No a w czym masz problem bo dalej nie rozumie. Kabelek 6mm2 oprawka bezpiecznika, przejscie przez jedna z przelotek w scianie grodziowej i wpiecie w kostke radia (nie instalacji auta!!) tam gdzie wychodzi stale +12V
Oj chyba 6mm2 to troszkę za dużo dla zwykłaego radia. W zupełności wystarczy 2.5mm2, no chyba, że kolega rafalus, ma jeszcze jakiś wzmacniacz do podpięcia to i tak by wtedy 4mm2 wystarczyło.
Ps. przez 6mm2 można puścic mniej wiecej 60A przy dobrym chlodzeniu, co wystarczy do zasilenia ponad 700W wzmacniacza :twisted:
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Do wzmacniacza mam kable Maicroft . Ale kabel idzie do bagaznika i nie chce go absolutnie rozcinac. Poprostu urzadzenia w aucie jak np. przelacznik kirunkowskazow czy nacisniecie hamulcow powoduje trzask na ulamek sekundy w glosnikach. Co mam robic sam juz nie wiem . Teraz jak jest wzmacniacz podkrecony to sie ten efekt poteguje.
Jak masz np. Radio bez wzmacniacza podlaczone do glosnikow to mozesz miec ten efekt i nawet nie wiedziec gdyz jest duzo cichszy Tak mi przyszlo do glowy zasilanie radia osobnymi kablami z pominieciem insatalacji fabrycznej . Ewentualnie mozna jakis filtr wrzucic na zasilanie radia(dławik) . Moze ktos cos poradzi bo nieche inwestowac w ciemno kasy . Moze cos wiesz w tym temacie Maicroft?
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
rafalus, możliwości sa dwie:
1. masz coś zwalone w elektryce auta, coś ma przebicie na masę;
2. masz zwaloną instalację CA, zbiera najdrobniejsze smiecie z działania instalacji elektrycznej auta
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
przyłacze sie do tematu 8) ja mam problem z przygasajacym radiem przy głosnym słuchaniu,czasami nawet potrafi sie na chwle wyłaczyc brzy mocnym basie :? dlaczego? moze własnie podłaczyc radio do kabla od wzmacniacza?? ale nie wiem czy tak mozna :?
przyłacze sie do tematu ja mam problem z przygasajacym radiem przy głosnym słuchaniu,czasami nawet potrafi sie na chwle wyłaczyc brzy mocnym basie dlaczego? moze własnie podłaczyc radio do kabla od wzmacniacza?? ale nie wiem czy tak mozna
A jakie masz radio? Zauważyłem, że przy Alpinach jest napis co by bezpośrednio pod aku podłączać, bo nawet jest specjalny bezpiecznik do tego....
Jak ciagnac to kabel od masy rowniez.
Ja mialem jakis bezpiecznik na kablu i taki czarny plastikowy prostokat nie wiem po co.
Nie wiem o co tu chodzi wogole z tym trzaskiem wczesniej tego nie slyszalem za bardzo oprocz tego problemy z kierunkowskazem (kiedy odbijal cos tam slyszalem w glosnikach) . Dokladalem z elektrycznych rzeczy alarm i separator ale chyba nie ma to wplywu na radio od strony zasilania no i tempomat ale to juz od pierwszego dnia jak mialem auto.
Dodam ,ze instalacja wzmacniacza raczej wpływu nie ma sprawdzałem.
Nie wiem gdzie może być to cholerne przebice jak to zlokalizować
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
A ja jestem zwolennikiem brania masy z karoserii, oczywiście wcześniej ciągnę taki sam przekrój jak +, z aku do karoserii, żeby zwiększając przekrój przewodów plusowych, zwiększyć też przekrój masy.
Co do strzelania to stawiałbym na zwaloną instalację.
Jeżeli chodzi o przekrój to zdecydowanie polecam dobrać nieco większy niż jest wymagany.
Radio może i nie ciągnie zbyt wiele prądu - nie są to wartości rzędu kilkudziesięciu amper ale pamiętajmy że chodzi o nasze bezpieczeństwo. Przewody o zbyt małym przekroju strasznie się grzeją. Przy złym doborze bezpiecznika może nawet dojść do zapalenia się auta.
Osobiście w poprzednim aucie ciągnąłem do wzmaka 21mm2, teraz planuje ciągnąć 30
Spawdź najpierw co się stanie jeśli podepniesz + bezpośrednio z aku. Możesz nawet na okres próby puścić cieńszy kabelek nie prowadząc go przez przegrodę tylko otwórz maskę, szybę i podepnij. Jeśli krzaski ustąpią to będzie to to. Jeśli nie to nie ma sensu prowadzenie nietaniego przewodu zasilającego, który i tak nic nie zmieni.
Osobiście w poprzednim aucie ciągnąłem do wzmaka 21mm2, teraz planuje ciągnąć 30
W domu tez powymieniałeś z 2.5mm2 w gniazkach na 30mm2 ?? Przecież chodzi o bezpieczeństwo!!
