Nawigacja octavia 1 - co jest potrzebe do montażu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • carfan
    Drive
    • 2008
    • 41
    • Opel

    Nawigacja octavia 1 - co jest potrzebe do montażu

    Zamieszczone przez Kaszana
    Czy możecie napisać jakie obroty macie:
    40 km/h - 3 bieg
    60 km/h - 4 bieg
    80 km/h - 5 bieg
    80 km/h - 6 bieg
    Nie zwracalem na to uwagi - sprobuje zapamietac i napisac.
    Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
    Był VW Sharan 1,8T AJH
    Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
    Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV
  • bikerserwis
    Classic
    • 2007
    • 36

    #2
    Nawigacja octavia 1 - co jest potrzebe do montażu

    Wiem ,że temat był poruszany na formu ..ale
    nie było opisane co porzeba aby założyć nawigację i czy można to zrobić w prosty sposób samemu - n zasadzie włożenia wtyczek w gniazdka i gra. Chodzi mi o taka nawigację :

    gdybym ją kupił to co musze zrobić żeby mi działała? - jakieś przeróbki instalacji? Dodatkowe koszty? jakie elementy wchodzą w zestaw nawigacyjny?

    Komentarz

    • janusz_007
      Rider
      • 2007
      • 473

      #3
      a ja bym ci radzil odczepic sie od takiej nawigacji i zrobic tak jak ja mam, gdyz do takiej fabrycznej bedziesz mial ciagle problemy z zdobyciem aktualnych map. ja mam palmtopa mio p350. teraz kosztuje ok 1000zł. masz do tego uchwyt na szybe, ładowarke samochodowa w komplecie, no i bez problemu mozna miec do tego mapke np Automapa i smigasz, a ponadto jak masz takiego palmtopa to podłaczaasz go do radia przez wejscie np aux i odtwarzasz pasazerom film w trakcie jazdy jednym slowem super.
      no i dodatkowym plusem jest to ze stawiasz auto w nieznanym miejscu, palmtopa sciagasz, bierzesz ze soba, albo pakujesz do schowka i nic nie widac, a tak kusi oko niepporządanych osób.
      co do tej fabrycznej, to za pewne musisz do tego zdobyc jakies mapki, bo pewnie te co gosc ma to juz są nieaktualne, a mam kumpla który ma fabryczna nawigacje - co prawdda w oplu, ale to moim zdaniem jeden czort - i on puki co nie moze znalezc dobrej mapy Polski nie mowiac o europie.
      i jest jeszcze jeden plus, zmienisz kiedys niunie na nowszy model to palmtopa zabierzesz ze soba, a taka nawigacja podejdzie albo i nie podejdzie;p
      VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

      Komentarz

      • bikerserwis
        Classic
        • 2007
        • 36

        #4
        Myślałem nad palmem...ale chciałbym też wymienić radio ii byłoby przy okazji.Myślę ,że mapy jakoś bym znalazł ( mój kumpl handluje na allegro orginałami ) . wiem,że są nawigacje D, C, A, - czym si różnią te modele - wyglądaja podobnie.

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          bikerserwis, tak jak kolega doradza tak i ja doradzę mniejsze koszta do tego z allego wiele jeszcze potrzeba zmieniarka do tej wersji nawigacjio najlepiej kiera wielofunkcyjna zaprogramowanie tego wszystkiego modół komfortu jak go nie masz nie sądzę aby się to opłacało Atomapa jest ogólnie dostępna a do tego gówna tylko serwis ci pozostaje
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • pwgajda
            Drive
            • 2005
            • 90

