wtedy wszystko będzie OK.

              BTW. Ta fotka to przedstawia wtyczkę przy głośniku, radiu, czy jeszcze gdzieś indziej?


              EDIT:

              Te dodatkowe głośniki to chcesz podłączyć pod inne wyjście radia ( np. na tył ) czy równolegle do już istniejących głośników?
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kowal 2002
                teoretycznie nie ma znaczenia, który jest +, a który -
                no wlasnie i tak i tak glosnik gral wydaje mi sie tak samo.
                to wtyczka przy radiu z kablami od glosnikow przednich, chce podlaczyc tyl (pod te wolne wejscia), nazwijmy to umownie "tyl" bo w dostawczaku nie mam tylu (chyba ze na pake wsadze ) Mam glosniki 16,5 cm z poprzedniego auta ktore nie pasuja w fabryczne miejsca(tam sa 13), a ze te trzynastki to kupa na maksa wiec podepne jeszcze moje stare.

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Golas27, to zrób tak. Wyciągnij tą wtyczkę co na focie z radia, weź zwykłą baterię paluszka i przy pomocy dwóch kabelków dotknij do dwóch ( z czterech ) przewodów z tej wtyczki. W ten sposób ( próbując różne kombinacje ) znajdziesz, które przewody to kanał lewy, a które prawy ( prawdopodobnie będą to pary fiolet-róż i niebieski-kremowy ). Jak już to rozpracujesz, to musisz dobrać się do samego głośnika w drzwiach i w ten sam sposób ( przy pomocy baterii ) sprawdzić, w którą stronę wychyla się membrana przy podłączeniu baterii ( jak podłączysz baterię w jedną stronę to membrana będzie wciągana, a jak w druga to będzie wypychana ). Potem w ten sam sposób musisz ustalić kierunek wychylenia się membrany w tych dodatkowych głośnikach a potem całość podłączyć tak, by dokładanie baterii "w tym samym kierunku" do poszczególnych czterech par przewodów na wtyczce, powodowało wychylanie się membran głośników w tą samą stronę ( wszystkie wciągane lub wszystkie wypychane ).
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • golibroda
                    Rider
                    • 2009
                    • 530

                    #10
                    Z tym plusem i minusem to jest tak, że oba głośniki muszą być podłączone "w fazie" czyli tak samo. Czyli tak jak kolega pisał wcześniej. Chodzi tutaj o uzyskanie tzw bazy stereo (w samochodzie zresztą trudno o tym pisać) aby dzięki dochodził (właśnie w fazie) czyli z przestrzeni środkowej miedzy głośnikami. Głownie czuć to na wokalu. Gdy podłączymy "w przeciwfazie" to efektu dźwięku ze środka nie będzie. dźwięk będzie dochodził jakby z boków.

                    Jak to wyczuć ? Podłączyc dowolnie kabelki (oczywiście parami) a jak dźwięk będzie w przeciwfazie to jedną z par przewodów odwrócić miejscami. I będzie git.

                    A tak w ogóle dobrze zainwestować w prosty multimetr (miernik) z pomiarem oporności. Koszt kilkanaście złotych. Małe przeszkolenie w pomiarach i wszystko można zmierzyć a także ustalić który kabel jest skąd dokąd. odpada zabawa z bateryjkami.

                    Mam nadzieję,że wytłumaczyłem.
                    Pozdrawiam
                    Piotr

                    Komentarz

                    • Rob79
                      RS
                      • 2011
                      • 2521
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Na mój gust najprościej spojrzeć na orginalne kolory w kostce ISO i wtedy wychodzi że różowy to prawy plus, fioletowy to prawy minus, kremowy lewy plus, niebieski lewy minus
                      Robert

                      Komentarz

                      Pracuję...