już jestem po 'zabiegu' W O2 FL nie ma jednak RAKU, lecz FAKRA :wink: Koszt całości 42 zł wraz z przesyłką
Hej
Czy możesz podać dokładnie szczgóły zamówienia (RAKU/FAKRA i inne nazwy wolę przekopiować niż wpisywać z pamięci :roll: )?
Adres sklepu oraz nazwy części - chciałbym sobie taki plug&play zmontować a nie chcę wyważać otwarych drzwi :shock:
Od razu dzięki
Pozdrawiam
Tomek
(3) Kabel z prawej strony jest z zestawu Triflexa (powinien być w komplecie z anteną). Połączenia ze wzmacniaczem dokonałem za pomocą (4) wtyków F na kabel RG58 (średnica wew. 22mm) - groszowe sprawy, do nabycia w dobrych sklepach z elektroniką. Oba kable (z adaptera i triflexa) są minimalnie mniejsze i żeby dobrze zakręcić na nich wspomniane wtyki F obrałem więcej niż potrzeba izolacji i oplot kabli owinąłem wokół kabelka Dodatkowo trzeba pogrubić delikatnie przewody transmisyjne (środkowa część kabla). Wystarczy nałożyć trochę cyny i wszystko zaczyna wyglądać solidnie :wink:
Koszt zestawu można więc zamknąć kwota około 27 zł (gdyby nie przesyłka )
dzięki @cisza za wyczerpującą instrukcję.
Wzmacniacz antenowy zamówiłem (chociaż sprzedawca ma urlop więc przesyłka się opóźni )
Przewód FAKRA i F-ki załatwię pewno z odbiorem osobistym
Jak zmontuję całość - dam znać :shock:
Pozdrawiam
Tomek
"Podłączę" się pod temat i proszę o poradę :
Kto w W-wie lub okolicy zamontuje mi Triflexsa tak abym nie musiał nic kupować i o "nic się nie martwić" :?:
Będę wdzięczny za podpowiedź
Pozdrawiam
Maciek
Czekałem na białego Scouta 1.8TSI.......i się doczekaliśmy...trwało to 4 m-ce www.anatoliandog.pl
Wzmacniacz antenowy dojechał.
Nie kupowałem końcówek, tylko wpiąłem go na oryginalnym kablu od ori anteny - uciąłem (z drugiej strony kawałek kabla dołączonego do triflexa z jego końcówką).
Trzeba było trochę naddać kabelki taśmą klejącą, żeby F-ki się trzymały :roll:
Nie wygląda to u mnie zbyt ładnie - dlatego nie wkleję zdjęcia (a z resztą już zamontowane pod podsufitką ops: ).
Generalnie po instalacji radio widzi (ON) antenę nr 1 (wcześniej było OFF).
Dodatkowo (jeżeli przez jakiś czas radio działało bez wzmacniacza) - należy skasować błąd VCDS'em:
00856 - Radio Antenna
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 7
Reset counter: 233
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
Po skasowaniu błędu - wszystko jest OK.
Jeszcze raz dzięki za prowadzenie "za rączkę"
Pozdrawiam
Tomek
AP-FM bez problemu zmieści się za podsufitką natomiast nie za bardzo mogę dobrać się do tego, który chciałeś wskazać ze względu na błąd linku
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Zaproponowałem skodowski w tym wątku który Ci podpowiedziałem uprzednio, przy czym dla przypadku tego skodowskiego trzeba pokombinować z połaczeniami pomiędzy wzmacniaczem a anteną i jest to trudniejsze niż dla AP-FM...natomiast wcale nie jest powiedziane iż ten skodowski jest w czymkolwiek lepszy, moje odczucia i spostrzeżenia są zupełnie odwrotne.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Odgrzeje kotleta, bo Sirio ma alternatywe dla Triflexa i kogos kto nie chce wiercic dziury w dachu. U mnie juz od ponad 3 miesiecy na dachu jezdzi Sirio Twin-Car
Ten temat chyba będzie dobry. Czy w OII przed FM oryginalna antena jest też połączona przy dachu za kablem antenowym na Fakrę? Chcę do zamontowania TRIFLEX wykorzystać kabel FM, który już jest, no oczywiście włożyć omawiany w tym wątku wzmacniacz.