            #6
            Bez przesady Panowie, do prawidłowego działania nawigacji MFD jest potrzebne:
            1. Nawigację (Wersję obsługującą mapy DX - najlepiej wersja G lub D)
            2. Antenę GPS - cena 39zł
            2. Przejściówke której koszt na Allegro wynosi około 50zł (ja zrobiłem sam i kosztowało mnie to całe 18zł).
            Podłączenie nawigacji to około 10 minut pracy i kalibracja następne 10 minut.
            Jeśli ktoś chce mieć dodatkowo mp3/dvd/cda proponuję zakup samochodowego odtwarzacza DVD (koszt okolo 300zł, zamiast zmieniarki za 600) i zamontowanie go w schowku(ja tak właśnie zrobiłem) . Do tego odtarzacza DVD większość ludzi dokupuje adapter DVD za 300zł, ale jeśli ktoś nie potrzebuje koloru(np. ja używam tylko podglądu odtwrzacza do mp3/CDA) to zrobienie wejścia wizji(czarnobiałej) i foni do nawigacji to jest to koszt rzędu 13zł(koszt wtyczki). Koszt zrobienia samemu adaptera do DVD jest to około 100zł.
            U siebie wymienilem dodatkowo podświetlenie na zielone(było czerwone) koszt całe 10zł.
            Jeśli chodzi o mapy to aktualnie mam mapy Polski 2006/2007, Niemcy 2007, Benelux 2006, Spain 2006, Alps 2006, France 2006, Europe 2006, Scandinavia 2006, UK&Ireland 2005/2006. Tak wiec jak ktoś mówi, że jest problem z mapami to jest w dużym błędzie.
            w.w. rozwiązanie mam od roku i sprawdza się super.
            Acha montując nawigację w serwisie nawet się nie pojawiłem - nie ma takiej potrzeby.
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • bikerserwis
              Classic
              • 2007
              • 36

              #7
              pwgajda, ile kosztowało Cię to wszystko?

              [ Dodano: Pon 21 Maj, 07 17:09 ]
              A jak się podłacza taką nawigacje .Mam 2 wtyczki - jak każdy - głośniki i zasilanie - to wpinam i co jeszcze? Nie mam jeszcze sprzętu więc chciałbym się tak na suho dowiedzieć co mnie czeka. Gdzie się montuje antene gps?

              Komentarz

              • janusz_007
                Rider
                • 2007
                • 473

                #8
                nie wiem jaka jest ta antena ale wiem ze moj kumpel mial taka antenke gps ze kladl ja na podszybiu i wygladalo to jakby mial czujnik na szyby od alarmu, przy czym on to mial przy telefonie.
                ja nadal bede sie upieral przy swoim i uwazam ze lepiej wyjdziesz na tym jakbys kupil palmtopa;p zawsze go mozesz tez wziasc na wycieczke piesza, i na pewno przyda sie bardziej gdzyz jest urzadzeniem wielofunkcyjnym ale wybór nalezy do ciebie
                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                Komentarz


                • #9
                  a jaka przejsciowka? ja wpinalem pod normalne ISO ktore juz mialem i musialem tylko dodatkowy plus podpiac bo tego nie mialem i kodu nie przyjmowalo...

                  Komentarz

                  • owicz0
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 104

                    #10
                    he he
                    to nie takie proste...
                    jesli ma dzialac prawidlowo to trzeba wypiac z kostki przewody magistrali i podpiac navke pod zegary a jesli oktawka ma sterownik kola kierownicy to i trzeci drucik
                    w przeciwnym razie trza dorzucic modulik o nazwie tmc ktory umozliwia komunikacje navki z zegarami i sterownikiem kola kierownicy
                    inaczej mamy caly czas blad na magistrali can komfortu 8)
                    nie pomogl ani razu

                    Komentarz

                    • bikerserwis
                      Classic
                      • 2007
                      • 36

                      #11
                      Zamieszczone przez owicz0
                      he he
                      to nie takie proste...
                      jesli ma dzialac prawidlowo to trzeba wypiac z kostki przewody magistrali i podpiac navke pod zegary a jesli oktawka ma sterownik kola kierownicy to i trzeci drucik
                      w przeciwnym razie trza dorzucic modulik o nazwie tmc ktory umozliwia komunikacje navki z zegarami i sterownikiem kola kierownicy
                      inaczej mamy caly czas blad na magistrali can komfortu 8)
                      [ Dodano: Wto 22 Maj, 07 21:33 ]
                      jak mam się przekonac czy w moim aucie będą takie komplikacje?

