Temat tyczy nie samej Fabii jako takiej ale jej brata ze ze stajni VW.
Pacjent: VW Polo Classic 6N2
Rok produkcji: 2000
Przebieg: 75tyś km
Silnik: 1.4 16v 75KM APE/AUA (nie pamiętam dokładnie który ale o tym dalej).
Wartość rynkowa auta (z danych allegro) to 7-8tyś zł
Auto teścia, dbał o nie jak o syna, którego nigdy nie miał
Jest on pierwszym właścicielem auta, samochód nigdy nie miał przez 13 lat nawet stłuczki.
Pierwsza awaria przy przebiegu ok. 50tyś km i 7 latach użytkowania.
Zamarzła odma, głowica nie dostała oleju, wałki w głowicy stanęły, urwało się koło zębate, zawory spotkały się z tłokami. Ogólna masakra.
Lekarstwem okazała się wymiana na kompletny inny silnik o udokumentowanym przebiegu.
Przy wymianie dodatkowe planowanie głowicy, wymiana kompletnego rozrządu i części uszczelek.
Druga awaria przy przebiegu (sumarycznym od nowości auta) ok. 75tyś km i 6 latach użytkowania.
Z niewyjaśnionych przyczyn jeden z wałków nie dostał w środkowej podporze/łożysku oleju dzięki czemu przytarł się co spowodowało ukruszenie go w miejscu mocowania z kołem zębatym, które przy tym się uszczerbiło. Zawory wydechowe spotkały się z tłokami dzięki czemu się pogięły.
W chwili obecnej do kompleksowej roboty jest głowica (czyli wymiana zaworów wydechowych, być może prowadnic zaworów, planowanie głowicy). Do tego zakup górnej części głowicy z wałkami i kołami zębatymi. Ponadto wymiana rozrządu, montaż niezbędnych uszczelek.
Koszt zrobienia tego dobrze aby jeszcze pojeździć to ok. 3000zł
- koszt obróbki głowicy to 600-800zł
- koszt góry głowicy z wałkami i kołami zębatymi nieznana (szacuję, że 300-500zł)
- koszt kompletnego rozrządu to ok. 600zł
- koszt uszczelek to ok. 300-400zł
- robocizna mechanika to ok. 400zł
+ ewentualnie koszty dodatkowe
Koszt zrobienia tego jak najtaniej to ok. 2500zł
- głowica z allegro to ok. 300-500zł
- koszt góry głowicy szacowany 300-500zł
- kompletny tani rozrząd 400zł
- koszt uszczelek to 300-400zł
- robocizna mechanika to 400zł
+ ew. koszty dodatkowe
Zrobić można to również inaczej (za ok. 3000zł)
- głowica splanowana z górą i kołami zębatymi z allegro 1400zł
- uszczelki 300zł
- kompletny tani rozrząd 400zł
- uszczelki 300zł
- robocizna mechanika 400zł
+ ew. koszty dodatkowe
Którą opcję wybrać? A może jest jeszcze jakaś inna? Bo włożyć 3000zł w samochód warty 7000zł i za 5 lat po raz kolejny zapłacić za następny silnik 3000zł to się raczej nie kalkuluje.
A może zrobić najtaniej jak się da aby jeździł i sprzedać? Teść niestety stracił całe serce do tego samochodu. Nie wiem czy perswadować mu żeby został przy tym aucie czy jedna sugerować sprzedaż?
I zdjęcia:



Pacjent: VW Polo Classic 6N2
Rok produkcji: 2000
Przebieg: 75tyś km
Silnik: 1.4 16v 75KM APE/AUA (nie pamiętam dokładnie który ale o tym dalej).
Wartość rynkowa auta (z danych allegro) to 7-8tyś zł
Auto teścia, dbał o nie jak o syna, którego nigdy nie miał

Jest on pierwszym właścicielem auta, samochód nigdy nie miał przez 13 lat nawet stłuczki.
Pierwsza awaria przy przebiegu ok. 50tyś km i 7 latach użytkowania.
Zamarzła odma, głowica nie dostała oleju, wałki w głowicy stanęły, urwało się koło zębate, zawory spotkały się z tłokami. Ogólna masakra.
Lekarstwem okazała się wymiana na kompletny inny silnik o udokumentowanym przebiegu.
Przy wymianie dodatkowe planowanie głowicy, wymiana kompletnego rozrządu i części uszczelek.
Druga awaria przy przebiegu (sumarycznym od nowości auta) ok. 75tyś km i 6 latach użytkowania.
Z niewyjaśnionych przyczyn jeden z wałków nie dostał w środkowej podporze/łożysku oleju dzięki czemu przytarł się co spowodowało ukruszenie go w miejscu mocowania z kołem zębatym, które przy tym się uszczerbiło. Zawory wydechowe spotkały się z tłokami dzięki czemu się pogięły.
W chwili obecnej do kompleksowej roboty jest głowica (czyli wymiana zaworów wydechowych, być może prowadnic zaworów, planowanie głowicy). Do tego zakup górnej części głowicy z wałkami i kołami zębatymi. Ponadto wymiana rozrządu, montaż niezbędnych uszczelek.
Koszt zrobienia tego dobrze aby jeszcze pojeździć to ok. 3000zł
- koszt obróbki głowicy to 600-800zł
- koszt góry głowicy z wałkami i kołami zębatymi nieznana (szacuję, że 300-500zł)
- koszt kompletnego rozrządu to ok. 600zł
- koszt uszczelek to ok. 300-400zł
- robocizna mechanika to ok. 400zł
+ ewentualnie koszty dodatkowe
Koszt zrobienia tego jak najtaniej to ok. 2500zł
- głowica z allegro to ok. 300-500zł
- koszt góry głowicy szacowany 300-500zł
- kompletny tani rozrząd 400zł
- koszt uszczelek to 300-400zł
- robocizna mechanika to 400zł
+ ew. koszty dodatkowe
Zrobić można to również inaczej (za ok. 3000zł)
- głowica splanowana z górą i kołami zębatymi z allegro 1400zł
- uszczelki 300zł
- kompletny tani rozrząd 400zł
- uszczelki 300zł
- robocizna mechanika 400zł
+ ew. koszty dodatkowe
Którą opcję wybrać? A może jest jeszcze jakaś inna? Bo włożyć 3000zł w samochód warty 7000zł i za 5 lat po raz kolejny zapłacić za następny silnik 3000zł to się raczej nie kalkuluje.
A może zrobić najtaniej jak się da aby jeździł i sprzedać? Teść niestety stracił całe serce do tego samochodu. Nie wiem czy perswadować mu żeby został przy tym aucie czy jedna sugerować sprzedaż?
I zdjęcia:




Komentarz