Witam.
Jestem po samodzielnym montażu triflexa. Czytajac wątek, od razu zrobiłem sobie "przelotkę" ze wzmacniaczem:
i śmiem stwierdzić, że radio(Bolero) gra lepiej, niż na oryginalnej. Po prostu w miejscach, gdzie wcześniej radio szumiało, teraz gra czysto a drugiej antenki w szybie nie posiadam.
Z CB jest OK. Nie wiem, jaki zasięg, ale na trasie jest jazgot niesamowity. Na razie zostawiłem sobie uchwyt i ML 145 w bagażniku by szybko przełączyć. Mam natomiast problem, którego przy zakładaniu anteny nie zauważyłem, mianowicie tylna część uszczelki anteny podwinęła się do wewnątrz. Wygląda na szczelną i nawet strociel anteny stwierdził, żeby nie ruszać.
Tak o wygląda:
Montaż był bezproblemowy. Należało ściągnąć tę maskownicę osłaniającą z tyłu podsufitkę (metalowe zaczepy posiada), odkręcić po 1 torxie z osłon bocznych słupków i nieco je odchylić (plastikowe zaczepy lubią zostać w słupku, więc trzeba je potem wydłubać) i podsufitkę można delikatnie odciągnąć w dół. Tu uwaga, nic na siłę, gdyż mogą na podsufitce pozostać ślady, jakby zmięcia materiału. Oryginalna antena jest przykręcona nakrętką na klucz 22, przy czym może być on oczkowy, gdyż kabel wychodzi obok nakrętki. Wystarczy 1 ruch klucza i można odkręcić ręką - tu uwaga by nie zmiąć/złamać podsufitki. Triflex posiada nakrętkę 19 i trzeba dłużej już kręcić albo kluczem płaskim albo przez zakrzywiony oczkowy przepleść kable. Dzięki tej przelotce podłączenie oryginalnego kabla radiowego trwa 5 sekund. Kabel od CB poszedł progiem, nie przepychałem go do przodu podsufitką.
Mógłby ktoś wrzucić fotkę stopki anteny?? Chciałem moją poprawić, ale po odkręceniu wydaje się, że tak ma być.
Prośba do tych co zakładali Triflex-a i Innova o pomoc w przygotowaniach. Proszę o potwierdzenie, czy poniższe założenia są poprawne i odpowiedź co z telefonem (GSM).
Szykuję się do założenia Triflexa, do OII FL Elegance kombi. Mam nawigację Amundsen+ i bluetooth'a do telefonu ("przygotowanie pod GSMII"). Obie boczne tylne szybki mają paski.
Podejrzewam, że:
- antena radiowa jest podwójna - na dachu i po bokach (obu jak mniemam połączonych),
- antena od GPS jest na dachu - (to co na dachu to mini płetwa + kikut chyba 16cm)
- antena do GSM jest na dachu.
Radio:
Wyrzucenie ORI anteny wymaga zastosowania wzmacniacza (zamówię tego AP-FM). Przy tym wzmacniaczu nie muszę się zastanawiać czy jest separator czy nie. Chcąc zamontować wzmacniacz muszę dostosować złącze.
Rozwiązanie 1: uciąć wtyczki od Triflexa i od kabli w aucie i założyć w ich miejsce wtyki "F.
Rozwiązanie 2: wtyczkę Triflexa ciąć a do radia nowy kabel (unika się jedne go złącza, a każde złącze psuje sygnał).
Rozwiązanie 3: podwójny adapter. To póki co zastosuję, ale jak bardzo się popsuje sygnał radiowy, to poprawię i zastosuję nr 2.
Do rozwiązania nr 3 potrzebuję:
- wzmacniacz AP-FM
- 2 wtyki "F". Nie wiem czy są różne rozmiary "F" ale na jednej aukcji ze wzmacniaczem już są 2 szt. i ten zestaw kupię,
- wtyczkę (nie gniazdo) czyli http://www.tme.eu/pl/details/ant.con...ia-car-audio/# .
Coby nie bawić się w zakładanie wtyczki można kupić adapter z takową, np. Adapter Fakra-ISO
Z powyższego zestawu montuję układzik jak obfocili koledzy.