Po to się daje bezpiecznik żeby przewodów nie zjarało. Na 30mm2 to puscilbys prąd rzędu 300A, więc po co marnować kasę i walć kilogramy do auta.
Zastanów się więc troszkę co piszesz.
Poza tym im grubszy przewód tym większą ma pojemność (C[farady]) i to też może powodować stuki.
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
I tak chyba zrobie z tymi przewodami.
Jezeli chodzi o zwalona instalacje to raczej nie wierze w to poniewaz poteguje wszystko wzmacniacz . Jezeli radio jest polaczone tylko do kosci zasilania i kosci glosnikow nic nie slychac niby nic bo gdy sie bardzo przysluchac to mozna doslyszec ten dzwiek ale to trzeba naprwde miec ucho. Na wzmachu mam 3/4 mocy wiec slychac odglos duzo mocniej i jest bardzo slyszalny.
Bo chyba nie moze byc to wina separatora? bo przed jego montazem bylo wszystko dobrze
To mam pytanie jeszcze czyli wystarczy jak zastapie w kostce plus i minus kablami od akumulatora? Nic wiecej tam nie grzebac?
Mam jeszcze powiadomienie(radiowe) a wlasciwie jego czesc w aucie moze je zdemontuje najpierw bo zostal tylko nadajnik z antena.
Jak by jesczez cos Nexus6 doradzil to bym byl zobowiazany.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
nie prąd zmienny tylko napięcie jak już coś, poza tym to chodziło mi o porównanie że nie ma sensu walić w aucie 30mm2 bo 300A nie bedzie się ciągnąć bo niby jak?
Widze że spadamy z tematu w tym wątku jak w więkrzości postów bo zawsze się przed sobą wymądżamy że każdy wie najlepiej, więc sie nie kłóćmy tylko pomóżmy koledze.
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
splawik, Ale kolega sam nie wie czego chce, bo juz wielokrotnie tlumaczac cos prostego w prosty sposob, kolega sobie komplikowal zycie, a potem po wielu tygodniach pisal, ze zrobil to tak jak zostalo powiedziane w pierwszym badz drugim poscie, kazdego jego pytania.
Spławik tak się składa że mój pierwszy wzmak ciągnie przy mocnym obiążeniu 110 A a drugi 80 A ,więc nie ucz ojca jak dzieci robić tylko się zastanów nad tymi twoimi 2,5mm2...
A co do 30 mm2 to też nie masz racji....przepisy PASCA mówią jasno jak dobierać przekroje przewodów do mocy wzmacniaczy...i to dlatego producenci nie ograniczają sie tylko do przekroju 2,5mm2 ale robią kabelki 20, 30, 50 a nawet 100mm2...
Masz internet, korzystasz z przeglądarki...poczytaj sobie trochę a potem zabieraj głos.
[ Dodano: Pią 01 Gru, 06 10:20 ]
A uczyli mnie na elektronice że im większy przekrój tym mniejsze straty...profesorowie ...idioci...a zamiast na elektronike wystarczyło na forum wejść i już wszystko jasne.....
P.S. Jak mawia mój kolega....jaką rurką w tym samym czasie więcej wody przeciśniesz - cienką czy grubą?
W domu tez powymieniałeś z 2.5mm2 w gniazkach na 30mm2 ?? Przecież chodzi o bezpieczeństwo!!
Po to się daje bezpiecznik żeby przewodów nie zjarało. Na 30mm2 to puscilbys prąd rzędu 300A, więc po co marnować kasę i walć kilogramy do auta.
Dokładnie 5094 A zakładając, że mamy przewód ze srebra i przewodzi pełnym przekrojem - no własnie zakładając!! Kolego pomijasz jeden bardzo ważny aspekt zachowania prądu, a mianowicie przewodzenie powierzchniowe, bo właśnie z takim mamy do czynienia w przeciętnym nawet posrebrzanym kabelku, dlatego przekroje muszą być znacznie większe niż wynika to ze zwykłego rachunku matematycznego.
Tak na dokładkę dodam że można to bardzo łatwo sprawdzić empirycznie wystarczy pod subwoofer podpiąć kabelek np. 1,25 mm2 posłuchać muzyczki z jakimś basikiem, a potem bez zmiany muzyki i natężenia głośności podpiąć 4mm2 a następnie np 16mm2, a najlepiej podpiąć te kabelki nie zamiast poprzedniego, ale równolegle. Jeżeli ty masz rację nie powinno się nic zmienić, jeżeli ja mam rację to prąd który z natury jest leniwy i wybiera najmniejszą linię oporu powinnien popłynąć tym o większym polu przekroju i głośnik powinien zagrać wyraźnie lepiej (głośniej, głębszym basem itd)
Uprzedzam odrazu głupie docinki w stylu że to nie to samo co w zasilaniu - prąd to prąd.
Zamieszczone przez splawik
Zastanów się więc troszkę co piszesz.
Poza tym im grubszy przewód tym większą ma pojemność (C[farady]) i to też może powodować stuki.
No tu polecam odnieść ten wpis do samego siebie. Poczytaj dokładnie jak i kiedy powstają pojemości w przewodniku i pomiędzy nimi.
Komentarz