Od kilku miesięcy mam problem dotyczący szarpania podczas przyspieszenia. Samochód [silnik] zachowuje się teoretycznie jakby się "dusił". Widoczne jest najbardziej na niskich biegach oraz przy jeździe manewrowej (korki!!). Zaprowadziłem samochód do warsztatu i co zostało stwierdzone przez tych mechaników, należy wyczyścić EGR. I teraz zaczyna się meritum.
Po wyczyszczeniu zaworu EGR i przejechaniu 50km [+ około 30km mechanik] na wyświetlaczu pojawił się "check engine" - czyli zółta kontrolka silnika i błąd na wyświetlaczu: "Emission Workshop". Po powrocie do warsztatu stwierdzili, ze nie popełnili błędu. Mam teraz wymienić przepustnice. Bo "błąd był wcześniej, ale EGR był zanieczyszczony i nie wyświetlał błędu". Mam pytanie czy to jest możliwe?
Odpowiadam na wątpliwości:
1. Przed czyszczeniem EGR nie było nigdy takiego błędu.
2. Komputer podłączony do Octavii odczytał: Za mały przepływ.
3. 2.0 TDI BKD
Po wyczyszczeniu zaworu EGR i przejechaniu 50km [+ około 30km mechanik] na wyświetlaczu pojawił się "check engine" - czyli zółta kontrolka silnika i błąd na wyświetlaczu: "Emission Workshop". Po powrocie do warsztatu stwierdzili, ze nie popełnili błędu. Mam teraz wymienić przepustnice. Bo "błąd był wcześniej, ale EGR był zanieczyszczony i nie wyświetlał błędu". Mam pytanie czy to jest możliwe?
Odpowiadam na wątpliwości:
1. Przed czyszczeniem EGR nie było nigdy takiego błędu.
2. Komputer podłączony do Octavii odczytał: Za mały przepływ.
3. 2.0 TDI BKD
Komentarz