Cena z kosmosu, kilka lat temu takie zderzaki gole chodzily po 200-300zl, 600zl to sie placilo za kompletny z kratkami
Nie działa BLUETOOTH w Bolero
Zwiń
X
-
kross12
-
kross12
-
Przyszedł czas na wymianę modułu,chociaż ten stary ostatnio działał ok.Na przeglądzie w serwisie uprzejmy Pan Marcin zaproponował wymiane,to się zgodziłem.Moduł wymienili na nowy i wyszytko prawie ok,ale radio Bolero źle wczytuję książke telefoniczną i nic z tym nie można zrobić:/?! Bezpośrednie wybieranie numeru z książki w radiu nie działa.Nie można też zaprogramować 5 numerów domyślnych wybierając je własnie z książki-trzeba to zrobić ręcznie.Co to może być za problem??Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jasiek68ale radio Bolero źle wczytuję książke telefoniczną i nic z tym nie można zrobić:/?!->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Sprawdź inny telefon (im prostszy, z prostą książką tym lepiej), a jeśli okaże się, że importuje poprawnie to musisz posprzątać książkę w swoim. Wszelkie linki do FB, Google+, geolokalizacje czy inne dodatkowe informacje w kontaktach potrafią bruździć...
Zacznij od ustawień fabrycznych, potem sparuj inny aparat.
Sprawdź, czasem najprostsze wyjaśnienia są najlepsze
Komentarz
-
-
Odkopię temat, bo mam podobną sytuację - kilka dni temu telefon zniknął z opcji Bolero i maxi-dota.
Został mi tylko klawisz Phone, który teraz działa jak Mute :lol:
Odpinałem moduł pod siedzeniem, sprawdziłem bezpiecznik telefonu, wyciągnąłem bezpiecznik radia by je też zresetować. Telefonu dalej nie ma.
Żeby było śmieszniej auto kilka dni wcześniej było na przeglądzie okresowym w ASO i jeszcze tego samego dnia zaczęły się cyrki z Bluetooth - przy pierwszej próbie odebrania połączenia z głośnym trzaskiem rozłączało BT z telefonem, po chwili ponownie łączyło z telefonem i już do wyłączenia silnika telefon przez BT działał prawidłowo. Przy każdej kolejnej jeździe sytuacja się powtarzała. A od kilku dni nie działa kompletnie.
Pytałem w ASO, czy przy okazji przeglądu robili coś przy radiu, jakaś zmiana softu, ale oczywiście nie.
Taki moduł oryginalny to duży koszt? Auto po gwarancji.Pozdro
Komentarz
-
-
Leniwiec, wystarczy, że swojego VASA podłączyli i pogrzebali->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Ochrzanić ich i to ostro. Bo po ich przeglądzie przestał działać zestaw głośnomówiący. Jeżeli reset modułu i radia nic nie daje, odłącz jeszcze akumulator może to pomoże. Generalnie nie daj się spławić. Też miałem podobny przypadek z ASO u mnie mieli zakodować sterownik tylich drzwi i to zrobili, jednocześnie coś zmienili w sterowniku drugich drzwi i cały czas występuje błąd tego sterownika, choć nie wpływa to na użytkowanie. Dobrzy są co.
Komentarz
-
-
No więc tak.
Byłem w ASO i wg nich uszkodzony jest moduł telefonu 1Z0035729C. Jak podłączali się swoim komputerem pod auto to nie ma śladu po tym module w ustawieniach.
A na temat przeglądu usłyszałem "No cóż, taki zbieg okoliczności, że po przeglądzie nie działa." :evil:
Generalnie spuszczony na drzewo, bo z braku wiedzy na ten temat nie mam argumentów, by wykazać ich winę. A za nowy krzyknęli sobie 2 tys. z okładem.
Jako ciekawostka to zostałem zapytany, czy podłączałem iPhone'a. Jak gościa pytam czemu, to usłyszałem że iPhone 3GS pali moduły BT (to w ogóle możliwe?). iPhona nie mam i nie miałem.
Swoją drogą to nigdy wcześniej nie mieli uszkodzonej centralki BT z tego co z nimi rozmawiałem. Się zastanawiam czy ja mam taki pechowy egzemplarz auta czy może serwis, bo to kolejna kosztowna rzecz, która mogę sobie dopisać do listy po podwójnym sprzęgle, mechatronice i nastawniku rozrządu z łańcuchem :?