CB - sprawa prosta i oczywista - kabel załączony do Triflexa
GPS - przechodzę na antenkę fakra włożoną pod deskę rozdzielczą:
JC Antenna JCA001-FAKRA | Antena; wewnętrzna; GPS; Fakra; gniazdo; Dł: 5m; magnes; 2,4÷5VDC - Produkt dostępny w Transfer Multisort Elektronik. Sprawdź naszą szeroką ofertę.
GSM - czy faktycznie antena GSM jest na dachu? Jakie złącze potrzebuję do niej?
PS. Serwis "promocyjnie" zaproponował mi założenie za 450zł !!!
[ Dodano: Sro 30 Sty, 13 20:05 ]
Nikt nie zdążył odpowiedzieć, a że drugi tydzień bez radyjka, to już mi nerwowo i zamówiłem jak wyżej. Najwyżej zamontuję na raty. Choć obawiam się, żeby odłączenie GSM-owej nie wygenerowało jakiegoś błędu, który zmusi mnie do pojechania do serwisu na kasowanie.
I jeszcze jedno - zszokowała mnie sprawność TME. Zamówienie wysłałem ok. 16:00. Płatność przez PayU, a o 18:47 dostałem linka do śledzenia przesyłki. I jak tu nie pochwalić?
[ Dodano: Wto 05 Lut, 13 21:14 ]
Zabieram się trochę jak pies do jeża, ale w końcu Triflex się pojawi na dachu.
Ściągnięcie plastiku na górnej krawędzi klapy - done. Włożyć pazurki pod plastik (oczywiście pod wewnętrzną krawędź) i powoli ale mocno ciągnąć. U mnie trzeba było sporo siły, ale nic się nie urwało.
Zdjęcie kapsla na środku tyłu podbitki (pod ściągniętym dopiero co plastikiem) - done. Palce i wkrętak to kiepski pomysł, ale płaskoszczypy działają bardzo dobrze.
Odpięcie plastików na słupkach od klapy - done. Podobnie jak poprzedni plastik. Wypiąłem tylko górę, bo zupełnie wystarczy, żeby wygodnie odchylić podsufitkę.
Włożyłem łapki pod podsufitkę i wygrzebałem kabelki:
Patrząc na opisy na Allegro: biała wtyczka - radio, niebieska - GPS, fioletowo-bordowa - GSM. Żółta (u mnie nie ma) - telestart.
Czemu u mnie nie ma GSM, chociaż mam przygotowanie pod GSM II i telefon zsycnchronizowany z nawi? Odpowiedź trywialnie prosta - karta GSM siedzi w telefonie, więc chcąc podpiąć się do anteny - musiałaby gdzieś być jakaś wtyczka i pewnie uchwyt na telefon. To że jest jakiś moduł bluetooth tylko daje możliwość wpięcia głosu w instalację radio-nawi. Proste a musiałem dopiero zobaczyć wtyczki, by na to wpaść :lol:
Jutro lub pojutrze demontaż plastiku na przednim słupku (na razie Airbag nie wystraszył się śrubokręta) i będę ciągnął druta
Zastanawia mnie tylko jeszcze ta biała wtyczka radiowa - czy kolory tylko są dla orientacji, a wtyki się nie różnią? W przelotkach obfoconych przez kolegów była używana niebieska, czyli GPS owa.
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
Zainspirowany innym wątkiem na tym forum oraz montażem przy okazji Triflexa zacząłem kombinować z wzmacniaczem antenowym, którego powyższa antena nie posiada.
Z uwagi na to, że nie posiadałem wzmacniacza na dana chwilę (chwile montażu anteny CB ) wykorzystałem wzmacniacz będący w oryginalnej antenę FM. Do wzmacniacza, który jest w stopce anteny dolutowałem kabel FM z Triflexa, żyłę do blaszki która łączy się z batem oryginalnej anteny, natomiast oplot z masą wzmacniacza, obudową (podstawą) połączyłem to wszystko i jakoś to działa, Columbus wykrywa antenę, na razie takie rozwiązanie nie wpływa negatywnie na CB i radio. Wzmacniacz bez problemu mieści się za podsufitką, jest tam sporo miejsca z tyłu. Ponad to z uwagi na to, że mój samochód nie posiadał drugiej anteny, pod drugie gniazdo antenowe podłączyłem wewnętrzną antenę, doklejaną do szyby, wyposażoną w wzmacniacz. Niestety nawigacja nie wykryła tej anteny, w menu jest OFF, mimo, że diodka w antenę się pali co wskazuje, że zasilanie dochodzi do anteny. W złych warunkach odbioru radia FM nieznacznie poprawiła ta antena odbiór, jeszcze tego nie testowałem w różnych warunkach. Myślę, że lesze coś takiego niż adapter, przejściówka pod jedną antenę.
Mam już praktycznie wszystkie elementy układanki, w tym spliter, wzmacniacz (antena CB będzie robiła też jako FM).
Pozostaje mi tylko znaleźć takie pierdoły jak przejściówki/wtyczki do tego...
Które elementy z tej listy powinienem mieć, przy założeniu, że nie chcę niczego ciąć i lutować niepotrzebnie oraz mam Octavię II przed liftem ?
Car-tronic to internetowy sklep motoryzacyjny oferujący sprzęt car audio - głośniki, wzmacniacze i radia samochodowe oraz innego rodzaju akcesoria jak np. nawigacje i czujniki parkowania.
Aha - mam w aucie radio Audience i Sound System. Ponoć 2 anteny też :-)
looker, przed FL przy antenie jest złącze RAKU II. Pewnie chcesz dać spliter RM MIX 27 - dość popularny - on ma wtyk DIN - czyli potrzebujesz coś takiego http://www.tme.eu/pl/details/a9610_a...owych/perpic/#
Do tego wtyk i gniazdo DIN, aby wpiąć wzmacniacz - wówczas będziesz miał spełnione
Zamieszczone przez looker
założeniu, że nie chcę niczego ciąć i lutować
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
looker, połącz tak: antena, spliter, wzmacniacz, oryginalny kabel antenowy FM. Przed poskładaniem podsufitki i plastików, sprawdź jak całość chodzi, czy radio "widzi" antenę, jak jest z jakością odbioru itp.
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Graty zamówione :-) Montaż za kilka dni jak przyjdzie przesyłka i znajdę chwilkę :-)
[ Dodano: Sro 03 Wrz, 14 22:38 ]
Zamieszczone przez Andrzej.P
looker, przed FL przy antenie jest złącze RAKU II. Pewnie chcesz dać spliter RM MIX 27 - dość popularny - on ma wtyk DIN - czyli potrzebujesz coś takiego http://www.tme.eu/pl/details/a9610_a...owych/perpic/#
Do tego wtyk i gniazdo DIN, aby wpiąć wzmacniacz - wówczas będziesz miał spełnione
Zamieszczone przez looker
założeniu, że nie chcę niczego ciąć i lutować
Chyba nie ma szans na "nie cięcie". Przecież muszę jakoś całość klamotów wpiąć w ten 5-metrowy kabel...
Ja nie zauważyłem. Oczywiście mówię o odczuciach, bo nie badałem sygnału żadnym zaawansowanym sprzętem. I to we wszystkich 3 przypadkach (I LB, II C, II LB).
PS. Za chwilę przesiądę się na kolejną służbową Octavię, ale tym razem III LB i niestety nie wrócę do Triflex'a, bo dziury w dachu brak
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
Ja nie zauważyłem. Oczywiście mówię o odczuciach, bo nie badałem sygnału żadnym zaawansowanym sprzętem. I to we wszystkich 3 przypadkach (I LB, II C, II LB).
Też nie badałem, ale słyszę, dlatego wrzuciłem pytanie
Też nie badałem, ale słyszę, dlatego wrzuciłem pytanie
A przyglądałeś się w diagnostyce? Rzuć okiem na zdjęcia w sekcji VI Efektyw sekcji VI Efekty Co prawda ja to badałem pod kątem zwiększenia zasięgu, czyli wybierałem stacje słabe do porównań. Opisałem tam też efekt rezygnacji z anteny górnej. Oczywiście wchodzi w grę tylko jak się ma te boczne
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
Komentarz