                      Komentarz


                      • #12
                        owicz0, kolego - nie mam podpietego pod zegary a nawigacja dziala. W kazdej chwili moge zademonstrowac.

                        Komentarz

                        • pwgajda
                          Drive
                          • 2005
                          • 90

                          #13
                          Zamieszczone przez owicz0
                          he he
                          to nie takie proste...
                          jesli ma dzialac prawidlowo to trzeba wypiac z kostki przewody magistrali i podpiac navke pod zegary a jesli oktawka ma sterownik kola kierownicy to i trzeci drucik
                          w przeciwnym razie trza dorzucic modulik o nazwie tmc ktory umozliwia komunikacje navki z zegarami i sterownikiem kola kierownicy
                          inaczej mamy caly czas blad na magistrali can komfortu
                          Że co? Kolego owicz0, Ja nie mam zegarów MaxiDOT, tak więc nie potrzebuję podpinać navi do magistrali CAN. A jeśli ktoś, kto ma MaxiDOT chce go podłączyć, to nawigacje do modelu D(włącznie) można bezpośrednio podpinać pod zegary, natomiast G i późniejsze poprzez osobny moduł TMC. Szczegóły - http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...4dd9128cd67390

                          Jeśli chodzi o podłączenie to minimum aby navi działała to:
                          1. Podłączenie anteny gps
                          2. Podłączenie wtyczek ISO
                          3. Jeśli ktoś chce kupić gotową przejsciówkę na allegro to ją kupuje i podłącza, aczkolwiek polecam samemu kupić wtyczkę 26pin w ASO VW do navi i podłączyć ją następująco(To jest minimum)
                          Pod pin nr 4 tej wtyczki podlączamy +12V po stacyjce , pod pin nr 5 sygnał GALA (sygnał nr 2 z kostki ISO),pod pin nr 17 synał biegu wstecznego(do znalezienie w lewym przednimy słupku na dole),a pod pin nr 20 masa(-).
                          Po tej operacji należy wejść w ustawienia navi przyciskająć jednocześnie klawisz 3+6,
                          później klawisz flagi i uwzględając rozmiar kół ustawić odpowiednie obwód koła oraz liczbę impulsów na 8. Po kilku kilometrach jazdy navi powinna sama sie dokalibrować i poprawnie działać. Ja mam tak zrobione i działa poprawnie, aczkolwiek polecam podłączyć navi pod sygnał ABS. Jechałem ostatnio w golfie z navi podłączoną do ABSu i działało widocznie płynniej, tak więc w planach mam podpięcie się pod ABS .

                          Jeśli ktoś potrzebuje mieć tanie wejście A/V (czarno-białe) to robi następująco
                          1. Kupuje wtyczkę z kabelkiem , kabelek mozna kupic w firmie TME (www.tme.pl)
                          nr artykulu: 83030 Wtyk 10 pin Mini Din kątowy
                          2. Łączy razem pin nr 8+9+10+4 - jest to +Video
                          3. Łączy razem pin 6+7 - podłączamy to do +12 i wtedy wejście jest automatycznie aktywowane oraz ustawiony jest PAL
                          4. mase Video bierzemy z pin nr 5
                          5 podłączamy wejście audio - pin 1 to masa audio, pin 2 kanał L, pin 3 kanał P

                          Dla chętnego do zrobienia samemu adaptera,aby mieć kolor polecam temat:


                          Dla chętnych schematy i instrukcje jak podłączyć:
                          1. Podłączanie MFD łącznie z sygnałami ABS oraz z tabelką obwodu kół

                          2. Podłączanie MFD z gazetki niemieckiej

                          3. Wejście TV pinout


                          Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #14
                            pwgajda, dobra robota, moje gratulacje i dziekujemy

                            Komentarz

                            • misiek^wro
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8321

                              #15
                              pwgajda, kawal zajebistej roboty

                              Prosze kogos z adminow, do przeniesienia ow watku do poradnika, mysle ze komus na bank sie przyda!
                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                              Komentarz

                              Pracuję...