A wracając do modułu to skoro nie ma po nim śladu w kompie to może jakieś zasilanie poszło po prostu? Taki moduł jest naprawialny?Pozdro
Komentarz
-
-
Okazuje się, że moduł Bluetooth faktycznie jest zepsuty, tyle że przyczyna tego "zepsucia" jest gdzieś indziej w aucie.
Ale po kolei.
Jako że oryginalny moduł BT w ASO to spory koszt (mi to wycenili na ponad 2 tys.) zacząłem szukać identycznego wyciągniętego z jakiegoś rozbitka. Znalazłem co prawda nie ze Skody a z innego VW, ale nr części się zgadzał.
Zamontowałem, i mimo że nie zgłasza się jako Skoda_BT a inna marka, to przynajmniej działa.
Jest jednak pewne duże "ale".
Nie wyświetla się nic odnośnie telefonu na Maxi-Docie oraz nie działa obsługa telefonu w kierownicy. Wyłącznie za pomocą panelu i ekranu radia - tu działa wszystko. Czy nowy moduł BT trzeba jakoś jeszcze "sparować" z kompem samochodu? Czy może tu właśnie się kłania, że to nie moduł oryginalnie ze Skody i z kierownicą i Maxi-Dotem Octavii współpracować po prostu nie będzie?
Większym problemem jest jednak to, że BT działa tak, jak opisałem działanie po przeglądzie w ASO - rozłącza z trzaskiem przy próbie odebrania połączenia i po kilkunastu sekundach ponownie łapie komunikację z telefonem. Rozłącza nie rozmowę, tylko łączność po BT między tel a autem.
Próbowałem różnych kombinacji i jedyną zależność jaką wyłapałem, to że cyrki takie robią się, jeśli wcześniej używałem którychkolwiek przycisków i pokręteł na kierownicy, bez znaczenia czy od radia, telefonu czy Maxi-Dota. Jeśli ich nie używam, a korzystam tylko z przycisków i ekranu radia, to BT działa bez problemu.
Wychodzi więc na to, że śmierć modułu BT to konsekwencja jakiejś innej wady i boję się, czy czasem mój nowy sterownik nie skończy tak jak poprzedni.
Ma ktoś jakieś sugestie, gdzie szukać przyczyny? Radio chyba nie, na nim obsługa BT działa bez problemu.
Czy sterowanie przy kierownicy ma jakiś swój dedykowany moduł?
I dalej próbuję doszukać się jakiegoś związku z przeglądem, po którym BT przestał właśnie działać prawidłowo.Pozdro
Komentarz
-
-
Leniwiec, nie ma znaczenia czy moduł jest ze skody czy z vw
jeśli wziąłeś moduł 1z0 035 729 to słabo, bo to są moduły niskiej wersji
trzeba było poczytać wątek o BT i kupić moduł premium, 3c8 035 730 A/B/C
instalowałem sporo sterowników BT w O2 i O2FL i nigdy nie było problemów j/w
kodowałeś ten moduł czy tylko wsadziłeś z bomby?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol, tak, 729C czyli identyczny z tym co był.
Nic nie kodowane bo nie mam jak na tę chwilę. Po prostu moduł wpięty na miejsce starego. Jak rozumiem po zakodowaniu Maxi-Dot będzie współpracował z telefonem jak poprzednio, tak? Przycisk na kierownicy do obierania/rozłączania rozmowy okazuje się, że działa.
Bardziej mi jednak chodzi o to, że całość szwankuje identycznie jak poprzednio po przeglądzie, czyli że przyczyna leży wg mnie poza modułem.
Jak auto stoi, a więc nikt nie ruszył wcześniej kierownicy w ogóle, tylko obsługuję tel przez radio wszystko działa bez problemu.
Użycie przycisków, łącznie z tym do odbierania połączenia, czy nawet jazda autem a potem na postoju obsługa wyłącznie przez radio powoduje, że próba odebrania rozmowy to rozłączenie z trzaskiem komunikacji BT z telefonem. Później łączy się ponownie i już działa do wyłączenia auta. Nawet jak odbieram przyciskiem na kierownicy.
Ponowne uruchomienie auta i wszystko od nowa.Pozdro
Komentarz
-
-
ja bym jeszcze spróbował inny moduł->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz